Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2013, 08:46   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik haat geen ambtenaren.
Ik vind het oneerlijk, pervers, capuleus, ... dat er een systeem bestaat dat mensen die nooit hun job kunnen verliezen en dus steeds een volledige loopbaan hebben, die geen bijdragen betalen (afhoudingen zijn fictief), ... en onderhouden worden door de niet gepreviligeerden terwijl die laatste groep niet eens de helft van het pensioen krijgt.
Je redenering houdt geen steek.

Zoals jij het doet, kan je ook (foutief) stellen dat een arts heel zijn sociale zekerheid en zijn belastingen betaalt op kap, en rechtstreeks uit de portemonnee, van de zieke mens.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 09:17   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simplythebest Bekijk bericht
Hoe kan zoiets ? Wil je dat eens uitleggen want ik kan niet volgen ...
Je moet dat in het licht zien van de tekst die ik quoot.
Slimmeke.

Ernstig samengevat:
linkse broerkes en zusjes schermen graag met het Mattheus-effect: herverdeling komt vooral ten goede aan hen die het niet nodig hebben;

maar er is een een Schoofzak-effect:
schaf de voordelen van de solidariteit volledig af voor wie het niet nodig heeft, en de betalende leden zullen uiteindelijk hun hoofd afwenden en hun bijdragen in vraag gaan stellen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 29 juni 2013, 09:59   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij moeten onze loopbaan bewijzen omdat wij minimum 20 jaar gewerkt moeten hebben om SWT te krijgen.
Wie is "wij" ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 10:02   #44
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Terwijl er toch ook goede voorstellen zijn naar boven gekomen (uiteraard niet van Demonen)

(denk door Fonne, ere wie ere toekomt):

- Wanneer je pensioen boven een bepaald bedrag komt verlies je je fiscaal voordeel van pensioensparen. Ik vind dat fair en logisch. Aangezien je in het begin van je carrière niet weet hoe je hele carrière eruit zal zien, kan je nog altijd het pensioensparen toelaten en de afrekening komt dan op het einde.
Inderdaad.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 10:02   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik haat geen ambtenaren.
Ik vind het oneerlijk, pervers, capuleus, ... dat er een systeem bestaat dat mensen die nooit hun job kunnen verliezen en dus steeds een volledige loopbaan hebben, die geen bijdragen betalen (afhoudingen zijn fictief), ... en onderhouden worden door de niet gepreviligeerden terwijl die laatste groep niet eens de helft van het pensioen krijgt.
Wat stoort jou het meest; dat ambtenaren meer pensioen krijgen of dat ze statutair benoemd zijn ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 juni 2013 om 10:11.
Oud 29 juni 2013, 10:06   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijnheer de ambtenaar, ik ben arbeider en heb 20 betaalde verlofdagen.
Ik dacht dat je 53 jaar anciënniteit had ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 juni 2013 om 10:06.
Oud 29 juni 2013, 10:07   #47
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik haat geen ambtenaren.
Dat zou je niet denken wanneer je jouw veralgemeningen en clichés over ambtenaren er eens op naleest...

Citaat:
Ik vind het oneerlijk, pervers, capuleus, ... dat er een systeem bestaat dat mensen die nooit hun job kunnen verliezen
Ook ambtenaren - zelfs statutaire ambtenaren - kunnen hun job verliezen. Twee negatieve evaluaties volstaan daarvoor.

Citaat:
en dus steeds een volledige loopbaan hebben
Niet iedere ambtenaar begint als schoolverlater. Heel wat ambtenaren (waaronder ikzelf overigens) begonnen in de privé-sector. Ambtenaar zijn betekent dus geenszins dat men per definitie een "volledige loopbaan" heeft.

Citaat:
die geen bijdragen betalen (afhoudingen zijn fictief)
Ambtenaren betalen wel degelijk bijdragen. Of denk jij soms dat wat als bruto-bedrag op het loonbriefje van een ambtenaar staat ook effectief uitgekeerd wordt?

Citaat:
... en onderhouden worden door de niet gepreviligeerden terwijl die laatste groep niet eens de helft van het pensioen krijgt.
Zoveel verschil is er niet tussen het pensioen van de gemiddelde ambtenaar en de gemiddelde werknemer uit de privé-sector. Het pensioen van een gemeentewerkman is vergelijkbaar met dat van een fabrieksarbeider.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 29 juni 2013, 10:09   #48
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ja die bureaucratie ben ik ook kotsbeu. Raad eens wie een essentieel deel daarvan uitmaakt? Ambtenaren.
Onzin. Ambtenaren maken geen regeltjes. Politici doen dat. Ambtenaren mogen ze alleen maar toepassen.

Citaat:
Oud 29 juni 2013, 10:14   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat je pensioen niet te hoog mag zijn om het fiscaal voordeel van pensioensparen niet te verliezen ... hoeveel mag je pensioen dan maximaal bedragen ? Bestaat hierover een wettekst ? Ik dacht dat pensioensparen enkel ongeveer 10% werd belast op het einde van de rit.
Wat begrijp je niet aan het woordje "voorstel"?

Citaat:
Oud 29 juni 2013, 10:17   #50
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als je 10 jaar als ambtenaar hebt gewerkt op het einde van je carrière heb je wel recht op een volledig pensioen.
Alleen als je statutair bent. De meeste ambtenaren zijn tegenwoordig contractueel. Voor hen geldt die regeling niet.

Citaat:
Oud 29 juni 2013, 10:17   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ambtenaren zijn de marionetten van de regering. Zwijgen en handelen volgens de wet.
Ze zouden dus moeten protersteren en niet handelen volgens de wet?

Citaat:
Oud 29 juni 2013, 10:17   #52
Scheefpoeper
Banneling

Standaard

Hoe iemand zo zijn leven kan vullen is de verbeelding voorbij
Scheefpoeper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 10:19   #53
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je redenering houdt geen steek.

Zoals jij het doet, kan je ook (foutief) stellen dat een arts heel zijn sociale zekerheid en zijn belastingen betaalt op kap, en rechtstreeks uit de portemonnee, van de zieke mens.

.
Schoofzak, U bent ambtenaar ; kunt U mij zeggen welk de invloed op de schatkast is wanneer er op uw loonbriefje ipv afhouding 230 Euro rsz 230 miljard Euro afhouding stond.
Ik zal het U zeggen : dit heeft geen enkele invloed op de staatskas want U draagt (net als de 1.300.000 andere ambtenaren) effectief niets bij.
Alles wat U doet of krijgt zoals uw loon, uw btw-bijdrages op consumtiegoederen, uw doktersbehandeling, uw kindergeld, ... ALLES MAAR ECHT ALLES is betaald door de produktieve mensen (U weet wel diegenen met de helft van uw pensioen).
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 10:21   #54
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ambtenaren zijn de marionetten van de regering. Zwijgen en handelen volgens de wet.
Dat moet toch iedereen?
Of je nu werkt of niet, of je nu in de privé werkt of ambtenaar bent.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 10:30   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel maar dat jullie geen beslissingsrecht hebben en de regeltjes moeten volgen, moet ook niet gemakkelijk zijn.
Daarentegen vind ik dat men zo niet mag kappen op de ambtenaren. Tenslotte werk je zo hard of minder hard als je zelf wilt. En dat is ook in de privé.
Profitariaat zit er overal. Ook in de privé-sector. En daar mag wat mij betreft gerust iets aan gedaan worden. Bij het bestuur waar ik werk, wordt daar ook effectief werk van gemaakt. Daar werden de voorbije twee jaren vier mensen buiten gezet, waaronder twee statutaire en twee contractuele ambtenaren. Een vijfde zit momenteel op de wip (terecht overigens) en het is maar een kwestie van tijd voor die ook op straat staat. Maar ambtenaren die heel hun carrière goed gewerkt hebben, ten dienste van de burger hebben gestaan en niet van het systeem geprofiteerd hebben hun pensioen misgunnen, is er over.

Citaat:
Oud 29 juni 2013, 10:39   #56
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Profitariaat zit er overal. Ook in de privé-sector. En daar mag wat mij betreft gerust iets aan gedaan worden. Bij het bestuur waar ik werk, wordt daar ook effectief werk van gemaakt. Daar werden de voorbije twee jaren vier mensen buiten gezet, waaronder twee statutaire en twee contractuele ambtenaren. Een vijfde zit momenteel op de wip (terecht overigens) en het is maar een kwestie van tijd voor die ook op straat staat. Maar ambtenaren die heel hun carrière goed gewerkt hebben, ten dienste van de burger hebben gestaan en niet van het systeem geprofiteerd hebben hun pensioen misgunnen, is er over.
Natuurlijk heeft zelfs een ambtenaar recht op een pensioen. Maar alleszins niet (veel) meer dan in de privé.

Nu brengen de pensioenen van diegenen die beweren ten dienste van de burger te staan heel onze maatschappij in het gevaar.
Aangezien onze ambtenaren steeds het welzijn van de burger dienstig willen zijn, gaan die er waarschijnlijk ook geen probleem van maken dat zij hetzelfde pensioen zullen gaan ontvangen als die burger.

Of zullen ze - zoals de bediendenvakbonden - wel willen dat de pensioenen gelijk gesteld worden maar dan die van de gewone werkende mens met die van hen?
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 10:41   #57
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de privé kan men al eens naast de sporen lopen.
Ha, in de privé mag men dus illegaal te werk gaan (illegaal=niet volgens de wet).

U bedoelt "niet volgens de regels" werken.
U mag altijd het risico nemen om het arbeidsreglement met voeten te treden
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 11:28   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wablieft, 58 dagen ? Slik, ik heb er een heel klein beetje minder ... en ik dacht veel vakantiedagen te hebben ...
Welkom in overurenland.
Oud 29 juni 2013, 11:50   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schoofzak, U bent ambtenaar ; kunt U mij zeggen welk de invloed op de schatkast is wanneer er op uw loonbriefje ipv afhouding 230 Euro rsz 230 miljard Euro afhouding stond.
Ik zal het U zeggen : dit heeft geen enkele invloed op de staatskas want U draagt (net als de 1.300.000 andere ambtenaren) effectief niets bij.
Alles wat U doet of krijgt zoals uw loon, uw btw-bijdrages op consumtiegoederen, uw doktersbehandeling, uw kindergeld, ... ALLES MAAR ECHT ALLES is betaald door de produktieve mensen (U weet wel diegenen met de helft van uw pensioen).
Je vergist je schromelijk en je blijft je vergissen. Vermoedelijk omdat je verblind bent door je ontslag.

Een ambtenaar draagt bij aan de taken die de overheid op zich moet nemen, ingevolge democratische beslissingen in het parlement.

Dat zijn meestal niet direct tastbare goederen die geproduceerd worden, maar dat wil niets zetten.
Als Helmut Lotti ergens optreedt, produceert hij geen tastbaar goed, maar wel amusement en 'cultuur'. En hij wordt daarvoor betaald.

Laatste bemerking: met wat ik gedaan en gepresteerd heb, en als ik vergelijk met mijn kameraden uit het middelbaar, verdiende ik de helft te weinig, en zou ik boven op mijn huidig pensioen een gouden handdruk moeten gekregen hebben ter waarde van 250.000 euro netto.

.

Oud 29 juni 2013, 11:54   #60
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
en als ik vergelijk met mijn kameraden uit het middelbaar.
Tellen niet als referentie.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be