![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() "De Vlamingen zullen ons niet knechten"... Wat een onozelaars die Arnold van Oerle van Landeringen en zijn FDF-vriendjes!
Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 23 juli 2007 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Aha Groot-Brussel = Vlaams Brabant + Waals Brabant!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik meen dat het verhaal onvolledig is en te vriendelijk voor dat vlaams gespuis; Ik verneem uit goed ingelichte bron dat die stadhuiswerker in waarheid zou gezegd hebben: knieën of geen knieën, als u te trap niet opkunt dan is dat jou probleem en dan zou u beter niet trouwen; Die onverlaat zou de man ook bedreigd hebben met een proces om wille van het overtreden van de wet die bepaalt dat hier geen Fr mag gesproken worden. Onnodig te zeggen dat Leterme onder bedreiging door NVA en met de steun van het VB heel het gebeuren uitsluitend wijt aan het gedrag van de Fr die blijkbaar niet over de intellectuele vaardigheid of de wil beschikken om Nederlands te leren. Laatst gewijzigd door luc broes : 23 juli 2007 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is Broes zijn account gehacked?
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan ik logischerwijze niet.
Maar je weet toch dat je verhaal in het voordeel van Franstaligen en in het nadeel van de Vlaams-nationalisten in het algemeen en Leterme in het bijzonder is?
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 juli 2007 om 01:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan passen verontschuldigigen tegenover Luc.
Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Je bent (hopelijk) verstandig genoeg om weten dat mijn en vorig verhaal compleet verzonnen is. Ik ga alleen een beetje verder om het voor de slechte verstaanders nog duidelijker te maken. Mag ik naar analogie verwijzen naar de tragische gebeurtenissen ivm 21 juli in Brussel met Leterme en zijn enfants de la patrie. Je weet toch dat Leterme dat opzettelijk gedaan heeft om de Fr duidelijk te maken dat ze maar beter aansluiten bij Frankrijk. Leterme speelt duidelijk onder één hoedje met NVA-VB, daar twijfelt toch niemand aan en jij toch zeker niet!? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond het zelfs neit geheel onmogelijk dát je idd zoiets had opgevangen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Haha'?
Ik val zijn verhaal toch helemaal niet inhoudelijk aan? Citaat:
Dan ja, dan had dat tegen Leterme en voor Franstaligen geweest.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Zou het niet fijn zijn indien de gemeenten in deze tijden van degelijk onderwijs verplicht werden op hun diensten minstens één persoon te werk te stellen die in staat is om de nationale belgische talen te tolken ten behoeve van landgenoten die zich om welke reden dan ook toevallig in een ander taalgebied bevinden en daar een beroep moeten doen op openbare diensten..? (zonder zintekens ?)
Overigens hetzelfde zou dan gelden voor MUGdiensten, politiediensten, burgerlijke bescherming, brandweer.. & ik kan het zo snel nog niet allemaal bedenken... ..... Geheel terzijde : in het infopunt van het EP zouden ze in staat moetenzijn iedere EP bezoekende in zijn/haar taal te woord te staan, geloof het maar liever niet.. een deen ofte bulgaar zou er allicht bot vangen.. .... nog veel verder terzijde (lichtjaren ?) Zijn hier soms in boekenwinkels vertoevende intellectuelen aanwezig ? & komen die in diverse (ook in meertalige) buitenlanden en/of luchhavenboekenshops ed. ? Heeft er al iemand de laatste Harry P. ? Weinig Deense of Bulgaarse literatuur te vinden in Broekzele nietwaar ? (Europe's Capital !) De modale Vlaamse Boekhandel - in vergelijking met net over onze staatsgrens ongelofelijke hoeveelheid engelstalige en franstalige boeken. Het is een vrije markt : de vlaming is een "markt" voor deze talen. Interessante case : Barcelona officiël 2talige stad (officieus 3talig?) Als ik het me goied herinner is de Fnac op het Cataluynaplein - naast Kastilliaans-Spaans leesvoer is er een kleiner deel werkjes in het Catalaans- even veel boeken in het Engels... Als we de talen afzonderlijk beschouwen - er is zeer veel in het Engels, ook vertaalde lectuur.. de regel is bijna wiskundig : een grote taal heeft veel publicaties. Maar het omgekeerde is ook waar : vanuit een grote taal wordt er veel vertaald. De kans op een "Bulgaarse" Harry P. is quasi gelijk aan 0. Een meesterwerk van bulgaarse oorsprong zal mogelijkerwijze in een engelse vertaling verkrijgbaar zijn, de kans op een nederlandse vertaling is zeer klein. Het punt is dat de bepaling van wat cultureel/literair interessant is uitsluitend door enkele overheersende talen/culturen genomen wordt en de kleinere talen ahw met blindheid geslagen worden. Het is misschien een studie waard, maar de evidentie zelf : vanuit een internationale neutrale kunsttaal zoals het Esperanto kan een grote stroom vertalingen voortkomen van goede literatuur vanuit elke kleine taal, zonder langs het grote engelstalige publiek te moeten gaan & het gebeurd ook. ... De moraal van het verhaal : Men heeft zoals het FDF terecht opmerkt een recht op ééntaligheid en/of keuze welke vreemde talen men zich eigen wil maken. Het is volslagen zinloos zijn medemens "Vlaams" of "Esperanto" door de strot te duwen, als men liever geen vreemde taal wil leren of de voorkeur geeft aan Russisch, Arabisch of Engels. Openbare diensten, privémaatschappijen e.d. hebben echter een publiek of commercieel belang bij meertalige bedienden. Het is evident dat een openbare dienst de "eigen taal" als vereiste stelt en zelfs aan de privé-firma's op haar grondgebied de verplichting oplegt om deze taal te gebruiken als belangrijkste communicatiemiddel met bedienden, arbeiders en publiek. Voor de rest : vrijheid & blijheid. Ik vind het altijd een wonderlijk verschijnsel dat men met een slechte kennis van elkaars talen men met wat goede wil toch altijd een goede communicatie kan hebben..
![]() |
#54 |
|
![]() Als je hier ernstig bezig bent, dan toont dit alleen maar aan hoezeer de totale waanzin in ons geliefd vaderland reeds heeft toegeslagen en de geesten benevelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Daartegen moet men zich verdedigen. Maar natuurlijk begrijpt iemand als Patriot! dit niet. Vlaanderen mag volgens hem verfranst worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
1) In deze tijden van ondermaats Franstalig onderwijs is je standpunt niet van toepassing. 2) Men eist dat anderen tolken voorzien om tegemoet te komen aan het recht op mijn eentaligheid!? 3) Dat 'wonderlijk verschijnsel' is maar mogelijk omdat de kennis van de andere taal en de goede wil meestal slechts te vinden is bij de Vlamingen. Of moet ik nog eens beginnen over de brusselse hospitalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, enkel dat ik een beetje naïef was.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() |
![]() |
![]() |