Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2013, 15:23   #41
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk gaat het daarover.
Het is historisch gegroeid bij het invoeren van het verplicht pensioen.
De eerste gepensioneerden hadden nooit bijgedragen en deze die werkten betaalden dus voor hen.
Daar liep het dan al fout hé. Die 'eersten' hadden toch sowieso al gespaard voor later, of niet? Die hadden niet 'uitbetaald' moeten worden door diegenen die werkten.

Citaat:
Het probleem is dat de werkenden in de meerderheid waren en dat is nu even anders.
Men heeft verzuimt een inhaalbeweging te maken.
Integendeel de pensioenfondsen heeft men gebruikt om de begroting op te smukken.
Hoe gaat ge dat nu nog oplossen.
'Gewoon, de omgekeerde beweging?'. Geef verder het pensioen aan diegenen die er voor afdroegen. En vanaf nu alle werknemers: zelf sparen... maar ja, je zegt het daar he, de fondsen zijn gebruikt en als dat dan nog es wegvalt. Is dus utopisch, want ze moeten aan dat geld kunnen, en liefst zonder garantie dat men jou meer kan uitbetalen op het einde van de rit.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 15:54   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Daar liep het dan al fout hé. Die 'eersten' hadden toch sowieso al gespaard voor later, of niet? Die hadden niet 'uitbetaald' moeten worden door diegenen die werkten.
Die verdienden het zout niet op hun patatten, laat staan dat ze konden sparen.
Wie geluk had kon bij zijn kinderen terecht.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 16:16   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet ook niet hoe men het in de ons omliggende landen heeft opgelost. Maar Belgie heeft ongetwijfeld de, toen gemakkelijkste methode gekozen, en betaalt dit nu dubbel en dik terug.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 18:23   #44
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't wordt tijd dat we zelf voor ons pensioen gaan zorgen (enfin, moeten we sowieso al doen); schaf dat stelsel dus af. Ik krijg mijn loon, een deel daarvan komt op een pers. geblok. rekening en als ik beslis met pensioen te gaan (na gemiddeld 40 jaren arbeit), komt dat geld vrij voor den ouwen dag. Moet ik zelf maar zien dat ik 'toekom' op het eind van mijn dagen... ondertusen af en toe es piepen of ik meer moet fakken of niet.

En natuurlijk hervorm je de dievenbanken eerst: geld op de bank zetten wordt echt terug het 'in bewaargeven' van geld (maw de banken blijven er met hun fikken af, in case you need ze money, daarvoor betaal je de bank een bijdrage) en sparen echt terug een risicoloze lening is aan de bank (ze gebruiken jouw geld voor x tijd en in ruil daarvoor krijg je achteraf een intrest).
Dat is niet zelf zorgen hé, op een geblokkeerde rekening.

Niets geblokkeerd, gij moet zelf kunnen bepalen wat en hoe ge tewerk gaat met dat geld om zo een hoog mogelijk pensioen te bekomen later. Dat is zelf zorgen voor...
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 19:34   #45
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Vlak na WO2 180.000 euro per kop? Denk eens effe na. Ga eens effe na hoeveel een gemiddeld loon in die tijd was...je gaat nooit, maar dan ook nooit aan dat bedrag per kop komen.
.
Inflatie, intrestlasten,veel meer uitkeringgerechtigden dan in de tijd dat die mensen zelf actief waren en simpelweg veranderende demografische verhoudingen.

We zitten met een repartitiestelsel ja. Dus de 60'ers van nu hebben betaald voor het pensioen van de generatie voor hen. Die generatie was met relatief veel minder, werd een pak minder oud, kende geen brugpensioen...

Begint het een beetje te dagen hoe je tot dergerlijke bedragen per kop kan komen?
Oud 30 mei 2013, 21:48   #46
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Denkt ge echt dat zij geen schuld erfden ?

Ik snap wel dat ge liever een huis erft zonder daar een poot voor uitgestoken te hebben.
Nochtans ben ik het huis aan het afbetalen voor uw generatie.

Met geld waarvoor niet gewerkt is, maar geleend, een welvaartstaat opbouwen, is niet "werken" maar profiteren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 21:49   #47
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wat erg.
Wenen.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 22:01   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nochtans ben ik het huis aan het afbetalen voor uw generatie.

Met geld waarvoor niet gewerkt is, maar geleend, een welvaartstaat opbouwen, is niet "werken" maar profiteren.
Ge weet toch dat ge een erfenis kunt weigeren?
Ik heb gehoord dat Afghanistan schuldenvrij is, wellicht kunnen ze daar uw hulp gebruiken.
Ik maak mij sterk dat heel wat Afghaantjes staan te springen om hier uw schulden te komen overnemen.
Oud 30 mei 2013, 22:21   #49
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge weet toch dat ge een erfenis kunt weigeren?
Ik heb gehoord dat Afghanistan schuldenvrij is, wellicht kunnen ze daar uw hulp gebruiken.
Ik maak mij sterk dat heel wat Afghaantjes staan te springen om hier uw schulden te komen overnemen.
Wel dramatisch als dan niemand uw pensioen betaalt.
Oud 30 mei 2013, 22:28   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel dramatisch als dan niemand uw pensioen betaalt.
Zoals gezegd staan ze aan onze grenzen de springen om uw schulden over te nemen.
Stuur ons een kaartje met foto van uw huis dat ge ginder schuldenvrij opgebouwd hebt.
Oud 31 mei 2013, 10:25   #51
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat is niet zelf zorgen hé, op een geblokkeerde rekening.

