![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() ik maak ook veel taalfoutjes
maar eerlijk gezegdt (ik-vorm = stam zonder t of niet) neem ik ook niet echt de moeite kan wel begrijpen dat het irritaties oplevert bij sommigen maar nu kan ik me wel ergere dingetjes voorstellen kan er nu even niet opkomen want voor dat gedoe behoor je ook nog eens creatief te zijn en een bepaald soort vermogen te hebben, kan nu ook even niet op het woord komen eigenlijk neem ik niet eens de moeite geen zin in en beginnen in een ik vorm is onbeleefd ben ik dan onbelangrijk of zo ben ik het niet waard om met een zin te starten of zo wie staat er in het middelpunt van mijn eigen leven maar arabisch is anders en mag wel en geeft mij het gevoel dat ik het wel waard mag zijn om te beginnen in een zin en voor jullie is het ongepast/niet netjes/onbehoorlijk/egoistich/centrisch daarom hou ik meer van de arabische taal minder complex i.t.t. een persoonlijkheid dat geraffineerdheid kan waarderen verder veel warmer en vergevender opener en toegankelijker milder en meer inlevingsvermogen veel mededogen en betrokkenheid (komt misschien vanwege het klimaat daar maar is een gissing) ruimer qua symboliek, metaforen, zinnebeelden, vergelijkingen, uitdrukkingen omdat het respect voor ouderen gehanteerd en bewaard is gebleven minder vieze woorden dat neigt naar perversiteit en hiermee sociaal ordinair en getuigend van een laag iq al weet je het hoogste priemgetal veel makkelijker om goed te maken met iemand daar er minder hindernissen op de loer liggen die gehanteerd behoren te worden volgens een bepaald protocol (robot, zelf niet denken, automatisme) minder misleidend naar aanleideng van de nederlandse taal, constructies en vele innovaties gelang de jaren verstrijken (veranderingen,aanpassingen en herzieningen gebasseerd op gedachten van mensen die denken dat ze slim zijn of intelligent geen respect voor ethiek, grammatica, taalhistorie van voorouders (weten het weer beter) geen respect voor de voorouders, dus geen respect voor je afkomst, je roots en hiermee je identiteit denk je beter te weten dan je vader en moeder, waarom taal veranderen tot d en dt of alleen t en zoveel verschillende ei/y/ij waarom niet gewoon eentje en zo interessant proberen te doen door steeds moeilijker maken en aan te passen omdat het volgens iemand niet klopt en het beter weet altijd gebreken zien is een tekortkoming en perfectionisme is een kwaal ontevredenheid leidt naar eenzaamheid en eenzaamheid leidt weer naar zelfvernietiging van jezelf en je omgeving iets gemist in de ouderwetse opvoeding en ik begin ook geen zin met edelachtbare waarom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amai ja, u maakt veel taalfouten. Maar ik vermoed dat u die fout in “eerlijk gezegdt” expres geschreven hebt om te demonstreren hoe weinig u zich van onze taal aantrekt. Het feit dat u niet eens de moeite neemt, dat u er geen zin in hebt, dat u het onbelangrijk vindt, geeft mij de indruk dat u heel weinig respect hebt voor onze taal en dus ook voor de mensen van wie dit de moedertaal is. Uw Nederlands taalgebruik is zo slecht dat ik sommige van uw zinnen tot 3 keer toe moet lezen om te begrijpen wat u bedoelt. Dat getuigt van weinig respect voor onze taal dus ook voor onszelf. U hebt het over respect voor de voorouders en zo, mogen wij ons respect niet uiten door de taal van onze voorouders op correcte wijze te gebruiken? À propos : “edelachtbare” is de aanspreektitel van een magistraat. Niemand verlangt dat u dat woord in de normale omgangstaal gebruikt om een zin mee te beginnen. Dat zou tamelijk belachelijk zijn!
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 26 juni 2013 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() pffff
vraag me af welke joker de naam edelachtbare heeft verzonnen en in welke staat deze persoon was, iemand zei dat laatst zo tegen mij wie doet zoiets ik denk iemand die zichzelf best belangrijk, bijzonder, slim, vond of knap, of niet en als je in een rechtbank weigert om een magistraat aan te spreken met deze titel ben je dan bevoegd om te spreken of wordt je geboycot, spraakverbod of mag je dan deze persoon in kwestie, niet de persoon in de beklaagdenbank natuurlijk, aanspreken zonder direct te benamen maar gewoon een pleidooi te houden (wat ik overigens zelf ook heel goed zou kunnen) met relevante informatie m.b.t. de zaak om deze te winnen komt een beetje over als een koosnaampje, he edelachtbare en dan gaat deze persoon zich belangrijk voelen of beter of na een paar keer misschien beetje glimlachen net als iemand je liefje noemt of zo, beetje rollenspel met fantasie waarin de ene deelnemer ondergeschikt is aan de ander om aan de trekken te komen omdat het anders saai is en het leuk is om innovatief te zijn en ruimdenkend natuurlijk binnen bepaalde kaders rekeninghoudend met elkaars disires en verleggende grenzen soort van intrigerende machtspelletjes waar ik overigens vrij weinig tot helemaal niets van af weet, want ik schrik al van een lange nagel (gevoelige huid) ook is het wel zo dat je je kwetsbaar kan of durft te openstelllen dus vraag ik me eigenlijk af na hoeveel keer meneer de edelachtbare genoeg heeft van het horen van deze uitgesproken titel door aanklager of verdediger of zit er een limiet aan en kun je je client er vrijgesproken door krijgen en of dat het iets teweeg kan brengen qua lichamelijke gesteldheid mocht iemand hierop reageren denk dat het wereldje in de rechtbank vele geheimen met zich meedraagt en dan tegen niemand zeggen en raden wie wie leuk vind |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
nooit tevreden zijn getuigt niet van respect mevrouw overal onvolkomenheden in zien getuigt niet van respect mevrouw een soort gronische kwelling dat zich uit naar het nooit bereiken van hetgeen men in gedachten heeft omdat dit onhaalbaar is refererend naar de eerste 2 zinnen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's geen taalfout , maar een blunder , blooper van formaat
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |