![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() http://www.guardian.co.uk/business/2...rs-losers-2013
De Amerikaanse economie is alweer goed vertrokken. Europa blijft hangen in recessie. Omdat men maar weigert de juiste conclusies te trekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is normaal de minimale waarde van een bedrijf. Daarbovenop heb je goodwill. Dit is de extra waarde voor bvb het klantenbestand, de merken etc... Deze twee vormen de waarde van een bedrijf en het aandeel. Door het markmechaniscme is een aandeel op de beurs evenveel waard als wat de mensen ervoor willen geven, zo simpel is het. En dit kan nogal wat fluctueren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
betreffende uw sprookjes misschien het volgende: No1: Welvaart = Economie = economische groei = groei BNP Ik ben het ermee eens dat welvaart niet zomaar in economishe groei te vatten is en ik denk niet dat een liberaal daarnaar streeft. Maar economische groei zorgt wel voor een gevoel van vooruitgang bij de bevolking en dit maakt de mensen gelukkiger. Vandaar dat men bij een economische krimp spreekt van een depressie. Ik ben akkoord dat een gepast niveau van vrije tijd kan toegevoegd worden aan de welvaartsbarometer maar niet teveel. Werken maakt mensen gelukkiger en de winst kan besteed worden in de gezondheidssector waardoor de mensen een betere levenskwaliteit kunnen bekomen. Aangezien deze sector in het BNP vervat zit, kan een groei van het BNP de welvaart wel degelijk verhogen. No 2: Bedrijven doen iets altijd efficiënter dan dat een overheid dat kan en daarom moet er geprivatiseerd worden. Dit sprookje zou moeten veranderd worden naar "Bedrijven doen iets meestal efficiënter". Er zijn inderdaad uitzondering waar een overheid beter werk kan leveren. No 3: Het is belangrijk wat de beurskoersen doen. Dit is ook zo. beurskoersen zijn een barometer voor het ondernemersvertrouwen en zorgen voor kapitaal op de markt. Dankzij dit kapitaal kunnen bedrijven initiatieven nemen die iedereen ten goede komt. No 4: Er is een tegenstelling tussen de overheid die van alles wil regelen en de vrije markt die gewoon zijn gang moet en wil gaan. Ik denk niet dat dit een liberaal sprookje is. Een anti-trust wetgeving heeft als doel de vrije markt te vrijwaren. Dus deze twee zijn niet noodzakelijk tegengesteld aan elkaar. Maar ze kunnen dit wel zijn en hier moet men weer een goede balans vinden. No 5. Een groeiende en grote financiele sector is goed voor de economie. Ik denk ook niet dat dit iets met liberalisme te maken heeft. De hyper gesofisticeerde financiële producten zijn een uitwasem van de financiële sector. Voila, dit zijn mijn bedenkingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Het sprookjesleven v/d Neo-Liberaal.... de Neo-Liberaal is helemaal niet bezig met minder risicovol en eerlijker beleggen, zij willen gewoon zo veel mogelijk geld binnenhalen zodat hun bonus zo hoog mogelijk is, en ze de nieuwste ferrari kunnen kopen en een jacht in saint-tropez een huis op de Bahama’s en of penthouse in New York, dure vakanties. Ze willen gewoon hun luxe lifesyle volhouden, ze wonen vaak in penthouses van 5 miljoen of meer, minstens 6 auto’s en hebben vaak een vrouw en bijhorende side-sletjes die ‘’shopverslaafd’’ zijn en van dure designers houden.... Welkom in het leven v/d Neo-Liberaal zij die het zijn en zij die het willen zijn! 1 pot nat! Want wie onderhoud hen? U en ik!
![]() ![]()
The world is pregnant with lies Laatst gewijzigd door Kylero : 10 mei 2013 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je eens een typerend voorbeeld geven van mensen die zichzelf neoliberaal noemen ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je hebt dan 2 manieren om er mee om te gaan. Proberen te bereiken wat ze zelf bereikt hebben of ze het afnemen. Men kan ze benijden of men kan afgunstig zijn. Het eerste sie ik als een kwaliteit, het tweede als een slechte karaktertrek. Let wel, ik heb niet veel respect voor top managers die met andermans geld speculeren om zelf de winsten op te strijken. Maar het zijn de werkelijke schuldige zijn de leden van de raad van bestuur die dit toegelaten hebben. Deze zijn soms verblind door hun hinger naar winst en waardevermeerdering dat ze de risico's niet goed inschatten met alle gevolgen voor de kleine belegger. Men viseert nu vooral de banken maar vergeet niet dat bij ons L&H en in de VS Enron en er nog andere dergelijke bedrijven bestonden (of bestaan) die dezelfde fout maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Wel, men vroeg me achter het sprookjesbestaan van deze omhooggescheten figuren.... ik heb van gossip girl geen weet.
The world is pregnant with lies Laatst gewijzigd door Kylero : 11 mei 2013 om 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De essentie van het neoliberalisme is de globalisering van het corporatisme, die geen nationale grenzen kennen. Zij beroepen zich op het financiële mechanisme en de banken in plaats van op brute kracht om personen en kleine landen aan hun wil te onderwerpen. 'economische gijzelingen zijn daarbij de normaalste zaak geworden'
The world is pregnant with lies Laatst gewijzigd door Kylero : 11 mei 2013 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Hebzucht is niet goed maar het is er en men kan het dan evengoed ten dienste stellen ipv van het te bestrijden. Maar, inderdaad, het moet gekanaliseerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() Hebzucht ten dienste stellen....??.., LOL... leg uit AUB.
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Neoliberalisme heeft niets met vrije markten te maken, en vrije markten zijn overigens incompatibel met corporatisme. Het heeft alles te maken met faux-privatiseren en dus monopoliseren van marktsegmenten via geleen en ander gezwendel met het 'wettig betaalmiddel' met hulp van de roverheid, met als gevolg geprivilegieerde bedrijven met lange armen bij de overheid die alle vrije concurrentie via Staatsprivilege uit de markt stoten nog voor ze kunnen toetreden. Daar is niks vrij aan. Dat is extreem rigide en geleid. Een ware planeconomie.