Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2013, 23:37   #41
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Onbewezen ? ja

Loos ? neen

Deze zaak zal pas bewezen zijn indien er een rechtzaak achter de rug is die de ACW strapatsen ten gronde behandeld heeft. Eventueel na acties van de BBI.

Maar dat is niet vreemd, tot in 2006 mocht je Dutroux ook niet "schuldig" noemen, immers technisch gezien ( lang leve het gerecht ) was hij een "verdachte". Dat maakte hem niet minder schuldig, echter dat mochten we pas zo zeggen na de assissenzaak daaromtrent. Als iemand in pakweg 2004 Dutroux als schuldige had aangeduid dan zou die man ook een proces aan zijn been gehad kunnen hebben. En de ivoren toren justitie werkt dit soort absurditeiten in de hand, kijk maar naar het spaghetti-arrest destijds.

Deze klacht voor "maar" 1 euro is de vlucht vooruit. Ik las hierboven ergens "och geef ze nen euro en doe dan ten gronde verder". Echter die euro zullen ze daarna trachten uit te leggen als "kijk eens er was niets van aan", wat uiteraard een idiote redenering zou zijn.

Om de vergelijking door te trekken : Als dutroux in 2004 door iemand een "schuldige dader" genoemd zou geworden zijn, geprocedeerd had en 1 euro had gekregen, dan was die euro geen bewijs van Dutroux' onschuld geweest. Dit is echter wat het ACW wil proberen. De mensen wijsmaken dat er niets aan de hand was door middel van een procedure naast de kwestie.

Overigens, kan je je het volgende scenario inbeelden ? ACW krijgt 1 euro van Dedecker, daarna mag de BBI het "slachtoffer" ( want zo tracht het ACW zich te verkopen ) effe veroordelen ? Deze zaak is ook een poging om de BBI onder druk te zetten om een voor hen voordelige uitspraak te doen.

Of nog een leuke mogelijkheid waar 't Acw misschien wel tracht op aan te sturen : De ene euro voor het ACW komt rond januari volgend jaar, het ACW basht de n-va tot aan de verkiezingen. Dan wordt het ACW veroordeeld, zo rond augustus voor de echte procedure en blijkt dat de n-va gelijk had. Maar ja dan is het te laat, zijn de verkiezingen voorbij en heeft de burger niets meer te zeggen, en tegen 2018 zal die dat dan wel hopelijk vergeten zijn. Ik denk niet dat deze tactiek zou lukken, maar het lijkt me niet te vergezocht. Schadebeheersing tot de verkiezingen en hopen dat 't zo overwaait.

Als de zaak ECHT "loos" was, dan zou er geen directeur van de BBI reeds officieus verklaard hebben dat er iets raars aan de hand was, dan zou Steven Vanackere nog op zijn ministerpost zitten, dan zou het ACW geen miljoen per jaar opgegeven hebben, ...

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 19 maart 2013 om 23:40.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2013, 23:41   #42
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Meneer De Wever is tot nader order en tot spijt van wie het benijdt (Ben, wo bist du bleben?) voorzitter van "het" NV-A. naar men aannemen mag, veert in deze belangrijke zaak die "het" NV-A met veel bombarie lanceerde een rechtgeaard voorzitter op en zet die zich pal achter "zijn" parlementslid. Ik stel vast dat meneer De Wever tot op heden geen piep gaf (druk, druk me dienen Hermy van "het" NS-A) Meneer Dedecker daarentegen krijgt het in de poep.
Het ironische is dat meneer Dedecker deze zaak probeerde te slijten als ware die ingegeven door een onwereldlijke en bizar altruïstische begaandheid met het ACW klootjesvolk dat ochgottekes jarenlang door "hun" hoge piefen genaaid werden. Van een parallel universum gesproken.
Bart geeft geen piep, maar Peter krijgt het in de poep.
jij ziet spoken mijn beste...doet het licht even aan zodat je ziet waar je staat!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 00:36   #43
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
jij ziet spoken mijn beste...doet het licht even aan zodat je ziet waar je staat!
Dat hij het licht maar even uitlaat. Want anders wordt hij geconfronteerd met de harde waarheid: het parket stelt een strafonderzoek in naar ACW. Arme, arme ACW-groupies.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 10:07   #44
Steffo78
Vreemdeling

