Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2013, 16:33   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dus jij denkt dat anderhalf miljard mensen verdorven, wreed, bloedig, achterlijk, terroristisch en middeleeuws zijn? En het Amerikaans leger begaat daarentegen nooit wreedheden?
De mensheid = wreed, op enkele uitzonderingen na.

Die uitzonderingen zijn alleen zodanig klein dat ze niets kunnen veranderen aan de grote hoeveelheid wrede beesten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 16:34   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Circe. De islamitische landen hebben de UVRM nooit aanvaard. Juist. Laten we ons een polemiek besparen over de toestand van de vrouwen in pakweg SA. We consulteren de media.

Maar Circe. Hoewel ik steeds gelijkwaardigheid promoot, stel ik toch vast dat er vrouwen zijn die in mijn ogen toch steeds hun eigen graf willen delven. Sorry Circe, na 51 jaar stel ik vast dat heel wat vrouwen toch niet zo geëmancipeerd willen zijn.

Geloof heeft daar uiteindelijk niets mee te maken.
Wat baten kaars en bril als den uil niet en zienen wil!

Ik geef het nog maar eens op om met jou een normale discussie te voeren.
Ik neem aan dat je er ook van uitgaat dat heel wat vrouwen liever maar de helft van het erfdeel van hun broer krijgen? of dat heel wat vrouwen liever hun getuigenis maar de helft van waarde tegenover die van een man heeft? mag ik ervan uitgaan dat heel wat vrouwen liever met z'n viertjes met één man gehuwd zijn, of dat ze geen afstand van meer dan drie dagreizen per kameel mag afleggen zonder mahram? En uiteraard hebben ze niet liever dan dat ze verplicht zijn om hun benen te spreiden als manlief daarom vraagt, zodat hij haar kan ploegen zoals hij zijn akker ploegt!

raar volkje, die vrouwen hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 16:43   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat baten kaars en bril als den uil niet en zienen wil!

Ik geef het nog maar eens op om met jou een normale discussie te voeren.
Ik neem aan dat je er ook van uitgaat dat heel wat vrouwen liever maar de helft van het erfdeel van hun broer krijgen? of dat heel wat vrouwen liever hun getuigenis maar de helft van waarde tegenover die van een man heeft? mag ik ervan uitgaan dat heel wat vrouwen liever met z'n viertjes met één man gehuwd zijn, of dat ze geen afstand van meer dan drie dagreizen per kameel mag afleggen zonder mahram? En uiteraard hebben ze niet liever dan dat ze verplicht zijn om hun benen te spreiden als manlief daarom vraagt, zodat hij haar kan ploegen zoals hij zijn akker ploegt!

raar volkje, die vrouwen hé.
Juist Circe. Het valt toch steeds op dat vrouwen een kastijdig systeem willen gedogen. Hoe hard de man z'n hersenen er ook over pijnigt.

Aan de rest van het islamofobisch gepreek is er geen boodschap.

Kamelen ? grappig
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 16:52   #44
Sean
Burgemeester

Standaard

Het idee alleen al om aan islamofobie een apart statuut toe te kennen is dwaas,racistisch, discriminerend en wraakroepend, als men de samenleving compleet uit elkaar wil rukken dan moet men zo maar verder gaan.
Zijn wij in hoedanigheid van christen, atheïst, boeddhist minderwaardig of wat?
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 16:54   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist Circe. Het valt toch steeds op dat vrouwen een kastijdig systeem willen gedogen. Hoe hard de man z'n hersenen er ook over pijnigt.

Kamelen ? grappig
Als U dat grappig vindt dan bewijst dit voor de zoveelste keer dat je geen reet begrijpt van wat ik schreef.

en als je de erfeniswetten en sharia rechtspraak nu ook al islamofobisch begint te vinden, wat dan met de koran? ook islamofobisch zeker?

op welk forum schreef je nog? HVV?? En begrijp je daar wat de mensen zeggen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 maart 2013 om 16:55.
Oud 21 maart 2013, 17:11   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Die vrouwen toch hé Rudy. Willen zelf zo'n kastijdig systeem hebben. Altijd hetzelfde met die trezen!

