![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die is en blijft dat deze mevrouw niet zonder hoofddoek gezien mag worden door mannen die niet haar vader, echtgenoot of broers zijn, waarom zou dit zo zijn, denkt u? 2. Het verband tussen hoofddoeken en de positie ( wettelijk vastgelegd, waar strijd voor geleverd werd) van vrouwen is helemaal niet vaag, maar glashelder, deze vrouwen zijn ervan overtuigd dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor het seksueel gedrag van mannen en om die reden bedekken zij hun haren, schouders en nek en dragen kleding die geen aandacht vestigt om vrouwelijke lichaamsvormen. Waar die opvattingen toe leiden is niet iets wat zich beperkt tot die groepen, integendeel, de meeste slachtoffers zijn helaas vrouwen die geen hoofddoek dragen. "Femme de la rue" heeft blijkbaar uw ogen nog niet geopend. De hoofddoek is bedoeld om te onderscheiden van ongelovige vrouwen. Dat mag die mevrouw doen, in haar priveleven maar niet tijdens de uitoefening van een politiek mandaat. De deur tot willekeur wordt geopend door dit vrouwonvriendelijke gedachtengoed en niet door een open samenleving die terecht verwacht dat ook vrouwelijke verkozenen minstens grondwaarden van onze samenleving erkennen tijdens de uitoefening van hun mandaat. Dat bewaken is wat ik verwacht van deze samenleving en ieder politiek orgaan. U weet hoop ik toch dat een meerderheid van Joden buiten hun religieuze momenten, helemaal geen keppeltje draagt, dus die vergelijking klopt niet, enkel draagsters van hoofddoeken die vinden dat het overal en steeds moet,zijn intolerant tegenover andere opvattingen, we leven niet in een Islamitische staat en dus zet je je hoofddoek soms even af, zie eigenlijk niet waarom dit een huizenhoog probleem is voor deze dames! De universele rechten van de mens? Die worden door Islamitische organen niet erkend, juist omdat zij andere opvattingen hebben over maatschappelijke ordening. De hoofddoek geen quillotine van vrouwen rechten? Wel dus maar blijkbaar weet u niet waarvoor een hoofddoek staat? Laatst gewijzigd door alice : 22 april 2013 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar mijn gevoel de normaalste zaak van de wereld! De overheid staat ten dienste van de bevolking, alle leden van die bevolking, en moet niet apparte clubjes laten vormen van politici die met hun godsdienst te koop willen lopen en hun eigen regeltjes opdringen aan de gemeenschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Purper is niet hetzelfde als paars.
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Leden van de wetgevende macht echter, vertegenwoordigen hun KIEZERS. Als de isla-mieten een islamiet verkiezen om in de gemeenteraad te gaan zitten, dan lijkt het kinderachtig om dat te ontkennen.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130422_065
Citaat:
Waarom zouden moslims hier doen wat men van hen vraagt! Religieuze symbolen hebben geen plaats in een gemeenteraad, in afwachting dat een religie daar volledig de wet gaat stellen over ons dagelijks doen en laten. Het blijft dus een discussie zonder begin en zonder einde. Alleen zijn wij hier niet in een moslimstaat en moeten diegenen die daar dagelijks naar streven in de islamlanden blijven. Islam is vrede. Ook in Boston... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Purper slaat vooral op de stof. Qua kleur is het meer een donkerpaars. Je kunt ook rode purper hebben, bijvoorbeeld.
Bij de keizers en senatoren sloeg het wel degelijk op een paarsachtige kleur. Kleren verven was geen exacte wetenschap. De H&M bestond nog niet. ![]()
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Toen Daens verkozen was, ging die dan ook in zijn bloten naar het parlement?
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belg zijn heeft niets met een godsdienst te maken. Volgende stap is de sharia invoeren als "hun kiezers" dat wensen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Wij zijn "gewend" dat de executieve bestaat uit mensen die op een verkiezingslijst stonden, maar a priori is er geen enkele reden daarvoor, een executief orgaan kan ook volledig samengesteld worden uit technocraten, voor zover die het vertrouwen van het corresponderend wetgevend orgaan geniet.
