Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 23 juni 2013, 14:10   #41
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Niet alleen. Het gaat over 'fundamentalist groups' volgens de Financial times.

Zeg anders zelf eens waar Al Nusra zijn wapens vandaan haalt, zijn strijders betaalt en hoe ze de diensten financieren in de gebieden die ze controleren. Kwestie van te weten wie hen effectief steunt.

En wie koopt hun olie?
Islamic State of Iraq. En ze zijn self-sufficient. De meeste van hun wapenstock hebben ze bekomen door militaire basissen te bestormen.

Citaat:
"Whoever gets their hands on the oil, water and agriculture, holds Sunni Syria by the throat. At the moment, that's al-Nusra

Jabhat al-Nusra is investing in the Syrian economy to reinforce its position in Syria and Iraq.

In some areas, al-Nusra has struck deals with government forces to allow the transfer of crude across the front lines to the Mediterranean coast.

"The Syrian regime itself is paying more than 150m Syrian lire [£1.4m] monthly to Jabhat al-Nusra to guarantee oil is kept pumping through two major oil pipelines in Banias and Latakia. Middlemen trusted by both sides are to facilitate the deal and transfer money to the organisation."
http://www.guardian.co.uk/world/2013...adist-al-qaida

Laatst gewijzigd door Salah : 23 juni 2013 om 14:11.
Salah is offline  
Oud 23 juni 2013, 14:13   #42
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Hoe Al Nusra denkt
An interview with Jabhat al-Nusra
Citaat:
Syria has long been known for its sectarian diversity. How do you view the other sects?

The other sects are protected by the Islamic state. Muhammad, peace be upon him, had a Jewish neighbour, for example, and he was always good to him. But the power and authority must be with the believers [Sunnis], not the unbelievers.

What about other Sunnis who are more moderate than you?

We will apply sharia law to them.

What about Alawites?

Allah knows what will happen to them. There is a difference between the basic kuffar [infidels] and those who converted from Islam. If the latter, we must punish them. Alawites are included. Even Sunnis who want democracy are kuffar as are all Shia. It’s not about who is loyal and who isn’t to the regime; it’s about their religion. Sharia says there can be no punishment of the innocent and there must be punishment of the bad; that’s what we follow.

Al Nusra is een natte droom voor degenen die sectaire conflicten binnen de moslimgemeenschap willen stimuleren. Gewoon het feit van te behoren tot een andere religie maakt mensen schuldig en verdient straf volgens deze religieuze onverdraagzamen voor wie Sunnis superieur zijn aan Sjiieten of Alawieten of Christenen of Joden of atheïsten. Wie sprak er ook alweer over Hitler? Met zo'n gedachtegoed als dat van Al Nusra is het onmogelijk een rechtvaardige samenleving op te bouwen in een land als Syrië met haar etnische en religieuze minderheden.

Geen wonder dat Al Nusra steun krijgt uit de golfmonarchieën. En de VS speelt een dubbel spel mbt Al Nusra.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2013 om 14:20.
Johan Bollen is offline  
Oud 23 juni 2013, 14:24   #43
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent u bereid hetzelfde te zeggen mbt de andere dictaturen in het midden oosten. Om te beginnen de golfmonarchieën?
Wat mij betreft wel ja. Weg ermee.

Citaat:
U overdrijft trouwens ivm Assad door hem met Hitler te vergelijken. Bushiaanse speak.
Maar je weet wat ik wil bedoelen. Hij moet weg.

Citaat:
Dat Al Nusra een rechtvaardigere samenleving zal creëren lijkt me moeilijk te verkopen. Ze prediken de superioriteit van één religieus systeem, van één ethnie. Als je iets zoekt wat op Hitler zijn gedachtegoed lijkt hoef je niet ver te zoeken.
Islam is nu eenmaal superieur. Jij maakt er een Bushiaanse speak van door het met Hitler te vergelijken.
Salah is offline  
Oud 23 juni 2013, 14:25   #44
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe Al Nusra denkt
An interview with Jabhat al-Nusra

Al Nusra is een natte droom voor degenen die sectaire conflicten binnen de moslimgemeenschap willen stimuleren. Gewoon het feit van te behoren tot een andere religie maakt mensen schuldig en verdient straf volgens deze religieuze onverdraagzamen voor wie Sunnis superieur zijn aan Sjiieten of Alawieten of Christenen of Joden of atheïsten. Wie sprak er ook alweer over Hitler? Met zo'n gedachtegoed als dat van Al Nusra is het onmogelijk een rechtvaardige samenleving op te bouwen in een land als Syrië met haar etnische en religieuze minderheden.

