Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2013, 16:48   #41
Belask0
Banneling

Standaard

blijkbaar ben ik niet de enige die ze vroeger bij zn pietje hadden met die lichten , enkele rakties van lezers

'''De keuring moet er zijn, ok. Maar ik heb nu 2 jaar achter elkaar moeten terug komen voor een futiliteit. Ooit meegemaakt dat mijn lichten niet goed stonden ,ben de volgende dag gewoon terug gegaan zonder naar de garage te gaan en toch waren mijn lichten ok, raar hè

'''Autokeuring heeft niets met maken met veiligheid, wel met geld! U afkeuren voor de stand van uw lichten of de dieseltest. Blijkt achteraf in de garage niets mis met de lichten, noch met de uitstoot. Zelfs geen nieuwe afstelling nodig! Puur geldklopperij

'''De laatste jaren is het fors duurder geworden. en er wordt duidelijk met 2 maten en 2 gewichten gemeten. Ook een keer moeten terug gaan voor de lichten. In de garage zeiden ze me dat die in orde waren; Terug naar de keuring zonder dat er iets aan gedaan was en het was wel in orde. Resultaat 11 euro betalen voor die 2e onnodige keuring. Viel me ook nog op : Veel personeel maar weinig werkenden

'''ik moest zelfs terug komen omdat mijn motor (diesel) zg. niet warm genoeg was, men kon de uitstoot dan niet goed controleren. wel tweemaal langs de kassa.

'''over paar jaar terug heeft mijn vader het meegemaakt ze dachten dat zijn volvo verlaagd terwijl dat hem standaard stond/ + 2 keer mogen weer keren dat volgens hun zijn lichten niet goed stonden afgesteld terwijl ze volledig correct werden afgesteld !!!

'''Ben ooit voor lichten moeten terug gaan , en heb buiten even gewacht en terug binnen gereden , rara was er door . . dus oplichters zijn het zeker

'''Vooral zogezegd slecht afgeregelde lichten zijn een gemakkelijke prooi. Ben ooit daarvoor afgekeurd geweest nadat ze door mijn garage juist ervoor afgeregeld waren . Ik ben een uur later teruggegaan voor herkeuring en wonder boven wonder ,ze waren in orde

'''Moeten terugkomen zoals ik omdat "reflectoren ontbreken" die er toch opstaan maar gewoon in de achterlichten zitten is inderdaad geldklopperij. . De garagehouder zei, maar die zitten toch in de achterlichten? . Dus terug en inderdaad.

'''Dit jaar rode kaart gehad voor rechtervoorlicht die niet goed stond. Ik kwam net van de garage. Ik heb gewoon niets gedaan en een uurtje later teruggeweest, toen was ik erdoor, groene kaart. Ik heb er de stationchef bijgeroepen. Hij zie dat dat kon omdat het een twijfelgeval was??? Ik kon reclameren wat ik wou, maar mijn geld van mijn herkeuring kreeg ik niet terug

'''Ik had VOOR de keuring mijn auto van 4 jaar jong eerst laten nakijken door de garage zodat alles in orde was. Daarna aanr de keuring waar de auto werd afgekeurd omdat de afstelling van de verlichting niet goed was. Dus terug naar de garage en daar was de afstelling wel in orde. Nu bleek later dat de meetapparatuur van de DIV niet goed afgesteld was

'''ben vrijdag geweest rode kaart natuurlijk voor beschadiging aan de zetel van de chauffeur scheur in de stof, dus ik moet gaan naaien, achteraan heb ik 2 verschillende banden hebben ze niet gezien naar mijne kapotte zetel wel

'''Ik ben ook al eens afgekeurd voor fout afgestelde lichten. Dus ik terug naar de garage -waar ik net van kwam om auto keurklaar te laten maken-mechanicien gaat onmiddellijk mee terug naar de keuring -zonder nog aan mijn lichten te komen-; en gaat ter plekke langs de man met de meetapparatuur staan. Toen waren mijn lichten ineens wél goed afgesteld

'''Als je er dan nog eens de volledige waarheid bij spreekt dat deze keuringstations eigenlijk privébedrijven zijn die winst moeten draaien, terwijl het eigenlijk een overheidsinstelling zou moeten zijn, weten we waarom.

??
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 17:04   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het Britse systeem,waarbij erkende garagisten de MOT-goedkeuring mogen doen lijkt plotseling aantrekkelijker...
Een garagist kan daar ook zijn "licentie" verliezen,dat houdt iedereen scherp!
Om de kontroleurs te kontroleren,daarvoor heb je een "organisme" nodig,NIET om de auto's zelf te controleren!

Tenslotte gaan we jaarlijks toch naar de garage(om NUTTIGE dingen te doen aan onze auto),tenslotte,is er in de garagesector sprake van een steeds grotere concentratie van mensen en middelen....Ze hebben daar al lang minstens even goede spullen als een keuringsstation,en een "keurder" kan nog niet aan de kleine teen van een echte automechanieker!
..............en ze hebben er BELANG bij om U,de KLANT,veilig te houden....misschien doe je daar al het onderhoud,misschien koop je daar auto's!

Dat er ooit "onafhankelijke" keuringsorganismen opgericht werden is begrijpelijk,maar we zijn 2013,en de garagesector en de manier waarop de automerken hun produkten BLIJVEN opvolgen......ook de kwaliteit van de auto's.....het doet allemaal twijfelen waarom dat allemaal niet aan goedgekeurde garagisten kan gegeven worden...
Het zal NIET goedkoper zijn(dat is een illusie),er zal meer gezond verstand zijn,en een auto die niet goed is kan prompt gerepareerd worden!

Om nu zeker te zijn dat mijn auto goedgekeurd zal worden laat ik dezelfde keuring nu vooraf doen bij mijn garagist........

Laatst gewijzigd door kelt : 20 mei 2013 om 17:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 18:40   #43
Belask0
Banneling

Standaard

vroeger sloeg ik eens een jaar over , een opmerking over lichten : 12 maand wachten en dan naar garage net voor de volgende schouwing
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 23:26   #44
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De hoogte van de lichten zijn hetzelfde als de hoogte tussen de grond en het center van uw koplamp minus 1 cm per strekkende meter.
In vele garages en vooral in de oude stijl stelden wij de lichten gewoon af op een muur.

Het zou me dus verwonderen dat 100 gram lucht dat verschil maakt.
De bandendruk maakt idd totaal geen verschil !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 23:45   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Bij de autokeuring werken dan ook lui die in feite niet veel van autotechniek kennen.
Daar heb ik een perfect voorbeeld van.

Ik heb de tijd nog meegemaakt dat men begon met de CO te meten.
Zo hadden wij een klant met een VW kever. Hij komt binnen om zijn auto na te laten zien en rijdt naar de keuring. Afgekeurd voor zijn CO. Ik meet die terug op en hij zat onder de 2,5 CO, volkomen in orde dus.
Een dag later staat hij er terug, weer afgekeurd !. Mijn patroon heeft hem dan opgemeten en alles was in orde.
De klant gaat weer naar de controle en weer afgekeurd !!

Mijn patroon zegt tegen de klant dat hij wel met de auto zal rijden en op de controle zag hij direct wat de reden was waarom de auto telkens voor zijn CO werd afgekeurd. Die gast van de controle stak de slang van de meetapparatuur in een van de twee uitlaatpijpen, mat de CO op en
nadien stak hij de slang dan in de tweede uitlaatpijp die een kever heeft.
En die twee metingen telde hij dan samen op !

De chef van het keuringsstation bood zijn verontschuldigen aan en vroeg begrip voor zijn personeel voor wie het ook allemaal nieuw was.

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 mei 2013 om 23:50.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 08:39   #46
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

De laatste keer blies die gast van de keuring de motor van de auto achter mij op.
Van niks naar volle gas, gedurende 5 sec, alles vloog bijna in t rond van die motor.
Mijn probleem niet zegt hij, ik ben niet verantwoordelijk, wat ik betwijfel.

Laatst gewijzigd door tschoon verdiep : 1 juni 2013 om 08:39.
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 09:11   #47
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De bandendruk maakt idd totaal geen verschil !
Wel uw verbruik.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 09:12   #48
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Bij de autokeuring werken dan ook lui die in feite niet veel van autotechniek kennen.
A1 autotechniek.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2013, 00:40   #49
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
De laatste keer blies die gast van de keuring de motor van de auto achter mij op.
Van niks naar volle gas, gedurende 5 sec, alles vloog bijna in t rond van die motor.
Mijn probleem niet zegt hij, ik ben niet verantwoordelijk, wat ik betwijfel.
Die pipo's zijn volgens mij niet verantwoordelijk voor zo'n farsen.
Ja autokeuring... Met mijn Defender was dat ook altijd een feest.
Oud 3 juni 2013, 11:33   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
A1 autotechniek.
En dat bewijst alleen dat die een diploma gehaald heeft, niet dat die de job kan.
Oud 3 juni 2013, 14:04   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dat bewijst alleen dat die een diploma gehaald heeft, niet dat die de job kan.
En of dat diploma echt verdiend was weet men ook niet zeker...
Het is wel een (papieren) basis...

bvb menige gebuisde kan later veel beter in de echte praktijk zijn (of worden na ... ) als diegene met zijn diploma...

Laatst gewijzigd door Micele : 3 juni 2013 om 14:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2013, 09:30   #52
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Sommige krijgen het diploma omdat de lesgever niet wil dat hij meerdere jaren met dezelfde lompe in zijn klas heeft.

Dit is in elke richting zo.

Op de autocontrole heb ik er dan wel al bekwame gezien ....iemand zijn lichten niet goed .....keurder nam schroevendraaier en ok....zo moet het infeite.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 23:23   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Sommige krijgen het diploma omdat de lesgever niet wil dat hij meerdere jaren met dezelfde lompe in zijn klas heeft.

Dit is in elke richting zo.

Op de autocontrole heb ik er dan wel al bekwame gezien ....iemand zijn lichten niet goed .....keurder nam schroevendraaier en ok....zo moet het infeite.
Vind ik ook. Eventjes bijstellen en reken dan 2€ extra of zo?
En het is oké.

Beter dan weer 4 uur in de wachtrij te gaan staan.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 23:25   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En of dat diploma echt verdiend was weet men ook niet zeker...
Het is wel een (papieren) basis...

bvb menige gebuisde kan later veel beter in de echte praktijk zijn (of worden na ... ) als diegene met zijn diploma...
uhuh...bijna altijd. Tenminste degenen die in de richting blijven wat ook redelijk zeldzaam is.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be