Citaat:
..
Een 15-jarig meisje, is het slachtoffer van een verkrachting, ze werd voor 8 maanden onder huisarrest geplaatst en krijgt een geseling op de Malediven.
Het meisje werd schuldig bevonden aan "hoererij" en werd veroordeeld tot acht maanden huisarrest en 100 zweepslagen. De regeringen van de Maladiven hebben hun stem toegevoegd aan de internationale bezorgdheid over deze uitspraak en verklaarden publiekelijk dat dit kind moet worden behandeld als slachtoffer en niet als crimineel en dat haar rechten dienen te worden beschermd. Desondanks kreeg ze deze veroordeling…
Ze werd verkracht door haar stiefvader, die de baby na de geboorte heeft vermoord en in de tuin begraven op het eiland Feydhoo Island (Malediven).
De tragedie begon in juni 2012, toen ze werd gearresteerd na het vinden van het lichaam van de baby die ze had gebaard begraven buiten zijn huis in Feydhoo Island (Malediven). Autoriteiten ontdekten dat ze werd verkracht door haar stiefvader, die beschuldigd werd van moord op de baby en seksueel misbruik van een minderjarige. Bij het onderzoek van de zaak, hebben autoriteiten bewijs gevonden waarmee ze het meisje van "hoererij" konden beschuldigen door een ander incident. Ze werd veroordeeld tot geseling en arrestatie op 25 februari 2013. Hoewel ze recht heeft om beroep aan te tekenen, is het onduidelijk hoe en waar dat moet worden uitgeoefend.

De geseling is in strijd met het absolute verbod op foltering en andere wrede, onmenselijke of onterende behandelingen en het bestaan van deze wetten in de Malediven op de overtreding van "hoererij" en Flogging Malediven zijn in strijd met het internationaal recht van de mensenrechten.
De wet op de Maladiven bepaalt dat Flogging (geseling) enkel van toepassing is wanneer de verweerder een volwassene is, maar ook kan worden toegepast in uitzonderlijke gevallen, zoals deze.

Amnesty International meldt dat dit niet de eerste keer is dat de plaatselijke autoriteiten schuld doen bekennen en het slachtoffer dan beschuldigen van "ontucht" en een geseling als straf opleggen. Onder internationale mensenrechten is "ontucht" geen misdaad en in strijd met het absolute verbod op foltering en andere wrede, onmenselijke of onterende behandelingen.

Dit is een petitie.

http://www.es.amnesty.org/actua/acci...kwd=maldivas_1

Oud 21 maart 2013, 17:51   #47
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat dat kastijdig systeem nu net verzonnen zijn door mannen, of ze daar hun hersenen over gepijnigd hebben laat ik in 't midden.

Vrouwen (in die landen met dat kastijdig systeem) gedogen 't, net omdát 't 'kastijdig' is.
Citaat:
't Kan verkeren, en - oh zo grappig - dat; islamofobie=racisme invoeren, gaat wel degelijk ooit conflicteren, m.n.; sharia wetgeving verklaren in je eigen woorden, koran en/of ahadith citeren (zonder de bronversie te vermelden), wordt nu reeds, zij 't door sommige onwetenden, bestempeld als islamofobie.

Wat als je de bronteksten uit die haatgeschriften er duidelijk bij vermeld?

Daarom vraag ik me af in welke ivoren toren die wereldvreemde wereldverbeteraars vertoeven om zulke maatregelen in te willen voeren.

Voor simpele geesten; de waarheid vertellen (over wat geschreven staat in 't enige en laatste woord van die godfiguur, onveranderlijk, voor alle tijden en alle mensen) = strafbaar?

Citaat:
Kamelen ? grappig
Is best wel grappig voor ons, maar 't staat er echt.

Laatst gewijzigd door SDX : 21 maart 2013 om 17:55.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 18:07   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is best wel grappig voor ons, maar 't staat er echt.
Inderdaad, het staat er echt. Allah had toen de kilometer nog niet uitgevonden. Daarvoor moesten ze ook weer wachten op die racistische westerlingen.

Laatst gewijzigd door circe : 21 maart 2013 om 18:08.
Oud 21 maart 2013, 18:08   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Omdat in de Islam de mensenrechten (en zeker de vrouwenrechtlen) NIET belangrijkj zijn, tiens.....
Je hebt dus duidelijk nog nooit gehoord van de tegenstand van bepaalde islamlanden hiertegen....ze hebben er zelfs een eigen versie van gemaakt.....
('k zal zelf al je commentaar schrijven, da's dan weer werk bespaard : 'Jamaar, niet alle moslims zijn zo.......' )
De gematigde moslims zijn niet zo...
Oud 21 maart 2013, 18:40   #50
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Misschien eens de beginpost lezen ? Het is die instantie die dat beweert
Ik leg gewoon uit waarom jij, in dit opzicht, Eno's bewering verkeerdelijk 'weerlegt'.....
Rudy is ofwel opzettelijk verkeerd aan het interpreteren of stom. of allebei
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 18:44   #51
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus jij denkt dat anderhalf miljard mensen verdorven, wreed, bloedig, achterlijk, terroristisch en middeleeuws zijn? En het Amerikaans leger begaat daarentegen nooit wreedheden?
Het is mijn recht een gloeiende hekel te hebben aan de Islam zonder daarom als een racist te moeten bestempeld worden, daar gaat het hier over. Hetzelfde geldt voor het katholicisme. Laat het ons bij religies houden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 maart 2013 om 18:45.
Oud 22 maart 2013, 10:59   #52
eno2
Banneling

