![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien dan eens antwoorden op de vraag...waarom moet er eender wie onschendbaar zijn? Waarom moet iemand boven de wet staan?
Laatst gewijzigd door illwill : 20 mei 2013 om 10:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je geeft sterk de indruk een discussie te willen houden met cafépraat in plaats van met kennis van zaken iets te willen bespreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik dit niet begrijpen? Ik vraag gewoon waarom bepaalde mensen onschendbaar moeten zijn. Het document was mij al bekend maar geeft geen antwoord op mijn vraag. Als ik dan vraag wat zijn punt nu is krijg ik geen antwoord en meteen iemand die liever op de man begint te spelen dan ook op de vraag te antwoorden. Wat het aantal posts op een forum trouwens met de zaak te maken heeft mag je mij toch ook eens even uitleggen. Die link begrijp ik helemaal niet.
Laatst gewijzigd door illwill : 20 mei 2013 om 11:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het "waarom" is trouwens al door een ander forumlid heel duidelijk gemaakt maar je schijnt gewoon alles te negeren. Wat overigens je volste recht is hoor. Onwetendheid sluit niet uit dat men perfect happy door het leven kan stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom idd ook dat ik de vraag stel. En wat is er mis met de definitie? Als je gewoon hier bent om op de man te blijven spelen...zeg dat dan gewoon, dan kan ik je negeren.
Laatst gewijzigd door illwill : 20 mei 2013 om 11:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
'k Zal toch nog eens proberen : het is niet 'onschendbaar', maar 'parlementair onschendbaar'. Dat jij dat verschil niet kan of wil begrijpen is dan ook precies waarom jij die argumenten als niet ter zake doende bestempelt..... ![]()
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gebruik onschendbaarheid en plaats er niets voor omdat er verschillende vormen van onschendbaarheid zijn. En dan bedoel ik voor soorten van mensen. Dus voor mij! En het is nochtans mijn topic, gaat het WEL over onschendbaarheid. Of het nu parlementaire onschendbaarheid is of diplomatieke onschendbaarheid...boeit mij zeer weinig. Niemand mag in mijn ogen boven de wet staan en dat is nu wel het geval. Dus mijn vraag blijft...waarom? En ja, ze moeten beschermd worden tegen politieke spelletjes van hun collega's...akkoord, maar daarvoor heb je geen onschendbaarheid nodig tegen bv verkeersovertredingen....
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moeten politici onschendbaar zijn tegen verkeersovertredingen?
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Die onschendbaarheid is er om de parlementariërs toe te laten hun werk altijd en overal te kunnen doen zonder het risico om op een, al of niet ongunstig, moment hun tijd aan iets anders te moeten besteden. Dat dit voor de meeste mensen achterhaald 'klinkt, en zeker in dit digitaal tijdperk, is nog geen reden om de achterliggende gedachte ook maar als 'achterhaald' te beschouwen. Het is ook niet zo dat verkeersovertredingen onder de mat worden geveegd. Ofwel wordt de rekening gepresenteerd na het ambt, ofwel wordt de diplomatieke onschendbaarheid opgeheven voor precies d�*t/die feit/en.
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
"""Parlementaire onschendbaarheid Dedecker opgeheven""" En op je vraag 'Waarom ?' is er hier al tot treurenstoe geantwoord. Dat jij dat niet 'eerlijk' vindt, jammer, maar in 't leven is er al veel niet eerlijk. En die 'onschendbaarheid' is tenandere niet definitief, enkel 'uitstel van de rekening'.
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg net van niet. Als je onschendbaar moet zijn om hun werk te doen, zoals jij zegt...maak daar dan onschendbaarheid voor...waarom giet men dit in een wet die alles omvat? De rekening word na het ambt gepresenteerd? Rechtszaken zouden zonder blikken of blozen door de partijkas betaald worden maar deze verkeersovertredingen zullen nu plots wel netjes door hun zelf betaald worden? Denk je nu echt iemand hiervan te overtuigen? Dus men gaat een procedure opstarten na elke verkeersovertreding van elke politieker? Laat me niet lachen!
