Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2013, 12:56   #41
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
De kansarmen? Je bedoelt die mensen die 's middags thuis zijn om hun kinderen thuis te laten eten?
Kansarmen, dat zijn mensen die 's morgens hun eigen ontbijt overslaan omdat ze anders hun kinderen 's avonds geen eten kunnen voorschotelen. Graag dus wat minder denigrerend doen.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 13:13   #42
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Idem met betalende uitstappen en zo. Mijn kind gaat niet mee dus voorzie maar verplichte en GRATIS opvang die dag. Toch raar dat ze telkens dan ook GRATIS mee mogen.
Begrijp ik dit nu goed? Je weigert je kinderen 'uit principe' mee te sturen op uitstap omdat dat betaald moet worden? Vertel eens, van welk geld stel jij voor dat de school dat betaalt?
Citaat:
Een school dient om uw kind iets bij te leren en alle extra's dat een school doet moeten ze maar zelf bekostigen (ik betaal niet mee opdat de leraars graag een gratis dagje uit willen hebben).
Wat een geweldig idiote veronderstelling. Als jij daadwerkelijk denkt dat een leraar een uitstap organiseert omdat hij dan 'een gratis dagje uit' heeft, dan ben je van lotje getikt. In de organisatie van zo'n uitstap kruipt op voorhand een hoop werk, en op de dag zelf is dat allesbehalve 'een gratis dagje uit'.

Citaat:
Noem het cru of belachelijk
Het tweede.

Citaat:
Een school is niets meer dan een bedrijf geworden enkel met doel om zo hoog mogelijke lonen uit te betalen.
...wat????

Citaat:
Constant is het gezaag over sponsoring, vrijwilligerswerk komen doen, kaarten of wafelverkoop en de kinderen wat afdreigen dat ze meer moeten verkopen enz.
...en jij denkt dat daar LONEN worden mee betaald??? Want dan ken je duidelijk geen fluit van onderwijs...

Citaat:
Afgelopen schooljaar heb ik eens een deftig gesprek met de directeur gehad en die weet nu ook wat hij nog mag en niet moet vragen. Het wordt tijd dat ouders eens op hun strepen gaan staan en niet telkens braaf ja knikken.
Ik neem aan dat je bereid bent in de plaats daarvan hogere belastingen te betalen? En dat je, uiteraard, je kinderen niet laat meegenieten van datgene wat werd bekostigd met die acties?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 15:59   #43
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De gemeenschap bespaart 200.000 euro.
De ouders die extra kosten moeten maken, kunnen dit aftrekken en betalen zo minder belastingen. Niet dat de gemeenschap de ouders moet betalen.
Ja, er wordt 200.000 euro minder uitgegeven, wat ik alleen maar kan aanmoedigen, maar minder belasting is minder inkomsten voor de overheid en die gaan ze dan zoeken bij mij, ons, de gemeenschap.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 16:46   #44
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik neem aan dat je bereid bent in de plaats daarvan hogere belastingen te betalen? En dat je, uiteraard, je kinderen niet laat meegenieten van datgene wat werd bekostigd met die acties?
Om heel kort te reageren : zo werkt het systeem en waarom zou ik meer geld in dat systeem steken dan nodig is? En neen mijn kinderen haten zelfs die schooluitstappen en reizen. Maar de directie was daar formeel in : thuis blijven is onwettig dus mag niet. Dan reageer ik met ik weiger die uitstappen te betalen dus voorzie maar verplichte schoolse opvang. Gedaan met dreigen van directie en de kinderen gaan -dik tegen hun zin- gratis mee. Mijn kinderen mogen met een paar vriendjes die ze zelf kiezen meermaals op reis. Ze gaan naar euro disney, plopsa, bobbejaanland of andere zaken. Ik betaal dat met plezier en als sommige moeders (samen met mijn vrouw) meegaan (als een vorm van begeleiding) dan storen mij die paar honderd euro extra zeker niet. Daar mogen ze frisdrank drinken (op schooluitstappen is alles met suiker in verboden, triestig beleid) en als ze bij Mc donalds willen stoppen dan gebeurt dat ook. Ze hebben ook nog hun week skivakantie en in de zomermaanden is er buiten tweemaal een weekje kust ook nog een vliegvakantie. Een school dient om iets bij te leren en niet om uitstappen te maken.