Standaard

Islam:

Citaat:
Het is moeilijk te geloven, maar een 15-jarig verkrachtingsslachtoffer is veroordeeld tot 100 zweepslagen in het openbaar! Wij kunnen een einde maken aan deze idioterie door de overheid van de Maldiven op hun zwakste plek te raken: de toerisme industrie.

Avaaz.org
Oud 22 maart 2013, 13:38   #53
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is mijn recht een gloeiende hekel te hebben aan de Islam zonder daarom als een racist te moeten bestempeld worden, daar gaat het hier over. Hetzelfde geldt voor het katholicisme. Laat het ons bij religies houden.
Antwoord gewoon op de twee heel eenvoudige ja/neen-vragen die ik heb geformuleerd:
1) Dus jij denkt dat anderhalf miljard mensen verdorven, wreed, bloedig, achterlijk, terroristisch en middeleeuws zijn?
2) En het Amerikaans leger begaat daarentegen nooit wreedheden?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 13:49   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwoord gewoon op de twee heel eenvoudige ja/neen-vragen die ik heb geformuleerd:
1) Dus jij denkt dat anderhalf miljard mensen verdorven, wreed, bloedig, achterlijk, terroristisch en middeleeuws zijn?
Is het Amerikaanse leger ook volgeling van een religieuze leider?

op vraag 1 : neen dat denk ik niet. Ik vrees dat 95% van die verplichte geboren moslims gewoon hele grote sukkelaars zijn en zelfs niet durven de realiteit van hun insane religie onder ogen te zien, vermits op afvalligheid de doodstraf staat.

Oud 22 maart 2013, 13:49   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

op vraag 1 : neen dat denk ik niet. Ik vrees dat 95% van die verplichte geboren moslims gewoon hele grote sukkelaars zijn en zelfs niet durven de realiteit van hun insane religie onder ogen te zien, vermits op afvalligheid de doodstraf staat.

Oud 22 maart 2013, 13:58   #56
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw vraag over het Amerikaanse leger is off topic

En op 1): ja zoveel mensen zijn waarschijnlijk onderworpen aan zo'n bloedige achterlijke godsdienst

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 maart 2013 om 13:59.
Oud 22 maart 2013, 14:09   #57
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
M.a.w.: als je een religie aanhangt die bepaalde CIA-subcontractors als bin Ladin ook beweren aan te hangen, dan ben je verantwoordelijk voor de handelingen van die subcontractors. De CIA is echter nooit verantwoordelijk, en het Amerikaans leger al evenmin, omdat die geen religie kennen. Zeer interessante redenering.

We zijn het evenwel eens dat de CIA en het Amerikaanse leger inderdaad God noch gebod kennen, hoe luid ze ook "In God we trust" en "One nation under God" mogen roepen. Tenzij ze het natuurlijk over Satan hebben:
http://www.youtube.com/watch?v=OO18F4aKGzQ
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 maart 2013 om 14:11.
Oud 22 maart 2013, 14:11   #58
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jouw vraag over het Amerikaanse leger is off topic
Het is niet moeilijk, gewoon twee keer een ja/neen-vraag:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Eens je hiertoe in staat bent, kunnen we verder discussiëren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 22 maart 2013, 14:12   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet moeilijk, gewoon twee keer een ja/neen-vraag:

Eens je hiertoe in staat bent, kunnen we verder discussiëren.
Ik heb geantwoord.
Ik heb trouwens niet veel discussie-basis met westerse Moslim-bekeerlingen.
Ik laat me door jou geen ja-neen vragen opdringen die tendentieus geformuleerd zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 maart 2013 om 14:15.
Oud 22 maart 2013, 14:16   #60
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles

Het is heel eenvoudig: Ja-Ja, Neen-Ja, Ja-Neen, of Neen-Neen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be