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Hier in belgieje veegt men zijn gat met de grondwet.
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij hebben hier inderdaad een andere cultuur. Zolang mensen die een andere cultuur hebben, anders dan de Westerse cultuur, en mij dat niet komen opleggen, doen ze wat ze willen. Met: 'ze doen wat ze willen' bedoel ik natuurlijk dat ik geen overlast moet hebben of beperking van mijn vrijheid door bepaalde cultuurgerelateerde handelingen uitgaande van die groep. Soms vraag ik mij af: als een groep hier in onze samenleving een andere groep kan dwingen om een bepaalde klederdracht te dragen of bepaalde zaken niet te dragen, waar zal het eindigen? Dan kan er ook geëist worden dat vb. tattoos niet meer in het straatbeeld mogen opduiken. Want voor bepaalde personen is het aanstootgevend. Anderen gaan dan weer zagen over te frivole kledij van dames. Inderdaad: dat laatst wordt soms wel geopperd door de extremere strekkingen binnen de islam. Ook hier in België. Hoewel het maar enkelingen zijn. Zoals ik ook al heb aangegeven in andere draden die telkens gaan over probleempjes met immigranten: er zijn weldegelijk andere problemen die van een andere orde zijn dan hoofddoekjes enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
N-VA-voorzitter Bart De Wever heeft Booms burgemeester Jeroen Baert teruggefloten over het hoofddoekenverbod. In een reactie op Radio 1 stelde De Wever dat het verbieden van religieuze rituelen ongrondwettelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verschrijft ge U niet kerel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom we dat ook niet van vreemde religies mogen verwachten. Citaat:
Dat ze die frivole klederdracht op bepaalde plaatsen verbieden vind ik heel begrijpelijk, zij hebben er blijkbaar wat meer moeite mee dat hun regels niet overal gelden. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130422_018
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De blinde haat van sommigen begint echt angstaanjagend te worden...
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens Yussef is het een "mening" Volgens madam zelf is het een "plicht" Maar geen nood: om te beginnen gaan we met z'n allen een door ons betaalde moskee bezoeken: MET schoenen aan, want dat is mijn "mening". En verder gaan we deze dracht even doortrekken (we moeten toch integreren zeker?) - de verkozenen van het Vlaams Belang dragen op de gemeenteraad een vlaamse leeuw rond hun schouders - de CVP mandatarissen hangen ieder een groot houten kruis rond hun hals - de sossen zijn aanwezig met een rode zakdoek met bollekes op hunne kop, de fractievoorzitter krijgt een werkmanspet (dan kan hun moslima meedoen met die rode zakdoek als hoofddoek) - de groenen dragen een speciaal hoofddeksel, bedekt met groene mos - de NVA krijgt het dan moeilijk: zij kunnen moeilijk de leeuw van het VB gebruiken. Dus die mogen een Vlaamse Leeuw in hoofddoek draperen en de gemeenteraad kan beginnen sé! Ben benieuwd wat yussuf daarvan zegt. En als Bart vindt dat het dragen van een hoofddoek een "religieus ritueel" is, dan valt hij ferm van zijn voetstuk : dat hij dan het koranvers even bovenhaalt. Ze moeten zich gewoon herkenbaar maken om niet door hun geloofsgenoten te worden verkracht. Dat ze dan een omgedraaide pispot op haar kop zet met als opschrift: verkracht niet mij, maar mijn ongepistpotte collega. En verder: wie wil nu zo'n mens met een mankement aan haar hersenen (volgns Mohammed) in het gemeentebestuur? Zouden die sossen nu nog altijd niet weten dat ze geen kopstemmen maar naamstemmen moeten geven? Hun geliefde allochtonen kiezen namelijk ENKEL voor de paar allochtonen op de lijst, niét op de kopstem hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kijk ik ben ook niet blij met hoofddoeken, het is naar mijn mening een symbool van verdrukking en religieuze waanzin. Maar ik vind wel dat het die vrouwen zelf moeten instaan voor hun emancipatie. Die moet niet van buitenaf opgelegd worden want dat werkt niet, in tegendeel. |
|
![]() |
![]() |