Steffo78's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steffo78 Bekijk bericht
Die hele zaak gaat gewoon niet door en zal een stille dood sterven. ACW heeft gewoon die hele zaak aangespannen om te laten blijken dat ze zuiver zijn, wat ze allerminst zijn. En dacht je nu echt dat BDW er helemaal niet mee inzit wat er met zijn partij collega's gebeurd? Ik ben ervan overtuigd dat ze heel goed weten waarmee ze bezig zijn en dat elke uitspraak die NV-A doet goed overdacht is. Volgens mij zijn ze dan ook helemaal niet verrast door de gevolgen daarvan. De enigen die hier hun handen aan zullen verbranden zijn het ACW zelf, Rieder en de traditionele partijen. Het is maar hoe je het spel wil spelen.
Bij deze quote ik mezelf nog een keer. NV-A wist dus al van in het begin dat ze harde bewijzen hadden tegen het ACW. En ik had niets anders verwacht na de harde uitspraken van Dedecker. Waarom zou je je partij voor gek zetten door insinuaties te maken?
Steffo78 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 11:40   #45
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar hoopte Dedecker hierop. Hij is nu van plan om als aangeklaagde ( in een land waar daders/aangeklaagden meer rechten hebben dan slachtoffers ) een aantal onderzoeksdaden te vorderen om zijn beweringen te onderbouwen, wat hij eerder niet kon.

mvg. sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 20 maart 2013 om 11:42.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 19:34   #46
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Licht hoef ik niet om te weten waar ik sta: ik sta pal. Wat niet gezegd kan worden van Das Leider, die staat allesbehalve pal achter zijn voetvolk. Voor Peter Dedecker moet het hard ontwaken zijn: een ACW bloedhond op zijn spoor en omstandig genaaid door zijn eigen pief.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 19:35   #47
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Blijkbaar hoopte Dedecker hierop. Hij is nu van plan om als aangeklaagde ( in een land waar daders/aangeklaagden meer rechten hebben dan slachtoffers ) een aantal onderzoeksdaden te vorderen om zijn beweringen te onderbouwen, wat hij eerder niet kon.

mvg. sint Ignacius

van je hopsa falderiere, van je hopsa faldera, laat die konten maar draaien.

Oud 20 maart 2013, 19:51   #48
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Marc Dutroux heeft toch ook klacht ingediend tegen de Belgische staat voor onfaire behandeling.

Dat is wat criminelen & criminele organisaties nu eenmaal doen als de waarheid te hard kwetst
Oud 20 maart 2013, 19:57   #49
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Licht hoef ik niet om te weten waar ik sta: ik sta pal. Wat niet gezegd kan worden van Das Leider, die staat allesbehalve pal achter zijn voetvolk. Voor Peter Dedecker moet het hard ontwaken zijn: een ACW bloedhond op zijn spoor en omstandig genaaid door zijn eigen pief.
Hij krijgt een topadvocaat toegewezen. Moet De Wever dat zelf komen pleiten misschien ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 20:07   #50
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Hij krijgt een topadvocaat toegewezen. Moet De Wever dat zelf komen pleiten misschien ?
Ja, maar tegen die Zwitserse advocaat die als ervaringsdeskundige mbt. belastingsontduiking is opgetrommeld gaat die niet opkunnen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 20:10   #51
Brakelaar
Minister

Standaard

Citaat:
we zullen zien wat de uitslag zal zijn,zien of je dan nog hoog van uwen toren gaat blazen..
Oud 20 maart 2013, 20:28   #52
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
we zullen zien wat de uitslag zal zijn,zien of je dan nog hoog van uwen toren gaat blazen..
Mijn beste Brakelaar, hoog van de toren blaas ik niet. De eventuele uitslag waar u naar verwijst doet hier niets terzake. Ik stel vast dat de ganse tijd dat meneer Dedecker in het oog van de mediastorm stond, de NVA partijbonzen in geen velden noch wegen te bespeuren vielen. Voor zover ik me herinner heeft sinds er een aanklacht wegens laster loopt jegens meneer Dedecker geen van de NV-A piefen een publieke steunbetuiging geuit. Meneer Bourgeois daartegen werd wel ijlings gedepanneerd nadat hij een aantal onfortuinlijke en overmoedige uitlatingen losliet op de goegemeente (40 percent). Ik meen dat de uitdrukking "in de poep" op velerlei vlakken van toepassing is ten aanzien van meneer Dedecker. Men zou haast gaan hopen dat die arme stoethaspel ongeschonden uit zijn rechtzaak komt.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 20 maart 2013 om 20:29.
Oud 20 maart 2013, 20:29   #53
Brakelaar
Minister

Standaard

waar jij mee bezig bent...man toch,wat een gelul...
Oud 20 maart 2013, 20:40   #54
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
waar jij mee bezig bent...man toch,wat een gelul...
De ironie is dat dat de verhaallijn die u als gelul kwalificeert identiek is aan het verhaal dat meneer Dedecker spinde. Indien men de man geloven mag, is hij in eerste plaats begaan met de kleine ACW spaarder, die door villaine en door winstbejag gedreven ACW kopstukken genaaid werden en worden.

