![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer men zo'n 180.000 dansende jonge mensen van ver over de 100 verschillende nationaliteiten kan verzamelen in een sfeer van opewektheid, ik zou zelfs zeggen in een wat 'hippie-achtige' ontspannen sfeer vol blijheid en leute, dan is dit een hele prestatie. En zoals gezegd, met zeer weinig incidenten. Weer eens. Een dikke proficiat aan de organisatoren!! Het was een echt feeëriek spektakel dat drie dage duurde. Met zeer mooie beelden, ja zelfs artistieke beelden, ervan op internet. Men moet het maar doen. Nogmaals: chapeau! ![]() Leute en plezier boven alle nationale grenzen heen in Tomorrowland. Laatst gewijzigd door system : 30 juli 2013 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de 83.000 unieke bezoekers waren er, Nederlanders niet meegerekend, ongeveer 6.000 buitenlandse bezoekers. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 juli 2013 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Aan de inkom staat een ton waar die dombo's hun drugs mogen inwerpen. Anders mogen ze er niet in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2013: Tomorrowland. http://www.youtube.com/watch?v=ZG1AT6tylA4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat over het feit van de link tussen dat festival en overmatig druggebruik, in vergelijking met andere festivals. En voor de goeie verstaanders, we hebben het hier niet over eens een jointje roken hé. Laatst gewijzigd door giserke : 30 juli 2013 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Feestje van het jaar... zeker weten!
8 drugdealers op hoeveel man? Op d'unief kon ik ze op mijn 2 handen niet meer tellen hoor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Ik ben daar wel eens geweest, maar ik ben geen fan van zulke muziek. Ik stel echter vast dat op dit festival zelden sprake is mensen die afgevoerd moeten worden wegens overdosis drugs. Dat er dus een controle is. Betrapt op drugs: buiten! Teminste, dat beweren de organisatoren.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit festival 'drugsvrij' zou zijn. Zo naïef moet men nu ook niet zijn. Laatst gewijzigd door system : 30 juli 2013 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs meer dan dat andere kudde festival, Werchter dat 2 keer zo groot is. Laatst gewijzigd door giserke : 30 juli 2013 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Dat zal zowat sinds 1996/1997 zijn ja, net zoals ik TML ook al een hele tijd meedoe. En jij?
Los van het feit dat TML geen techno-event is: wie gaat stellen dat er een duidelijke link is tussen TML en overmatig druggebruik, of dat dit festival 10 keer meer drugs aantrekt dan eenders welk ander festival, die weet domweg niet waarover ie het heeft en die zal niet alleen nog nooit op dit festival geweest zijn, die zal wellicht zelfs nog nooit op die andere festivals geweest zijn. Ik heb de hele evolutie van techno/club/dance-events sinds midden nineties van dichtbij meegemaakt. Zowel als bezoeker, als als organisator. De hele evolutie van druggebruik an sich op zo'n events is in die tussentijd al veranderd, net zoals dat op typische rockevents ook veranderd is. Op die laatste vind je vandaag even veel hard drugs dan op TML, alleen wordt dat in de media veel minder toegelicht vanwege de vooroordelen die er nog steeds bestaan. Je kan zelfs rustig gaan stellen dat dergelijke events daar zoveel focus op zetten, dat het niet ondenkbaar is dat je meer harddrugs vindt op Werchter dan op TML (net zoals je vandaag veelmeer hadrdrugs gaat vinden bij de artiesten van een rock/pop-festival dan tussen de artiesten op zo'n dance-event... Dealers pik je er nog steeds uit, net zoals gebruikers (gewoon kwestie van te weten waar je opmoet letten), maar waar gebruik en dealen vroeger veel openlijker gebeurden, is dat vandaag een veel marginaler gebeuren geworden. Niet in de laatste plaats omdat de scene dat ook veel meer openlijk afkeurt. Maar goed, ongeïnformeerd het gelul van de media tijdens de komkommertijd volgen... 't is niet dat dat een uitzonderlijk gegeven is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Lokaal Raadslid
|
![]() amen Sfax! Waar is de tijd dat ik de sneeuw van mijn vinyl(bak) moest afstoffen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De evenementen zélf zijn ook radicaal veranderd. De beleving. De vernieuwing binnen de muziek. Waar in het begin een relatief kleine groep early adaptors en house-freaks gedrogeerd op de wagen sprongen en intens genietend op wilde houseparties uren dansten, is het nu, sinds een jaar of 8 eigenlijk al, de grote meute. De buurman, de buurvrouw. Van subcultuur naar mainstream. Het klootjesvolk wat je daar nu hoofdzakelijk ziet zijn dezelfde mensen die je bij de IKEA ziet, naar Frankrijk op vakantie gaan en hun school braaf af hebben gemaakt of maken. Dit soort ''events'' zijn in hoge mate gaapverwekkende herding. Onschadelijk burgermansplezier. En daar worden niet zoveel drugs meer gebruikt nee. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 juli 2013 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk interesseert het me geen fluit. Zelfs mochten ze mij een gratis ticket geven. Té veel lawaai. Maar de twee broertjes die er achter staan zijn blijkbaar wél gehaaide kerels en scheppen poen met hopen. In feite is het een festival waar in de eerste plaats DeeJays voor zichzelf een enorme promotiegelegenheid zien. Die worden blijkbaar, net zoals de ster-voetbalisten met opgeblazen mega-vergoedingen bedacht. Money, money, money !!! Laatst gewijzigd door quercus : 30 juli 2013 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |