Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2013, 14:13   #41
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Weet ik niet. Ik ken wel de uitdrukking: 'Als het regent in Parijs, dan druppelt het in Brussel.'
http://www.wisegeek.org/what-is-the-...fly-effect.htm
Oud 21 april 2013, 14:31   #42
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat kinderen lijden onder de ruzies van hun ouders is reeds meerdere malen bewezen in wetenschappelijke onderzoeken.
Daar gaan we dus niet meer over discussiëren.
Het feit dat kinderen slechter leren en studeren als hun ouders gescheiden zijn, is echter wel een discussiepunt.

Er zijn daar immers meerdere achterliggende oorzaken mogelijk.

Daar ik zelf een alleenstaande gescheiden vader ben van kinderen die het niet goed doen in het secundaire onderwijs, heb ik het voor direct met mijn neus op de feiten te zitten.

Ik ga echter wel eerst enkele feiten uit de periode van de echtscheiding vrijgeven, want ik denk dat die wel belangrijk zijn.

Toen werd beslist het huwelijk op te geven, hebben de kinderen het recht gekregen zelf te mogen beslissen bij welke ouder ze wilden opgroeien.
Het waren dus niet vader en moeder of een rechter die besliste voor hen.
De kinderen waren toen 8, 10, 12 en 14 jaar jong.
De keuze werd vergemakkelijkt omdat vader in de eigen woning bleef en moeder slechts 500 meter verder ging wonen. Elk kind kreeg van vader een eigen sleutel van de woning en mocht zijn slaapkamer met volledige inhoud behouden, ook al ging het kind bij moeder wonen. Dit om het kind steeds een veilige thuishaven te kunnen aanbieden.
De schoolresultaten leken niet te lijden onder de echtscheiding, de eerste maanden.

Echter, een paar maanden nadat de moeder alleen was gaan wonen, kwam voor de kinderen de ware reden van de echtscheiding naar boven. De vriend van de moeder kwam namelijk steeds meer en meer over de vloer bij haar en zij gaf openlijk toen dat ze voor hem had gekozen omdat hij haar een leven aanbood dat meer op dat uit de boekjes en films leek. Namelijk een leven van uitstapjes, uitgaan en reizen. Geen tijd verspillen aan het toezicht houden op de kinderen hun huiswerk en lessen, want het weekend dient om te ontspannen.
Enkele weken na de officiële echtscheiding ging de moeder samenwonen met haar vriend, op meer dan 100 kilometer van de kinderen hun geboorte en opgroei plaats.
En iedereen verloor de controle over wat de kinderen nog deden voor school.
De moeder had er geen interessen in en als vader was ik verplicht mij aan de gerechtelijke bepalingen van haar omgangsrecht te houden. Om de 2 weekends deden de kinderen dus weinig tot niets voor school, daar ze vanaf vrijdag 6 uur tot maandag 8 uur bij de moeder moesten zijn.
De schoolresultaten leden hier enorm onder.

Maar ook ik als vader heb fouten gemaakt. Ik wilde hen immers een zo goed mogelijk leven bieden en zo weinig mogelijk laten leiden onder de echtscheiding. Ik zorgde er dus voor dat zij steeds alles hadden dat ik dacht dat ze nodig hadden. De jongste had op zijn 10de levensjaar dus reeds een eigen PC. Ook stonden er steeds de nieuwste spelcomputers in huis en hadden ze elk een eigen TV op hun kamer.
Op hun 16de verjaardag hadden de twee oudste hun rijbewijs voor een brommer en stond hun brommers naar keuze klaar in de garage.

Enkele weken nadat de oudste 18 jaar werd, kreeg ik de koude douche dat ik een verdomde idioot was en mij als een achterlijke had gedragen. De dame eiste namelijk dat ik haar rijbewijs kado deed en dat ze een nieuw wagen naar keuze kreeg. Want zij voelde zich te goed om nog met de brommer naar school te rijden.

