Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2013, 11:49   #41
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Net even gekeken. Wat een achterlijke idiool.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 12:09   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Net even gekeken. Wat een achterlijke idiool.
Hij gaat dus echt af als een gieter.

a) hij weet niet wat in zijn resolutie staat.
b) hij weet zelfs niet wat hij met "islamfobie" bedoelt
c) hij verwijst naar "Raad van Europa" waar de meerderheid bestaat uit moslimlanden
d) hij gebruikt nog een extra punt waar WIJ voor moeten bstraft worden terwijl de raad van Europa dat zelfs geen islamfobie vindt.
e) de enige die begrepen heeft wat er staat is Etienne Vermeersch (en uiteraard ook Lieven e.v.a.), maar "die zeveren" volgens Anciaux

Ik zou beschaamd zijn om daar familie van te zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 mei 2013 om 12:11.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 12:13   #43
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Als er nu 1 politicus is die ik werkelijk niet kan zien (allez, horen eigenlijk) dan is het Anciaux wel. Snap niet hoe die aan stemmen blijft geraken...

Trouwens, ook zijn familiaire manier van debatteren stoort mij mateloos.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 12:14   #44
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Vermeersch is nen oude zak
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 12:16   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het meest hilarische moment was toen Vermeersch de punten voorlas die volgens de resolutie als "islamfobie" zouden worden beschouwd. Dit werd ten stelligste ontkend door Dhimmie Bertje, waarna deze "zijn eigen kopij" bovenhaalde en Vermeersch EXACT hetzelfde voorlas.

Als afgang kan zoiets tellen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 7 mei 2013, 12:22   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Tja, onnozel Bertje is dan ook gewoon van applaus te krijgen als hij met zijn anti-Vlaams gezever afkomt.

Misschien had hij nog niet door dat bij Vermeersch ondertussen de pellen van zijn ogen zijn gevallen.
Oud 7 mei 2013, 12:31   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Interessant stukje voor degenen die nog niet op de hoogte zijn: (misschien kan dhimmie Bertje het zlf ook eens lezen) :

Citaat:

Onaanvaardbaar Belgisch wetsvoorstel om islamofobie te bestrijden [Nicolas Zomersztajn]

Belgische senatoren hebben op 21 februari 2013 een ontwerpresolutie ingediend betreffende de bestrijding van islamofobie. Dit vreemde en verontrustende initiatief werd discreet voorbereid net op het ogenblik dat bepaalde parlementsleden en lekenverenigingen de publieke opinie trachten te sensibiliseren.

Binnen de internationale instellingen, waarin diplomaten van islamitische staten de mensenrechten verachten, trachten zij sedert verscheidene jaren het begrip islamofobie in de categorie van racisme in te schrijven. Het doel is duidelijk: elke kritiek op de islam te verhinderen en ervoor te zorgen dat de meest fundamentele rechten niet in hun staten worden nageleefd, in naam van het respect dat men toepast aan de religies. Tot hiertoe zijn deze pogingen van lidstaten van de Organisatie van de Islamitische Coöperatie (OIC) mislukt en men moet zich daarover verheugen.

Senator Bert Anciaux met Arafatsjaaltje, de keffiyah
Ontwerpresolutie betreffende de strijd tegen islamofobie
Wat de lidstaten van de OIC niet bij de internationale instellingen verkrijgen, zullen zij echter indirect kunnen verkrijgen in België, door een ontwerpresolutie betreffende de bestrijding van islamofobie zoals die werd ingediend door zes Belgische senatoren: Bert Anciaux (Sp.a), Fauzaya Talhaoui (Sp.a), Ahmed Laaouej (PS), Freya Piryns (Groen), Richard Miller (MR) en Zakia Khattabi (Ecolo).

Als deze resolutie wordt aangenomen, zal een democratische vergadering voor een vrijheidsbeperkende tekst stemmen. Niemand die vandaag nog weet dat het concept van islamofobie werd bedacht door de Iraanse theocratie en fundamentalistische moslims van Indië en Groot-Brittannië om de terdoodveroordeling van een Britse schrijver van Indische oorsprong te rechtvaardigen: Salman Rushdie. Zijn misdaad van islamofobie: een roman (De Duivelsverzen) vertellen waarin op volkomen fictieve wijze een gebeurtenis uit het leven van Mohammed wordt beschreven waarin de auteur meerdere goden ten tonele voerde.

Zonder dat de sensatie van het geweld ten opzichte van Salman Rushdie noodzakelijkerwijs werd bereikt, neemt de ontwerpresolutie van de zes Belgische senatoren ten volle deze tendens in zich om alles te verhinderen dat zich kritisch zou uitlaten op een religie, in dit geval de islam.

