![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Gelooft u in het leven na de dood ? | |||
Ja , ik geloof in het leven na de dood !! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 26,32% |
Neen , ik geloof niet in het leven na de dood !! |
![]() ![]() ![]() |
28 | 73,68% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() Voor mij mag er wel een Vin Diesel wachten op mij.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dood = gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb zeer vroeg in mijn leven al voor mezelf beslist dat het leven louter toevallig is en dat alles at random gebeurd. Wij hebben geen voor bepaald doel of een lot. Wij bestaan uit biologisch materiaal, dat zich na de dood afbreekt voor hergebruik. De “ziel” van de mens is volgens mij pure chemie, een geniaal staaltje van de evolutie. M.a.w. het materiaal waaruit we bestaan zal waarschijnlijk nog ander leven kennen maar de “ziel” is uniek en sterft. Het enige mystieke ligt in de natuur, we weten (nog?) niet hoe alles werkt. Vele dingen gaan ons nog te boven, zoals het begrip oneindig (kosmos), de werking van de hersenen ( gevoelens etc.),…
Ik hoef hier ook geen zin aan te geven, aanvaard gewoon dat je het niet weet. Dit in tegenstelling tot de meeste mensen die in alles oorzaak gevolg willen zien. Dus geven ze maar dwaze (spirituele) verklaringen aan de dingen. Op niets steunend en dus totaal ongegrond.
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het leven is heel anders dan zoals we dat nu weten !!
Om de hiernamaals te begrijpen moet je het "leven" ook kennen een hoe dat in mekaar zit!! Als we nu naar onze geboorte kijken een hoe wij gemaakt zijn binnen een "wereld" (baarmoeder) dan kunnen daaruit afleiden dat het gewoon een mysterieuze zaak is , hoe zijn wij op de wereld gekomen een wij waren er niet ?,toch bestaan wij maar niet in die tijd!! daarna zijn wij gekomen !! p.s; het is echt een mysterieuze zaak als men daar een beetje overdenkt !!
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Schepen
|
![]() www.gospeltown.tk
Lijkt me duidelijk, nietwaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementslid
|
![]() Typisch voor christenen is dat ze steeds uitgaan van dé absolute referentie: de bijbel. Wat als ik dat boek al niet geloof? Dan houdt toch alles op?
Probeer me eerst maar eens te bewijzen dat die 50 boeken écht gods boodschap aan de mens zijn, dat de ontelbare andere evangelieën, openbaringen, "handelingen"-achtigen en brieven over en weer van en naar Paulus en anderen, die niet in de bijbel vervat zijn, daar via goddelijke interventie niet ingeraakt zijn. Bewijs me ook dat nooit iemand 1 letter heeft aangepast gedurende de laatste 2000 jaar. Van de Koran weet ik tenminste dat hij sinds 3 generaties na Mohammed onveranderd is gebleven, en via geschiedschrijving weet ik heel veel over de schrijvers. Dat wil niet zeggen dat ik het boek geloof of geloof dat het van God komt, maar ik weet toch al veel meer over dat boek dan over de Bijbel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() En on-topic: Hoe kan iemand in de hemel gelukkig zijn als hij/zij weet dat zoveel anderen er niet bij zijn? Waarom geeft God eerst de keuze aan de mens om tegen Hem te kiezen, of om onverschillig te zijn (al zegt de bijbel dat dat niet kan), en gaat Hij daarna die mensen eindeloos straffen? Zie je, er zit geen logica in?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zelf heb ook totaal geen bewijs (behalve dan die "tunnel-met-licht" ervaringen van mensen die bijna dood geweest zijn) maar het is puur een kwestie van geloof of aanvoelen. Discussie hierover zinloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb neen geantwoord: het leven, hier en nu, is het enige dat "is" ...
![]() |
#53 |
Schepen
|
![]() Het klopt dat velen uitgaan van de bijbel. Ik ken er die zulk een relatie hebben dat ze nog nooit met 1 poot de bijbel aangeraakt hebben.
Ik beweer ook niet dat al die andere evangelien niet echt zijn, ik geloof bv ook in het Boek van Enoch, dat naadloos aansluit op de evangelien en de brieven. Hoe dat kan? Sja, daarom heet het hemel, omdat de liefde van Christus je omringt. wat betreft overledenen die niet in de hemel zijn:God is rechtvaardig. Wat betreft naasten op aarde:medelijden zal je nog echt wel hebben maal 1000, maar dan weet je ook dat alles een reden heeft. het verbaast me niks als de overledenen de achtergeblevenen helpen. |
![]() |
![]() |