Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2013, 22:28   #41
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Doe niet zo neerbuigend gast. Mijn sector is niet de elektriciteitsopwekking en dan VRAAG dan ook om meer uitleg. Dus serieus minder noten op uwe zang of anders oprotten.

Point is inderdaad dat business en markt gaat beslissen welk systeem op de markt komt, maar dat wil niet zeggen dat er geen debat meer gehouden kunnen worden over de huidige technische mogelijkheden en welke return of investment deze kunnen bezorgen.
Oei, is het niet aangenaam als iemand neerbuigend doet? Het is misschien eens een les voor u. U deed zelf niets anders, ondanks uw lage scholing.

Mijn sector is ook niet de elektriciteitsproductie. Maar ondanks dat feit weet ik toch hoe het zit.

verder: *"gehouden kan worden"

En over die technische mogelijkheden heb ik hier al verschillende dingen gepost. Inclusief het aangeven van ROV (of vooral negatieve ROV)
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 22:30   #42
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik wil nochtans direct tekenen voor 8% return on investment. Aan de hebzucht van sommigen komt gewoonweg geen einde, aan hun ego al evenmin blijkbaar.
acht procent in dergelijke investeringen is te dom om los te lopen, eenmaal de RV en inflatie meegerekend.
Oud 13 augustus 2013, 22:31   #43
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Op dit moment ...
aja? U bent de superbatterij aan het uitvinden
Oud 13 augustus 2013, 22:34   #44
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm, nooit gehoord van een appeltje tegen de dorst? Jij alles liever opsnuiven?
Een lange termijn rekening bij de bank brengt 3procent op wanneer je het 10 jaar zet. Ik zet het 6 jaar bij ecopower en brengt me 8 procent op. Dekt juist de inflatie en in noodgevallen kan ik nog altijd over dat geld beschikken en het meest interessante is dat het niet bij een bank staat
mijn excuus, mijn wel edel hoogverheven rijke in een superappartement wonende chauffeur van de dikke SLK. Moest je enig verstand hebben zie je dat uw winst herinvesteren in uw eigen bedrijf misschien nog het meeste zou opbrengen. Maar dan uiteraard alleen maar indien je inderdaad zo'n groot bedrijf hebt zoals je eerder zei, het inderdaad zo goed aan het draaien is en het inderdaad in een sector zit waar er nog geld is Dan toch beter dat, als je tenminste je eigen beslissingen als bedrijfsleider goed vindt, dan aan nulgroei je geld steken in een bedrijf/sector/belegginsproduct
Oud 13 augustus 2013, 22:36   #45
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Oei, is het niet aangenaam als iemand neerbuigend doet? Het is misschien eens een les voor u. U deed zelf niets anders, ondanks uw lage scholing.

Mijn sector is ook niet de elektriciteitsproductie. Maar ondanks dat feit weet ik toch hoe het zit.

verder: *"gehouden kan worden"

En over die technische mogelijkheden heb ik hier al verschillende dingen gepost. Inclusief het aangeven van ROV (of vooral negatieve ROV)
Ik heb hier niet proberen mij slimmer voor te stellen dan ik op dit vlak ben, zoals het geval was van de mensen waar ik zo tegen deed.
Dus uw oog om oog, tand om tand is hierbij volledig gefaald.

En dan nog eens, lage scholing. Wtf heeft marktkennis te maken met scholing? Denk je nu echt dat je in school markt en technologie onderzoeken gaat uitvoeren? Of dat je haalbaarheidstudies moet gaan doorvoeren?

Dat klopt, maar ik wil cijfers zien en ben ervoor aan het kijken. Iedereen kan me zoveel blaasjes wijsmaken dat ze willen. Zolang ik niet zelf zie dat het niet mogelijk is, is het mogelijk.

Citaat:
mijn excuus, mijn wel edel hoogverheven rijke in een superappartement wonende chauffeur van de dikke SLK. Moest je enig verstand hebben zie je dat uw winst herinvesteren in uw eigen bedrijf misschien nog het meeste zou opbrengen. Maar dan uiteraard alleen maar indien je inderdaad zo'n groot bedrijf hebt zoals je eerder zei, het inderdaad zo goed aan het draaien is en het inderdaad in een sector zit waar er nog geld is Dan toch beter dat, als je tenminste je eigen beslissingen als bedrijfsleider goed vindt, dan aan nulgroei je geld steken in een bedrijf/sector/belegginsproduct
Lol wtf? Winsten investeren in participaties van cooperatieven? hahaha jij bent gewoon totaal achterlijk man. Serieus.
Als bedrijf en al zeker een kmo heb je geen geld om dat te investeren in zo een onzin.
Leer eerst eens lezen. Alles van het vaste bedrag dat ik maandelijks gebruik voor hobbies, tijdverdrijf, feestje, etc etc dat ik niet opgebruik steek ik in participaties van ecopower. Heeft niks met mijn bedrijf te maken.
Jij probeert hier de snuggere uit te hangen terwijl het je niet eens lukt te lezen wat er staat
Citaat:
acht procent in dergelijke investeringen is te dom om los te lopen, eenmaal de RV en inflatie meegerekend.
Ok volgende eigenschappen moeten de investment hebben en ik wil meer return of investment hebben.
- gewaarborgde ROV van 6procent
- Doormiddel van een boete van 2 procent of minder geld terug te trekken
- min looptijd van 6 jaar.

Laat eens zien wat voor product je afkomt.

Laatst gewijzigd door openeye : 13 augustus 2013 om 22:43.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 22:42   #46
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hier niet proberen mij slimmer voor te stellen dan ik op dit vlak ben, zoals het geval was van de mensen waar ik zo tegen deed.
Dus uw oog om oog, tand om tand is hierbij volledig gefaald.

En dan nog eens, lage scholing. Wtf heeft marktkennis te maken met scholing? Denk je nu echt dat je in school markt en technologie onderzoeken gaat uitvoeren? Of dat je haalbaarheidstudies moet gaan doorvoeren?

Dat klopt, maar ik wil cijfers zien en ben ervoor aan het kijken. Iedereen kan me zoveel blaasjes wijsmaken dat ze willen. Zolang ik niet zelf zie dat het niet mogelijk is, is het mogelijk.
dan kan ik maar zeggen: zoek gerust zoveel u wil. Ik hoop (echt gemeend) dat u het vindt. Het zal u financieel zeer goed uitkomen en onze maatschappij economisch gezien ook. Maar eerlijk gezegd: denk je nu echt niet dat, indien wat u voorstelt mogelijk zou zijn, men dat nog niet zou in de praktijk gebracht hebben? Energie blijft energie en geld blijft geld. Dat zijn beide geen zaken die je uit de vrije lucht kan plukken. Hoe graag ik dat als wetenschapper ook zou willen!
Oud 13 augustus 2013, 22:42   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je kan elektriciteit gewoon de grond injagen ja. Maar centrales stilleggen doe je niet zomaar. De heropstart van zo'n dingen is verre van snel noch eenvoudig.
Dat is het grote probleem met het stabiel houden van een elektriciteitsnet: je kan niet zomaar zitten omgooien qua producenten of vermogens. Vandaar dat het altijd met handen en voeten uitleggen is aan die voorvechters van alternatieve energiebronnen dat hun grote groene droom gewoon niet mogelijk is. Je kan slechts een deel van de energievraag opvangen met alternatieve energiebronnen, omdat die simpelweg niet te voorspellen zijn en niet stabiel zijn. Om uw net stabiel te houden moet je X % van de gevraagde capaciteit kunnen leveren met een stabiele bron, wat die ook moge zijn. Gezien wij geen (behalve die pisdam in Coo) stabiele alternatieve energiebronnen hebben, zal dat dus nooit lukken. Tenzij je massaal uit het buitenland begint te importeren, wat je dan wederom extra gaat betalen. Het is al wel genoeg dat we nu zwaar extra gaan mogen betalen door de sluiting van de kerncentrales, laat ze dus maar ver weg blijven van die alternatieve energiebronnen.
Er zou er eens ééne moeten opkomen om een schakelaar in al die alternatieve bronnen te plaatsen.
Een schakelaar a la domotica verbonden met de elektriciteit centrale.
Teveel stroom op het net, alle schakelaars op "uit", te weinig stroom alle schakelaar op "aan".
Oud 13 augustus 2013, 22:44   #48
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zou er eens ééne moeten opkomen om een schakelaar in al die alternatieve bronnen te plaatsen.
Teveel stroom op het net, alle schakelaars op "uit", te weinig stroom alle schakelaar op "aan".
Een centrale is geen motor die direkt minder brandstof gaat omzetten in energie naargelang je op de rem trapt...
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 22:45   #49
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Lol wtf? Winsten investeren in participaties van cooperatieven? hahaha jij bent gewoon totaal achterlijk man. Serieus.
Als bedrijf en al zeker een kmo heb je geen geld om dat te investeren in zo een onzin.
Leer eerst eens lezen. Alles van het vaste bedrag dat ik maandelijks gebruik voor hobbies, tijdverdrijf, feestje, etc etc dat ik niet opgebruik steek ik in participaties van ecopower. Heeft niks met mijn bedrijf te maken.
Jij probeert hier de snuggere uit te hangen terwijl het je niet eens lukt te lezen wat er staat
1) persoonlijke aanval gerapporteerd
2) Winst moet je investeren in uw EIGEN bedrijf. Leer zelf eerst een lezen, houtbewerker. Zeker niet in bedrijven waar er politiekers aan de macht zijn. 8% is lachwekkend qua return voor zoiets. Als je dan toch zo goed aan het draaien bent, moet je die winst in je eigen bedrijf houden om nog te groeien en verder te investeren . Iedereen die een deftig niveau aan economie gekregen heeft, weet dit. Maar ja, tussen de schaven, raspen en zagen zullen ze dat u niet uitgelegd hebben zeker?
Oud 13 augustus 2013, 22:46   #50
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
dan kan ik maar zeggen: zoek gerust zoveel u wil. Ik hoop (echt gemeend) dat u het vindt. Het zal u financieel zeer goed uitkomen en onze maatschappij economisch gezien ook. Maar eerlijk gezegd: denk je nu echt niet dat, indien wat u voorstelt mogelijk zou zijn, men dat nog niet zou in de praktijk gebracht hebben? Energie blijft energie en geld blijft geld. Dat zijn beide geen zaken die je uit de vrije lucht kan plukken. Hoe graag ik dat als wetenschapper ook zou willen!
In België? You are fucking joking right?
Overlaatst nieuwe gasketel gestoken. Had een fantastische en zwaar beveiligde gasventiel meegebracht van Duitsland die ik mocht demonteren en vervangen met een ouderwetse shitmodel van Belgische makelij omdat de controlleur van de gasmaatschappij het niet wou keuren met dat ventiel.
Vertel me niet dat er effectief in België enige voorruitgang is op technologisch gebied. ,
Oud 13 augustus 2013, 22:47   #51
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

maar dat kan technisch allemaal. Probleem is dat je het TEKORT moet opvangen. En hoe zal je dat doen? Door ervoor te zorgen dat er voldoende stabiele centrales aanwezig zijn in uw net! En dat kan enkel maar met kernenergie, gascentrales, steenkoolcentrales, ......
Oud 13 augustus 2013, 22:49   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar dat kan technisch allemaal. Probleem is dat je het TEKORT moet opvangen. En hoe zal je dat doen? Door ervoor te zorgen dat er voldoende stabiele centrales aanwezig zijn in uw net! En dat kan enkel maar met kernenergie, gascentrales, steenkoolcentrales, ......
Dat zal wel zo zijn, maar ondertussen zou men al het probleem van de baan hebben van overcapaciteit.
Toch al 1 van die 2 problemen opgelost?
50% vooruitgang?
Oud 13 augustus 2013, 22:50   #53
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
1) persoonlijke aanval gerapporteerd
2) Winst moet je investeren in uw EIGEN bedrijf. Leer zelf eerst een lezen, houtbewerker. Zeker niet in bedrijven waar er politiekers aan de macht zijn. 8% is lachwekkend qua return voor zoiets. Als je dan toch zo goed aan het draaien bent, moet je die winst in je eigen bedrijf houden om nog te groeien en verder te investeren . Iedereen die een deftig niveau aan economie gekregen heeft, weet dit. Maar ja, tussen de schaven, raspen en zagen zullen ze dat u niet uitgelegd hebben zeker?

Eerst lezen wat er staat en dan proberen de snuggere uit te hangen.
IK GA 200 EURO INVESTEREN IN MIJN BEDRIJF MET MIJN EIGEN GELD.

Wat een account manager je toch bent. Hou je bezig met je account en voor de rest gewoon ssssttt, want serieus. haha

Je steekt geen persoonlijk kapitaal in je eigen bedrijf. Je kan dat niet rechtvaardigen tegenover de belastingen in de eerste plaats en het is gewoon idioot om dat te doen. Wat als je falliet gaat? Wat krijg ik terug in participaties of shares als ik dat geld investeer? Hoeveel shares krijg ik denkje als ik 200 euro investeer.

Hahaha! Wtf, onder welke steen kom jij tevoorschijn.

Laatst gewijzigd door openeye : 13 augustus 2013 om 22:51.
Oud 13 augustus 2013, 22:50   #54
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Met een kerncentrale bij te plaatsen hadden al die pseudo groenestroomfabriekjes nooit het daglicht gezien en was er al iets minder gesjoemel omtrent energie.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 22:59   #55
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
opslaan van elektriciteit op een efficiente & ecologische manier is op dit moment a big nono
Men heeft het ooit nog trachten te verwezenlijken door de autostrades te verlichten, accumulatiekachels, nachttarief, pompcentrales, productiedalen verkopen aan het buitenland... allemaal goed bedoeld, soms zelfs efficient de omstandigheden in acht genomen, soms gewoonweg duur of overbodig. Oplossingen genoeg, maar het één al duurder dan het andere, en meestal beperkt in capaciteit.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 23:00   #56
openeye
Gouverneur

Standaard

Met 200 euro kan ik de bovenverdieping van het gebouw laten stofzuigen. Jup, dat is natuurlijk een wijze investering om mijn persoonlijk capitaal te investeren.

Laatst gewijzigd door openeye : 13 augustus 2013 om 23:00.
Oud 13 augustus 2013, 23:01   #57
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst lezen wat er staat en dan proberen de snuggere uit te hangen.
IK GA 200 EURO INVESTEREN IN MIJN BEDRIJF MET MIJN EIGEN GELD.

Wat een account manager je toch bent. Hou je bezig met je account en voor de rest gewoon ssssttt, want serieus. haha

Je steekt geen persoonlijk kapitaal in je eigen bedrijf. Je kan dat niet rechtvaardigen tegenover de belastingen in de eerste plaats en het is gewoon idioot om dat te doen. Wat als je falliet gaat? Wat krijg ik terug in participaties of shares als ik dat geld investeer? Hoeveel shares krijg ik denkje als ik 200 euro investeer.

Hahaha! Wtf, onder welke steen kom jij tevoorschijn.

goed om weten dat je maar 200 euro kan investeren qua privékapitaal Blijkbaar gaan de zaken dan toch niet zo goed.

vervolgens: ik ben helemaal geen accountmanager. Ik zou niet weten waar je dat haalt. Ingenieurs op niveau zijn geen accountmanager, dat zou je toch moeten weten als je zo slim bent als je hier durft te beweren.

Ten derde: ipv je winst uit je bedrijf te trekken (ja, die schamele tweehonderd euro ) en te investeren in een "bedrijf" aan 8% voor enige vorm van belasting of tax of inflatie, steek je dat beter opnieuw in uw eigen bedrijf, als je tenminste in uw eigen kunnen geloofd en in uw eigen bedrijf. Het geeft je de kans voor nieuwe investeringen en nieuwe overnames. En vind je dat werkelijk zo achterlijk? Ga dan eens spreken met Marc Coucke, hij zal je nog wel een paar lesjes leren daarover, timmerman.

Kijk eens naar de grootste bedrijven ter wereld, zelfs in uwe IT sector waar je met zoveel woorden over spreekt: keer op keer investeerden ze hun winsten opnieuw in hun bedrijf om verder te groeien. Wat doe jij er mee? Ge koopt een wijvenoto en ge steekt uw geld aan acht procent bruto in een ander bedrijf. Mein gott, er moet nog veel water naar de zee stromen
Oud 13 augustus 2013, 23:04   #58
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met 200 euro kan ik de bovenverdieping van het gebouw laten stofzuigen. Jup, dat is natuurlijk een wijze investering om mijn persoonlijk capitaal te investeren.

*kapitaal

voor de rest toon je maar aan dat er nog veel werk aan de winkel is langs uw kant. Ik zou uw uitspraken over "het simpele productievolk" e.a. dus nog maar even in uw binnenzak houden, timmerman
Oud 13 augustus 2013, 23:08   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Met een kerncentrale bij te plaatsen hadden al die pseudo groenestroomfabriekjes nooit het daglicht gezien en was er al iets minder gesjoemel omtrent energie.
Al die groenestroomdinges zijn louter politiek, en beslist op europees niveau.
Ze zijn gepouseerd tot en met, en een waterval van subsidies (die onder meer oorzaak zijn van de dure transporttarieven) heeft de nodige investeerders over de brug getrokken.
Louter economisch gezien, zouden ze nooit het daglicht gezien hebben (nu toch niet). Het al of niet bijplaatsen van een belgische kerncentrale zou hier niets hebben aan veranderd. Er zou alleen momenteel een kerncentrale meer gesloten worden. Dit is alleszins mijn mening.
NB Technisch is er geen enkele reden om momenteel D1/2 te sluiten. Dit is louter om plaats te maken voor die groenestroomdinges.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 23:09   #60
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Al die groenestroomdinges zijn louter politiek, en beslist op europees niveau.
Ze zijn gepouseerd tot en met, en een waterval van subsidies (die onder meer oorzaak zijn van de dure transporttarieven) heeft de nodige investeerders over de brug getrokken.
Louter economisch gezien, zouden ze nooit het daglicht gezien hebben (nu toch niet). Het al of niet bijplaatsen van een belgische kerncentrale zou hier niets hebben aan veranderd. Er zou alleen momenteel een kerncentrale meer gesloten worden. Dit is alleszins mijn mening.
NB Technisch is er geen enkele reden om momenteel D1/2 te sluiten. Dit is louter om plaats te maken voor die groenestroomdinges.
voor een groot deel correct. Hoewel ik van mening ben dat het vervangen van een deel van onze centrales door een vierde generatie centrale op thorium wel een goede optie zou zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be