Niets geblokkeerd, gij moet zelf kunnen bepalen wat en hoe ge tewerk gaat met dat geld om zo een hoog mogelijk pensioen te bekomen later. Dat is zelf zorgen voor...
"Toch wel", je wil mensen tegelijkertijd tegen zichzelf (en de rest) beschermen, dat ze dat geld er niet doordraaien op eender welk moment, pensioengeld is pensioengeld. Anders gaan we hier nog wat zien... tenzij je ze zover krijgt om zich te euthanseren wanneer het geld op is
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2013, 13:41   #52
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd staan ze aan onze grenzen de springen om uw schulden over te nemen.
Stuur ons een kaartje met foto van uw huis dat ge ginder schuldenvrij opgebouwd hebt.
Als ik schulden maak en ik betaal ze.

Maar ik kan niet voor iemand anders schulden maken en zelf met de centen gaan lopen. Dat is wat uw generatie heeft gedaan.
Oud 31 mei 2013, 14:16   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik schulden maak en ik betaal ze.

Maar ik kan niet voor iemand anders schulden maken en zelf met de centen gaan lopen. Dat is wat uw generatie heeft gedaan.
Onzin, want het huis staat er nog.
Gelooft ge nu zelf dat er meer schulden zijn dan de waarde van België ?
En als dat zo zou beginnen zijn kunt ge dat zeker niet alleen in onze schoenen schuiven. Uw generatie doet nog slechter.
Het lenen gaat onverminderd door terwijl de productie naar ontwikkelingslanden verschuift en wij dus lenen om die in te voeren. Het is pas de laatste jaren dat we ons zelf aan het opeten zijn.
Terwijl we het OCMW van de wereld aan het spelen zijn.
Oud 31 mei 2013, 20:14   #54
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Wat erg.
Wenen.
Het is inderdaad heel triest.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2013, 23:22   #55
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De vreemdelingen komen dat wel oplossen.
Er staat al een neukhut in Schaarbeek.

Het komt wel goed.
Gij zijt daar dus actief bezig, in die neukhut ? En ? Goede ervaringen gehad reeds ? Neukt dat fijn daar ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2013, 23:24   #56
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet echt.
Bruggepensioneerden hebben een loopbaan achter de rug van minstens 38 jaar.
Wilt ge liever meer jongeren in de werkloosheid ?

Neen.
Iedereen op pensioen op zijn 50 jaar, plaats voor de jeugd. En stop immigratie, d�*t kost te veel . Begin beter met een degelijk terugkeerbeleid.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2013, 23:28   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

181000 schuld pp. Dat valt nog mee.
Het zou natuurlijk beter zijn dat er een overschot van 118000 pp was.

Maar ja...die zou ook snel weg zijn allicht.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 02:07   #58
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
"Toch wel", je wil mensen tegelijkertijd tegen zichzelf (en de rest) beschermen, dat ze dat geld er niet doordraaien op eender welk moment, pensioengeld is pensioengeld. Anders gaan we hier nog wat zien... tenzij je ze zover krijgt om zich te euthanseren wanneer het geld op is
Wat een onzin. De overheid die gewoon van iedereen alle pensioengeld er onmiddelijk doorjaagt is de geschikte partij om dit in handen te nemen? Als nog maar 0.0001% van de mensen zelf zou sparen zijn we al beter af. Nu wordt gewoon 100% onmiddelijk uitgegeven.

Daarenboven, zelf verdient = zelf bepalen wat en wanneer het te gebruiken. Hoe zou een bureaucraat met geen enkele kennis van de persoonlijke situatie van iemand dit in godsnaam beter kunnen doen dan de persoon zelf?
Oud 1 juni 2013, 08:56   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Wat een onzin. De overheid die gewoon van iedereen alle pensioengeld er onmiddelijk doorjaagt is de geschikte partij om dit in handen te nemen? Als nog maar 0.0001% van de mensen zelf zou sparen zijn we al beter af. Nu wordt gewoon 100% onmiddelijk uitgegeven.

Daarenboven, zelf verdient = zelf bepalen wat en wanneer het te gebruiken. Hoe zou een bureaucraat met geen enkele kennis van de persoonlijke situatie van iemand dit in godsnaam beter kunnen doen dan de persoon zelf?
Dus niets verdient.....laten verhongeren ?
Oud 1 juni 2013, 09:13   #60
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus niets verdient.....laten verhongeren ?
Dat is uw persoonlijke keuze. Ok u bent blijkbaar iemand die helemaal niks aan echte sukkelaars zou geven als het niet moest, maar de meeste mensen zijn dat niet volgens mij.

Sowieso vind ik het immoreel om een arbitraire instantie te laten afpakken van de ene om het te geven aan de andere.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be