![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat jouw stelling door cijfers kan onderbouwd worden maar ik ga er wel van uit dat de cijfers van geweld jegens mannen hoger liggen dan hetgeen de statistieken aangeven.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
San Pedro Sula (Honduras) is de wereldhoofdstad van de feminocidio (aantal moorden op vrouwen per inwonersaantal). Daar heeft de VS een progressieve omwenteling de kop ingedrukt met een staatsgreep in 2010. Kunnen ze nog een tijd langer lang fier zijn op hun machorekord. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juni 2013 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je aanval op de Islam is hier dus misplaatst, want ook binnen het Christendom is de vrouw slecht een ondergeschikt wezen aan de man. Mijn moeder kreeg nog onderwezen dat ze gehoorzaamheid en gedienstigheid verschuldigd was aan haar man tijdens haar lessen godsdienst. Een oudtante van mij, ging ooit klagen bij haar pastoor dat haar echtgenoot haar regelmatig een pak slag gaf. Zij antwoord was dat hij en de rest van de wereld waarschijnlijk niet wisten waarom hij haar dat pak slag gaf, maar dat zij heel goed wist waarom ze dat pak slaag verdiende. En binnen onze maatschappij is partnergeweld een taboe, maar word wel veroorzaakt door onze maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2/ uw voorbeelden bevestigen mijn verhaaltje: jij moet teruggaan in de tijd om nog wat voorbeelden van de trieste positie van de westerse katholieke/christen vrouw te vinden. Ik denk zelfs dat partnergeweld in het westen door westerlingen (geen inwijkelingen) nooit of zelden godsdienstig geïnspireerd is. 3/ ik leef in dezelfde maatschappij als de gemiddelde partner basher; ik heb nog nooit iemand in mijn leven geslagen; de schuld ligt bij het individu en niet de maatschappij. Jouw retoriek volgend kunnen moorden gerechtvaardigd tot aanvaard worden!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De RKK heeft zelfs jarenlang verkrachtingen door haar priesters op kinderen toegelaten en toegedekt. En ook binnen het Christendom word de vrouw enkel gezien als kweekkonijn. Enkel volgen de meeste mensen die beweren Christen te zijn, hun geloof niet en stellen zij andere normen hoger tegenover de Christelijke normen. 2° Ik gebruikte een voorbeeld uit mijn eigen directe omgeving. Dit omdat ik wilde aantonen dat het Christendom in Vlaanderen niet zo lang geleden nog dezelfde normen hanteerde als de Islam. Maar als je even buiten Europa kijkt, vindt je dezelfde gedragingen in Christelijke gebieden als in Moslimgebieden. 3° Ik ben zelf tussen vrouwen grootgebracht. Ik kan dus niet zeggen dat ik nooit vrouwen heb geslagen. Als kind was ik namelijk verplicht mij te verdedigen tegen vrouwen. Maar ik weet uit ervaring dat klappen krijgen van een vrouw even pijnlijk is als klappen krijgen van een man. En ja, zelfs binnen onze maatschappij kunnen moorden gerechtvaardigd worden. Er is zelfs binnen het strafrecht een mogelijkheid voorzien om moorden te rechtvaardigen, namelijk via art 71 van het strafrechtboek. Maar wat ik bedoel met de schuld van de maatschappij aan geweldplegingen zijn niet de normen en wetgevingen. Maar de instelling die opgedrongen word en de manier waarop het menselijk lichaam word gebruikt in reklame en binnen de economie. Ook al is verkrachting en geweld niet aanvaarbaar, toch worden beide vaak door de maatschappij uitgelokt. En daarna is het antwoord van de maatschappij dat het individu zich maar aan de regels heeft te houden. Terwijl juist de maatschappij deze regels vaak aan zijn laars lapt en ze overschrijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Beste Jantje, kijk eens naar de titel...en zeg me ook eens waar ik beweerd heb dat het enkel binnen de islam gebeurt. Enig verschil is dat ze het daar cultuur noemen.
Wat wij vroeger deden, is niet belangrijk. Het enige wat wij moeten doen, is leren van onze fouten en ervoor zorgen dat wij de positie van de vrouw niet terug laten achteruitgaan en dit onder het mom van cultuur. Besnijden christenen hun vrouwen ook? De media.....zijn er mensen die criminele feiten plegen na het zien van bepaalde beelden? Absoluut maar die hebben het sowieso in hen om zo'n feiten te plegen. Geen enkele film, geen enkele reclamespot, geen enkel beeld lokt verkrachtingen of geweld tegen vrouwen uit bij normale mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat wij vroeger deden, sorry, maar die vroeger hebben veel mensen die vandaag nog leven meegemaakt. Het is pas vanaf de jaren 80 van vorige eeuw dat een gehuwde haar eigen erfenis mag in ontvangst nemen en daar geen goedkeuring voor moet krijgen van haar echgenoot. Wat wij vroeger deden, sorry, enkele dagen geleden hebben hier 3 jongeren van 16 nog ondervonden hoe sexistisch onze maatschappij is. Beide gingen kijken voor een job in een recreatiepark. Het meisje kon een jobje krijgen achter de toog, maar ze moest wel haar bloes verder open zetten, één van de jongens kon een jobje krijgen als toezichter op het terrein, daar hij redelijk groot is en zeer struisgebouwd, de tweede jongen kreeg een jobje aangeboden als afwasser, want met zijn postuurt is hij toch voor niets beter geschikt en met zo'n postuur zou er ook wel niet veel verstand in zitten. De jongen klein van gestalt met smalle schouders, zette even de fout van de personeelchef recht, dit door hem vanachter zijn bureaux te tillen en wat kletsen tegen zijn oren te geven voor de beledigende uitspraken over zijn gestalte. Trouwens, enkele uitspraken van jonge meisjes, over hoe zij hun toekomst zien binnen hun gezin. " Ik wil een partner die buiten alle werken uitvoerd, ik zal binnen alles wel op orde houden." " Ik wil een partner die goed zijn kost verdient, zodat ik enkel voor de kinderen en het huishouden moet zorgen" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Er is nog een hele wereld tussen sexisme en geweld.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo kunnen sommige vrouwen dus hun mannen slaan en maanden lang geen seks met hem hebben (puur om te treiteren). En dan wel gaan janken als de man vreemdgaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En geen enkele vrouw die binnen deze draad reageert. Of, hoe belangrijk het onderwerp geweld op vrouwen wordt geschat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Omdat ik iets schokkend vind? Speciale logica....
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Berusting? Gewoonte? Beseffen dat er weinig tegen te beginnen is?
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het beetje "partnergeweld" dat vrouwen gebruiken tegen mannen is bijlange niet te vergelijken met het partnergeweld dat vele mannen gebruiken tegen vrouwen. Verder zou ik begot niet weten waarom partnergeweld jegens mannen sociaal aanvaardbaar is. Omdat jij dat zegt misschien ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mannen die belanden in blijf van mijn lijf huizen zijn allemaal aanstellers. Of mannen die mentaal helemaal kapot zijn gemaakt door hun vrouw ook allemaal aanstellers. Het toont ook wel aan hoe superieur de vrouw is. Een vrouw kan een man mentaal helemaal kapot krijgen, terwijl mannen vaak hun handjes moeten gebruiken. Femdom ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ohnee.... toch niet...
|
![]() |
![]() |