Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2017, 09:55   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Artsen die na een bevalling of een medische behandeling de 'toestand terug in de originele vorm' herstellen (lees de besnijdenis, wat betreft het vernauwen van de vagina, nog eens overdoen) op onze kosten hebben ook hun handen vol. Vaker wel dan niet is dat op vraag van de patiënt of de familie.
Tiens, wordt dat terugbetaald ? Volgens welke nomenclatuur-codes is dat dan ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 10:04   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat het 1 niet als dusdanig letterlijk vermeld wordt maar omschreven wordt als een herstelling van de vagina, na bvb een bevalling is een opening waar je met moeite een duim in krijgt niet meer wat ze geweest is) en 2 het op vraag van de patiënt of de familie zelf gebeurt en er dus geen klachten volgen en dus ook zelfs niet eens een tuchtonderzoek.
En omdat 3 het ook niemand interesseert. Integendeel. Rechts zou daarmee kunnen scoren dus worden hun tussenkomsten en voorstellen hierover weggestemd (als ze al de agenda bereiken, zie de vragen van Jos VAN ASSCHE over besnijdenissen bij vrouwen, het gebruiken van abortus als een soort morning after pil, de gevolgen van kozijns huwelijken...). Van linkse kant worden al die zaken zoveel mogelijk afgeschermd onder onder andere het zelfbeschikkingsrecht van de slachtoffers wanneer er een 'herstelling' wordt gedaan, respect voor de gegeven cultuur...
Waar ik de vragen van Jos Van Assche lezen, bekijken ?

Citaat:
Ik heb persoonlijk gezien hoe de pers de camera's uitschakelden wanneer de agenda deze punten vermeldde...

Je kan het vergelijken met dat filmpje van de studente die in Brussel lastig wordt gevallen en beledigd.
Na een vraag van het VB daarover in het Brussels Parlement ontstond hierover enige jaren geleden al een discussie.
De vrouwen uit de traditionele partijen organiseerden toen, onder begeleiding van de pers, een wandeling door Brussel om aan te tonen dat er op dat vlak en op het vlak van de veiligheid geen problemen waren.
De pers 'kon' geen incidenten filmen toen. Niet één...
Zoek zelf maar de verklaring voor het verschil tussen het filmpje van de studente en de opnamen van de officiële pers...

Ik kijk de laatste jaren geen TV meer. Ik volg wel www.deredactie.be. Daar heb ik enkele jaren terug het interview gezien van het meisje dat "Femme de la rue" maakte. Staan deze filmpjes nog ergens online ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 30 juni 2017, 10:10   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat is zoiets als de maagdenvlieshersteloperaties waar nu ineens niks meer over te horen is: dit werd onder het nummerke voor "psychische problemen" of zoiets genoteerd, en de belastingbetaler betaalde netjes deze "hersteloperatie" terug!
Neurologische operaties even apart gelaten bestaat er geen nomenclatuur ( dus ook geen terugbetaling) voor operaties voor "psychische problemen".

Oud 30 juni 2017, 10:13   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En gij gelooft echt dat circe dat per vergissing doet? Het is haar handelsmerk. In deze draad is dat trouwens niet de eerste onwaarheid die ze er tegenaan smijt.

Want het VB is itt wat ze doet uitschijnen natuurlijk helemaal niet veroordeeld omdat ze kritiek hadden op vrouwenbesnijdenis, maar wel omdat ze kritiek op die praktijk misbruikten in hun haatcampagne tegen moslims. Moesten ze oprecht geïnteresseerd zijn in het bestrijden van de praktijk dat zouden ze correcte informatie verspreiden, nl. dat het geen islamitische praktijk is en dat de overgrote meerderheid van de moslims hier in België (waaronder Marokkanen en Turken) deze praktijk niet eens kennen. Ook Circe weet heel goed hoe de vork in de steel zit, maar aangezien dat niet in haar kraam past, blijft ze dat vrolijk negeren.

Haal uw schoen dus maar boven.
Kan jij één voorbeeld citeren waar het Vlaams Blok volgens jou geen correcte informatie heeft verspreid aangaande moslims of de vrouwenbesnijdenis ?

Oud 30 juni 2017, 10:15   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geloof jij nu werkelijk zelf dat de haatpropaganda van het VB en aanhang de besnijdenis van één meisje zal voorkomen?
Kan jij één typerend voorbeeld geven van "haatpropaganda" van het Vlaams Blok ?

Oud 30 juni 2017, 10:24   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan...
Jaren later en in de aanloop naar de verkiezingen mag Zuhal, als excuustruus van dienst bij de NVA, het ook eens zeggen...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...toerisme.dhtml
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170629_0...jdenistoerisme
https://twitter.com/zu_demir/status/828556666744483840
Citaat:

Demir zegt dat ze bang is dat er deze zomer zo'n 4000 meisjes op reis naar hun thuisland zullen besneden worden.

Leugens, zware leugens en statistieken !

Verdient het N-VA nu een antiracisme proces zodat ze de volgende verkiezingen kunnen winnen omdat ze jaarlijks 4.000 slachtoffers van vrouwenbesnijdenis zien ?

4.000, dat is het dubbele van een VB fanaat hier op dit eigenste forum.

Oud 30 juni 2017, 11:19   #47
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het probleem niet. In Afrika wordt de besnijdenis van de meisjes uitgevoerd door de tantes die zelf ook besneden zijn en dus ervaringsdeskundigen zijn. De onderliggende reden schijnt re zijn dat ze geloven dat hun mannen minder vruchtbaar zullen zijn als ze niet besneden zijn. Dat geloof is heel diep geworteld. Vermits ze dus allemaal kinderen willen...........................
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 11:27   #48
Woordenaar
Burgemeester

Woordenaar's schermafbeelding

Standaard

Dat klinkt bijna als een 'geniale mutilatie'...
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 12:05   #49
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De problematiek is even ingewikkeld als het intrafamiliaal geweld, laat staan seksueel geweld binnen de familiale kring.
Om te vervolgen en te veroordelen, moet je het te weten komen, hé. Als niemand het meldt (en dat is zeer vaak het geval), is het moeilijk om op te treden.
En lees: veel van die mutilaties gebeuren in het buitenland, waar wij niks aan kunnen veranderen...

Nochtans is wat jij zelf voorstelt, niks anders dan voorstellen inzake preventie... Ik spreek mij uiteraard niet uit over de voorstellen zelf.
Ik dacht dat babies verplicht opgevolgd werden bij de geboorte... Kind en gezin.
Niets belet, wanneer het om vrouwelijke kinderen gaat dat de staat controle blijft uitvoeren op die meisjes om te voorkomen dat ze in het binnenland of in het buitenland levenslang verminkt zouden worden.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 12:09   #50
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Sensibiliserend en preventie, om ervoor te zorgen dat het duidelijk wordt dat deze praktijken niet alleen niet zouden moeten bestaan, maar ook volledig schadelijk zijn.

Repressie? Weer eens: hoe ga je het detecteren? De moeders zijn zelf vaak besneden en vinden besnijdenis "normaal" (maatschappelijke conditionering). Wat ga je dan doen?
'normaal'??? Hewel dan moeten ze hier weg blijven...
Hier is dat niet normaal, punt...
Vrouwen, kinderen die hier besneden aankomen; daar kunnen we inderdaad niets meer aan doen... Maar meisjes die hier geboren worden en toch nog besneden worden in het binnenland of in het buitenland...
Hewel daar hebben wij alle recht toe om de ouders en de uitvoerders van die verminking, indien we hen vinden, zwaar te straffen...
Oud 30 juni 2017, 14:00   #51
Woordenaar
Burgemeester

Woordenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik dacht dat babies verplicht opgevolgd werden bij de geboorte... Kind en gezin.
Niets belet, wanneer het om vrouwelijke kinderen gaat dat de staat controle blijft uitvoeren op die meisjes om te voorkomen dat ze in het binnenland of in het buitenland levenslang verminkt zouden worden.
Een nobel uitgangspunt, maar het gebeurt wanneer gezinnen op vakantief gaan bij hun familie in het land van oorsprong.
Ik vrees dat de staat moeilijk 'vakantie' kan verbieden omwille van mogelijk vermoeden van zulke lichamelijke mishandeling aldaar ter plaatse.
Dan moet men al een soort 'uitreisverbod' gaan toepassen naar bepaalde landen. Ik denk niet dat men kan overgaan tot zulke Trumpiaanse maatregelen.
Zolang die mistoestanden niet verboden worden in die landen zelf en ze zich blijven beroepen op hun recht om die ingrepen te verrichten onder het mom van culturele traditie / geloofsovertuiging, vrees ik dat er niet snel een einde zal komen aan die wanpraktijken.

Laatst gewijzigd door Woordenaar : 30 juni 2017 om 14:03.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 14:27   #52
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat heb ik niet gezegd, gij stoute jongen. Wat wilt gij in mijn schoenen schuiven?

Gij moogt dat dus niet.

En als gij dat toch doet, maar per vergissing, dan zal je dat vergeven worden.

Maar als gij dat expres doet, met de nodige misleiding, dan zal ik je persoonlijk opzoeken en een schoen naar je hoofd slingeren.

Ondertussen weten we nog altijd niet wat jij vindt van die barbaarse praktijken, en hoe wij daar mee moeten omgaan intern hier in ons landje. Of daarbuiten.

