Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2013, 12:29   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Onzin. Ik hoef nergens te laten weten waar ik zit.
Daar gaat het niet om.

Maja, jij bent fan van Amerika, wat wil je.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 12:39   #42
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
²
3
Oud 27 augustus 2013, 12:43   #43
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Een op eerste zicht niet direkt waarneembaar, maar na een tijdje zie je als regelmatige forumbezoeker dat er toch een merkwaardig fenomeen zich voordoet.

De onderlinge inwisselbaarheid van 2 forummers en dat in 2 paar.

Enerzijds heb je Antoon en Illwill, die als 1 man reageren wat betreft het Atlantische Imperium en het neoliberalisme met het daaruit voortspruitend ontwrichtend bankair systeem met verbetenheid verdedigen.

Daarnaast heb je vette poi(s)on en Daiwa die oneliners komen posten in de aard van: 'De sossen hoor je weer niet' en 'Halal is een sossenvetpot.'

Soms gaat de Antoon/illwill-kernel over van dialectische toestand met 2 operanden naar een ternaire toestand met 3 operanden: Dixie logt in.
Gezever over medeforummers hoort thuis in de admindraden, geef ons liever uw mening.
Oud 27 augustus 2013, 12:46   #44
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Daar gaat het niet om.

Maja, jij bent fan van Amerika, wat wil je.
Fan van Amerika? LOL, hij moet ergens in de jaren 80 zijn blijven hangen. De fans van het eigenbelang, te lomp om te beseffen dat het eigenbelang deels ondergeschikt wordt gemaakt aan het gevoel van rechtvaardigheid voor iedereen.
Oud 1 september 2013, 21:11   #45
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Respect is iets dat in 2 richtingen werkt, anders werkt het niet. Respect voor totaal respectloze mensen, getuigt van totale minachting voor zichzelf. En dat dan nog aan anderen willen opleggen (Bertje Anciaux is hier een -pijnlijk- voorbeeld van) is een misdaad tegen de mens(elijk)heid.

groot gelijk,

en zeg nu eens, waarom moslims respect zouden moeten tonen voor jullie totaal respectloze westerlingen?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 04:58   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
groot gelijk,

en zeg nu eens, waarom moslims respect zouden moeten tonen voor jullie totaal respectloze westerlingen?
Bijten in de hand die voed is redelijk dom nietwaar.
Oud 2 september 2013, 09:46   #47
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
groot gelijk,

In de wereld van de totaal respectloze westerlingen kunnen moslims in zeer ruime mate van vrijheid hun geloof belijden, mogen ze een relatie aangaan met een niet-moslim, kunnen openlijk andere overtuigingen bekritiseren zonder angst voor gewelddadige reacties en kunnen mensen zich bekeren tot de islam.
In de wereld van de moslims is er amper vrijheid voor andere overtuigingen, is aangaan van een relatie met een moslim en zeker een moslima een zeer delicate zaak, kan kritiek uiten op de islam levensbedreigende vormen aannemen en is het verlaten van de islam opnieuw een zeer delicate zaak.
Uiteraard kunnen individuen en groepen van bovenstaande afwijken maar aan de grotere verhaallijnen daar valt niets van af te dingen.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 14:14   #48
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bijvoorbeeld omdat wij, respectloze westerlingen, ook aan moslims dop en/of ocmw uitkeringen aanbieden waar ze dik van kunnen profiteren. En als het niet lukt mogen ze tot op TV kabaal maken zonder in den bak in te vliegen.

Ik hoop dat ik van dezelfde diensten kan genieten in een moslimland.

