Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2013, 12:21   #41
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
...

Ik heb er op café al horen over praten, en vandaag las ik er een artikel over in de krant "Het Nieuwsblad", dat religieuze en politieke symbolen er geweerd worden. Wat veel bezoekers wel zouden doen is uitbundig tonen uit welk land ze komen, welke nationaliteit ze hebben.
Toch...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  FireShot Screen Capture #001 - 'Tomorrowlan.png‎
Bekeken: 123
Grootte:  521,1 KB
ID: 90989  

HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 10:10   #42
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En ook op de Vlamingen als we systems redenering moeten volgen...
Ik zeg niets van dien aard. U vertelt zo maar wat. Ik zeg alleen dat 'sommige' Vlamingen (dus niet 'dé Vlamingen') weer eens kritiek hebben op dit festival.

Wanneer men zo'n 180.000 dansende jonge mensen van ver over de 100 verschillende nationaliteiten kan verzamelen in een sfeer van opewektheid, ik zou zelfs zeggen in een wat 'hippie-achtige' ontspannen sfeer vol blijheid en leute, dan is dit een hele prestatie. En zoals gezegd, met zeer weinig incidenten. Weer eens.

Een dikke proficiat aan de organisatoren!! Het was een echt feeëriek spektakel dat drie dage duurde. Met zeer mooie beelden, ja zelfs artistieke beelden, ervan op internet. Men moet het maar doen. Nogmaals: chapeau!

Leute en plezier boven alle nationale grenzen heen in Tomorrowland.

Laatst gewijzigd door system : 30 juli 2013 om 10:20.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 11:58   #43
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Laat de andere organisatoren dus het voorbeeld van Tomorrowland volgen en help hen te zorgen dat er geen 200.000, maar 200.000.000 buitenlanders naar de festivals in Vlaanderen komen.

Van de 83.000 unieke bezoekers waren er, Nederlanders niet meegerekend, ongeveer 6.000 buitenlandse bezoekers.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 juli 2013 om 12:08.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 12:39   #44
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Van de 83.000 unieke bezoekers waren er, Nederlanders niet meegerekend, ongeveer 6.000 buitenlandse bezoekers.
http://www.youtube.com/watch?v=UWb5Qc-fBvk
Oud 30 juli 2013, 12:40   #45
giserke
Banneling

Standaard

Aan de inkom staat een ton waar die dombo's hun drugs mogen inwerpen. Anders mogen ze er niet in.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 13:02   #46
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Aan de inkom staat een ton waar die dombo's hun drugs mogen inwerpen. Anders mogen ze er niet in.
Goed zo, niet?

2013: Tomorrowland.
http://www.youtube.com/watch?v=ZG1AT6tylA4
Oud 30 juli 2013, 13:30   #47
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Goed zo, niet?

2013: Tomorrowland.
http://www.youtube.com/watch?v=ZG1AT6tylA4
Goed zo? Zegt veel over het festival en haar bezoekers.
Oud 30 juli 2013, 15:48   #48
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed zo? Zegt veel over het festival en haar bezoekers.
Maar mens, als gij nu denkt dat uw NVA-jongeren drugsvrij zijn, dan leeft ge op een andere planeet.
Oud 30 juli 2013, 16:19   #49
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar mens, als gij nu denkt dat uw NVA-jongeren drugsvrij zijn, dan leeft ge op een andere planeet.
Daar gaat het niet over vriend!
Het gaat over het feit van de link tussen dat festival en overmatig druggebruik, in vergelijking met andere festivals.

En voor de goeie verstaanders, we hebben het hier niet over eens een jointje roken hé.

Laatst gewijzigd door giserke : 30 juli 2013 om 16:40.
Oud 30 juli 2013, 16:44   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet over vriend!
Het gaat over het feit van de link tussen dat festival en overmatig druggebruik, in vergelijking met andere festivals.

En voor de goeie verstaanders, we hebben het hier niet over eens een jointje roken hé.
Overmatig druggebruik op Tomorrowland? Dit in vergelijking met andere festivals? Hebt u daar bewijzen voor?
Oud 30 juli 2013, 16:48   #51
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Overmatig druggebruik op Tomorrowland? Dit in vergelijking met andere festivals? Hebt u daar bewijzen voor?
Ben jij ooit al eens naar een techno-event geweest?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 16:51   #52
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Feestje van het jaar... zeker weten!

8 drugdealers op hoeveel man? Op d'unief kon ik ze op mijn 2 handen niet meer tellen hoor (vettigere feestjes btw)
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 16:54   #53
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik ben daar wel eens geweest, maar ik ben geen fan van zulke muziek. Ik stel echter vast dat op dit festival zelden sprake is mensen die afgevoerd moeten worden wegens overdosis drugs. Dat er dus een controle is. Betrapt op drugs: buiten! Teminste, dat beweren de organisatoren.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit festival 'drugsvrij' zou zijn. Zo naïef moet men nu ook niet zijn.

Laatst gewijzigd door system : 30 juli 2013 om 16:55.
Oud 30 juli 2013, 16:57   #54
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben daar wel eens geweest, maar ik ben geen fan van zulke muziek. Ik stel echter vast dat op dit festival zelden sprake is mensen die afgevoerd moeten worden wegens overdosis drugs. Dat er dus een controle is. Betrapt op drugs: buiten! Teminste, dat beweren de organisatoren.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit festival 'drugsvrij' zou zijn. Zo naïef moet men nu ook niet zijn.
In dit festival zijn het aantal drugsdelicten, en mensen die ze moeten wegvoeren omwille van overmatig drugsgebruik, 10 keer meer dan andere festivals.
Zelfs meer dan dat andere kudde festival, Werchter dat 2 keer zo groot is.

Laatst gewijzigd door giserke : 30 juli 2013 om 16:57.
Oud 30 juli 2013, 17:08   #55
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Dat zal zowat sinds 1996/1997 zijn ja, net zoals ik TML ook al een hele tijd meedoe. En jij?

Los van het feit dat TML geen techno-event is: wie gaat stellen dat er een duidelijke link is tussen TML en overmatig druggebruik, of dat dit festival 10 keer meer drugs aantrekt dan eenders welk ander festival, die weet domweg niet waarover ie het heeft en die zal niet alleen nog nooit op dit festival geweest zijn, die zal wellicht zelfs nog nooit op die andere festivals geweest zijn.

Ik heb de hele evolutie van techno/club/dance-events sinds midden nineties van dichtbij meegemaakt. Zowel als bezoeker, als als organisator. De hele evolutie van druggebruik an sich op zo'n events is in die tussentijd al veranderd, net zoals dat op typische rockevents ook veranderd is. Op die laatste vind je vandaag even veel hard drugs dan op TML, alleen wordt dat in de media veel minder toegelicht vanwege de vooroordelen die er nog steeds bestaan. Je kan zelfs rustig gaan stellen dat dergelijke events daar zoveel focus op zetten, dat het niet ondenkbaar is dat je meer harddrugs vindt op Werchter dan op TML (net zoals je vandaag veelmeer hadrdrugs gaat vinden bij de artiesten van een rock/pop-festival dan tussen de artiesten op zo'n dance-event... Dealers pik je er nog steeds uit, net zoals gebruikers (gewoon kwestie van te weten waar je opmoet letten), maar waar gebruik en dealen vroeger veel openlijker gebeurden, is dat vandaag een veel marginaler gebeuren geworden. Niet in de laatste plaats omdat de scene dat ook veel meer openlijk afkeurt.

Maar goed, ongeïnformeerd het gelul van de media tijdens de komkommertijd volgen... 't is niet dat dat een uitzonderlijk gegeven is.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 17:17   #56
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

amen Sfax! Waar is de tijd dat ik de sneeuw van mijn vinyl(bak) moest afstoffen
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 17:22   #57
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik heb de hele evolutie van techno/club/dance-events sinds midden nineties van dichtbij meegemaakt. Zowel als bezoeker, als als organisator. De hele evolutie van druggebruik an sich op zo'n events is in die tussentijd al veranderd,
Goede observatie.

De evenementen zélf zijn ook radicaal veranderd. De beleving. De vernieuwing binnen de muziek.

Waar in het begin een relatief kleine groep early adaptors en house-freaks gedrogeerd op de wagen sprongen en intens genietend op wilde houseparties uren dansten, is het nu, sinds een jaar of 8 eigenlijk al, de grote meute. De buurman, de buurvrouw.
Van subcultuur naar mainstream.
Het klootjesvolk wat je daar nu hoofdzakelijk ziet zijn dezelfde mensen die je bij de IKEA ziet, naar Frankrijk op vakantie gaan en hun school braaf af hebben gemaakt of maken.

Dit soort ''events'' zijn in hoge mate gaapverwekkende herding. Onschadelijk burgermansplezier. En daar worden niet zoveel drugs meer gebruikt nee.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 juli 2013 om 17:38.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 17:24   #58
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niets van dien aard. U vertelt zo maar wat. Ik zeg alleen dat 'sommige' Vlamingen (dus niet 'dé Vlamingen') weer eens kritiek hebben op dit festival.

Wanneer men zo'n 180.000 dansende jonge mensen van ver over de 100 verschillende nationaliteiten kan verzamelen in een sfeer van opewektheid, ik zou zelfs zeggen in een wat 'hippie-achtige' ontspannen sfeer vol blijheid en leute, dan is dit een hele prestatie. En zoals gezegd, met zeer weinig incidenten. Weer eens.

Een dikke proficiat aan de organisatoren!! Het was een echt feeëriek spektakel dat drie dage duurde. Met zeer mooie beelden, ja zelfs artistieke beelden, ervan op internet. Men moet het maar doen. Nogmaals: chapeau!

Leute en plezier boven alle nationale grenzen heen in Tomorrowland.
Och, "moet kunnen" zeker?

Persoonlijk interesseert het me geen fluit. Zelfs mochten ze mij een gratis ticket geven. Té veel lawaai.

Maar de twee broertjes die er achter staan zijn blijkbaar wél gehaaide kerels en scheppen poen met hopen.

In feite is het een festival waar in de eerste plaats DeeJays voor zichzelf een enorme promotiegelegenheid zien. Die worden blijkbaar, net zoals de ster-voetbalisten met opgeblazen mega-vergoedingen bedacht.

Money, money, money !!!

Laatst gewijzigd door quercus : 30 juli 2013 om 17:25.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 17:28   #59
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat zal zowat sinds 1996/1997 zijn ja, net zoals ik TML ook al een hele tijd meedoe. En jij?

Los van het feit dat TML geen techno-event is: wie gaat stellen dat er een duidelijke link is tussen TML en overmatig druggebruik, of dat dit festival 10 keer meer drugs aantrekt dan eenders welk ander festival, die weet domweg niet waarover ie het heeft en die zal niet alleen nog nooit op dit festival geweest zijn, die zal wellicht zelfs nog nooit op die andere festivals geweest zijn.

Ik heb de hele evolutie van techno/club/dance-events sinds midden nineties van dichtbij meegemaakt. Zowel als bezoeker, als als organisator. De hele evolutie van druggebruik an sich op zo'n events is in die tussentijd al veranderd, net zoals dat op typische rockevents ook veranderd is. Op die laatste vind je vandaag even veel hard drugs dan op TML, alleen wordt dat in de media veel minder toegelicht vanwege de vooroordelen die er nog steeds bestaan. Je kan zelfs rustig gaan stellen dat dergelijke events daar zoveel focus op zetten, dat het niet ondenkbaar is dat je meer harddrugs vindt op Werchter dan op TML (net zoals je vandaag veelmeer hadrdrugs gaat vinden bij de artiesten van een rock/pop-festival dan tussen de artiesten op zo'n dance-event... Dealers pik je er nog steeds uit, net zoals gebruikers (gewoon kwestie van te weten waar je opmoet letten), maar waar gebruik en dealen vroeger veel openlijker gebeurden, is dat vandaag een veel marginaler gebeuren geworden. Niet in de laatste plaats omdat de scene dat ook veel meer openlijk afkeurt.

Maar goed, ongeïnformeerd het gelul van de media tijdens de komkommertijd volgen... 't is niet dat dat een uitzonderlijk gegeven is.
Ik stelde de vraag eigenlijk aan system, die beweerde dat er op dergelijke festivals geen of weinig druggebruik is. Maar on topic: rond de millenniumwisseling zat ik redelijk in het circuit, destijds vaak op ILT, 10 Days Off of in de Fuse rondgehangen. Destijds genoeg mensen rond me gehad met de vraag of en waar gescoord kon worden. Hoe het nu in de scène gaat, weet ik niet precies omdat ik het al een tijdje niet meer volg. Maar om te zeggen dat het nu allemaal 'peace, love and happiness' zou zijn... Een collega van me is vrijwilliger bij het Rode Kruis op diverse festivals en die maakt toch nog met de regelmaat van de klok gevallen mee van bezoekers die op dance-events over de lijn gegaan zijn.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 17:31   #60
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Het enige wat ik tegen Tomorrowland heb tegenwoordig, is het feit dat het zo snel uitverkocht is.....
Ja, en je bent niet de enige, en er was een weddenschap en 31 augustus is er yes2day.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be