Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2013, 14:29   #41
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leve het leven Bekijk bericht
Dan is het geen probleem om dat barbaars gebruik af te schaffen.
Of wel?
Het probleem is het ontbreken van een religieuze autoriteit bij zowel moslims als joden die klare wijn wil schenken. Bij de katholieken kan de paus de kniop doorhakken ; zowel bij moslims als bij joden doet elke strekking wat hij wil

& bovendien slachten ook christenen en atheïsten al eens een kipje, konijntje of varkentje "onverdoofd" (alhoewel het strikt genomen niet mag).
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 13:01   #42
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Is onverdoof ritueel slachten nog van deze tijd? Moet dat niet verboden worden? En moeten wij het ritueel slachten nog wel subsidiëren?

Een discussie waard.

De aftrap is van Anke Vander Meersch (VB). Ze stuurde onlangs volgende tweets over het onderwerp:
Wat interessant zou zijn is een lijstje met alle politici die ooit voor de uitzonderingen bij het ritueel slachten stemden en één van de partijen die dit gebeuren ook vandaag nog verdedigen.

In de vorige gemeentelijke legislatuur maakte de voorzitster van ECOLO nog een één tweetje met Moureaux om een voorstel tegen het slachten van de agenda te halen...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 14:25   #43
Bezeke
Schepen

Bezeke's schermafbeelding

Standaard

In Polen is dit reeds verboden.
Bezeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 14:28   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Het probleem is het ontbreken van een religieuze autoriteit bij zowel moslims als joden die klare wijn wil schenken. Bij de katholieken kan de paus de kniop doorhakken ; zowel bij moslims als bij joden doet elke strekking wat hij wil

& bovendien slachten ook christenen en atheïsten al eens een kipje, konijntje of varkentje "onverdoofd" (alhoewel het strikt genomen niet mag).
kip & konijn mag wel.

varken en schapen mogen door ongelovige dhimmies volgens de WET niet geslacht worden.

Moslims daarentegen.....

(graag de zaken niet dooreenhalen Roger: diefstal is ook verboden. Het is niet omdat er dieven zijn dat diefstal niet verboden is).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 14:32   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
kip & konijn mag wel.

varken en schapen mogen door ongelovige dhimmies volgens de WET niet geslacht worden.

Moslims daarentegen.....

(graag de zaken niet dooreenhalen Roger: diefstal is ook verboden. Het is niet omdat er dieven zijn dat diefstal niet verboden is).
Ik hoorde dat de gemiddelde burger voor zo'n 120€ meebetaald aan het halal slachten van een schaap.

Het zou misschien wel eens interessant kunnen zijn om te zien wat er gebeuren zou als we ons tegen een lukraak ongelovig iemand burgerlijke partij stellen wegens medeplichtigheid aan ritueel slachten dat toch verboden is voor de ongelovige.
Oud 10 oktober 2013, 14:46   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik hoorde dat de gemiddelde burger voor zo'n 120€ meebetaald aan het halal slachten van een schaap.

Het zou misschien wel eens interessant kunnen zijn om te zien wat er gebeuren zou als we ons tegen een lukraak ongelovig iemand burgerlijke partij stellen wegens medeplichtigheid aan ritueel slachten dat toch verboden is voor de ongelovige.
dat heet "integratietegemoetkoming".

Vraag maar eens aan boer Jan om voor jou illegaal een schaap te slachten!

(of beter nog: ga eens mee aanschuiven op die islamitische slachtvloer als vrouw. We zullen wel rap zien of ik mijn 120 euro terugkrijg).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 oktober 2013 om 14:47.
Oud 10 oktober 2013, 20:03   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Diverse fatwas specifiëren duidelijk dat moslims vlees van bij de slachting verdoofde dieren mogen eten indien de wetgeving dat zo oplegt.

Ik begrijp dus het probleem niet van deze mensen.
Oud 10 oktober 2013, 20:10   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Diverse fatwas specifiëren duidelijk dat moslims vlees van bij de slachting verdoofde dieren mogen eten indien de wetgeving dat zo oplegt.

Ik begrijp dus het probleem niet van deze mensen.
Misschien komt dat omdat je niet denkt zoals de moslim.

Dat begint zo, "wij zijn hier baas."
Oud 10 oktober 2013, 20:18   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien komt dat omdat je niet denkt zoals de moslim.

Dat begint zo, "wij zijn hier baas."
Ik vraag me af waar die moslims zijn, want de site van de Stad Mechelen spreekt over allochtonen in de stad als "(christelijke) Assyriërs, Afrikanen en Oost-Europeanen".

Lijkt me dat moslims eerder een zeldzaamheid zijn in die stad.
Oud 10 oktober 2013, 20:22   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af waar die moslims zijn, want de site van de Stad Mechelen spreekt over allochtonen in de stad als "(christelijke) Assyriërs, Afrikanen en Oost-Europeanen".

Trouwens, joden slachten ook ritueel, wat zeggen die over wetten die dat verbieden?
Oud 10 oktober 2013, 20:39   #51
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens, joden slachten ook ritueel, wat zeggen die over wetten die dat verbieden?
Naar wat ik er van weet is de joodse wet exclusief. Indien het dier verdoofd wordt, is het niet bij volle bewustzijn en kan het vlees ervan niet kosher zijn.