Laatst gewijzigd door kwantum : 2 september 2013 om 14:15.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 14:22   #49
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
groot gelijk,

Geef eens een reden waarom we respect moeten tonen voor de moslims?
Ze breken de westerse cultuur af tot op het bot. Steden worden gewoon vuilbakken waar alle autochtonen weglopen, op enkele linkse rakkers na. En ik moet daarvoor respect tonen?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 14:27   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Geef eens een reden waarom we respect moeten tonen voor de moslims?
Ze breken de westerse cultuur af tot op het bot. Steden worden gewoon vuilbakken waar alle autochtonen weglopen, op enkele linkse rakkers na. En ik moet daarvoor respect tonen?
2

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 15:50   #51
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
groot gelijk,

Hoezo respectloos? Hoeveel gehoofddoekte vrouwen worden lastig gevallen op straat, hoeveel ongehoofddoekte vrouwen en wie valt hen lastig?
Hou toch op met je geleuter zeg!

Wie valt homo's lastig, wie vrouwen op straat, hoeveel criminelen van allochtone oorsprong in gevangenissen, hoeveel bekend bij jongeren criminaliteit, hoeveel allochtone vrouwen in vluchthuizen..en waarom?

Respect?
Laat me niet lachen zeg!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 16:10   #52
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Een op eerste zicht niet direkt waarneembaar, maar na een tijdje zie je als regelmatige forumbezoeker dat er toch een merkwaardig fenomeen zich voordoet.

De onderlinge inwisselbaarheid van 2 forummers en dat in 2 paar.

Enerzijds heb je Antoon en Illwill, die als 1 man reageren wat betreft het Atlantische Imperium en het neoliberalisme met het daaruit voortspruitend ontwrichtend bankair systeem met verbetenheid verdedigen.

Daarnaast heb je vette poi(s)on en Daiwa die oneliners komen posten in de aard van: 'De sossen hoor je weer niet' en 'Halal is een sossenvetpot.'

Soms gaat de Antoon/illwill-kernel over van dialectische toestand met 2 operanden naar een ternaire toestand met 3 operanden: Dixie logt in.
Goed gezien...

Is dit vergelijkbaar met Alice/Marie?

Zou men ook een algoritme kunnen ontwikkelen waarmee men met bepaalde niveaus van waarschijnlijkheid collusies / dubbelnicks kan opsporen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 16:24   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Met welk een pretentie denkt men iets als 'respect voor een religie' te kunnen afdwingen?

Respect is iets dat je moet verdienen, niet afdwingen met geweld.

En als de islam er niet in slaagt respect te verdienen, dan ligt de fout wellicht bij de islam zelf en niet bij de 'racistische' of 'onverdraagzame' Vlaming.

Moslims en hun linkse schoothondjes moeten leren leven met mensen die de islam niet leuk vinden en dat openlijk uiten.

Net zoals christenen dat hebben moeten leren, moeten moslims leren omgaan met kritiek en spot.
Dit is een vrije, seculiere samenleving en hier mag je kritiek hebben op en spotten met eender welke religie, dus ook met de islam.

Als de politici een andere mening zijn toegedaan en onder het mom van 'islamofobie bestrijden' de deur willen openzetten naar een religieuze dictatuur moeten ze dat openlijk toegeven.
Mee eens.
Ik heb niet het minste respect voor de islam, wel voor mensen die zo dom zijn dat geloof te volgen.
Zeker als ze hun mening proberen verdedigingen.
Jammer genoeg slagen de meeste gelovigen daar niet in.
Of ze haken snel af, of ze vinden u een racist..
Verloren moeite dus.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 16:30   #54
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Voor een aanzienlijk deel van de Moslims is hun homeland... België.
Uit een tekst van Lukas Vander Taelen over de wijk waar hij woont:

Want bijna al de jonge allochtonen mogen dan wel de Belgische nationaliteit hebben, enige identificatie met dit land hebben zij niet. Integendeel: 'België' is een scheldwoord...

Hieronder de ganse tekst, zoals gepubliceerd in de pers:

LUCKAS VANDER TAELEN (Groen!) is het beu naast een getto te leven waar allochtone jongeren hem behandelen alsof hij op hun privéterrein loopt. 'Waarom durven wij niet opkomen voor wat eigenlijk essentieel is: respect voor de wetten en de waarden van het land waarin wij leven?'

