Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2004, 10:30   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Voila, hier heb je Jandinges weer op zijn best: "Hoezo? Neoznazi's op dit forum? Blokkers? dakannanie...!"
Wel, ik wacht op een verwijzing waar volgens u iemand "onder de noemer Vlaams Blok" "Bloed en Bodem"-opvattingen spuit.

Of wordt het weer wachten tot in Sint-Juttemis, zoals met uw beweringen over "de batterij advocaten" in de zaak Verreycken, of zoals over die pro deo-advocaat die u plotseling uit uw hoed tovert. Of nog de suggestie dat het Vlaams Blok de proceskosten betaalt?

Allemaal leugens waarvan u geen enkele nog enigszins kon funderen, zelfs niet met een aanwijzing.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 10:31   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent weer goed aan het warm draaien Jantje. Bloks op zijn best.
Natuurlijk, mr. Pianodinges! Even het hoofdkwartier geraadpleegd en ik mag weer de zeilen bijzetten!
Oud 13 augustus 2004, 10:34   #43
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wel, ik wacht op een verwijzing waar volgens u iemand "onder de noemer Vlaams Blok" "Bloed en Bodem"-opvattingen spuit.
.
Ik heb dat 'noemer' al lang gewijzigd in 'onder de paraplu van het Vlaams Blok'. Waarmee ik bedoel dat Blokkers zoals jij die nazitroep tolereren, en op z'n best de andere kant opkijken wanneer het helemaal uit de hand loopt. Gelukkig zijn er genoeg mensen zoals ik die regelmatig op de blauwe knop (nu gevarendriehoekje) klikken, zodat er af en toe al eens eentje van die nazi-kiekens geband worden zoals gisteren nog met user 19.19 nog het geval was.
Oud 13 augustus 2004, 10:35   #44
thePiano

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, mr. Pianodinges! Even het hoofdkwartier geraadpleegd en ik mag weer de zeilen bijzetten!
Het bruine Blokse hoofdkwartier van je zit hier continu online kerel, hou een ander voor de gek.
Oud 13 augustus 2004, 10:44   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat 'noemer' al lang gewijzigd in 'onder de paraplu van het Vlaams Blok'. Waarmee ik bedoel dat Blokkers zoals jij die nazitroep tolereren, en op z'n best de andere kant opkijken wanneer het helemaal uit de hand loopt. Gelukkig zijn er genoeg mensen zoals ik die regelmatig op de blauwe knop (nu gevarendriehoekje) klikken, zodat er af en toe al eens eentje van die nazi-kiekens geband worden zoals gisteren nog met user 19.19 nog het geval was.
Blijkbaar begint u al te draaien. Maar zelfs uw nieuwe verwoording "onder de paraplu van het Vlaams Blok" slaat nergens op.

Kunt u me aantonen dat de gebande persoon "onder de paraplu van het Vlaams Blok" hier zijn opvattingen kwam spuien? Liefst met een citaat niet met halve beschuldingen en leugens zoals we er al veel van uw hand hebben mogen lezen.
Oud 13 augustus 2004, 11:17   #46
thePiano

Standaard

Citaat:
Blijkbaar begint u al te draaien. Maar zelfs uw nieuwe verwoording "onder de paraplu van het Vlaams Blok" slaat nergens op.

Kunt u me aantonen dat de gebande persoon "onder de paraplu van het Vlaams Blok" hier zijn opvattingen kwam spuien? Liefst met een citaat niet met halve beschuldingen en leugens zoals we er al veel van uw hand hebben mogen lezen.
Dag Jandinges, zoek maar een ander pispaaltje vandaag, ik ga wat anders doen. Bovendien beginnen straks de Olympische Spelen en dan zal je mij een paar weken serieus moeten missen. Op de dag van jullie Partijbijeenkomst in Nurenberg... euh.. Steenstrate, kom ik hier nog wel eens kijken om me wat te verkneukelen in dat Bloks-geneuzel dat er onvermijdelijk op volgt: "2.500 paramilitaire bezoekers, neeeeje... het waren er 2.513!!!!... ik heb ze zelf geteld!" en meer van dattum.

Dag Jantje.

Op de foto: de voorloper van IJzerwake had iets meer succes dan de huidige.

Laatst gewijzigd door thePiano : 13 augustus 2004 om 11:20.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 11:21   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dag Jandinges, zoek maar een ander pispaaltje vandaag, ik ga wat anders doen.
Moraal van dit verhaal: eens te meer kan mr. Pianodinges zijn beweringen niet staven. Voor de zoveelste keer op rij hebben we dus te maken met leugenachtige beweringen of eigenlijk zelfs gewoon pure leugens.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 13 augustus 2004 om 11:22.
Oud 13 augustus 2004, 11:27   #48
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Moraal van dit verhaal: eens te meer kan mr. Pianodinges zijn beweringen niet staven. Voor de zoveelste keer op rij hebben we dus te maken met leugenachtige beweringen of eigenlijk zelfs gewoon pure leugens.
Inderdaad. De beste manier om Pianoman kwijt te raken, is vragen naar bewijzen van zijn geleuter. Ineens begint hij over de Spelen... Enfin, toch een zeveraar minder hier.
Generaloberstvonstorch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 11:30   #49
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dit hier maar gepost omdat een paar weken geleden, toen die diefstal aan het licht kwam, ik hier en op andere forums de meest racistische troep en openlijke insinuaties had gelezen tav asielzoekers en vluchtelingen.

Dit ter illustratie dat asielzoekers geen criminelen zijn maar in regel het slachtoffer zijn van criminaliteit. Op uitzonderingen niet te na gesproken want niet iedereen komt hier naar toe met de beste bedoelingen.

Het is helaas nog steeds zo dat de asielprocedures erg ondoorzichtig blijven, nodeloos te lang aanslepen en het in feite een loterij blijft. Als ik vaststel wie wèl goede papieren krijgt en wie niet kan ik na al die jaren nog steeds geen touw vastknopen wat de juiste weg is om geregulariseerd te worden. Mede door dit asielbeleid trappen vele asielzoekers, ten einde raad en na lang en vruchteloos wachten, dikwijls in de val van frauderende oplichters en mensenhandelaars.

Geweteloze en harteloze criminelen die er in feite alleen maar op uit zijn om hen hun laatste centen afhandig te maken en als beloning een pak amateuristisch gemaakte valse papieren meegeven die zelfs een blinde nog van de echte weet te onderscheiden.
Geen enkele asielsoeker in de wereld die niet weet dat je de dag van vandaag ontraden wordt om in Europa (en dus ook België) af te komen. Iedereen weet dat het vandaag aartsmoeilijk is om asiel te krijgen, vanwege de tegenstribbelingen van de autochtone bevolking die genoeg heeft van de massale toestroom van vreemdelingen.

Als ze er dus toch voor kiezen om te proberen, dan moeten ze er ook rekening mee houden dat de kans klein is dat het lukt.

Wanneer het faalt en ze dan de weg volgen van de criminaliteit door valse en gestolen paspoorten te kopen dan is er geen excuus. Dan zijn ze gewone criminelen geworden. Punt.

Laatst gewijzigd door Antoon : 13 augustus 2004 om 11:30.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 12:11   #50
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Piano schreef:
Citaat:
Bovendien beginnen straks de Olympische Spelen en dan zal je mij een paar weken serieus moeten missen.
Bye, Pianootje, we zullen je intellectuele bijdragen en bijhorende overtuigende argumenten en bewijzen ten zeerste missen.
Dit forum zal niet hetzelfde zijn zonder jou.
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 12:15   #51
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sterk Jan, pianodinges is eens te meer ontmaskerd als het leugenachtig wezen dat hij is.
Oud 13 augustus 2004, 12:20   #52
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hang helemaal geen "Bloed en Bodem"-opvattingen aan.
Uw opvattingen omtrent de joden kwamen/komen toch zeer dicht in de buurt... Of hoe verklaart u anders dat u "de joden" aanziet als één volk, en dat u dat volk een (eigenlijk geen) welbepaalde plaats in de wereld toeschrijft? Dat is wel degelijk "bloed en bodem"...
Oud 13 augustus 2004, 12:46   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Uw opvattingen omtrent de joden kwamen/komen toch zeer dicht in de buurt... Of hoe verklaart u anders dat u "de joden" aanziet als één volk, en dat u dat volk een (eigenlijk geen) welbepaalde plaats in de wereld toeschrijft? Dat is wel degelijk "bloed en bodem"...
Waarom doe ik dat? Omdat de joden zo redeneren, beste vriend. Orthodoxe joden houden immers lijsten bij wie van wie afstamt. En volgens hun regels kan iemand maar jood zijn door afstamming als ofwel (a) beide ouders joods bloed hebben, ofwel (b) een joodse moeder hebben. Nog altijd zijn deze twee zaken de criteria om in de joodse gemeenschap zelf te bepalen wie jood is en wie dat niet is.

Even opmerken dat de joden juist op dat vlak in grote problemen zitten. Immers, een van de redenen waarom ze de tempeldienst niet meer kunnen opstarten is juist gelegen in het feit dat hun afstammingslijsten niet tot in de Romeinse tijd teruggaan. Op die manier weten ze dus niet meer wie nu juist afstamt van die joodse stammen die volgens de Schrift de priesters mocht leveren.

Men kan wel jood worden door bekering, maar dat is geen gemakkelijke zaak. Vele maanden geleden was er eens op de Franse tv een reportage over een Fransman die met een joodse trouwde. Hij vond het noodzakelijk hierbij tot het joodse geloof over te gaan en dus zich te identificeren met het joodse volk. De overstap naar de belijdenis van het joodse geloof is immers meer dan alleen maar de overgang naar een andere religie, maar het instappen in een ander volk. Gedurende die overgang werd hij daartoe door rabbijnen begeleid. Een van de zaken hield ook in dat hij een hele reeks rituele baden en wassingen moest ondergaan opdat hij aldus lid kon worden van het joodse volk.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 13 augustus 2004 om 12:49.
Oud 13 augustus 2004, 12:51   #54
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom doe ik dat? Omdat de joden zo redeneren, beste vriend.
Aha, dus omdat bvb. nazi's een bepaalde redenering aanhouden, mag u dat ook dan? Tja, als u daarin de legitimiteit probeert te zoeken van uw denkbeelden, u doet maar hoor...

PS: enkel de zionisten redeneren zo, bijlange na niet alle joden dus.

Citaat:
Orthodoxe joden houden immers lijsten bij wie van wie afstamt. En volgens hun regels kan iemand maar jood zijn door afstamming als ofwel (a) beide ouders joods bloed hebben, ofwel (b) een joodse moeder hebben. Nog altijd zijn deze twee zaken de criteria om in de joodse gemeenschap zelf te bepalen wie jood is en wie dat niet is.
Dat mag. "Jood zijn" is immers een uitdrukking van een bepaalde religie lid te zijn. U maakt er echter een nationaliteitsprincipe van. En dat is nu juist bloed en bodem. Snappie?
Oud 13 augustus 2004, 13:16   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aha, dus omdat bvb. nazi's een bepaalde redenering aanhouden, mag u dat ook dan? Tja, als u daarin de legitimiteit probeert te zoeken van uw denkbeelden, u doet maar hoor...
Hallooooo? Snapt u eigenlijk wel waarover het gaat???

Ik deel de denkbeelden niet van de joden, maar ik zet gewoon uiteen hoe DE JODEN de omschrijving van hun eigen volk bepalen. En bij hen is de bloedlijn heel belangrijk. Of wij nu dergelijke standpunten nu delen of niet, doet er weinig toe. DE JODEN denken zo. ZIJ bepalen hoe de leden van HUN VOLK worden bepaald.

Het enige wat ik doe, is weergeven hoe de joden daarover denken.
Oud 13 augustus 2004, 13:22   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mag. "Jood zijn" is immers een uitdrukking van een bepaalde religie lid te zijn. U maakt er echter een nationaliteitsprincipe van. En dat is nu juist bloed en bodem. Snappie?
Menslief, u begrijpt duidelijk niet dat DE JODEN dergelijke principes hanteren. Ik niet. Ik vertel gewoon wat zij denken en wat ik heb horen uiteenzetten in die reportage.

"Jood zijn" is volgens de orthodoxe joden niet alleen uitdrukking van een bepaalde religie, maar tegelijkertijd het behoren tot een bepaald volk. Immers, en dat ziet u duidelijk over het hoofd, voor de joden is hun godsdienst onverbrekelijk verbonden met het volk zelf: VOLGENS HUN GELOOF ZIJN ZIJ IMMERS HET UITVERKOREN VOLK. Niet een geestelijk uitverkoren volk zoals bij de christenen het begrip bestaat, maar weldegelijk naar bloed en lichaam.

Natuurlijk zijn er ook joden die het geloof verworpen hebben of er geen zier om geven. Daarom bestaat er een onderscheid dat zij hanteren: enerzijds is er dan de Hebreeër/Hebreeuwer (tot het Hebreeuwse volk behorend) en anderzijds de jood (belijder van de joodse godsdienst). Orthodoxe joden maken dit onderscheid evenwel niet.

In Israël is er dan natuurlijk nog een bijkomend element: het staatsburgerschap van Israël. Maar die wordt naar afstamming bepaald door juist de joodse religieuze wetten, nl. de twee elementen die ik eerder al heb opgesomd. Vanuit niet-religieuze joodse hoek is daar al veel kritiek op geweest, maar alsnog wordt die regeling niet bijgewerkt. Iemand met een niet-joodse moeder krijgt dus niet ipso facto de Israëlitische nationaliteit.
Oud 13 augustus 2004, 13:29   #57
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Geen enkele asielsoeker in de wereld die niet weet dat je de dag van vandaag ontraden wordt om in Europa (en dus ook België) af te komen. Iedereen weet dat het vandaag aartsmoeilijk is om asiel te krijgen, vanwege de tegenstribbelingen van de autochtone bevolking die genoeg heeft van de massale toestroom van vreemdelingen.

Als ze er dus toch voor kiezen om te proberen, dan moeten ze er ook rekening mee houden dat de kans klein is dat het lukt.

Wanneer het faalt en ze dan de weg volgen van de criminaliteit door valse en gestolen paspoorten te kopen dan is er geen excuus. Dan zijn ze gewone criminelen geworden. Punt.
Ze kunnen ipv ook gewoon sterven of verdrinken in een open bootje voor de Italiaanse of Spaanse kust. Voor een overtocht vol vage beloften en waar grof geld werd voor betaald. Ook voor jouw blijven het allemaal maar criminelen?

Ik denk dat de echte criminelen nog altijd aan de andere kant van de kassa zitten, maar helaas worden die minder gemakkelijk gegrepen. Veel gemakkelijker blijft het om de slachtoffers te criminaliseren, je hoeft je dan niet eens te verantwoorden want 'het was hun eigen schuld dikken bult'. Harteloze bullshit noem ik dat.
Oud 13 augustus 2004, 13:34   #58
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hallooooo? Snapt u eigenlijk wel waarover het gaat???
Ja, en beter als uzelf blijkbaar. Maar misschien WILT u ook niet weten hoe pervers uw eigen gedachten wel zijn...

Citaat:
Ik deel de denkbeelden niet van de joden, maar ik zet gewoon uiteen hoe DE JODEN de omschrijving van hun eigen volk bepalen. En bij hen is de bloedlijn heel belangrijk. Of wij nu dergelijke standpunten nu delen of niet, doet er weinig toe. DE JODEN denken zo. ZIJ bepalen hoe de leden van HUN VOLK worden bepaald.
EN IK HEB JUIST HIERBOVEN VERTELD DAT DAAR NIETS MIS MEE IS, ZOLANG DAAR (=aan de religieuze kant van de zaak) MAAR GEEN NATIONALITEITSKWESTIE WORDT AAN GEKOPPELD, ZOALS U WEL DOET. U MAG VOOR MIJN PART IMMERS OOK DE CHRISTENEN BESCHOUWEN ALS "EEN VOLK" ZOLANG U MAAR NIET GAAT EISEN DAT DAT "VOLK" EEN BEPAALD GEBIED KAN CLAIMEN.

Citaat:
Het enige wat ik doe, is weergeven hoe de joden daarover denken.
Dat is NIET wat u doet. U hebt zelf gezegd in een andere thread hoe u denkt over joden, en hun (al dan niet) "recht" op een bepaald stuk land.

PS: hebt u dat onderscheid al kunnen maken tussen zionisten en joden, of is dat ook al te moelijk voor u?
Oud 13 augustus 2004, 13:38   #59
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Menslief, u begrijpt duidelijk niet dat DE JODEN dergelijke principes hanteren. Ik niet. Ik vertel gewoon wat zij denken en wat ik heb horen uiteenzetten in die reportage.
Menslief, gij zijt echt wel nog simpeler als een tegen-het-verandaraam-gekwakte duif hé. U hebt zelf in een andere thread al duidelijk gemaakt hoe u denkt over "de joden" als volk, en uw positie ivm Israel enz. duidelijk gemaakt. U beschouwt misschien "een reportage" als een legitimering van zulks denken, maar dat komt dan enkel omdat in uw ongelooflijke simpliciteit u nog nooit hebt gehoord van "kritisch denken".

Citaat:
"Jood zijn" is volgens de orthodoxe joden niet alleen uitdrukking van een bepaalde religie, maar tegelijkertijd het behoren tot een bepaald volk. Immers, en dat ziet u duidelijk over het hoofd, voor de joden is hun godsdienst onverbrekelijk verbonden met het volk zelf: VOLGENS HUN GELOOF ZIJN ZIJ IMMERS HET UITVERKOREN VOLK. Niet een geestelijk uitverkoren volk zoals bij de christenen het begrip bestaat, maar weldegelijk naar bloed en lichaam.
Ja, en volgens de nazis waren alle Ariërs ook verbonden en konden zij aanspraak maken op een bepaald grondgebied. Het kan er echter bij u niet in dat zulke waandenkbeelden UITERMATE PERVERS zijn, en GEENSZINS een legitimering vormen voor het feit dat OOK U zo denkt.

Laatst gewijzigd door Turkje : 13 augustus 2004 om 13:38. Reden: typfout
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 13:49   #60
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nog even de quote waaruit blijkt dat Jan vdb alvast ten opzichte van de joden een sterke "bloed en bodem" aanhanger is.

Citaat:
Steeds zal de schaamte van godsmoord op het joodse volk drukken en zal het volk Israël geen rust kennen op aan het einde der tijden. Nergens is hun thuisland. Ook Israël is dat niet, hoe erg die naar menselijke maatstaven moge zijn. Altijd zullen ze vreemden blijven waar ze ook zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be