Ik had nagelaten om hen te leren dat ze moeten werken om iets te kunnen bereiken. Ik had hen namelijk alles in de schoot geworpen en hen een gratis luxeleven gegeven. Ik heb daarna 2 jaar nodig gehad om het de oudste te leren dat in het leven niets gratis is, zelfs het geluk in een relatie niet.
Maar dat men aan alles en voor alles hard moet werken en offers moet brengen.
Jantje, ik vind uw verhaal heel ontroerend, echt waar. Weinig mensen zouden zichzelf zo onder de loep nemen als jij hier doet. Volgens mij hoef je jezelf niet zo schuldig te voelen over wat er in't verleden gebeurde evenwel. Wat je deed, was uit liefde voor je kinderen. Dat blijkt duidelijk uit jouw reactie. Ik kan alleen maar respect voelen voor een ouder zoals jij. En dat het je 2 jaar kostte om de oudste de waarde van geld te leren kennen: het was het zeker waard!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 09:42   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Kinderen die voor hun 18de verjaardag een echtscheiding meemaken, hebben 45 procent minder kans op een diploma hoger onderwijs!!! Dat blijkt uit resultaten van het onderzoeksproject 'Scheiding in Vlaanderen'.
De vaststelling van het resultaat van een scheiding is correct. Je kan je ook de vraag stellen of de omgeving niet fout reageert op een scheiding. Kinderen van gescheiden ouders worden nog steeds te veel benaderd als kinderen binnen een probleemsituatie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 11:32   #44
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik elf was. Ik heb daar nóóit problemen mee gehad of om gemaakt.

Uiteraard ben ik wel geen huilebak die zijn fouten daarop gaat afschuiven.
Oud 22 april 2013, 11:54   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik elf was. Ik heb daar nóóit problemen mee gehad of om gemaakt.

Uiteraard ben ik wel geen huilebak die zijn fouten daarop gaat afschuiven.
ik ben gescheiden toen mijn kinderen 8 en 4 waren. De oudst heeft een master, de jongste werd op school opgehitst om co-ouderschap te willen en is daarom op haar 12de naar papa getrokken. Zij heeft enkel middelbaar gedaan. Na het middelbaar "mocht" ze terug naar mama die alle kosten voor hoger onderwijs betaalde, maar toen was het kind al helemaal gedemotiveerd. Na 10 jaar heeft ze zich herpakt en vervolledigt ze haar studies. Mama betaalt weer.

Kan men zich even voorstellen wat er zou gebeurd zijn als ik niet gescheiden was?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 april 2013 om 11:54.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 12:00   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt er wel een probleem mee. Dat is overduidelijk. En dat laat je ook overduidelijk merken.
Oud 22 april 2013, 12:02   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je hebt er wel een probleem mee. Dat is overduidelijk. En dat laat je ook overduidelijk merken.
heb je wat quotes aub? Blijkbaar moet ik dat dan toch helemaal gemist hebben van Lombas.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 22 april 2013, 12:15   #48
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is al de tweede opmerking die je tegen mij maakt. Je kunt ook steeds verduidelijken als je toch graag in de wilde weg begint uit te halen.
Oud 22 april 2013, 12:17   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik ben gescheiden toen mijn kinderen 8 en 4 waren. De oudst heeft een master, de jongste werd op school opgehitst om co-ouderschap te willen en is daarom op haar 12de naar papa getrokken. Zij heeft enkel middelbaar gedaan. Na het middelbaar "mocht" ze terug naar mama die alle kosten voor hoger onderwijs betaalde, maar toen was het kind al helemaal gedemotiveerd. Na 10 jaar heeft ze zich herpakt en vervolledigt ze haar studies. Mama betaalt weer.

