![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Indeed Zwitser. Innovatie is vernieuwing/verbetering. Dat is toch net iets anders dan iets ontdekken of uitvinden. Niet de eerste keer dat ik lees dat zo'n onderscheid niet echt duidelijk is, strange.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar we zullen het toch wel eens kunnen worden dat overheidsinstellingen geen monopolie hebben op zowel innovaties, uitvindingen als wetenschappelijke ontdekkingen...
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(bij wisselspanning kunt ge steeds met dezelfde electronen te maken hebben) wie helpt er allemaal aan mee om ze in de juiste ritmische beweging te houden is van belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() Je vergeet even wat het is waar we het hier oneens over zijn: Jij bent het die beweerde dat alle belangrijke wetenschappelijke ontdekkingen met overheidssteun gebeurd zijn. Het probleem is dat ik nu wel met een hoop tegenvoorbeelden kan komen, maar dan ga jij waarschijnlijk "belangrijke wetenschappelijke ontdekking" terstond herdefiniëren om mijn voorbeelden te kunnen uitsluiten. Dus wil ik toch eerst een op voorhand van jou weten wat de criteria zijn om van een voor de mensheid belangrijke ontdekking te kunnen spreken...
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 17 mei 2013 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Aangezien die elektronen per seconde ongeveer 50 keer 3000 km heen en terug afleggen lijkt me dat onwaarschijnlijk...
![]() |
#48 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat heb ik nooit beweerd. Ik heb gezegd dat de meeste belangrijke wetenschappelijke ontdekkingen niet door de corporate sector werden geproduceerd, een sector die slechts winstbejag als motief kent. Ik heb daarbij vooral de geniale individuen genoemd, en op de tweede plaats ook onderzoekers uit overheidsinstellingen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 mei 2013 om 14:12. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het gaat mij vooral om de geniale individuen. Of zij nu om den brode bij overheidsinstellingen of bij bedrijven moesten gaan werken, doet er niet toe. Geniale individuen doen het niet voor het geld, maar omdat zij bezeten zijn door de wetenschap. Ook is het zo dat het de onderzoekers zijn, geen rentenierende aandeelhouders of corrupte politici, die de ontdekkingen gedaan hebben. IBM is dus niet goed voor twee Nobelprijzen fysica, wel de genialiteit van diegenen die door IBM werden uitgebuit.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 mei 2013 om 14:33. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Ik stel voor dat je de onderzoekers in Rüschlikon eens gaat uitleggen dat ze door IBM uitgebuit worden. Eens zien hoe lang het duurt voor ze bijgekomen zijn van het lachen.
![]() |
#52 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie heeft de ontdekkingen gedaan, de onderzoekers of de aandeelhouders?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwitser, Kallikles is gewoon een variante op Sywen. En ze hebben een probleempje. De realiteit past zich niet aan aan hun visie.
Maar, wat heeft deze hele discusie nog te maken met het feit dat groenestroomcertificaten uit Zuidwest Noordelijk Aarsneukistan "perfect opgewekt" kunnen zijn met het verbranden van 1000 jaar oude zeldzame cypressen. En dat die groenestroom certificaten hier gebruikt kunnen worden om goedgelovigen meer te laten betalen voor electriciteit uit een kerncentrale.
![]() |
#54 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De realiteit is:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof, even over groenestroom toestanden.
