Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2013, 12:51   #41
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Misschien dat de tweede bestuurder mee reed juist omdat de veiligheidssystemen nog niet in orde waren. De verantwoordelijkheid ligt nooit bij de bazen.
De tweede bestuurder bleek niet in de stuurkabine te zitten (in tegenstelling wat ik eerder dacht). Men probeert inderdaad alle schuld bij de bestuurder te leggen. En dat is volgens mij onterecht.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 08:17   #42
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De tweede bestuurder bleek niet in de stuurkabine te zitten (in tegenstelling wat ik eerder dacht). Men probeert inderdaad alle schuld bij de bestuurder te leggen. En dat is volgens mij onterecht.

Dan hebben twee machinisten ook geen enkele zin als ze niet beiden in de cabine zitten.
Oud 29 juli 2013, 08:27   #43
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dan hebben twee machinisten ook geen enkele zin als ze niet beiden in de cabine zitten.
Kan zijn dat hij gewoon op weg was naar huis... Ik heb dit in Zwitserland ook al eens meegemaakt. Werd er in de trein omgeroepen of er een machinist in de trein aanwezig was (hilariteit bij de passagiers alom) en toen stond er in mijn rijtuig inderdaad iemand op en die ging naar voren. Ik vermoed dat het ging om een storing in het beveiligingssysteem, dan mag een trein in Zwitserland immers niet harder dan 80 kph, tenzij er een tweede machinist aanwezig is. De machinist besloot dus maar om te roepen of er toevallig niet een collega aanwezig was, om te vermijden dat hij teveel vertraging zou oplopen.
... repeat ...
Oud 29 juli 2013, 08:54   #44
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan zijn dat hij gewoon op weg was naar huis... Ik heb dit in Zwitserland ook al eens meegemaakt. Werd er in de trein omgeroepen of er een machinist in de trein aanwezig was (hilariteit bij de passagiers alom) en toen stond er in mijn rijtuig inderdaad iemand op en die ging naar voren. Ik vermoed dat het ging om een storing in het beveiligingssysteem, dan mag een trein in Zwitserland immers niet harder dan 80 kph, tenzij er een tweede machinist aanwezig is. De machinist besloot dus maar om te roepen of er toevallig niet een collega aanwezig was, om te vermijden dat hij teveel vertraging zou oplopen.
En hoe wordt die extra veiligheid dan materieel verwezenlijkt ? 2 aparte dodemans-pedalen op voldoende afstand van elkaar ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 11:27   #45
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
En hoe wordt die extra veiligheid dan materieel verwezenlijkt ? 2 aparte dodemans-pedalen op voldoende afstand van elkaar ?
Nee, ze hebben procedures zoals ook in de luchtvaart gebruikelijk. De machinisten herhalen voortdurend tegenover elkaar al wat ze zien en doen. Met twee machinisten is een dodemanspedaal niet nodig.
... repeat ...
Oud 29 juli 2013, 11:56   #46
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ze hebben procedures zoals ook in de luchtvaart gebruikelijk. De machinisten herhalen voortdurend tegenover elkaar al wat ze zien en doen. Met twee machinisten is een dodemanspedaal niet nodig.
En als ze dat niet doen ? Bijvoorbeeld, allebei bedwelmd door een of ander ontsnappend gas ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 12:10   #47
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Na 2 jaar testen waren de fouten er allemaal uit. En dan rijp voor serieproductie. Een constructeur zou nogal aartsdom zijn een onrijp systeem te vroeg op de markt te brengen, vooral zoiets.
Toegepast op treinen: ooit van Fyra gehoord?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 12:15   #48
DewareJakob

Standaard

Citaat:
De 2° persoon moet zelfs geen machinist zijn in belzië, gelijk wie is in principe goed. Er moet hem alleen uitgelegd worden wat te doen in geval van onmacht van de bestuurder. = bijvoorbeeld: Deze knop afzetten en deze kraan opentrekken. Iedereen die bekwaam is om zo te reageren bij 'onmacht' bestuurder kan worden gebruikt.
Oud 29 juli 2013, 12:18   #49
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
En als ze dat niet doen ? Bijvoorbeeld, allebei bedwelmd door een of ander ontsnappend gas ?
Of tesamen opgebeamd door Scotty naar de US Enterprise. Even serieus je kan nooit alles uitsluiten, dan stap je ook niet meer in een auto.
Oud 29 juli 2013, 13:19   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Toegepast op treinen: ooit van Fyra gehoord?
Ja, ik weet wat je bedoelt.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 15:09   #51
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Cool

Citaat:
Inmiddels geeft hij toe iets verkeerd te hebben gedaan.
http://www.nu.nl/buitenland/3537539/...-fout-toe.html
Oud 30 juli 2013, 10:34   #52
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Erg vreemd ook dat de treinbeïnvloedingssystemen hebben gefaald (ASFA en ERTMS)
Zou Francisco willens en wetens te hard hebben gescheurd ?
Tijd dat er naast de machinist een collega moet zitten die extra de boel in de gaten kan houden.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/13695...nelheden.dhtml
Ik weet niet of het hier al is gepost, maar ze waren daar op die trein met twee.

En het is ook al bewezen dat er gepruld is met de weergave van de man zijn facebook-postje. De vertaling in uw Volkskrant is van de gemanipuleerde weergave.
En die foto van 200 km per is genomen op een lijn waar hij harder mocht dan dat.

Weet u trouwens dat Spanje in de race zit voor een HST-lijn ergens in Zuid-Amerika? En dat ze bang zijn dat contract te verliezen? En er dus alles aan doen om te laten uitschijnen dat er met de machine en HST-onderhoud in Spanje niks mis is?

Vreemde dingen die daar gebeuren.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 30 juli 2013 om 10:41.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 21:23   #53
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is er een piloot onder de passagiers aanwezig ?
Oud 30 juli 2013, 21:26   #54
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oorzaak GSM:

Citaat:
Machinist trein Spanje werd gebeld tijdens ongeluk
De machinist van de ramptrein die vorige week woensdag ontspoorde in Santiago de Compostella, kreeg op het moment van het ongeluk telefonisch aanwijzingen over de route van het Spaanse spoorbedrijf Renfe.

Dat heeft het Hooggerechtshof van Galicië dinsdag bekendgemaakt, na het openen van de zwarte dozen van de trein.
De machinist belde met het personeel van de Spaanse spoorbeheerder. Hij kreeg aanwijzingen over de route naar de stad Ferrol, het eindpunt. '
Overigens zeer gebruikelijk dat een machinist belt voor aanwijzingen, zeker in Nederland bij particuliere vervoerders.
http://www.nu.nl/buitenland/3538748/...s-ongeluk.html
Oud 31 juli 2013, 07:23   #55
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Met andere woorden: meteen wordt alle schuld op die machinist gegooid. Maar waar was de tweede? Die was ergens airconditioning aan het repareren. Waarom functioneerde het remsysteem niet?

Men heeft trouwens kunnen vaststellen dat de geviseerde machinist aan het remmen was nog voor het ongeval gebeurde.

De man kreeg instructies over de te volgen route en volgens wat men op het eerste gezicht kan afleiden uit de geluiden, was hij op een plan aan het kijken. Kende die man die route misschien helemaal niet?

Was het de eerste keer dat hij die deed, misschien?

Interessant, hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be