Problematische criteria
Voorts stellen de auteurs van deze ontwerpresolutie voor om acht hoogst problematische criteria te weerhouden, waarvan sommige betwistbaar zijn, om een persoon van islamofobie te kwalificeren:

1. de islam als een monolithisch, gesloten blok, statisch en niet in staat tot aanpassing aan nieuwe situaties;

2. de islam als afgescheiden en « anders », zonder gemeenschappelijke en gedeelde doelen en waarden met andere culturen, als een overtuiging die niet wordt beïnvloed door andere culturen en zonder effecten op andere culturen;

3. de islam als inferieur aan het Westen en een aantal waarden die hieraan worden gekoppeld, kortom als barbaars, irrationeel, primitief en seksistisch;

4. de islam als gewelddadig, bedreigend, steun verlenend aan terrorisme, actief en combattief betrokken in een « botsing der beschavingen »;

5. de islam als een politieke ideologie, gebruikt voor politiek en militair gewin en erop uit een islamhegemonie te vestigen;

6. het radicaal afwijzen van kritiek vanwege de islam op het Westen;

7. vijandigheid jegens de islam, als argument om discriminatie en maatschappelijke uitsluiting van moslims goed te praten;

8. het aanvaarden van een duidelijke vijandigheid jegens moslims als een natuurlijk en gewoon verschijnsel.

“Deze tekst is diep bedroevend omdat die niets anders doet dan de standpunten te accrediteren die het beweert te bestrijden,” zegt Viviane Teitelbaum, afgevaardigde van MR voor Brussel en voorzitster van de Belgische Vrouwen Raad. “Door de Islam al meteen tegenover het Westen te stellen, door over het geweld te spreken in verband met de Islam, door de Islam te beschouwen als een politieke ideologie, enz., doen deze zes senatoren niets anders dan de criteria tegen te houden die zo kenmerkend zijn voor de fundamentalistische moslims,” voegde zij eraan toe.

Men dreigt zelfs om in absurde groteske situaties te belanden waarin een moslim voor islamofobie dreigt veroordeeld te worden omdat hij heeft gezegd of geschreven dat zijn religieuze traditie seksistische praktijken bevat en die discrimineren!

Appelen met peren vergelijken
Deze explosieve tekst wordt werkelijk helemaal verwerpelijk wanneer die het antisemitisme aanvoert als dat die de Joodse versie van islamofobie zou zijn:

“Islamofobie vraagt met andere woorden om specifieke aandacht binnen de discriminatiewetgeving, net zoals antisemitisme, omwille van de actuele relevantie en de ernst van de problematiek. [..] In deze context past een vergelijking met het begrip antisemitisme dat werd geïntroduceerd om het gevaar van de virulente anti-joodse vijandigheid te omvatten.”

Guy Haarscher, eminent docent filosofie aan de Vrije Universiteit Brussel (VUB), zou terecht deze senatoren uitgelegd hebben dat men geen appels met peren mengt (zie: La grande confusion).

De formulering van deze resolutie en de grondslagen waarop zij gebaseerd is zijn te verwerpen. De noodzakelijke bestrijding van het racisme en de vooroordelen waaronder ook een deel van de islamitische bevolking van België onder lijdt, moet absoluut niet gebeuren op basis van beschouwingen en teksten die uitgaan van fundamentalistische religieuzen die vijandig staan tegen vooruitgang en de universaliteit van de mensenrechten.

door Nicolas Zomersztajn
http://brabosh.com/2013/04/13/pqpct-ogq-2/

Oud 7 mei 2013, 12:32   #48
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=558

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 12:34   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Meneer Anciaux voelt zich dus niet geroepen om een precieze definitie van islamofobie te geven.

Maar meneer Anciaux voelt zich wél geroepen om een resolutie in te dienen teneinde islamofobie strafbaar te stellen.

Ik vraag mij af hoe die resolutie er dan uitziet. Bol staand van vage interpretaties? Pure willekeur?

In een beetje democratie, die naam waardig, zou een dergelijk incompetente volksvertegenwoordiger/senator met pek en veren worden overgoten en onder luid gejoel de Kamer worden uitgejaagd.
²

niks aan toe te voegen.

mijn eerste reactie was 'Anciaux is een kleuter' ... ik vergiste mij ...
Anciaux is idd gevaarlijk en kwaadwillig.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 12:36   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²

niks aan toe te voegen.

mijn eerste reactie was 'Anciaux is een kleuter' ... ik vergiste mij ...
Anciaux is idd gevaarlijk en kwaadwillig.
Bertje is een fanatiekeling waar menig moslim nog iets kan van leren.
Oud 7 mei 2013, 12:45   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bertje is een fanatiekeling waar menig moslim nog iets kan van leren.
ik vrees van wel

heb zijn pa eind jaren 80 eens een zaal horen 'opzwepen' ... (pro tolerantie)

ging toevallig genoeg ook over migrantenjongeren toen ... pa Anciaux slaagde erin begrip te eisen migrantencriminaliteit ...

zeer bizar was dat ... illustreerde de kracht van retoriek wel voor me ... je zou geneigd geweest zijn te applaudisseren ... gelukkig net op tijd tot het moment van "wacht eens even??" gekomen

belangrijkste lering van die avond was voor mij dat pa Anciaux retorisch nog minstens even sterk was als een piepjonge Dewinter ...
let wel, de papa, Bert heeft het nooit gehad.

