Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2013, 22:37   #41
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Een stuk herkenbaarheid wordt weggenomen. Het delen van waarden en normen, tradities is wat een samenleving maakt. Als iedereen iets anders doet, verdeelt dat de samenleving.
Uw waarden, normen en tradities neem ik aan?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 22:37   #42
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als ouders de naam van hun kind als twistpunt ervaren, zouden ze misschien in de eerste plaats niet aan kinderen moeten denken.

Ik vind het overigens prima dat jij geen enkele vrouw kent die zich stoort aan de naam van haar kinderen. Maar dat gaat het niet over.
Zeg Jacky ,waar gaat het dan wél over volgens u...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 22:39   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard! De waarden, normen en tradities van anderen zijn minderwaardig...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 22:40   #44
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Maak je maar geen zorgen. Van mij mag jij je elke dag lazarus zuipen om vervolgens je prietpraat op dit forum los te laten. No skin off my back...
Mooi zo, het verbaast me.

Maar lazarus van een paar biertjes? omg...

btw : weinig skin op uw back...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 22:44   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste mensen zijn helemaal niet in staat om over alles een doordachte keuze te maken. Soms weet de samenleving beter wat goed is voor het individu. Ik wil daarin wel bijlange niet zover gaan als de Grote Leidster van de vld, die het Europese project tegen de wil van de burger wil doordrukken.

Ik ken trouwens geen enkele vrouw die zich stoort aan het feit dat haar kinderen haar naam niet dragen. Dit zijn onzinwetten die een potentieel twistpunt zullen zijn voor koppels in de toekomst. En het moet de aandacht afleiden van de aantasting van de échte, fundamentele vrijheden.

IK heb véél meer vertrouwen in "de meeste mensen" die volgens jou niet instaat zijn om over alles een doordachte keuze te maken dan in politici. Niet de "samenleving" maar ZIJ maken nochtans de wetten. En daar hebben jij en ik NAUWELIJKS iets in te koekeloeren.
Je hebt zélf trouwens al bedenkingen bij de voorzitster van de VLD. "Toevallig", net als Turtelboom, een vrouw....

Jij kent geen enkele vrouw die zich stoort aan het feit dat haar kinderen niet haar naam dragen? Leef jij op Mars misschien?

Jij kent dus ook geen mannen die niet meer naar hun kinderen omkijken de dag dat ze scheiden, en een nieuw leven beginnen met een andere vrouw? Jij kent er geen die elders kinderen hebben lopen ook al zijn ze getrouwd? Die niet alleen weigeren om die kinderen hun naam te geven, maar zelfs weigeren te erkennen? De Belgische koning IS nochtans zo'n man.

De vader van mijn kinderen heeft na de scheiding nooit meer naar zijn kinderen omgekeken. Denk je niet dat ik de gelegenheid te baat zou hebben genomen om mijn kinderen mijn naam te geven als die mogelijkheid er was geweest?
Wat voor zin heeft het om daar herrie over te maken wetend dat de wet het niet toelaat?
Het belangrijkste is dat je je kinderen goed opvoedt. Moeders DOEN dat ook in de regel, ook al dragen hun kinderen de naam van een kerel die nauwelijks of niet naar hen heeft omgekeken. Sta d�*�*r liever eens bij stil. Bij al die moeders die hun leven wijden aan kinderen met andermans naam.
Oud 20 juli 2013, 22:45   #46
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, hoe kom je daarbij?

Citaat:
Als ouders de naam van hun kind als twistpunt ervaren, zouden ze misschien in de eerste plaats niet aan kinderen moeten denken.

Ik vind het overigens prima dat jij geen enkele vrouw kent die zich stoort aan de naam van haar kinderen. Maar dat gaat het niet over.
Wil deze 'liberaal' nu gaan bepalen welke koppels op basis van wat beter geen kinderen zouden krijgen?

Ben jij nu echt niet in staat tot meer dan wat infantiel moddergooien? (om zich vervolgens te beklagen over het niveau van het forum)

Laatst gewijzigd door mvd : 20 juli 2013 om 22:45.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 22:48   #47
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
IK heb véél meer vertrouwen in "de meeste mensen" die volgens jou niet instaat zijn om over alles een doordachte keuze te maken dan in politici. Niet de "samenleving" maar ZIJ maken nochtans de wetten. En daar hebben jij en ik NAUWELIJKS iets in te koekeloeren.
Je hebt zélf trouwens al bedenkingen bij de voorzitster van de VLD. "Toevallig", net als Turtelboom, een vrouw....

Jij kent geen enkele vrouw die zich stoort aan het feit dat haar kinderen niet haar naam dragen? Leef jij op Mars misschien?

Jij kent dus ook geen mannen die niet meer naar hun kinderen omkijken de dag dat ze scheiden, en een nieuw leven beginnen met een andere vrouw? Jij kent er geen die elders kinderen hebben lopen ook al zijn ze getrouwd? Die niet alleen weigeren om die kinderen hun naam te geven, maar zelfs weigeren te erkennen? De Belgische koning IS nochtans zo'n man.

De vader van mijn kinderen heeft na de scheiding nooit meer naar zijn kinderen omgekeken. Denk je niet dat ik de gelegenheid te baat zou hebben genomen om mijn kinderen mijn naam te geven als die mogelijkheid er was geweest?
Wat voor zin heeft het om daar herrie over te maken wetend dat de wet het niet toelaat?
Het belangrijkste is dat je je kinderen goed opvoedt. Moeders DOEN dat ook in de regel, ook al dragen hun kinderen de naam van een kerel die nauwelijks of niet naar hen heeft omgekeken. Sta d�*�*r liever eens bij stil. Bij al die moeders die hun leven wijden aan kinderen met andermans naam.
Je kan het hen niet kwalijk nemen, het is een algemene denkfout de maatschappij te zien zoals men hem zou willen zien en niet zoals hij is.

Ook hun eigen situatie willen spiegelen aan de rest is een algemeen voorkomende denkfout:

"Ik ben fier op mijn papa en zijn naam. Iedereen moet dat maar zijn."

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 juli 2013 om 22:56.
Oud 20 juli 2013, 22:48   #48
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wil deze 'liberaal' nu gaan bepalen welke koppels op basis van wat beter geen kinderen zouden krijgen?

Ben jij nu echt niet in staat tot meer dan wat infantiel moddergooien? (om zich vervolgens te beklagen over het niveau van het forum)
die kan niet meer dan dat, moddergooien!

Laatst gewijzigd door Brakelaar : 20 juli 2013 om 22:51.
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 22:49   #49
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wat de naamgeving betreft, geef gewoonweg beide familienamen aan de nakomelingen, maar dan nog zal een van deze namen in de volgende generatie moeten verdwijnen, het probleem wordt gewoonweg een beetje naar de toekomst verschoven.
Eerst nog kiezen of het Janssens-Peeters of Peeters-Janssens gaat worden
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 22:50   #50
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Kan je die evidente waarden, normen en tradities dan niet benoemen?

Deze liberaal wil een open debat zonder moddergooien.
Kan die modder mischien ook concretiseren, want ik zie het niet.
Oud 20 juli 2013, 22:50   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ehm? "modder gooien"?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 20 juli 2013, 22:51   #52
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
die kan niet meer dan dat, moddergooien!
Was dat uw bijdrage in deze discussie?
Oud 20 juli 2013, 22:51   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kan niet meer dan dat...

Citaat:
Oud 20 juli 2013, 22:52   #54
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Tja,dat is iets te hoog gegrepen voor diegene aan wie jij deze kanttekening als vraag hebt gesteld...

Zelfs ik ,indien ik zou weten dat één van mijn twee kinderen niet het mijne zou zijn ,zou ik nog niet eens aandurven om een onderscheid te maken in hun opvoeding aangezien de kinderen er zélf alles behalve voor verantwoordelijk zijn voor het feit dat zij geboren zijn...

De Jaakskes van deze wereld zijn té stom om dit te begrijpen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 20 juli 2013 om 22:53.
Oud 20 juli 2013, 22:53   #55
Brakelaar
Minister

Standaard

Citaat:
niet vergeten van op het driehoekje te drukken...
Oud 20 juli 2013, 22:53   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een stuk herkenbaarheid wordt weggenomen. Het delen van waarden en normen, tradities is wat een samenleving maakt. Als iedereen iets anders doet, verdeelt dat de samenleving.
Blablabla en blablabla.

Het enige dat k�*n worden weggenomen is de naam van de man. Maar daar komt dan de naam van de vrouw voor in de plaats. Dat heeft NIETS met waarden en normen te maken, maar met rechten en vrijheden. Die zijn in een samenleving minstens zo belangrijk als "waarden en normen".

Omdat de wet voorschreef dat een kind de naam van de vader MOEST krijgen, wil dat niet zeggen dat "iedereen altijd en overal hetzelfde doet". Het zou wat moois zijn als het de samenleving verdeelt omdat iedereen iets anders doet. Bijna iedereen DOET namelijk iets anders.
Oud 20 juli 2013, 22:54   #57
Brakelaar
Minister

Standaard

Citaat:
jij mag spreken!!
Oud 20 juli 2013, 22:54   #58
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja,dat is iets te hoog gegrepen voor diegene aan wie jij deze kanttekening als vraag hebt gesteld...

Zelfs ik ,indien ik zou weten dat één van mijn twee kinderen niet het mijne zou zijn ,zou ik nog niet eens aandurven om een onderscheid te maken in hun opvoeding aangezien de kinderen er zélf alles behalve voor verantwoordelijk zijn voor het feit dat zij geboren zijn...

De Jaakskes van deze wereld zijn té stom om dit te begrijpen...
De Jaakskes van deze wereld zijn dan ook bezig met een discussie over familienamen, niet over de opvoeding.
Oud 20 juli 2013, 22:54   #59
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan het hem niet kwalijk nemen, het is een algemene denkfout de maatschappij te zien zoals men hem zou willen zien en niet zoals hij is.

Ook zijn eigen situatie willen spiegelen aan de rest is een algemeen voorj-komende denkfout:

"Ik ben fier op mijn papa en zijn naam. Iedereen moet dat maar zijn."

Het is nochtans een zij Jacky.....

Laatst gewijzigd door Svennies : 20 juli 2013 om 22:55.
Oud 20 juli 2013, 22:55   #60
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ontopic aub.
Dit is geen kleutertuin.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be