Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2004, 18:32   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Allez zo'n beetje zagen over de prijs van de naft.

Er zijn nu bijna 5 miljoen automobielen ingeschreven in dit landje. Kunnen jullie tellen?

Al die mensen, al die gezinnen kunnen minstens 10.000 euro's op de garagisten-rekening storten, maar voor dat autootje benzine kopen ... olala ...

Kijk eens naar je eigen werk: die jonge gasten, met wat voor soort bakken rijdt dat rond?

Arme gepensioneerden: ga eens buiten het seizoen naar een zonnige bestemming voor een weekje: charters vol, den ene na de andere, met ouderlingen. En over wat hebben ze het onder mekaar? Juist: over hoe goed hun vorige trip in de lente naar dat andere zonnige land wel was, en dat het nu de vierde keer is dat ze naar Turkije gaan en de volgende keer naar Bali. Maar nooit meer naar de Dominikaanse.
(pas op: er zijn gepensionneerden die dat niet kunnen, ik weet het genoeg.)

Maar zagen over de prijs van het brood en van de naft, hier in ons land? Kom zeg.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 18:35   #42
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfbtkm2
Zonder al die taxen zouden de subsidies voor het Vlaams Blok nooit bestaan.
Wat sommigen toch allemaal verzinnen om te zagen over het Vlaams Blok! Hoe langer het al geleden is, hoe duidelijker het wordt dat nogal wat weldenkenden bijzonder slecht moeten geslapen hebben in de nacht van 13 op 14 juni 2004.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 18:49   #43
sfbtkm2
Lokaal Raadslid

sfbtkm2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Wat sommigen toch allemaal verzinnen om te zagen over het Vlaams Blok! Hoe langer het al geleden is, hoe duidelijker het wordt dat nogal wat weldenkenden bijzonder slecht moeten geslapen hebben in de nacht van 13 op 14 juni 2004.
Ik heb toen slecht geslapen omdat het examens waren , maar toch blijft het VB klagen over die olieprijs. Dan moeten ze maar geen 4x4 kopen om naar de supermarkt te gaan. (zie vorige argumentatie)
Oud 11 augustus 2004, 18:54   #44
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb toen slecht geslapen omdat het examens waren , maar toch blijft het VB klagen over die olieprijs. Dan moeten ze maar geen 4x4 kopen om naar de supermarkt te gaan. (zie vorige argumentatie)
't is toch geen partij die klaagt..... het zijn de mensen die aan de pomp staan...
Jij hoeft je "velo" ni vol te tanken hé....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 18:55   #45
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik u er vriendelijk op wijzen dat de VB-voorzitter bijvoorbeeld met een eenvoudige Italiaanse gezinswagen rijdt? De ex(?)-VLD voorzitter De Gucht daarentegen, rijdt met "uw" 4x4, en nog niet bepaald één van de goedkoopste, namelijk een Porsche Cayenne.

Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 11 augustus 2004 om 18:56.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 18:58   #46
sfbtkm2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
't is toch geen partij die klaagt..... het zijn de mensen die aan de pomp staan...
Jij hoeft je "velo" ni vol te tanken hé....
Het is een vent van een partij die copy en paste doet en die hiermee onvrede wil opwekken; met een velo onder je gat kom je door het hele land.
Oud 11 augustus 2004, 18:59   #47
sfbtkm2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Mag ik u er vriendelijk op wijzen dat de VB-voorzitter bijvoorbeeld met een eenvoudige Italiaanse gezinswagen rijdt? De ex(?)-VLD voorzitter De Gucht daarentegen, rijdt met "uw" 4x4, en nog niet bepaald één van de goedkoopste, namelijk een Porsche Cayenne.
Het gaat er niet om wie met een 4x4 rijdt, maar wel wie klaagt; ik heb De Gucht hierover nooit horen klagen.
Oud 11 augustus 2004, 19:07   #48
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een vent van een partij die copy en paste doet en die hiermee onvrede wil opwekken; met een velo onder je gat kom je door het hele land.
Hehe , waarschijnlijk wel , maar als je om 4 uur begint en je werk is om 21 uur gedaan zal je ook geen 30km meer rijden...(met de fiets)
Ik blijf erbij , koop een motor om te gaan Werken... ik rijd graag met de fiets maar dan enkel als ik in verlof ben.... BTW , BLIJF UIT DE BUURT VAN VRACHTWAGENS , WE ZIEN JULLIE ECHT WAAR NIET ALTIJD NAAST ONS STAAN.................. Eigenlijk kunnen we eens een afspraakje maken met de fietsersbond.....
Maar ik denk wel dat je hier niet naar een partij moet kijken , kijk naar de modale burger
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 19:13   #49
sfbtkm2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Hehe , waarschijnlijk wel , maar als je om 4 uur begint en je werk is om 21 uur gedaan zal je ook geen 30km meer rijden...(met de fiets)
Dan is tijd om naar de vakbond te gaan. Overigens bestaan er ook fietsvergoedingen. In het geval van 30km zou ik een buzzypas nemen of carpoolen.
Een moto vervuilt overigens ook .
Oud 12 augustus 2004, 04:08   #50
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Want u vergeet dat de nmbs talloze stationen gesloten heeft waardoor talloze mensen verplicht werden hun auto te gebruiken en die worden er nu voor gestraft!
de nmbs heeft heel wat loketten gesloten. dit wil niet zeggen dat de trein niet meer in die dorpen komt, wel dat je je ticketje op de trein moet kopen, ipv aan het loket.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 04:20   #51
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Stakingen worden in de stiptheidspercentages weggelaten, evenals vertragingen van minder dan 10 minuten (voor iemand die daardoor een aansluiting mist en een uur moet wachten is dat nochtans wel lastig).
OOk vertragingen tengevolge overmacht (defecte bovenleidingen, bladeren op de rails(!), sneeuw, te warme rails,...) worden niet als vertraging beschouwd.
En verder worden treinen die simpelweg worden afgeschaft ook niet in de statistieken opgenomen (ah, ja, ze zijn niet aangekomen, dus ook niet te laat aangekomen, hé).
En zo komt het dat NMBS kan zeggen dat meer dan 95% (van de overige) treinen stipt rijden.
Tja...
ik pak regelmatig de trein, en heb bijna nooit problemen. als je eens naar het bord kijkt waar de treinen op worden aangekondigd, zie ik ook amper vertraging staan. volgens mijn ervaring doet de nmbs het dus best wel goed. dezelfde ervaring heb ik trouwens met de bus en de tram. en aangezien ik nog steeds geen rijbewijs heb, ben ik vrij veel op het openbaar vervoer aangewezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 13:55   #52
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik pak regelmatig de trein, en heb bijna nooit problemen. als je eens naar het bord kijkt waar de treinen op worden aangekondigd, zie ik ook amper vertraging staan. volgens mijn ervaring doet de nmbs het dus best wel goed. dezelfde ervaring heb ik trouwens met de bus en de tram. en aangezien ik nog steeds geen rijbewijs heb, ben ik vrij veel op het openbaar vervoer aangewezen.
Mmm, tja... Ik ben al sinds 1991 aangewezen op de trein om te gaan werken. Dagelijks. Ik heb enigzins andere ervaringen. Enige probleem is dat ik in Brussel werk. In alle andere gevallen zou ik voor de wagen opteren.
Maar ja, ik zal verzuurd zijn zeker.
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 15:13   #53
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

zelfkennis is ...
Oud 13 augustus 2004, 00:25   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het past mogelijks niet geheel in deze topic, maar verleden week in Frankrijk getankt heb ik moeten vaststellen dat daar de metertjes een beetje sneller lopen dan de werkelijke liters. Toch op de snelwegen in ieder geval, ofwel zetten de tanks een beetje uit door de warmte? Dit laatste betwijfel ik echter.

Al eens iemand stilgestaan bij de miljoenen tankbeurten als dat zo enkele procentjes extra telt iedere keer?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 08:54   #55
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH
zelfkennis is ...
Je hoeft niet aan een boom te...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be