![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals jij het doet, kan je ook (foutief) stellen dat een arts heel zijn sociale zekerheid en zijn belastingen betaalt op kap, en rechtstreeks uit de portemonnee, van de zieke mens. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slimmeke. Ernstig samengevat: linkse broerkes en zusjes schermen graag met het Mattheus-effect: herverdeling komt vooral ten goede aan hen die het niet nodig hebben; maar er is een een Schoofzak-effect: schaf de voordelen van de solidariteit volledig af voor wie het niet nodig heeft, en de betalende leden zullen uiteindelijk hun hoofd afwenden en hun bijdragen in vraag gaan stellen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie is "wij" ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 juni 2013 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat je 53 jaar anciënniteit had ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 juni 2013 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou je niet denken wanneer je jouw veralgemeningen en clichés over ambtenaren er eens op naleest...
Citaat:
Niet iedere ambtenaar begint als schoolverlater. Heel wat ambtenaren (waaronder ikzelf overigens) begonnen in de privé-sector. Ambtenaar zijn betekent dus geenszins dat men per definitie een "volledige loopbaan" heeft. Ambtenaren betalen wel degelijk bijdragen. Of denk jij soms dat wat als bruto-bedrag op het loonbriefje van een ambtenaar staat ook effectief uitgekeerd wordt? Zoveel verschil is er niet tussen het pensioen van de gemiddelde ambtenaar en de gemiddelde werknemer uit de privé-sector. Het pensioen van een gemeentewerkman is vergelijkbaar met dat van een fabrieksarbeider.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Ambtenaren maken geen regeltjes. Politici doen dat. Ambtenaren mogen ze alleen maar toepassen.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen als je statutair bent. De meeste ambtenaren zijn tegenwoordig contractueel. Voor hen geldt die regeling niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden dus moeten protersteren en niet handelen volgens de wet?
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Hoe iemand zo zijn leven kan vullen is de verbeelding voorbij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal het U zeggen : dit heeft geen enkele invloed op de staatskas want U draagt (net als de 1.300.000 andere ambtenaren) effectief niets bij. Alles wat U doet of krijgt zoals uw loon, uw btw-bijdrages op consumtiegoederen, uw doktersbehandeling, uw kindergeld, ... ALLES MAAR ECHT ALLES is betaald door de produktieve mensen (U weet wel diegenen met de helft van uw pensioen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu brengen de pensioenen van diegenen die beweren ten dienste van de burger te staan heel onze maatschappij in het gevaar. Aangezien onze ambtenaren steeds het welzijn van de burger dienstig willen zijn, gaan die er waarschijnlijk ook geen probleem van maken dat zij hetzelfde pensioen zullen gaan ontvangen als die burger. Of zullen ze - zoals de bediendenvakbonden - wel willen dat de pensioenen gelijk gesteld worden maar dan die van de gewone werkende mens met die van hen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U bedoelt "niet volgens de regels" werken. U mag altijd het risico nemen om het arbeidsreglement met voeten te treden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ambtenaar draagt bij aan de taken die de overheid op zich moet nemen, ingevolge democratische beslissingen in het parlement. Dat zijn meestal niet direct tastbare goederen die geproduceerd worden, maar dat wil niets zetten. Als Helmut Lotti ergens optreedt, produceert hij geen tastbaar goed, maar wel amusement en 'cultuur'. En hij wordt daarvoor betaald. Laatste bemerking: met wat ik gedaan en gepresteerd heb, en als ik vergelijk met mijn kameraden uit het middelbaar, verdiende ik de helft te weinig, en zou ik boven op mijn huidig pensioen een gouden handdruk moeten gekregen hebben ter waarde van 250.000 euro netto. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |