Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2013, 07:23   #41
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wanneer je de huidige ploeg aan het bewind victorie hoort kraaien en fier zijn over hun gedrocht en je ziet/hoort de reacties van de NVA...dan blijkt er wel degelijk stront aan de knikker te zijn voor de Vlamingen!
...
Dus is het feit dat de meerderheid haar project positief voorstelt en verdedigt, en dat de oppositie het afkraakt, het bewijs dat het project een gedrocht is?

Tja...
Oud 12 juli 2013, 07:29   #42
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Grosso modo ligt het antwoord in de nieuwe financieringswet en de nieuwe mechanismen die erin vervat zijn.

De studie bespreekt het vanaf Blz 25 (ze leest gemakkelijk, hoor)
Als ze zo makkelijk leest, kan het geen enkel probleem vormen om het antwoord op mijn vraag eruit te halen.

Citaat:
en bekijkt twee mogelijk scenario's: eentje voordelig voor de deelstaten, en eentje voordelig voor de federale overheid. Ik zal maar niet verklappen welk scenario de regering naar voren schuift, en dewelke de NVA hanteert.

Let wel, een scenario dat voor Vlaanderen nadelig is, is het ook voor Wallonië. Enkel de Vlaamse hoofdstad wint in alle gevallen dankzij de bijkomende dotaties.
Daarnet nog verarmde Vlaanderen niet, nu is er plots een scenario waar we er wèl slechter uitkomen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 07:39   #43
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Als ze zo makkelijk leest, kan het geen enkel probleem vormen om het antwoord op mijn vraag eruit te halen.
Ik ga ervan uit dat je intellectueel in staat zijt om een tiental bladzijden te lezen, want zo lang is het antwoord.

Citaat:
Daarnet nog verarmde Vlaanderen niet, nu is er plots een scenario waar we er wèl slechter uitkomen?
Mij geen zaken laten zeggen die ik niet gezegd heb, hé... Ik heb gereageerd op een tegenstelling in de openingspost, niet meer, niet minder, zijnde verwijzen naar een artikel waarin Vlaanderen wint, en dan komen vertellen dat Vlaanderen verliest.
Oud 12 juli 2013, 07:43   #44
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Betaal en zwijg
Werk en zwijg.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 08:20   #45
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal
Betaal en zwijg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Werk en zwijg.
Werken...kent die dat toch buiten zijn zever hier!!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 08:54   #46
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht

Brakelaar,u doet me braken.
En zeveren ook al.
"Zet die ploat nu es af....idioot."
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 09:50   #47
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga ervan uit dat je intellectueel in staat zijt om een tiental bladzijden te lezen, want zo lang is het antwoord.
Een eerste blik op de tekst levert mij geen antwoord op op mijn vraag. Dat en het feit dat je mijn intellectuele capaciteiten erbij sleurt, doet mij vermoeden dat het er dan ook niet in staat, en dat je dat u probeert te camoufleren...

Citaat:
Mij geen zaken laten zeggen die ik niet gezegd heb, hé... Ik heb gereageerd op een tegenstelling in de openingspost, niet meer, niet minder, zijnde verwijzen naar een artikel waarin Vlaanderen wint, en dan komen vertellen dat Vlaanderen verliest.
Kom kom, je was heel erg duidelijk:

Citaat:
Maar zijn we dan akkoord dat Vlaanderen NIET verarmt?
En nu is er dus plots toch een scenario waar we slechter uitkomen...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 12 juli 2013, 16:48   #48
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een eerste blik op de tekst levert mij geen antwoord op op mijn vraag. Dat en het feit dat je mijn intellectuele capaciteiten erbij sleurt, doet mij vermoeden dat het er dan ook niet in staat, en dat je dat u probeert te camoufleren...
Bart De Wever heeft het moeilijk om de studie begrijpend te lezen. Blijkbaar is hij niet de enige. Daar kan ik niks aan doen, hé. Feit is dat het perfect mogelijk is dat Vlaanderen veel geld "wint" bij de staatshervorming door de nieuwe mechanismes in de financieringswet en de fiscale autonomie. Daar komt het geld vandaan, wat dan ook het antwoord is op uw vraag, en wat uitgelegd wordt in de studie.