Geen wonder dat Al Nusra steun krijgt uit de golfmonarchieën. En de VS speelt een dubbel spel mbt Al Nusra.
Sorry maar Nusra praat niet met de pers.
Salah is offline  
Oud 23 juni 2013, 14:27   #45
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
wie koopt die olie van Al Nusra? Dezelfden als die wat willen verhinderen dat Iran olie kan exporteren. Het is een onrechtstreekse manier om de organisatie te financieren. Wat hier eigenlijk mee gefinancierd wordt is de strijd van moslim tegen moslim echter. En Al Nusra heeft daar geen probleem mee. Zo echter ga je de umma nooit bereiken voorspel ik u, slechts de eeuwige strijd en onderdrukking.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 23 juni 2013, 14:28   #46
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry maar Nusra praat niet met de pers.
Stop dan zelf met die westerse pers te citeren. Dat is hypocriet.

Inhoudelijk houdt u zich echter op de vlakte.

Werkelijk. U bent gewoon niet eerlijk in de discussie. U laat het onderste van uw tong niet zien. Een derde van de vragen die ik u stel negeert u gewoon. Geen wonder dat mensen denken dat u evengoed mossad of iets dergelijks zou kunnen zijn.

Zogezegd niet spreken met de pers maar wel youtube filmpjes produceren. Yeah right.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2013 om 14:45.
Johan Bollen is offline  
Oud 23 juni 2013, 14:31   #47
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
The city en haar ex-kolonie willen alle gebieden waar er gas en olie te rapen valt onder hun controle. In feite hebben ze maar 1 historische tegenstander: het voormalige tsaristiche Rusland, opvolger Sovjet-Unie en het huidige Putinesque Rusland met zijn satelietstaten.

De UK en VS en Israel hebben een belangrijk deel van de Sunniestaten aan hun zijde.

De rest is vriend met Rusland.

Europa wordt voor het moment als bloedhond in dienst van de UK en haar kolonie gebruikt.

Onthou het beeld van Verhofstadt die briesend te keer ging in het Europees parlement om wapens en troepen te leveren aan de 'rebellen' in Syrië.

Men past een beproefde strategie toe in de moslimwereld...'divide et impera' zoals Filip en den Juul zouden gezegd hebben.

Veel mensen zijn de beelden waarbij Bush Sr. de woorden sprak: 'It's time for an new world order.'

Wel het is al een eind bezig. Eerst Libië, dan Egypte, nu Syrië en dan Iran.

Hoofddoel is nog steeds Rusland. De koude oorlog is nog steeds warmer dan we denken.
Welke plaats neemt China in in dit alles?
Ganzenbordfan is offline  
Oud 23 juni 2013, 14:32   #48
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet met de pers praten en mogelijke feiten opnoemen van het gebied zijn 2 verschillende zaken. Daar is niks hypocriet aan.
Salah is offline  
Oud 23 juni 2013, 14:32   #49
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inhoudelijk houdt u zich echter op de vlakte.

Werkelijk. U bent gewoon niet eerlijk in de discussie. U laat het onderste van uw tong niet zien. Een derde van de vragen die ik u stel negeert u gewoon. Geen wonder dat mensen denken dat u evengoed mossad of iets dergelijks zou kunnen zijn.
Een typisch sharia4belgium profieltje.
Oud 23 juni 2013, 14:33   #50
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Islam is nu eenmaal superieur. Jij maakt er een Bushiaanse speak van door het met Hitler te vergelijken.
U verdraait bewust wat ik zei. Ik had het niet over de Islam, maar over al Nusra. U vergeleek trouwens zelf moslims met Hitler. Assad is namelijk ook moslim. Alhoewel waarschijnlijk een minderwaardige volgens u.

Alle abrahamische religies achten zich superieur aan elkaar en aan andere levensvisies. Ze komen me primitief over alhoewel ik er respect voor opbreng zolang ze niet beginnen te moorden. Iets wat hen moeilijk valt.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2013 om 14:41.
Johan Bollen is offline  
Oud 23 juni 2013, 14:40   #51
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet met de pers praten en mogelijke feiten opnoemen van het gebied zijn 2 verschillende zaken. Daar is niks hypocriet aan.
Als het u uitkomt noemt u de westerse pers ongeloofwaardig. Nu insinueert u bijvoorbeeld dat ze een interview zouden vervalst hebben. Even later haalt u hen weer aan om uw gelijk te halen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2013 om 14:40.
Johan Bollen is offline  
Oud 23 juni 2013, 14:47   #52
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
U verdraait bewust wat ik zei. Ik had het niet over de Islam, maar over al Nusra. U vergeleek trouwens zelf moslims met Hitler. Assad is namelijk ook moslim. Alhoewel waarschijnlijk een minderwaardige volgens u.

Alle abrahamische religies achten zich superieur aan elkaar en aan andere levensvisies. Ze komen me primitief over alhoewel ik er respect zolang ze niet beginnen te moorden. Iets wat hen moeilijk valt.
Zowel Sunni's als Shia's vinden Alawi's ketters. Voor mij zijn dat moslims. Wat Assad betreft, heb ik toch bedenkingen...
Salah is offline  
Oud 23 juni 2013, 14:47   #53
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Een typisch sharia4belgium profieltje.
Saoudi gefinancierd dus? Net als Al Nusra zelf volgens de Intelligence Online Newsletter

Citaat:
Citing foreign intelligence sources, the Intelligence Online Newsletter said Saudi Arabia’s General Intelligence Presidency (GIP), which is led by Prince Bandar bin Sultan bin Abdulaziz, took advantage of its communications with terrorists in Iraq to help establish al-Nusra Front.

“Thanks to funding from the General Intelligence Presidency and support from the Saudi intelligence in Lebanon, al-Nusra was able to swiftly arm its forces,” the report stated.

The Intelligence Online Newsletter also confirmed Saudi confidential documents indicating that the Saudi Interior Ministry had sent a military official into Syria in line with Riyadh’s plans to provide the militants with money and weapons.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2013 om 14:58.
Johan Bollen is offline  
Oud 23 juni 2013, 14:53   #54
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het u uitkomt noemt u de westerse pers ongeloofwaardig. Nu insinueert u bijvoorbeeld dat ze een interview zouden vervalst hebben. Even later haalt u hen weer aan om uw gelijk te halen.
Ik weet alleen dat ze niet met de pers praten. Zo was er ook een zogezegd video interview met één van hen, zonder muts. Pure nonsens.
Salah is offline  
Oud 23 juni 2013, 14:55   #55
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Saoudi gefinancierd dus?
Die trol noemde me Chipie, daarna iemand anders, daarna was ik een zionist, dan weer geen moslim en nu ben ik lid van sharia4belgium. Tja...
Salah is offline  
Oud 23 juni 2013, 15:05   #56
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die trol noemde me Chipie, daarna iemand anders, daarna was ik een zionist, dan weer geen moslim en nu ben ik lid van sharia4belgium. Tja...
En het juiste antwoord is...?

Wat of wie u ook bent, de politiek die u steunt leidt tot bloedvergieten en verdeeldheid onder moslims. U speelt daarmee in de kaart van de westerse imperialisten in hun poging de olieproductie te controleren en anderen die gebaat zijn bij een zwakke en verdeelde moslimwereld. Kallikles o.a. wees u er al op hoe dat in Libië afgelopen is.

U bent dus een imperiaal soldaatje of u bent een handig instrument in hun handen. Eigenlijk maakt het niet veel verschil.

Ik stel wel voor dat je zelf naar Syrië vertrekt. Luie zetel krijgers die anderen de dood in jagen zijn 'verachtenswaardig'.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2013 om 15:06.
Johan Bollen is offline  
Oud 23 juni 2013, 15:08   #57
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2013 om 15:08.
Johan Bollen is offline  
Oud 23 juni 2013, 15:09   #58
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2013 om 15:09.
Johan Bollen is offline  
Oud 23 juni 2013, 15:34   #59
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
En het juiste antwoord is...?
Ik ben wie ik ben en vertel mijn mening. Wat anderen daar van denken laat me koud.

Citaat:
Wat of wie u ook bent, de politiek die u steunt leidt tot bloedvergieten en verdeeldheid onder moslims. U speelt daarmee in de kaart van de westerse imperialisten in hun poging de olieproductie te controleren en anderen die gebaat zijn bij een zwakke en verdeelde moslimwereld. Kallikles o.a. wees u er al op hoe dat in Libië afgelopen is.

U bent dus een imperiaal soldaatje of u bent een handig instrument in hun handen. Eigenlijk maakt het niet veel verschil.
Jij steunt een massamoordenaar en dictator uit vermeende anti imperialistische overtuiging. Als het nu Indië geweest was ipv Amerika,wat dan? Ik wil maar naar uw morele vereisten polsen.

Citaat:
Ik stel wel voor dat je zelf naar Syrië vertrekt. Luie zetel krijgers die anderen de dood in jagen zijn 'verachtenswaardig'.
Dat word wel vaker voorgesteld door de dictatorknuffelaars. Ze willen me er zelfs voor betalen. Eigenaardig, terwijl ze anderen die het doen als terroristen labelen.

Waarom ga jij Assad niet helpen om meer onschuldige mensen te vermoorden? Jij jaagt evengoed anderen de dood in en dat is 'verachtenswaardig' , luie zetel krijger.

De waarheid echter, is dat we beiden een mening hebben, die op de grond zelf niks veranderd. Prentendeer het tegendeel dan ook niet.

Laatst gewijzigd door Salah : 23 juni 2013 om 15:39.
Salah is offline  
Oud 23 juni 2013, 16:37   #60
Salah
Banneling

Standaard

Het Westen gaat sectarisch. Ze zeggen, dood de te radicale moslims of je krijgt geen wapens en Assad krijgt een vrijgeleide om jullie te slachten.

Citaat:
French President Francois Hollande urged mainstream rebels in Syria on Sunday to "retake" zones that have fallen into the hands of extremist Islamist groups.

"The opposition must retake control of these areas and push these groups out," Hollande told reporters in Doha. If extremist groups "benefit from the chaos in future, (Syrian President) Bashar al-Assad will seize this as an excuse to continue his massacres".

Hollande affirmed that France is willing to help the Syrian opposition but under certain conditions.

"We cannot provide these arms to groups that would use them against the interests of a democratic Syria or against us," he said.
Salah is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be