![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U propageerde consolidatie in 1 orgaan met argumentatie dat het simpeler is. Ik stel eerder een privatizatie voor, met geldelijke steun voor de zwakkeren in de maatschappij, met argumentatie hierboven. Te moeilijk?
![]() |
![]() |
#43 |
Staatssecretaris
|
![]() neen, ik vind uw systeem op zich niet slecht, maar ik denk wel dat er steeds een controle van de overheid moet blijven.
De privé zou nogal snel lijnen opdoeken, zelfs als het kan helpen om de autos van de baan te houden. Daarover gaat deze topic uiteindelijk.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Staatssecretaris
|
![]() juist, maar in de optiek van de problematiek die de BBL aanhaalde - teveel wagens - moet het nationaal worden aangepakt. Men kan niet stad per stad werken, en zo toch alle randgemeenten en zelfs kleine gemeenten aandoen. Volgens mij is dat niet werkbaar.
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Staatssecretaris
|
![]() Er zal allicht een toekomst in bestaan, maar ik denk dat dat nog voorbarig is. Het zou in en om de grote steden al een hele verbetering zijn als er voldoende tram/metrostellen en of bussen waren, zodat de mensen niet te lang moeten wachten enerzijds, en anderzijds dat er voldoende zitplaatsen zijn (ik zou mijn wagen ook ni thuislaten om recht te staan in een overhitte tram). Dat is al een eerste stap...
Dan moeten ze asap hun wegennet uitbreiden. Dit kost allemaal veel geld, maar ik geloof dat dit zeker kan terug binnenvloeien.
![]() |
#50 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Staatssecretaris
|
![]() ja, maar de taxi is voor de individuele persoon wel zeer duur...
Ik stel een concreet voorbeeld: Neem van De Klinge eens een taxi naar Antwerpen, of neem de bus... Nu rijdt er amper een bus, maar je komt er met 100 fr van af (sorry, 2.5 euro) Diezelfde 25 km zouden met de taxi hondsduur zijn. Beter mss dan een belbus van de openbare vervoersmaatschappij?
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 |
Staatssecretaris
|
![]() maar ik ben het er gewoonweg niet mee eens.
Als jij in je geldbeugel 50 fr hebt... de bus van a naar b kost u 40 fr de taxi van datzelfde a naar hetzelfde b kost u 100 fr Welk vervoermiddel neem je? Welk is het goedkoopst?
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
De juiste is immers: Wat kost het de gemeenschap het minste? Die mens af en toe 60fr geven voor het verschil taxi/openbaar vervoer te betalen, of voor hem speciaal een buslijn inleggen?
In het begin was er niets, wat ontplofte. Laatst gewijzigd door TomB : 4 augustus 2004 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() ja, maar wat kan jan met de pet het gemakkelijkste betalen? de taxi of de bus?
uiteraard is voor de gemeenschap goedkoper indien de taxi reed, maar niet iedereen kan dit betalen, zelfs niet met terugbetalingsmechanismen ed. tenzij men een soort pwa-cheque uitvindt voor de werkende taxi-gebruiker uit minder bereikbare gebieden?
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is dit niet meer of minder als een herverdelende maatregel. Maak dus de herverdeling simpel en geef al die minderbedeelden om de zoveel tijd een check waarmee ze alles kunnen betalen (huur, eten, vervoer etc.) Sommigen zullen in een afgelegen slecht berijkbaar gebied gaan wonen, en zullen af en toe geld aan de taxi moeten geven, anderen zullen prefereren in de stad te wonen en betalen misschien dan weer wat meer huur. Nog anderen zullen zich een fiets aanschaffen. Maar uiteindelijk is het hun keuze wat ze consumeren, en ze weten dat ze allemaal dezelfde steun hebben gekregen. (in functie van hun inkomen uiteraard).
![]() |
![]() |
#58 |
Staatssecretaris
|
![]() maar het punt wordt dan net dat diegenen die eerder afgelegen wonen, geen gebruik meer zullen maken voor die taxi, aangezien ze dan gewoon terug hun eigen wagen nemen, en is er van alle goede voornemens niets meer over.
Ik denk eerder dat men moet zien hoe deze afgelegen gebieden kunnen worden bediend door de openbare vervoersmaatschappij, oa doormiddel van afgedankte treinwegen (die op veel plaatsen liggen) maar ook bv een buslijn die alle kleine dorpen rond een stad afgaat, verschillende malen per dag, en dan in het stadscentrum stopt.
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zelfs al zou een auto goed zijn tegen ozon (?) dan nog kan een stevig openbaar vervoer goed zijn voor het fileleed. Dus altijd goed. Ga terug naar uw speeltuin hé
![]() |