En remember Leterme en de Franstaligen in de Rand.

Citaat:
Kom kom, je was heel erg duidelijk:

En nu is er dus plots toch een scenario waar we slechter uitkomen...
Inderdaad, de zin had er zo niet in moeten staan, want de vraag ging eigenlijk over mijn eerste post. My mistake.

En het scenario bestaat al sinds 2012, hoor. Spîjtig genoeg (voor hem) heeft De Wever de studie niet begrepen en heeft hij dus onnozelheden verteld. De NVA heeft er vanaf dan wijselijk over gezwegen waardoor de illusie van het "plots" ontstaat.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 12 juli 2013 om 16:50.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 17:01   #49
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus is het feit dat de meerderheid haar project positief voorstelt en verdedigt, en dat de oppositie het afkraakt, het bewijs dat het project een gedrocht is?

Tja...
Eigenaardig dat ze bvb zo fier zijn of waren over BHV, maar hoe meer de praktische uitvoering aan het licht kwam, hoe stiller het werd! Wanneer we bepaalde getallen en verdelingen en resultaten van hun meesterwerk van nu te lezen krijgen zitten we met hetzelfde gevoel!
De dag dat ze "klaar" waren en stonden te jubelen in de media, keek ik eventjes naar Le Soir. Daar waren ze aan het jubelen over het feit dat Bruxelles de grootste winst uit het hele boeltje had gehaald! Welke conclusie moeten de Vlamingen daar uit af leiden???
Nog iets dat niet elke dag in de krant staat: de dames en heren waren ook overeengekomen dat, wat ze ook in elkaar aan het prutsen waren, "geen enkele gemeenschap er iets mocht aan verliezen"! Hoe leg je dat uit?
Er moeten mistoestanden aangepakt worden, maar diegenen die ervan profiteren "mogen niets verliezen"?
Tenzij dat de Vlamingen zijn, uiteraard.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 17:21   #50
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart De Wever heeft het moeilijk om de studie begrijpend te lezen. Blijkbaar is hij niet de enige. Daar kan ik niks aan doen, hé. Feit is dat het perfect mogelijk is dat Vlaanderen veel geld "wint" bij de staatshervorming door de nieuwe mechanismes in de financieringswet en de fiscale autonomie. Daar komt het geld vandaan, wat dan ook het antwoord is op uw vraag, en wat uitgelegd wordt in de studie.

Ah, nu is het "perfect mogelijk" dat Vlaanderen erbij wint. Vind jij het niet vreemd dat er nu zelfs al geen zekerheid meer over bestaat? Er zijn verschillende scenario's en het is "perfect mogelijk dat...". Het is ook perfect mogelijk dat mijn bomma morgen de lotto wint.

P.S.: Dat dat geld van de nieuwe financieringswet komt, dat had ik jou ook wel kunnen vertellen De vraag is: wie hoest het op, en welk percentage ging er naar Vlaanderen toen het nog federaal beheerd werd (wat voorlopig overigend nog steeds het geval is)?
Oud 12 juli 2013, 17:40   #51
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ah, nu is het "perfect mogelijk" dat Vlaanderen erbij wint. Vind jij het niet vreemd dat er nu zelfs al geen zekerheid meer over bestaat? Er zijn verschillende scenario's en het is "perfect mogelijk dat...". Het is ook perfect mogelijk dat mijn bomma morgen de lotto wint.
Ik ben niet degene die overal staat rond te bazuinen dat Vlaanderen gestolen wordt, dat Vlamingen gemolken en kaalgeschoren zullen worden, enz, hé. De rollen niet omdraaien.

Als uw bomma met de Lotto speelt, en ik zeg haar dat zij geen enkele kans heeft om te winnen, ben ik gewoon aan het zeveren.

