Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2013, 12:54   #41
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je kan onmogelijk een regering "legitiem" noemen die niet alleen de grondwet aan haar laars lapt telkens ze dat nodig acht, maar die zelfs verkiezingen geldig verklaart die volgens het grondwettelijk hof ongrondwettelijk zijn.
Grondwet een vodje papier; (zei Tindemans dat niet)
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 13:00   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ik hou mij niet bezig met legalistische kommaneukerij maar met machtsverhoudingen. Deze regering is legitiem simpelweg omdat de bevolking weigert van ze wandelen te sturen.

Nogmaals: in Egypte waren ze de eigen verkozen regering na een jaar beu en stonden ze er met een paar miljoen om dat duidelijk te maken. In Catalonië mobilseren ze om de paar maanden massaal om een referendum af te dwingen.

Wat doen ze in Vlaanderen zoal?
Er moet jou iets ontgaan zijn.
De vorige verkiezingen WERDEN �*lle partijen die vandaag de dienst uitmaken namelijk op democratische wijze "wandelen gestuurd".

Wie zijn die "we" die in Catalonië een referendum proberen af te dwingen?

Vergeet ondertussen niet dat het DI RUPO was die belette dat de grondwet ter herziening werd vatbaar verklaard. In tegenstelling tot Catalonië laat de Belgische grondwet geen bindende referenda toe.

Leuk detail: Di Rupo sprak zijn veto uit tegen het in de Belgische grondwet verankeren van het bindend referendum. Dat gebeurde één week nadat hij ( op het PS-congres in 2005) zélf een referendum voorstelde over "het voortbestaan van België". Hij trok zijn referendumkeutel echter niet alleen dezelfde dag weer in, een week later boycotte hij dus ook de mogelijkheid om het Belgische kiesvee het recht op bindende referenda te geven.

Deze hypocriete LUL bestond het wel om De Wever een tijdje geleden uit te dagen een referendum te vragen. Iets waarvan Di Rupo drommels goed weet dat hijzelf belette dat het in de grondwet kwam, alsook dat geen énkele van zijn "Vlaamse" collaborateurs een dergelijke vraag van De Wever zou steunen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 juli 2013 om 13:13.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 15:11   #43
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Nergens spreek je me tegen hoor. Dat partijen wandelen werden gestuurd geloof ik best, in het stemhokje is de Vlaming kampioen in rebelsheid (allee met die nuancering dat in de praktijk dat rebelsheid nog steeds geen absolute meerderheid behaalt), maar eens dat stemhokje weer uit...

Reële machtsverhoudingen daar draait het om. Zelfs al haalt Di Rupo met zijn regering electoraal de kiesdrempel niet in Vlaanderen, zolang de Vlaming niet uit zijn lamme zetel komt om die regering ook fysiek en effectief af te zetten blijft die regering in stand en is ze gelegitimeerd door het schuldig verzuim van de bevolking die de 22ste heruitzending van De Kampioenen belangrijker vindt.

Die "we" die in Catalonië een referendum proberen af te dwingen zijn kort gezegd: zo ongeveer iedereen. Je weet wel, die anderhalf miljoen mensen die niét naar de 22ste heruitzending van FC Els Campions zitten te staren maar op straat komen, concerten organiseren, massaal vlaggen uithangen, mensenkettingen vormen, muziekvideo's maken die de wereld rondgaan en records breken, dat soort zaken. Plus een regering waar zelfs de tsjeven door de publieke druk gedwongen werden mee te stappen in dat verhaal.

Dat Di Rupo zijn veto uitspreekt over dit en dat zal mij worst wezen, ik verwacht niet anders van een marionet van het Belgisch grootkapitaal. Net zoals ik niet anders verwacht dat de Spaanse regering zijn veto zal uitspreken tegen alles wat Catalonië doet.
De vraag is echter: waar is de Vlaamse regering om net zoals de Catalaanse het dan maar zelf te doen? Waar is de Vlaamse regering om zelf een Autonomiestatuut of Grondwet op te stellen en die aan een referendum voor te leggen zoals Catalonië heeft gedaan? Waar is de Vlaamse regering om desnoods de besluiten van het Belgisch Grondwettelijk Hof naast zich neer te leggen, zoals de Catalaanse heeft gedaan?
En waar zijn de talloze manifestaties van Vlamingen, de recordsbrekende videoclips, de grootse concerten in het Breydelstadion, de mensenkettingen, de massale vlaggen? Er is zelfs niet eens een enkele betoging van meer dan tienduizend man geweest.

Een volk heeft de leiders dat het verdient, de Vlaming heeft de eerste minister en de koning die het verdient. En zolang die Vlaming geen voorbeeld neemt aan wat er elders gebeurt en braaf naar Thuis en Familie blijft staren, zal dat niet veranderen.