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mag toch een vb geven van 1 geval ipv alle voorbeelden die er zijn te moeten linken. ![]() Ah, ok, dus het is niet eerlijk. Dan zijn we daar toch al uit. Er is idd meer niet eerlijk. Ik heb nergens beweerd dat onschendbaarheid definitief is. Uitstel tot vergeten...of verjaring. Ga je nu echt beweren dat alle verkeersovertredingen bewaard blijven van alle politici en dat deze een soort van eindafrekening krijgt bij het neerleggen van zijn ambt. ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 20 mei 2013 om 14:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Wie dat zal betalen, daar hebben jij en ik geen zaken mee (al mag ik hopen dat het de overtreders zijn), maar dat de rekening zal gepresenteerd worden, dat is een feit. Lach maar, lang heb ik niet moeten zoeken : http://www.knack.be/nieuws/belgie/va...4760788338.htm
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik mag er van uitgaan dat je voor je laatste bewering de nodige bewijzen kan voorleggen ? ![]()
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het wat makelijker maken. Je hebt onschendbaarheid nodig om het ambt te kunnen uitvoeren. Ok, om dus spelletjes van andere collega's te kunnen tegenhouden, zodat niet elke week een rechtszaak moet starten. Dat snap ik. Laten we dat onschendbaarheid voor X noemen. Alle andere feiten, die NIETS met het parlement of politiek te maken hebben, maar dus gewoon feiten zijn zoals wij als burger kunnen plegen...noemen we Y. En zoals je zelf al aangeeft, dat kunnen degelijks nieuwe feiten zijn. Nu is er onschendbaarheid voor Z= X + Y. En jij zegt dat de rekening voor Y achteraf wel gepresenteerd zal worden. Mijn vraag, waarom is er dat en niet simpelweg onschendbaarheid voor enkel X? Wie gaat dat betalen vraag jij je af? Wie betaald dit volgens jou? Alle extra procedures die er nu zijn kosten veel meer. Euhm, sorry, je hebt nu 1 vb en dan nog...ALS haar onschendbaarheid word ingetrokken KAN ze achtervolgt worden...is dat gebeurt dan? Je hebt het over steeds aanpassingen nodig voor nieuwe misdaden? Ga je nu beweren dat bij elke nieuwe misdaad er een wet moet aangepast worden om burgers hiervoor te kunnen straffen?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien dat je als ambtenaar gewoon bent om arrogant te kunnen zijn en altijd gelijk denkt te hebben omdat je in die positie beschermd word en burgers afhankelijk van je zijn...maar dat is niet zo in dit geval. Ga je nu echt beweren dat alle verkeersovertredingen bewaard blijven van alle politici en dat deze een soort van eindafrekening krijgt bij het neerleggen van zijn ambt?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ga je nu 1 vb geven van een politici welke misschien 1 verkeersboete heeft gehad? Zo heilig zijn ze tegenwoordig niet. Ons groepje politici. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Iemand uitmaken voor arrogant maar zelf niet meer weten waarover de eigen topic gaat ? Een link plaatsen naar 'parlementaire onschendbaarheid' en je begintekst is : """"Kan er mij iemand dat nu eens uitleggen, waarom men dit heeft uitgevonden? Wat is het positieve aan dergelijke wet? Waarom moeten politici onschendbaar zijn?"""" en dan beweren dat het niet over zo'n soort onschendbaarheid gaat ? ![]() Ach ja, ook interessant : http://www.vierendeels.be/documents/...ge.xml?lang=nl ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 20 mei 2013 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, typisch ambtenaren gedrag. Zo herkenbaar. Wat had je gedacht...dat je kleinerend kunt blijven doen zonder het een keertje terug te krijgen?
Laatst gewijzigd door illwill : 20 mei 2013 om 16:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien dat iemand anders wel gewoon kan antwoorden zonder op de man te beginnen spelen...
Je hebt onschendbaarheid nodig om het ambt te kunnen uitvoeren. Ok, om dus spelletjes van andere collega's te kunnen tegenhouden, zodat niet elke week een rechtszaak moet starten. Dat snap ik. Laten we dat onschendbaarheid voor X noemen. Alle andere feiten, die NIETS met het parlement of politiek te maken hebben, maar dus gewoon feiten zijn zoals wij als burger kunnen plegen...noemen we Y. En zoals je zelf al aangeeft, dat kunnen dagelijks nieuwe feiten zijn. Nu is er onschendbaarheid voor Z= X + Y. En jij zegt dat de rekening voor Y achteraf wel gepresenteerd zal worden. Mijn vraag, waarom is er dat en niet simpelweg onschendbaarheid voor enkel X?
Laatst gewijzigd door illwill : 20 mei 2013 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |