Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2013, 07:57   #41
spabert
Banneling

Standaard

Hallo maddoz

even corrupt? Volledig akkoord!

ik denk namelijk dat beide zich ver van stinkende zaakjes weg houden.
Misschien moet u de teksten van ons vernieuwingscongres er maar eens op nalezen. Er is keihard aan gewerkt en de respons is dan ook superpositief!!

Laatst gewijzigd door spabert : 6 augustus 2013 om 08:00.
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 09:51   #42
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
who de fuck cares of het duurder is of niet? Ik wil gewoon geen "staatshoofd" dat daar zit omdat die toevallig in het juiste kraambed is geboren en die we niet kunnen afzetten. Ik wil iemand die we zelf gekozen hebben
"Who de fuck cares of het duurder is of niet? Ik wil gewoon geen staatshoofd dat daaer zit omdat ie toevallig uit de 'juiste' fouf gekropen is en die we niet kunnen afzetten, behalve als hij te Nazi is. Ik wil iemand die we zelf gekozen hebben.

There. FTFY.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 6 augustus 2013 om 09:53.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 09:59   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spabert Bekijk bericht
Hallo maddoz

even corrupt? Volledig akkoord!

ik denk namelijk dat beide zich ver van stinkende zaakjes weg houden.
Misschien moet u de teksten van ons vernieuwingscongres er maar eens op nalezen. Er is keihard aan gewerkt en de respons is dan ook superpositief!!
Zijn er forumleden die denken dat de SPA kopstukken niet corrupt zijn?
Maar indien het U niet duidelijk was.
Met even corrupt bedoel ik effectief " actief corrupt". Letterlijk actief bezig met corrupt te zijn.

Ik kan ook teksten schrijven waarmee ik bepaalde dingen mee veroordeel, maar mezelf er met plezier aan bezonding. Dus dat is geen referentie. 't Is ten andere een zegswijze, "luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden".

Het is een feit dat een politieke partij in se niet corrupt kan zijn. Het zijn altijd leden die corrupt wezen.
Alhoewel, als een andere partij wel "veroordeeld" kan worden voor discriminatie, dan moet een andere partij toch ook veroordeeld kunnen worden voor corruptie. Ergo, de SPA is gewoon corrupt, net zoals de andere politieke partijen in België....
Evenals het koningshuis. Al gehoord van Laurents marinegefinancierde villarenovatie? Of dat het persoonlijke jacht van Koning Albert eigenlijk een marinevaartuig is?
Oud 6 augustus 2013, 10:06   #44
giserke
Banneling

Standaard

Nu heb ik nog van niemand uitgelegd gekregen waarom een volledige familie betalen goedkoper zou zijn dan 1 president (die desnoods wat meer krijgt als hij met pensioen gaat).
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 10:18   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Nu heb ik nog van niemand uitgelegd gekregen waarom een volledige familie betalen goedkoper zou zijn dan 1 president (die desnoods wat meer krijgt als hij met pensioen gaat).
Omdat dat moeilijk is. Onze "leiders" hebben de getallen verstopt in een rattennest van cijfers die niks met elkaar te maken hebben, overgoten met saus der incompetentie , afgewerkt met moedwillige constipatie.
Oud 6 augustus 2013, 10:23   #46
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Als je met "grote koppen" de toppers van de meerderheidspartijen bedoelt is het antwoord natuurlijk voor de hand liggend : die geloven niet in onafhankelijkheid, en streven er niet naar. Waarom zouden ze dan berekenen of uittekenen wat er in de plaats zou moeten komen ?
En n-va speelt het tactisch en voorzichtig. Ja er is artikel 1, maar nu gaan we voor confederalisme en twee maanden voor de verkiezingen gaan we de burger vertellen wat dat eigenlijk wil zeggen.
Dan heb je geen blauwdruk nodig hee aangezien het toch maar een lange termijn doelstelling is. Ooit, ergens, maar niet hier en nu.
Ge zijt betet dan dit, Peter.y
Oud 6 augustus 2013, 10:37   #47
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik herhaal wat ik al zei: Onze feodale nazis - sorry het Koninghuis - kost ons 30 miljoen. Evenveel als Duitsland uitgeeft aan hun president.
Oud 6 augustus 2013, 10:48   #48
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Idiots en 'belgen' en wellicht Raf, Everytime en Monsieur Leclerc mogen hun meningen hebben. Want... politics.be, freedom of being a lying POS, and the worthless anime film, "Akira"
Oud 6 augustus 2013, 10:49   #49
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. En toch krijg ik telkens weer voorgeschoteld dat een koningshuis goedkoper is. Zonder enig bewijs. Het is een soort dogma van de koningsgezinden. De uitgave met ons koningshuis zou moeten vergeleken worden met deze van de president van Tsjechië bijvoorbeeld. Dat is een land met min of meer het zelfde bevolkingsaantal als België.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 10:49   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ik herhaal wat ik al zei: Onze feodale nazis - sorry het Koninghuis - kost ons 30 miljoen. Evenveel als Duitsland uitgeeft aan hun president.
Dat zijn de kosten die "duidelijk vrijgegeven" worden.

Maar de verstoken kosten, zoals de hele koninklijke schenking, de snoepreisjes, de feestjes, het wegsifoneren van fondsen, het gepruts met verloning van medewerkers (Poolse dakwerkers iemand?), kortom het gekonkel achter de schermen, dat wordt prachtig weggefoefeld.
Oud 6 augustus 2013, 10:53   #51
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Hopla, Peterke haalt er der N-VA weer bij.
Ja hij is slecht bezig... hij kan veel beter.
Oud 6 augustus 2013, 10:59   #52
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

De Zwitserse bondskanselier kost 60 keer minder dan de Belgische monarch. De Zwitserse bondskanselier is democratisch gelegitimeerd.

Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 6 augustus 2013 om 11:00.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 11:32   #53
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Die familie is al even corrupt als Uw gefavoritiseerde partij. Dat verklaart wel veel.
Spabert = sarcasme grappenmaker, die moet je anders leren lezen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 11:34   #54
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die familie is al even corrupt als Uw gefavoritiseerde partij. Dat verklaart wel veel.
maddox, deze kleine trol is dik met je voeten aan het spelen...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 11:39   #55
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ja hij is slecht bezig... hij kan veel beter.
Sorry hoor... topic starter Garry (vlaams blok) opent met een stelling dat geen enkele partij een visie formuleert voor een post-monarchie. In mijn antwoord sprak ik eerst over de traditionele partijen waarom die dat volgens mij niet doen, en daarna over n-va. Of vielen die laatsten buiten de perimeter van de openingspost misschien ?
Oud 6 augustus 2013, 11:39   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Spabert geeft me wel lekker de kans op onze rode rakkers te schieten. Da's ook een pleziertje nietwaar?
Oud 6 augustus 2013, 11:40   #57
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Spabert geeft me wel lekker de kans op onze rode rakkers te schieten. Da's ook een pleziertje nietwaar?
Ieder diertje zijn pleziertje. No problem.
Oud 6 augustus 2013, 13:27   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een president duurder dan een famille royale ?

De Lorre is zelfs geen troonopvolger meer, tenzij alle kindjes van de Phluppen zouden sterven en hij er geen nieuwe maakt. Daarvoor was hij zoiets van 12° zeker ?
Wel, die (grappige) nietsnut heeft een pree van 26.000 euro per maand, en woont gratis.

Het pensioen van de 'onbekende' papa van Delfientje bedraagt exact hetzelfde als de pree destijds van kroonprins Philippeken.
Maar die onbekende papa en zijn Italiaanse Paola-kan-geen-Nederlands-geleerd-krijgen woont eveneens gratis.
Weet gij hoeveel dat per maand is ?

Hoeveel flikken bewaken de paleizen? Een 150 tal geloof ik.
Hoeveel 'bewakers' heeft de president van de EU ? Zes geloof ik.

Laat mij dus niet lachen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2013, 04:44   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Steeds opnieuw gaat deze discutie tussen voorstanders en tegenstanders van het koningshuis.

Maar nog geen één van al die grote koppen die we in de politiek hebben zitten heef hieromtrent nu eens een nieuw land uitgetekend. Hoe moet dat er uit zien ingeval van een scheiding?

Steeds wordt er geopperd dat een president duurder zou zijn, maar hebben we die nodig? Moeten we verplicht kiezen tussen de collega of de pest?

Waarom niet een totaal ander orgaan , een raad bijvoorbeeld die instaat voor het bestuur van het land, en hoe moet dat land er uitzien, welke sociale wetgeving gaan we hanteren, hoe wordt de nieuwe grondwet? Wie durft het aan om daar eens iets omtrent op papier te zetten vertrekkende van nul?

Ze gaan altijd zo graag over de grens heen kijken hoe het er daar aan toe gaat om dat als een voorbeeld te stellen, maar wanneer dat niet in hun kraam past zwijgen ze in alle talen over het buitenland. Dat bv. in Nederland Bea nu terug prinses is, daar hoor je ze niet over spreken. Wij hebben drie koninginnen en twee koningen. Waar elders hebben ze dat nog voor een landje van een halve scheet groot? Hoeveel van die hofnarren heeft België nog nodig?

Waar zitten die politici met ballen aan hun lijf en gezond boeren verstand tussen de oren?

Een ware schande is het. Politici die dit hebben goed gestemd zijn geen stamp voor hun kloten waard.
Met drie minister-presidenten en een premier is een president overbodig.

De Amerikaanse president verdient een derde van wat Koning Albert verdient. Bovendien heeft Obama niet het gezelschap van een president en drie presidentsvrouwen die eveneens voluit uit de belastingsruif eten.
Oud 7 augustus 2013, 04:46   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
De Zwitserse bondskanselier kost 60 keer minder dan de Belgische monarch. De Zwitserse bondskanselier is democratisch gelegitimeerd.
Twee zinnen waarmee alles is gezegd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be