Maar wat jij misschien belachelijk noemt : zo moet er ook verplicht al het nodige materiaal in de school aanwezig zijn. Thuis hebben mijn kinderen alle nodige zaken in overvloed maar op school gebruiken ze het schoolmateriaal. Wederom omdat dit nu het wettelijk systeem is!
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 17:04   #45
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om heel kort te reageren : zo werkt het systeem en waarom zou ik meer geld in dat systeem steken dan nodig is? En neen mijn kinderen haten zelfs die schooluitstappen en reizen. Maar de directie was daar formeel in : thuis blijven is onwettig dus mag niet. Dan reageer ik met ik weiger die uitstappen te betalen dus voorzie maar verplichte schoolse opvang. Gedaan met dreigen van directie en de kinderen gaan -dik tegen hun zin- gratis mee. Mijn kinderen mogen met een paar vriendjes die ze zelf kiezen meermaals op reis. Ze gaan naar euro disney, plopsa, bobbejaanland of andere zaken. Ik betaal dat met plezier en als sommige moeders (samen met mijn vrouw) meegaan (als een vorm van begeleiding) dan storen mij die paar honderd euro extra zeker niet. Daar mogen ze frisdrank drinken (op schooluitstappen is alles met suiker in verboden, triestig beleid) en als ze bij Mc donalds willen stoppen dan gebeurt dat ook. Ze hebben ook nog hun week skivakantie en in de zomermaanden is er buiten tweemaal een weekje kust ook nog een vliegvakantie. Een school dient om iets bij te leren en niet om uitstappen te maken.

Maar wat jij misschien belachelijk noemt : zo moet er ook verplicht al het nodige materiaal in de school aanwezig zijn. Thuis hebben mijn kinderen alle nodige zaken in overvloed maar op school gebruiken ze het schoolmateriaal. Wederom omdat dit nu het wettelijk systeem is!
heel juist; mijn kinderen gingen ook niet mee op die VERPLICHTE uitstappen. een school is om te leren. reizen heb ik hen geleerd!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 17:06   #46
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Kansarmen, dat zijn mensen die 's morgens hun eigen ontbijt overslaan omdat ze anders hun kinderen 's avonds geen eten kunnen voorschotelen. Graag dus wat minder denigrerend doen.
Ja, dat verhaaltje gelooft niemand meer over de 'kansarmen'.
Oud 3 juli 2013, 17:12   #47
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Misselijkmakend
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 17:15   #48
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Dat is geen armoede.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 17:16   #49
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik kan me jou levendig voorstellen. Laat mij eens de wet zien waaruit zou blijken dat alles wat verplicht wordt door de school door die school betaald moet worden. Uitstappen bijvoorbeeld.

Wat ga je trouwens doen als die kinderen van je naar de middelbare school gaan en daar boekengeld moeten betalen?

Laatst gewijzigd door Scorpio : 3 juli 2013 om 17:25.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2013, 11:12   #50
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

In de Antwerpse scholen (en meer dan waarschijnlijk ook elders) moet er al lang betaald worden voor middagtoezicht (op dit moment bedraagt dat ook 0,50 EUR). Ik snap dus niet waarom daar nu plots heisa over is nu het in Mechelen wordt ingevoerd. Je kan daar idd vraagtekens bij plaatsen, zeker wanneer men het dan wel fiscaal aftrekbaar maakt. Maar het is natuurlijk wel een feit dat daar doorgaans ook mensen worden voor aangeworven die ook voor- en nabewaking doen (wat ook betalend is). Kleuterjuffen hebben immers ook recht op een middagpauze.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be