![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Duitse multinationals? 't zal waar geweest zijn, vlak na de oorlog. Amerikaanse? 't zal waar geweest zijn, voor de oorlog. De huidige welvaart is mogelijk geworden door een basis die reeds tientallen jaren daarvoor is gelegd beginnen worden. Spoorwegen, kanalen, snelwegen... onze streken kwamen eerst aan de beurt. Met dank aan de Belgische staat.
![]() |
![]() |
#42 |
Schepen
|
![]() En met dank aan Vlaams geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() 't is dat Albert Frère zone goeie vlaming is he...
![]() |
#44 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen werd geen frank geïnvesteerd als Wallonië er geen baat bij had. Het volstaat van een kaart van de Vlaamse havengebieden te bekijken om te weten wie verantwoordelijk is voor de Vlaamse welvaart; BAYER, BASF, Haltermann, Union Carbide, ESSO, SIDMAR, Texaco; stuk voor stuk buitenlandse investeringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
goedegeografische ligging en weliswaar veel werkvolk aanwezig... sjonge sjonge toch... het degenereert hier onnoemlijk onnozel...
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Niemand zal hier beweren dat onze industrieën met Vlaams geld zijn opgebouwd, maar op de solidariteit van onze landgenoten hoefden we alvast ook niet te rekenen. Laatst gewijzigd door Public energy : 23 augustus 2004 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
een hele reeks ongunstigere factoren... ook demografisch...
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken, Wees Immer Uzelf En Ongeknecht Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken, Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht! Laatst gewijzigd door Foundation : 23 augustus 2004 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Colruyt is een Vlaams familiebedrijf dat in tegenstelling tot de meeste Waalse grootindustrielen niet te kleingeestig was om de tewerkstelling aan beide kanten van de taalgrens de tewerkstelling te bevorderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Klein vraagje trouwens, bent u voorstander van de wafelijzer politiek? Hoe verklaar je dat tot op de dag van vandaag een regio met 50% van de bevolking Vlaanderen, die al jarenlang zowel relatief als absoluut minder afdraagt aan de Belgische staat steeds een gelijk bedrag aan grote investeringen krijgt, zelfs als daar geen nood voor is? Hellend vlak van Ronquières, scheepslift van Strépy, stuk voor stuk mooie BELGISCHE monumenten, waarvoor Vlaanderen de rekening betaald heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vermits de franstaligen nooit happig waren, zijn of zullen worden om Nederlands te leren, kennen we het vervolg. Waardoor de ware bedoelingen van de BUB-club en zijn bourgeois voorzitter en FDF-ami duidelijk worden.
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En misschien zullen we maar beter zwijgen over onnodige werken, want ook hier bestaan er daar genoeg van. De tientallen kilometers ongebruikte metrotunnels onder Antwerpen bijvoorbeeld. En als u zich ook maar een moment de moeite had getroost om u over ons in te lichten op wwww.b-u-b.be , dan wist u dat wij ons zeer sterk verzetten tegen elke vorm van wafelijzerpolitiek. Geld moet gaan naar waar het nodig is, naar nergens anders.
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als daar wetenschappelijk onderzoek aan zou gespendeerd worden, dan zal dat deze vaststelling enkel kunnen bevestigen. Zelfs in het officieel tweetalige Brussel blijft een eentalig Franstalige Belg in het merendeel der gevallen een eentalig Franstalige Belg. Of waarom moeten zelfs de taalhoffelijkheidsakkoorden, na al die jaren van flagrante overtredingen ervan, meer en meer wijken inplaats van dat er Nederlands wordt geleerd? Toch niet voor Vlamingen die er wonen en werken maar die geen Frans kunnen spreken?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 augustus 2004 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik beweer ook niet dat de investeringen in België (met enkele grote uitzonderingen; NMBS, defensie) de laatste jaren onevenwichtig gespreid zijn. Ik zeg enkel dat de Belgische solidariteit eenrichtingsverkeer is en dat we NIETS van onze huidige welvaart aan Wallonië te danken hebben. Laatst gewijzigd door Public energy : 25 augustus 2004 om 04:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ook raad ik u eens aan om eens in een BELGISCHE ambassade in een Franstalig land binnen te stappen, ik kan u bijna garanderen dat u niet in uw eigen taal (als dat al Nederlands is) geholpen zult worden. Hoe schandelijk is het niet dat die BELGISCHE overheidsfunctionaris die wordt betaald om BELGISCHE burgers verder te helpen 60% van de BELGISCHE burgers moet aanspreken in een vreemde taal. Of stel uzelf devolgende vraag: hoeveel keer heb ik met een Franstalige al eens een gesprek gevoerd in het Nederlands? Bij mij is het antwoord 2 keer: een franskiljonse klasgenoot van mij in Antwerpen, en een lerares Frans. Nochtans kan ik u verzekeren dat ik vaak met contact kom met Franstalige; en er geen probleem mee heb Frans te praten met hen, zolang dit als een leuk gebaar wordt beschouwd en niet als een evidentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |