![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beweren jullie immers niet op jullie webstek dat België "een meertalige democratie (is) sinds de stemming van de taalwetten (de eerste in 1876)". En nu zegt u dat alles eentalig was. De belgicisten draaien eens te meer in het rond... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze spraken zelf Frans. Ze hadden Nederlands kunnen spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit gehoord over de "drie kraaiende haaien"? Dé Vlaamsgezinde volksvertegenwoordigers begin 20e eeuw? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waarom is dit zo? De Franstaligen hebben recht op de helft van de topmandaten in de NMBS. Elke goede onderhandelaar haalt met de helft van de macht ook de helft van de investeringen binnen. Alle ideetjes van de BUB (investeringen per provincie) lopen stuk op die ene vaststelling: Franstalig België krijgt de helft van alle investeringen zolang de Franstaligen de helft van de macht hebben in de raad van bestuur. Die Franstalige oververtegenwoordiging kan je onmogelijk afbouwen, want daar heb je een akkoord met de Franstaligen voor nodig. De Vlaamse klanten van de NMBS zullen dus nog lang moeten rechtstaan in de trein, da haven van Antwerpen zal nog heel lang op het tweede spoornet moeten wachten. En een bedrijf dat niet investeert waar de klanten zijn, dat gaat echter onherroepelijk over kop |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het ergerlijkste aan Vlaams-nationalisten is niet dat ze niks van economie kennen, ook niet dat ze niks van ecologie, geschiedenis, Nederlands of wiskunde kennen, maar dat ze niks van mensenkennis kennen, dat is het ergerlijkste!
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Op cijfermateriaal, economische onderbouwing en wiskundige argumentering halen de Vlaams-nationalisten hier ALTIJD de bovenhand. Wat betreft geschiedkunde geven zelfs de meest fervente belgicisten hier toe dat wij een stuk beter onderlegd zijn in die zaken dan hen. En dan komt een omhooggevallen puber, wiens bijdragen meestal beperkt zijn tot wat ongeargumenteerd geroep en gespuw (Vlaanderen fascistenland!) ons even vertellen dat we er niets vanaf weten... ![]() Hopelijk is die puberteitscrisis snel voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Zoek de fout... .
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele tijd geleden werd de KBC-studie aangehaald rond bijvoorbeeld de transfers (ikzelf plaatste de verwijzing en na mij hebben enkele anderen die nogmaals geplaatst). Later kwam de regionalisering van de spoorwegen ter sprake, en toen werd verwezen naar de studie die in het tijdschrift Secessie geplubliceerd werd (over het onevenwicht tussen Vlaanderen en Wallonië). Blijkbaar hebt u al dat cijfermateriaal niet gezien. Of geeft u nu gewoon toe dat u nooit doorklikt naar de gegeven verwijzingen omdat dit uw droomwereld wel eens zou kunnen verstoren??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zou de regionalisering van de NMBS een economisch nonsens zijn? Waarmee denkt u uw bewering te kunnen staven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En over de rest hoeven we het niet te hebben; meer dan klinkklare onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Moest MOI ook nog de moeite gedaan hebben om de teksten te lezen... In mijn voorbeeld haal ik al aan hoe fantastisch economisch efficient de huidige Belgische spoorwegen zijn. Een verplichte verdeling van de centen onafhankelijk van de noden is natuurlijk economisch perfect verantwoord
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik snap trouwens helem�*�*l niet dat je als Limburger de "Belgische" spoorwegen vededigt! Limburg heeft een héél slechte spoorontsluiting, zelfs geen verbinding met Maastricht. Een Vlaamse spoorwegmaatschappij zou veel beter de noden van Limburg kunnen dienen. Maar ja, �*lles voor Belgie, nietwaar? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet in het laatste VTM- als VRT-nieuws gehoord over de slechte werking van de belastingskantoren in Wallonië, waar men nochtans met meer personeel werkt dan aan Vlaamse kant? Niet gehoord hoe Namen mijlen ver achter staat in vergelijking met Brugge (twee hoofdkantoren met een gelijk aantal belastingsplichtingen), terwijl men daar nochtans met 32 man werkt terwijl Brugge het met 23 man moet doen? Selectief gehoor of zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Waarom de regionalisatie van de NMBS economische nonsens is:
Daar de NMBS een staatsbedrijf is, beantwoord zij niet aan economische wetmatigdheden (zelfs niet aan deze van een gereguleerd monopolie). Het is dan ook nonsens te beweren dat een geregionaliseerde NMBS ook maar ietsjepietsje verbetering te weeg zou brengen, daar de beslissingsmacht in se dezelfde blijft: de politiek. Niet de staat, niet de overheid, neen de gehele politiek. DAT is er fout met de NMBS, met Sabena en met de Lijn, de Lijn is trouwens (al flamingantische zever is onnodig, ik leef ook) het ultieme bewijs van een mislukte, bijna falikant aflopende regionalisatie: wie spreekt er nu over transfers? Mag de aanklacht tegen de 'trots' van Vlaanderen nu ook eens gehoord worden? Waar in Limburg zijn er deftige busdiensten, antwoord: in Antwerpen! De politiek moet de staatsbedrijven loslaten, niet enkel pretenderen lo te laten, maar ook daadwerkelijk loslaten. Interbrew wordt ook niet geleid door een paar poetsvrouwen. Schoenmaker, blijft bij uw leest! Daarenboven is de huidig gratis-politiek een monster gecreëerd door de huidige cafébaasretoriek. Cafébazen kunnen tegenwoordig alles: minister zijn, bedrijven maganen, pas de problème! Het is gewoon onzinnig te beweren dat bedrijven niet draaien omdat Janneke en Antionetteke een andere taal spreken. Mijn poetsvrouw spreekt Chinees en ze doet haar werk goed. Waarom staan er hier zoveel Fina-tankstations, de grote baas van Fina spreekt toch ook Frans? Is de manager van Mark's&Spencer geen Belg? Belgen spreken nochtans niet van nature uit Engels. Neen, de enige - ongelooflijk zware - fout, is de politiek. Met de woorden van Frans Rombouts, gewezen manager van de post:"De Post mag van mij een sociale functie hebben, maar mag ik dan een bedrijf oprichten dat enkel brieven bezorgt?"