Citaat:
P.S.: Dat dat geld van de nieuwe financieringswet komt, dat had ik jou ook wel kunnen vertellen De vraag is: wie hoest het op, en welk percentage ging er naar Vlaanderen toen het nog federaal beheerd werd (wat voorlopig overigend nog steeds het geval is)?
Tisgoedagetweet.
Oud 12 juli 2013, 17:45   #52
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenaardig dat ze bvb zo fier zijn of waren over BHV, maar hoe meer de praktische uitvoering aan het licht kwam, hoe stiller het werd! Wanneer we bepaalde getallen en verdelingen en resultaten van hun meesterwerk van nu te lezen krijgen zitten we met hetzelfde gevoel!
Scoren doe je meestal met actuele projecten, niet met akkoorden van een jaar geleden. Wees niet bang, de splitsing van BHV zal wel naar voren geschoven worden in de verkiezingsstrijd.

Citaat:
De dag dat ze "klaar" waren en stonden te jubelen in de media, keek ik eventjes naar Le Soir. Daar waren ze aan het jubelen over het feit dat Bruxelles de grootste winst uit het hele boeltje had gehaald! Welke conclusie moeten de Vlamingen daar uit af leiden???
Nog iets dat niet elke dag in de krant staat: de dames en heren waren ook overeengekomen dat, wat ze ook in elkaar aan het prutsen waren, "geen enkele gemeenschap er iets mocht aan verliezen"! Hoe leg je dat uit?
Er moeten mistoestanden aangepakt worden, maar diegenen die ervan profiteren "mogen niets verliezen"?
Tenzij dat de Vlamingen zijn, uiteraard.
Wordt allemaal haarfijn uitgelegd in de studie van prof. De Coster.
Oud 12 juli 2013, 17:50   #53
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet degene die overal staat rond te bazuinen dat Vlaanderen gestolen wordt, dat Vlamingen gemolken en kaalgeschoren zullen worden, enz, hé. De rollen niet omdraaien.
Ik ook niet. Ik stel slechts de vraag waar datgeld vandaan komt. En niemand die het weet. Ook niet mensen die menen dat het antwoord staat in studies waaruit we niks wijzer worden.
Oud 12 juli 2013, 17:59   #54
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Hij is gewoon een lul.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 18:03   #55
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ook niet. Ik stel slechts de vraag waar datgeld vandaan komt. En niemand die het weet. Ook niet mensen die menen dat het antwoord staat in studies waaruit we niks wijzer worden.
En je hebt uw antwoord dan ook gekregen. Dat je ze waardeloos vind, is uw probleem, niet het mijne.

Graag gedaan.
Oud 12 juli 2013, 18:16   #56
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En je hebt uw antwoord dan ook gekregen. Dat je ze waardeloos vind, is uw probleem, niet het mijne.

Graag gedaan.
Een waardeloos antwoord = geen antwoord.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 18:19   #57
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een waardeloos antwoord = geen antwoord.
En?
Oud 12 juli 2013, 18:23   #58
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Scoren doe je meestal met actuele projecten, niet met akkoorden van een jaar geleden. Wees niet bang, de splitsing van BHV zal wel naar voren geschoven worden in de verkiezingsstrijd.
Daar mag je inderdaad op rekenen.
En zoals gebruikelijk zullen de regeringspartijen dan op hun bek gaan.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 18:33   #59
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En je hebt uw antwoord dan ook gekregen.
Onzin, ik heb slechts een link gekregen naar een document waarin geen antwoord lijkt te staan.

Citaat:
Dat je ze waardeloos vind, is uw probleem, niet het mijne.
Dat uw antwoord waardeloos is, betekent echter wel dat de vraag nog steeds open staat.

Citaat:
Graag gedaan.
Maar je hebt eigenlijk niets gedaan.
Oud 12 juli 2013, 19:27   #60
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Daar mag je inderdaad op rekenen.
En zoals gebruikelijk zullen de regeringspartijen dan op hun bek gaan.
Ook die van de Vlaamse regering?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be