.
Ik denk dat jaak vooral heel erg zijn best probeert te doen met aan de kaak te stellen van wat aan de kaak wordt gesteld. Het onderwerp maakt niet echt uit.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 15:14   #53
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Kind en gezin opereert enkel in België... maar ze kijken heus niet altijd in de pamper. Op 1 jaar onlangs hebben ze dat bij m'n dochter al niet meer gedaan..
Maar we moeten ons best blijven doen om vrouwenbesnijdenissen te vermijden.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 15:54   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Kind en gezin opereert enkel in België... maar ze kijken heus niet altijd in de pamper. Op 1 jaar onlangs hebben ze dat bij m'n dochter al niet meer gedaan..
Maar we moeten ons best blijven doen om vrouwenbesnijdenissen te vermijden.
Hoe sympathiek.
Oud 30 juni 2017, 16:04   #55
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Gisteren nog op de afspraak: volgens Marleen Temmerman, o.a. gynecologe verbonden aan twee ziekenhuizen in Kenia, bestaat de kans indien die meisjes naar de risicolanden gaan dat ze besneden worden. De kans is reëel zegt ze. De dienst Vreemdelingenzaken heeft haar al regelmatig gevraagd om meisjes te onderzoeken waarvan vermoedt werd dat ze besneden werden. Tot nog toe heeft ze echter geen verminking kunnen vaststellen. De dame in kwestie is reeds dertig jaar actief in Afrika.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 16:21   #56
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'normaal'??? Hewel dan moeten ze hier weg blijven...
Hier is dat niet normaal, punt...
Vrouwen, kinderen die hier besneden aankomen; daar kunnen we inderdaad niets meer aan doen... Maar meisjes die hier geboren worden en toch nog besneden worden in het binnenland of in het buitenland...
Hewel daar hebben wij alle recht toe om de ouders en de uitvoerders van die verminking, indien we hen vinden, zwaar te straffen...
Ze nemen die mee op verlof en ze besnijden ze ter plaatse volgens de gebruikelijke rituelen. Eenmaal terug in het land zien die geen gynaecoloog meer. Bevallen doen ze met vroedvrouwen en als er toch een dokter moet aan te pas komen is er tegenwoordig nogal rap een dokter van allochtone afkomst gevonden en die weten , in tegenstelling tot onze dokters en politiekers met de beste bedoelingen, dat ze tegen een vast geloof niets kunnen beginnen. Vertel een Chinees eens dat berengal en tijgerpenis- en neushoornpoeder niet werkt en probeer dat dan eens te verbieden.
Proberen om de ouders en ouderen te bekeren is de enige te overtuigen dat een onbesneden vrouw ook veel kinderen kan krijgen en dat ze ook een potente man kan hebben is de enige mogelijkheid. Dus er gaat nog honderden jaren besneden worden en bestraffen gaat dat zeker niet tegengaan, integendeel.............
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 16:35   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woordenaar Bekijk bericht
Een nobel uitgangspunt, maar het gebeurt wanneer gezinnen op vakantief gaan bij hun familie in het land van oorsprong.
Ik vrees dat de staat moeilijk 'vakantie' kan verbieden omwille van mogelijk vermoeden van zulke lichamelijke mishandeling aldaar ter plaatse.
Dan moet men al een soort 'uitreisverbod' gaan toepassen naar bepaalde landen. Ik denk niet dat men kan overgaan tot zulke Trumpiaanse maatregelen.
Zolang die mistoestanden niet verboden worden in die landen zelf en ze zich blijven beroepen op hun recht om die ingrepen te verrichten onder het mom van culturele traditie / geloofsovertuiging, vrees ik dat er niet snel een einde zal komen aan die wanpraktijken.
Ik denk dat het wel kan. Het gaat om minderjarige kinderen. Tot ze meerderjarig zijn kan men hen een uitreisverbod opleggen naar Zwart-Afrikaanse landen waar deze bestiale praktijken gedoogd worden.

Oud 30 juni 2017, 16:55   #58
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woordenaar Bekijk bericht
Het kind is hier geboren; het kind werd hier opgevolgd en werd niet besneden... Indien het kind, na op vacantie gegaan te zijn naar de thuislanden besneden terugkomt kunnen de ouders, die dat toegelaten hebben en die hier wettig verblijven en dus onze wetten moeten opvolgen, hier volgens onze rechtsregels gestraft worden voor mishandeling van hun nageslacht...

Nog altijd de vraag; hoe kan men aanvaarden dat mensen die hier verblijven onder een vluchtelingstatuut omdat ze zogezegd in hun thuislanden vervolgd worden en mishandelding riskeren op vacantie gaan naar diezelfde thuislanden???
Oud 30 juni 2017, 17:05   #59
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.vandaag.be/binnenland/122...snijdenis.html

Ter vergelijking: een stukje uit het Arrest van het Vlaams Belang, die o.a. voor onderstaande tekst veroordeeld werden wegens racisme. Il faut le faire:

http://www.diversiteit.be/index.php?...select_page=68

Verder dus geen commentaar.
Lopen ze gevaar of zijn ze effectief het slachtoffer? En hoe berekenen ze dat? Via een enquête?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2017, 16:42   #60
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

waarom praat er nooit iemand over de genitale verminking van Moslims en Joden bij jongen?Waarom wordt dit niet verboden?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be