![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wordt het weer wachten tot in Sint-Juttemis, zoals met uw beweringen over "de batterij advocaten" in de zaak Verreycken, of zoals over die pro deo-advocaat die u plotseling uit uw hoed tovert. Of nog de suggestie dat het Vlaams Blok de proceskosten betaalt? Allemaal leugens waarvan u geen enkele nog enigszins kon funderen, zelfs niet met een aanwijzing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u me aantonen dat de gebande persoon "onder de paraplu van het Vlaams Blok" hier zijn opvattingen kwam spuien? Liefst met een citaat niet met halve beschuldingen en leugens zoals we er al veel van uw hand hebben mogen lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dag Jantje. ![]() Op de foto: de voorloper van IJzerwake had iets meer succes dan de huidige. ![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 13 augustus 2004 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 13 augustus 2004 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze er dus toch voor kiezen om te proberen, dan moeten ze er ook rekening mee houden dat de kans klein is dat het lukt. Wanneer het faalt en ze dan de weg volgen van de criminaliteit door valse en gestolen paspoorten te kopen dan is er geen excuus. Dan zijn ze gewone criminelen geworden. Punt. Laatst gewijzigd door Antoon : 13 augustus 2004 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Piano schreef:
Citaat:
![]() Dit forum zal niet hetzelfde zijn zonder jou. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even opmerken dat de joden juist op dat vlak in grote problemen zitten. Immers, een van de redenen waarom ze de tempeldienst niet meer kunnen opstarten is juist gelegen in het feit dat hun afstammingslijsten niet tot in de Romeinse tijd teruggaan. Op die manier weten ze dus niet meer wie nu juist afstamt van die joodse stammen die volgens de Schrift de priesters mocht leveren. Men kan wel jood worden door bekering, maar dat is geen gemakkelijke zaak. Vele maanden geleden was er eens op de Franse tv een reportage over een Fransman die met een joodse trouwde. Hij vond het noodzakelijk hierbij tot het joodse geloof over te gaan en dus zich te identificeren met het joodse volk. De overstap naar de belijdenis van het joodse geloof is immers meer dan alleen maar de overgang naar een andere religie, maar het instappen in een ander volk. Gedurende die overgang werd hij daartoe door rabbijnen begeleid. Een van de zaken hield ook in dat hij een hele reeks rituele baden en wassingen moest ondergaan opdat hij aldus lid kon worden van het joodse volk. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 13 augustus 2004 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: enkel de zionisten redeneren zo, bijlange na niet alle joden dus. Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik deel de denkbeelden niet van de joden, maar ik zet gewoon uiteen hoe DE JODEN de omschrijving van hun eigen volk bepalen. En bij hen is de bloedlijn heel belangrijk. Of wij nu dergelijke standpunten nu delen of niet, doet er weinig toe. DE JODEN denken zo. ZIJ bepalen hoe de leden van HUN VOLK worden bepaald. Het enige wat ik doe, is weergeven hoe de joden daarover denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Jood zijn" is volgens de orthodoxe joden niet alleen uitdrukking van een bepaalde religie, maar tegelijkertijd het behoren tot een bepaald volk. Immers, en dat ziet u duidelijk over het hoofd, voor de joden is hun godsdienst onverbrekelijk verbonden met het volk zelf: VOLGENS HUN GELOOF ZIJN ZIJ IMMERS HET UITVERKOREN VOLK. Niet een geestelijk uitverkoren volk zoals bij de christenen het begrip bestaat, maar weldegelijk naar bloed en lichaam. Natuurlijk zijn er ook joden die het geloof verworpen hebben of er geen zier om geven. Daarom bestaat er een onderscheid dat zij hanteren: enerzijds is er dan de Hebreeër/Hebreeuwer (tot het Hebreeuwse volk behorend) en anderzijds de jood (belijder van de joodse godsdienst). Orthodoxe joden maken dit onderscheid evenwel niet. In Israël is er dan natuurlijk nog een bijkomend element: het staatsburgerschap van Israël. Maar die wordt naar afstamming bepaald door juist de joodse religieuze wetten, nl. de twee elementen die ik eerder al heb opgesomd. Vanuit niet-religieuze joodse hoek is daar al veel kritiek op geweest, maar alsnog wordt die regeling niet bijgewerkt. Iemand met een niet-joodse moeder krijgt dus niet ipso facto de Israëlitische nationaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de echte criminelen nog altijd aan de andere kant van de kassa zitten, maar helaas worden die minder gemakkelijk gegrepen. Veel gemakkelijker blijft het om de slachtoffers te criminaliseren, je hoeft je dan niet eens te verantwoorden want 'het was hun eigen schuld dikken bult'. Harteloze bullshit noem ik dat.
![]() |
![]() |
#58 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
PS: hebt u dat onderscheid al kunnen maken tussen zionisten en joden, of is dat ook al te moelijk voor u?
![]() |
![]() |
#59 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 13 augustus 2004 om 13:38. Reden: typfout |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog even de quote waaruit blijkt dat Jan vdb alvast ten opzichte van de joden een sterke "bloed en bodem" aanhanger is.
Citaat:
![]() |