Het spreekt voor zich dat dit een façade was die meneer Dedecker optrok, om te verbergen dat het NV-A vooral tuk is op ACW stemmen en het strategisch belangrijk vindt om het middenveld zomaar eventjes aan diggelen te slaan.

Ware dit niet dieptreurig, dan genoot ik intens van de theatraliteit en het drama van wat zich rondom meneer Dedecker en het ACW ontrolt.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 20 maart 2013 om 20:42.
Oud 20 maart 2013, 20:42   #55
Brakelaar
Minister

Standaard

nogmaals:wat een gelul...
Oud 20 maart 2013, 20:43   #56
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
nogmaals:wat een gelul...
u valt inderdaad in herhaling, doch kan u op feitelijke basis gaten prikken in mijn these: in zijn poep ?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 20 maart 2013 om 20:44.
Oud 20 maart 2013, 20:49   #57
Brakelaar
Minister

Standaard

waarom zou ik dat moeten doen,ik vindt het gewoon een hoop zever wat jij hier verhaalt,heb jij een "in zijn poep" syndroom.
Oud 20 maart 2013, 20:51   #58
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als dat de manier is om aan de top te geraken zitten ze gebeiteld bij nva, wat loze onbewezen beschuldigingen, en de dommekloot van een vlaming staat al te juichen, zelfs al is hij belogen, dan is het nog goed. arm vlaanderen dat dergelijke onbenullen tot held verheft.
Loze onbewezen beschuldigingen. Daar gaan we weer. Heeft terecht zaken aan het licht gebracht ivm het ACW. Waar waren de grote, bekende politici? Mss waren zijn uitspraken grotesk, maar het is nog maar de vraag ofdat de man niet gewoon gelijk heeft. Zelf de ACW hun expert heeft geen uitleg gegeven bij de aftrek van de niet verzekeringen gedeelte. Heeft zwart op wit bewezen dat de verkochte winstbewijzen geen waarde hebben.

Liever zulke mensen dan een Reynders die beweert dat de gazetten papier te kort zouden hebben, moest hij alles over Belfius vertellen.

Jij verkiest precies ook liever struisvogelpolitiek.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 21:01   #59
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ACW dagvaardt Peter Dedecker (NV-A) wegens laster en eerroof. Aangezien dit een burgerlijke zaak betreft geniet meneer Dedecker niet van parlementaire onschendbaarheid. in zijn poep

Valt het niet op hoe de "burgemeester in bijberoep" zich in deze gedeisd hield en nog houdt. "Antwerps hoop in zure dagen" verkoos en verkiest duidelijk om geen rugdekking te verlenen aan meneer Dedecker (Peter). Noch "das Leider", noch de genaamde Jan Jambon dreigen nu om op blaren komen te zitten. Beiden laten hun schandknaapje nu over aan de priaap Hans Rieder.

Wat ons bij de vraag brengt : wie naaide wie ?

link
Is dat de vraag, echt?

Ik vind de vraag eerder...hebben ze hier on-etisch en/of onwettige dingen gedaan om belastingen te ontduiken?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 21:09   #60
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Citaat:
Het ACW dagvaardt Peter Dedecker (NV-A) wegens laster en eerroof. Aangezien dit een burgerlijke zaak betreft geniet meneer Dedecker niet van parlementaire onschendbaarheid. in zijn poep

Valt het niet op hoe de "burgemeester in bijberoep" zich in deze gedeisd hield en nog houdt. "Antwerps hoop in zure dagen" verkoos en verkiest duidelijk om geen rugdekking te verlenen aan meneer Dedecker (Peter). Noch "das Leider", noch de genaamde Jan Jambon dreigen nu om op blaren komen te zitten. Beiden laten hun schandknaapje nu over aan de priaap Hans Rieder.

Wat ons bij de vraag brengt : wie naaide wie ?

link
Is dat de vraag, echt?

Ik vind de vraag eerder...hebben ze hier on-etisch en/of onwettige dingen gedaan om belastingen te ontduiken?
Echtig en techtig. Lees rustig samen mee met mij : "wat ons bij de vraag brengt : wie naaide wie?"

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be