Electrawinds heeft niet alleen windmolens, maar ook andere installaties. In Oostende hebben ze een deal met de huisvuilverbrandingsinstallatie. Daar hebben ze ook een dieselgeneratorgroep, die op dierlijke vetten loopt. Een soortgelijke installatie in Moeskroen maakt het echt wel beter. Maar om de gelovers eens door een fotoreportage te nemen. Deze electriciteitscentrale in Langerlo. ![]() Moet tegen 2014 volledig draaien op dit. ![]()
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste: het weer. Zonne- en windenergie, allemaal goed en wel maar Belgie is voor geen van beiden een ideaal land. Wij hebben hier geen zon die 350 dagen per jaar schijnt en de wind is hier ook niet om over naar huis te schrijven. Ten tweede: de oppervlakte. Wij hebben hier geen lege vlaktes of verlaten bergruggen waar we probleemloos windmolens of zo kunnen zetten. En waar je ook iets wil neerzetten, het zal in dit dichtbevolkte landje steeds in iemands achtertuin zijn. Wat bouwvergunningen enzo niet gemakkelijker maakt. Ten derde: het relief. Jij loopt te pochen met Zweden. Die een massa energie uit waterkrachtcentrales. Ik laat dan nog even in het midden of de aanleg van stuwen ed wel zo milieuvriendelijk zijn, maar wat er ook van is; wij hebben de mogelijkheid niet om waterkracht te benutten. Ten vierde: ons verstand. Ik ga niet ontkennen dat het klimaat niet verandert. Dat zou nogal idioot zijn. Gewoon omdat het klimaat nu eenmaal altijd al veranderingen ondergaan heeft. Ook toen wij er nog niet waren. En ik ga ook niet ontkennen dat we nu meer CO2 uitstoten dan vroeger. Maar waar ik wel nog steeds aan twijfel is of de huidige klimaatverandering wel toe te schrijven is aan de CO2 uitstoot. Gewoon boerenverstand: de mens is verantwoordelijk voor 0,3% vd CO2 uitstoot. Hoe je mensen wijsgemaakt krijgt dat dan 20% minder uitstoten het klimaat kan kalmeren heb ik nooit begrepen. De schommelingen in de natuurlijke uitstoot zijn groter dan hetgeen wij trachten te verminderen. Ten vijfde: het verleden. De temperatuur is vorige eeuw gestegen. Maar die stijging past perfect in de zaagtand-grafiek van de temperatuur die al bestond nog voor wij een invloed hadden. Normaal volgt er nu een afkoeling, meer nog; volgens verschillende metingen is die al aan de gang. Ten zesde: alle wildgroei in 'groene' projecten. Een voorbeeld: vergistingsinstallaties. Zogezegd groen maar levensgevaarlijk en in veel gevallen enorm milieubelastend. Of nog: die onbegrijpelijke groene Canadese pellets. Nog: buurman die zonnepanelen legt maar om ze bereikbaar te maken voor de zon wel 20 bomen voor zijn huis moet laten kappen. Ten zevende: de kost. Waarom is de energieprijs sinds de hype rond groene energie zo sterk gestegen? De zon, wind, afval, waterkracht zijn toch gratis voorhanden? Gratis grondstof en toch duurder eindprodukt? Ga het maar uitleggen. Ten achtste: alles waar ik nu niet aan denk maar wat de rest ook kan aanvullen.
![]() |
![]() |
#57 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn geen excuses, maar redenen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is Noorwegen dat inzet op gepompte waterkrachtcentrales, bekrachtigd met hun eigen aardgas, eigen aardolie, Deense windenergie en Zweedse kernstroom. Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 mei 2013 om 10:36. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Engeland zijn ze slimmer, daar bouwen ze ondertussen nieuwe kerncentrales. Citaat:
Wat hebben de Grieken eigenlijk opgebouwd dat ze niet hadden geërfd van de Mesopotamiërs, de Egyptenaren, de Syriërs, de Turken, ...?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zijn de grote rivieren hier die we kunnen afdammen om waterkracht-energie te oogsten? Wie doet het voorstel de Maas ter hoogte van Luik af te dammen achter een 100meter hoge dam?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tesla nam ontslag bij Edison omdat hij geen opslag kreeg en ging voor de concurrentie werken. Heel altruïstisch. Later is hij zot geworden en daardoor arm. Zijn waanideeën circuleren ondertussen nog altijd op het Internet.
![]() |
![]() |