Laatst gewijzigd door Bolleke Wol : 10 juli 2013 om 15:12.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 15:13   #44
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nergens spreek je me tegen hoor. Dat partijen wandelen werden gestuurd geloof ik best, in het stemhokje is de Vlaming kampioen in rebelsheid (allee met die nuancering dat in de praktijk dat rebelsheid nog steeds geen absolute meerderheid behaalt), maar eens dat stemhokje weer uit...

Reële machtsverhoudingen daar draait het om. Zelfs al haalt Di Rupo met zijn regering electoraal de kiesdrempel niet in Vlaanderen, zolang de Vlaming niet uit zijn lamme zetel komt om die regering ook fysiek en effectief af te zetten blijft die regering in stand en is ze gelegitimeerd door het schuldig verzuim van de bevolking die de 22ste heruitzending van De Kampioenen belangrijker vindt.

Die "we" die in Catalonië een referendum proberen af te dwingen zijn kort gezegd: zo ongeveer iedereen. Je weet wel, die anderhalf miljoen mensen die niét naar de 22ste heruitzending van FC Els Campions zitten te staren maar op straat komen, concerten organiseren, massaal vlaggen uithangen, mensenkettingen vormen, muziekvideo's maken die de wereld rondgaan en records breken, dat soort zaken. Plus een regering waar zelfs de tsjeven door de publieke druk gedwongen werden mee te stappen in dat verhaal.

Dat Di Rupo zijn veto uitspreekt over dit en dat zal mij worst wezen, ik verwacht niet anders van een marionet van het Belgisch grootkapitaal. Net zoals ik niet anders verwacht dat de Spaanse regering zijn veto zal uitspreken tegen alles wat Catalonië doet.
De vraag is echter: waar is de Vlaamse regering om net zoals de Catalaanse het dan maar zelf te doen? Waar is de Vlaamse regering om zelf een Autonomiestatuut of Grondwet op te stellen en die aan een referendum voor te leggen zoals Catalonië heeft gedaan? Waar is de Vlaamse regering om desnoods de besluiten van het Belgisch Grondwettelijk Hof naast zich neer te leggen, zoals de Catalaanse heeft gedaan?
En waar zijn de talloze manifestaties van Vlamingen, de recordsbrekende videoclips, de grootse concerten in het Breydelstadion, de mensenkettingen, de massale vlaggen? Er is zelfs niet eens een enkele betoging van meer dan tienduizend man geweest.

Een volk heeft de leiders dat het verdient, de Vlaming heeft de eerste minister en de koning die het verdient. En zolang die Vlaming geen voorbeeld neemt aan wat er elders gebeurt en braaf naar Thuis en Familie blijft staren, zal dat niet veranderen.
Thuis en Familie lopen toch niet tijdens de zomervakantie?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 15:14   #45
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Overigens, wat is het officieel standpunt van de N-VA over referenda eigenlijk?
Oud 10 juli 2013, 15:27   #46
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik denk niet dat Egytenaren en Tunesiërs tot tweederangsburgers werden gedegradeerd in eigen land. Dat de grootse bevolkingsgroep daar niet tot meest vergrendelde meerderheid ter wereld werd "gepromoveerd". Noch werd de Egyptenaren en Tunesiërs om de haverklap collaboratie en meeheulen met de vijand onder de neus geschoven. Ze mochten wél hun president zélf kiezen! En willen hem vandaag evengoed weg.

Ik denk ook niet dat Egyptenaren en Tunesiërs weten wat een cordon sanitaire is, en welke, door het regime welbewust gestuurde "democratische" ingrepen het uiteindelijk tot gevolg heeft.
Neem iemand zijn volkse trots en zelfbewustzijn af, en je doet met hem wat je wil. Dat is het doel, en zo werkt indoctrinatie.

Maar goed. Jouw stelling is dus dat de Vlamingen voor le roi kozen omdat ze er geen burgeroorlog voor over hadden om hem van zijn troon te schoppen.

Hopelijk voor jou proberen de vredelievende Vlamingen nooit onder de knoet uit te komen waar het belgisch regime ze al bijna twee eeuwen heeft kunnen onder houden.
Jij voelt je wat je wilt hoor, ocharme toch.
Waarin merk je je "rol" als tweederangsburger? Heb je nooit onderwijs in het Nederlands genoten en verloopt je communicatie met de overheid via het Frans of wat bedoel je?
Oud 10 juli 2013, 15:29   #47
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze gaan eerst een poll doen over de populariteit van referenda en dan beslissen.
Ze houden er geen rekening mee, zie Antwerpen.
Oud 10 juli 2013, 15:31   #48
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Jij voelt je wat je wilt hoor, ocharme toch.
Waarin merk je je "rol" als tweederangsburger? Heb je nooit onderwijs in het Nederlands genoten en verloopt je communicatie met de overheid via het Frans of wat bedoel je?
U hebt nog geen enkel inhoudelijk bericht geplaatst, alleen maar wat getrol en gepruts. Hebt u daar de intelligentie niet voor? Hebt u geen degelijk onderwijs genoten en verloopt uw communicatie met de medeburger steeds zo oppervlakkig en inhoudsloos? Of wat is het met u?
Oud 10 juli 2013, 15:33   #49
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
U hebt nog geen enkel inhoudelijk bericht geplaatst, alleen maar wat getrol en gepruts. Hebt u daar de intelligentie niet voor? Hebt u geen degelijk onderwijs genoten en verloopt uw communicatie met de medeburger steeds zo oppervlakkig en inhoudsloos? Of wat is het met u?
Ik vraag me gewoon af waarom die arme knuppel zich tweederangsburger voelt. Op welk vlak hij zich tekort gedaan voelt.
p.s. op de man spelen is ook niet meteen inhoudelijk, Toon.
Oud 10 juli 2013, 15:35   #50
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me gewoon af waarom die arme knuppel zich tweederangsburger voelt. Op welk vlak hij zich tekort gedaan voelt.
U doet niet anders, en steeds met holle vragen. Zet eens een serieus inhoudelijk bericht met uitleg, want in geen enkele discussie heeft u dat gedaan.

Wat u mening ook is, dat is uw goed recht, maar een discussie is anders dan constant wat prutsvraagjes of prutszinnetjes erin gooien.

Laatst gewijzigd door Antoon : 10 juli 2013 om 15:36.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 15:41   #51
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
U doet niet anders, en steeds met holle vragen. Zet eens een serieus inhoudelijk bericht met uitleg, want in geen enkele discussie heeft u dat gedaan.

Wat u mening ook is, dat is uw goed recht, maar een discussie is anders dan constant wat prutsvraagjes of prutszinnetjes erin gooien.
Beste, wat vindt u hol aan de vraag waarom iemand zich tweederangsburger voelt? Het lijkt me een heel terechte vraag? Waarom komt die slachtofferidentiteit van Flaminganten in het huidige België vandaan? Waar ervaart die arme Vlaming zijn tweederangsrol in het dagelijks leven?
Oud 10 juli 2013, 15:56   #52
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Geen antwoord? Dacht ik wel. Net omdat dat slachtoffergevoel onterecht is.
Oud 10 juli 2013, 15:56   #53
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn veel redenen om je tweederangsburger te voelen in dit land. Zelfs jij zou je zo moeten voelen want de voorbije Belgische regeringen hebben ons met de schuldenberg van een paar banken opgezadeld.

Nu, zelfs al zijn de Vlamingen derderangsburgers, zelfs al zijn ze slaven, zolang ze weigeren in opstand te komen en de meesters met de noodzakelijke middelen het land uit te jagen, moeten ze niet klagen.

"There is no such thing as Margaret Thatcher."
- Society
Oud 10 juli 2013, 15:58   #54
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn veel redenen om je tweederangsburger te voelen in dit land. Zelfs jij zou je zo moeten voelen want de voorbije Belgische regeringen hebben ons met de schuldenberg van een paar banken opgezadeld.

Nu, zelfs al zijn de Vlamingen derderangsburgers, zelfs al zijn ze slaven, zolang ze weigeren in opstand te komen en de meesters met de noodzakelijke middelen het land uit te jagen, moeten ze niet klagen.
Zoals? Waar voel jij je als Vlaming in het dagelijks leven benadeeld?
Oud 10 juli 2013, 16:13   #55
Belask0
Banneling

Standaard

46% belasting op mijn brutoloon
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 16:15   #56
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 Bekijk bericht
46% belasting op mijn brutoloon
Eh, je voelt je tweederangsburger omdat iedereen in dit land veel belastingen betaald?
Waarom voel jij je als Vlaming in het dagelijks leven benadeeld t.o.v. de andere inwoners in dit land?
Oud 10 juli 2013, 16:16   #57
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals? Waar voel jij je als Vlaming in het dagelijks leven benadeeld?
Om maar een klein en voor de hand liggend voorbeeld te geven: waarom is een Franstalige zetel minder stemmen waard dan een Vlaamse? One man one vote? Iemand?
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 17:13   #58
Belask0
Banneling

Standaard

Tomm
Eh, je voelt je tweederangsburger omdat iedereen in dit land veel belastingen betaald?

deze reaktie is zo dwaas als ze groot is , omdat jij arm zijn op een ziekelijke massossistische wijze leuk vindt moeten wij dat ook ????
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 17:29   #59
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten zijn ze er helemaal geen voorstander van. Op dat vlak is de N-VA alvast een ondemocratische kakpartij.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 21:41   #60
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Bij mijn weten zijn ze er helemaal geen voorstander van. Op dat vlak is de N-VA alvast een ondemocratische kakpartij.
NVA is nuchter & zakelijk: in Belgie komt er NOOIT nog een nationaal politiek referendum.
1950...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be