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 mei 2013 om 12:46.
Oud 7 mei 2013, 12:46   #52
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

de bottomline is nochtans heel simpel :

Etienne Vermeersch : "Er bestaat voor mij een onderscheid tussen de mensen, die ik liefheb, en een systeem dat moet bestreden worden."

Het enige dat van dat "debat" dient onthouden te worden.

Citaat:
Oud 7 mei 2013, 12:47   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht

Etienne Vermeersch : "Er bestaat voor mij een onderscheid tussen de mensen, die ik liefheb, en een systeem dat moet bestreden worden."

jammer dat dhimmi bertje zelfs d�*t niet begrepen heeft.

Net zomin dat hij begrepen had dat het hoofddoekverbod bij loketambtenaren niks te maken heeft met competentie maar met neutraliteit.
In de 7de dag moest hij zelfs met onverhoold afgrijzen zijn punt maken door te stelln dat zelf iemand met een t-shirt "eigen volk eerst" aan het loket mocht zitten "zolang hij maar competent was"... net alsof een eerste vereiste voor het aanwerven van een ambtenaar geen "competentie" zou zijn.

Laatst gewijzigd door circe : 7 mei 2013 om 12:50.
Oud 7 mei 2013, 12:55   #54
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

maw, hij haalt hier keihard uit naar extreem-rechts. terecht.
Oud 7 mei 2013, 12:56   #55
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
jammer dat dhimmi bertje zelfs d�*t niet begrepen heeft.

Net zomin dat hij begrepen had dat het hoofddoekverbod bij loketambtenaren niks te maken heeft met competentie maar met neutraliteit.
In de 7de dag moest hij zelfs met onverhoold afgrijzen zijn punt maken door te stelln dat zelf iemand met een t-shirt "eigen volk eerst" aan het loket mocht zitten "zolang hij maar competent was"... net alsof een eerste vereiste voor het aanwerven van een ambtenaar geen "competentie" zou zijn.
Weet ge wat.
Morgen is het D day.
Ik ga mijne portefeuille verkopen en mijne grond .
op mijne grond gaan ze 8 appartementen kletsen.
En mijne portefeuille koopt een mega broker.
En daarna is het fiesta.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 12:59   #56
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik lees het net in de krant, spijtig dat ik het gisteren gemist heb op tv. (maar straks zal ik het wel kunnen bekijken op de site van de brt)

Blijkbaar komt Anciaux met een bepaalde resolutie, waarmee prof. Vermeersch niet akkoord gaat.
Vermeersch nagelt de visie van Anciaux tot op de grond, tot onder de grond.
..
En dan verweert den bleiter zich met het gegeven dat de andere 'enorm aan het zeveren is'.

Ik moet zeggen dat ik voor 99 procent akkoord ga met Vermeersch.
Zoals meestal trouwens. Of altijd.

Bemerk hieronder zijn visie over de Amerikaanse cultuur.

titel: 'Meneer Vermeersch, je bent onvoorstelbaar aan het zeveren'
link: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130507_002
Vermeersch
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 13:01   #57
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maw, hij haalt hier keihard uit naar extreem-rechts. terecht.
indien je het debat gezien hebt, zal je weten, dat hij de islam bedoelde.

Citaat:
Oud 7 mei 2013, 13:01   #58
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Weet ge wat.
Morgen is het D day.
Ik ga mijne portefeuille verkopen en mijne grond .
op mijne grond gaan ze 8 appartementen kletsen.
En mijne portefeuille koopt een mega broker.
En daarna is het fiesta.
uwe landbouwgrond toch niet ?

ps waarom zet je die appartementen zelf niet ?
Oud 7 mei 2013, 13:02   #59
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
indien je het debat gezien hebt, zal je weten, dat hij de islam bedoelde.
en extreem-rechts. Daar heeft hij een even grote afkeer van hoor. Vermeersch noemt zichzelf trouwens links.....
Oud 7 mei 2013, 13:04   #60
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uwe landbouwgrond toch niet ?

ps waarom zet je die appartementen zelf niet ?
Te lui , Anna te lui
Ik dacht het vol te houden tot 55 maar nee , ik heb mezelf overschat.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be