Kan men zich even voorstellen wat er zou gebeurd zijn als ik niet gescheiden was?
Jij zou zwaar ongelukkig zijn geweest en je dochter had waarschijnlijk sowieso een moeilijke tijd gehad, al was het maar door de moeilijkheden die zij zou aanvoelen tussen je echtgenoot en jijzelf?
Oud 22 april 2013, 12:23   #50
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb je wat quotes aub? Blijkbaar moet ik dat dan toch helemaal gemist hebben van Lombas.
Circe. De resultaten van het onderwerp zijn vooral statistisch, en correct. Er zijn de anderen, niet weinig, buiten de statistieken: jij die steeds probeert te bewijzen kinderen toch een volwaardige toekomst te geven. Terecht. Anderzijds, de Lombassen die het ondanks alles toch denken gemaakt te hebben maar toch al jaren te koop lopen met hun frustratie. Maar de kids hebben het wel gemaakt. Proficiat.
Oud 22 april 2013, 12:26   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij zou zwaar ongelukkig zijn geweest en je dochter had waarschijnlijk sowieso een moeilijke tijd gehad, al was het maar door de moeilijkheden die zij zou aanvoelen tussen je echtgenoot en jijzelf?
voil�* ! jij weet het tenminste!

Oud 22 april 2013, 12:27   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe. De resultaten van het onderwerp zijn vooral statistisch, en correct.
Een statisticus berekende dat de rivier gemiddeld één meter diep was. Hij verdronk. (G.Bomans).

Oud 22 april 2013, 12:35   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een statisticus berekende dat de rivier gemiddeld één meter diep was. Hij verdronk. (G.Bomans).
pffff
Oud 22 april 2013, 12:38   #54
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Circe. De resultaten van het onderwerp zijn vooral statistisch, en correct. Er zijn de anderen, niet weinig, buiten de statistieken: jij die steeds probeert te bewijzen kinderen toch een volwaardige toekomst te geven. Terecht. Anderzijds, de Lombassen die het ondanks alles toch denken gemaakt te hebben maar toch al jaren te koop lopen met hun frustratie. Maar de kids hebben het wel gemaakt. Proficiat.
Drie dingen zijn problematisch:

1) Jij meent de mentale toestand van anderen te kunnen inschatten via internet. Dat zou van jou een wonderlijke sociopsycholoog maken, maar ik betwijfel dat.
2) Jij meent in mijn plaats in te vullen dat ik meen het "gemaakt te hebben". Waar je dat vandaan haalt, is me bijster.
3) Je legt me in de schoot alsof ik "te koop zou lopen" met mijn frustratie. Je grond daarvoor is absoluut nihil, uiteraard.
Oud 22 april 2013, 12:40   #55
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Drie dingen zijn problematisch:

1) Jij meent de mentale toestand van anderen te kunnen inschatten via internet. Dat zou van jou een wonderlijke sociopsycholoog maken, maar ik betwijfel dat.
2) Jij meent in mijn plaats in te vullen dat ik meen het "gemaakt te hebben". Waar je dat vandaan haalt, is me bijster.
3) Je legt me in de schoot alsof ik "te koop zou lopen" met mijn frustratie. Je grond daarvoor is absoluut nihil, uiteraard.
Al zijn gezever over je heen laten gaan. Ontspan.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 12:41   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is al de tweede opmerking die je tegen mij maakt. Je kunt ook steeds verduidelijken als je toch graag in de wilde weg begint uit te halen.
Ja en ? Misschien komt er wel een derde opmerking maar ik heb geen zin drie maal hetzelfde te zeggen aan dovemansoren van egotrippers. Ik ken ze wel, en ik bekijk ze vaop afstand.
Oud 22 april 2013, 12:41   #57
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aldus Rudy, de amateurpsycholoog.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 12:59   #58
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
ernstige Kinderen
Oud 22 april 2013, 13:03   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach al die Rudyaanse pedanterie...
Oud 22 april 2013, 14:31   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ach al die Rudyaanse pedanterie...
tuurlijk eno2-ke. Toch raar dat die pedanterie door mislukte aandachtshoeren zo belangrijk wordt geacht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be