Het verschil tussen joden en moslims is uiteraard het gedeelte dat de voedselwetten respecteert. Onder joden eet maar een 10% strikt kosher, terwijl de meeste moslims de islamitische wetten volgen. Bijgevolg kunnen verschillende interpretaties bestaan (tussen sji'ieten en soennieten bijvoorbeeld). Dit zorgt ervoor dat bepaalde strekkingen kunnen oordelen dat de voedselwetten moeten gevolgd worden in landen zonder islamitische meerderheid, terwijl de joodse wet strikt kan blijven vanwege het lage aandeel praktiserenden ten opzichte van de gehele groep.

In Israel vind je verschillende ketens die niet-kosher zijn. Koshere McDonalds worden er specifiek aangeduid maar zijn niet talrijk (en de strikt koshere variant, een soort Burger King, is niet erg populair). In islamitische landen wordt alles echter geacht halal te zijn, en moslims hoeven zich geen vragen te stellen.
Oud 10 oktober 2013, 21:19   #52
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Lagarde mag van mijn part onverdoofd ritueel geslacht worden. 10 % per 10 %.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 23:50   #53
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Que,wat Marokkanen betreft mijn beste,zij zijn goed voor 16% van de Mechelse bevolking....

Citaat:
Rond 1968 kwam een volgende migratiegolf, voornamelijk van Marokkanen. In 2011 vormden deze laatsten 16% (=13000 inwoners) van de Mechelse bevolking
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mechelen_(stad)

Dat is dus zowat de helft van de allochtone bevolking waarvan een groot deel van de andere helft uit centraal Afrika blijkt te komen
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 07:20   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mijn gedacht: die uitzondering voor religieus getinte slachtingen moet uit onze wetgeving gezwierd worden.
En voor mijn part mag er een invoerverbod komen op vlees van dergelijke oorsprong.

Ik zou die stelling kunnen ondersteunen door gaia te steunen, door lidmaatschap of sponsoring, maar ik vrees gaia al even "erg": ik kan ze niet uitstaan omdat ik hen verdenk om zodra ze in staat zouden zijn, het vegetarisme als de norm te stellen. En daar wil ik niet van weten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 09:01   #55
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Het "offerfeest" komt er weer aan. Walgelijke foto van dit "feest" in De Standaard vandaag:

Onverdoofd slachten is ongehoord in een beschaafd land. Wanneer stopt deze barbarij?

Steun hier de actie van Gaia: http://www.gaia.be/nl/campagnes/schr...doofd-slachten
Ofwel dat soort er weer uit werken, ofwel langzaam zelf een barbarenland naar hun model worden...
Onze generatie zal slechts een klein stukje van die evolutie kunnen meemaken.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 09:02   #56
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
De wet op onverdoofd ritueel slachten te verbieden in Belgie kwam er niet door.... omwille van zionisten. Niet van moslims.
Wet of geen wet, je moet een achterlijke barbaar zijn om zoiets te doen. En dan komen we terecht bij de ...
Oud 11 oktober 2013, 09:06   #57
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht

Die religieuze autoriteit kan ons gestolen worden.
Het zijn de wetten van een land en diegenen die ze maken die dat moeten beslissen en toezien op het uitvoeren ervan!
Wie dat schoentje niet past moet het maar elders proberen.
Oud 11 oktober 2013, 09:28   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Die religieuze autoriteit kan ons gestolen worden.
Het zijn de wetten van een land en diegenen die ze maken die dat moeten beslissen en toezien op het uitvoeren ervan!
Wie dat schoentje niet past moet het maar elders proberen.
Terug naar waar men sandalen draagt.
Oud 11 oktober 2013, 09:37   #59
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Reken niet op de politiek voor een verbod, die zitten opgevouwen in de achterzak van de islamitische lobby.

Radicale protestacties aan rituele slachtplaatsen zouden deze barbarij alleszins onder de aandacht en op de agenda houden.
Bovendien zouden de schapenkelers zich hier een stuk minder welkom voelen als ze zich eerst door een haag van luidruchtige demonstranten moeten banen om zich van hun achterlijke taak te kwijten.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 10:24   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ofwel dat soort er weer uit werken, ofwel langzaam zelf een barbarenland naar hun model worden...
Onze generatie zal slechts een klein stukje van die evolutie kunnen meemaken.
U bent een optimist.

Toen ik in 1996 Egypte bezocht viel het offerfeest midden in mijn verlof. Ik had geen idee wat er toen gaande was, maar (het was een zondag) op die dag liep ik door Hurghada en ineens zat ik in een straat waar het bloed over de trottoir stroomde. Het was al middag, de slachtingen waren achter de rug, maar de resten moesten nog worden verwijderd.
Ik herinner me dat ik toen blij was dat zulke bloederige taferelen in België niet aan de orde waren....

1996! Een jaar of vijf later (was het al 2001?) liepen in de Vlaamse steden de trottoirs ook onder met bloed.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be