Ik woon vlakbij een buurt in Vorst, van de Merodestraat tot het Zuidstation, die je zelfs met de meest multiculturele vooringenomenheid niet anders dan als een getto kunt omschrijven. Mijn dochter heeft het al lang opgegeven om in die wijk te gaan. Daarvoor is ze net iets te vaak uitgescholden voor veel onfraais. Ik fiets er elke dag door en beleef steeds een ander avontuur. Dubbel geparkeerde auto's, bestuurders die een kruispunt blokkeren om met elkaar te praten, rondhangende jongeren die je bekijken alsof je op hun privédomein komt.

Probeer vooral niets te zeggen als je weer eens bijna omvergereden wordt: de laatste keer dat ik dit toch deed, werd ik de huid vol gescholden door een omstaander van nog geen zestien jaar, die zijn tirade afsloot met een boodschap die ik niet vertaal: 'Nique ta mére.' Dat was minder erg dan de vorige keer, toen een andere jonge Maghrebijnse chauffeur zich door mijn gedrag beledigd voelde: ik had het aangedurfd mijn voorrang te nemen. Zijn eer was dusdanig gekrenkt dat hij dit blijkbaar enkel kon rechtzetten door me in het gezicht te spuwen...

Dus vooral: zwijgen. Want als je probeert duidelijk te maken dat 70 km per uur veel te snel is in een zone 30, dan heb je meteen recht op een confrontatie met het eergevoel van een jonge nieuwe Belg die het niet kan hebben dat iemand hem ook maar iets verbiedt en die bereid is je daarom in elkaar te rammen.

Twintig jaar geleden was ik ervan overtuigd dat de jonge nieuwe Belgen snel geassimileerd zouden worden. Maar nu is in Brussel een generatie van 'rebels without a cause' opgegroeid die zich altijd verongelijkt en tekortgedaan voelt. Nooit voor iets verantwoordelijk, het is altijd de fout van iemand anders: van de overheid, van de racistische Belgen. En ook binnen hun eigen families blijven de jonge Maghrebijnse mannen onaantastbaar. Toen de politie in Molenbeek een jongen oppakte, organiseerde de vader meteen een betoging omdat zijn zoon 'nog geen appel zou stelen.'

De inspanningen van de overheid in de probleemwijken hebben ervoor gezorgd dat de jongeren de noodzaak niet voelen die te verlaten, toonde een ULB-studie vorig jaar aan. Zo creëer je de bekrompenheid van een dorp in de grote stad.

Een dochter van Marokkaanse vrienden heeft een Belgisch vriendje. Met hem gaat ze nooit uit in de wijk, omdat ze meteen wordt nageroepen. Want bijna al de jonge allochtonen mogen dan wel de Belgische nationaliteit hebben, enige identificatie met dit land hebben zij niet. Integendeel: 'België' is een scheldwoord...

Jonge vrouwen alleen zie je overigens bijna nooit in de wijk.En zeker niet in het café , daar worden ze zelfs niet gedoogd. Toen een medewerkster van de gemeente er een koffie vroeg, werd haar snel duidelijk gemaakt dat ze er niet op moest rekenen om bediend te worden. Als ik de Merode-wijk binnenfiets,dan weet ik dat ik tot ver voorbij het Zuidstation niet één vrouw op een caférras zal zien. En dan heb ik het nog niet over de dubbele seksuele moraal die van jonge allochtone vrouwen nog steeds verwacht dat ze tijdens de huwelijksnacht hun maagdelijkheid bewijzen, ook al weet iedereen dat Brusselse ziekenhuizen met een eenvoudige ingreep maagdenvliezen herstellen...
Een gerenommeerd Frans-Marokkaanse kunstenaar stelde tot vorige week een merkwaardige installatie tentoon in Brussel: een reeks bidtapijtjes met schoenen. De kunstgalerij kreeg onmiddellijk dreigtelefoons, het glas voor het kunstwerk werd bespuugd en beschadigd. De commotie kwam er omdat er bij het bidtapijtje rode vrouwenhakken te zien waren. De kunstenaar wou op die manier 'de plaats van de vrouw in de Islam' aankaarten maar dat kan al niet meer in Brussel: na een paar dagen werd het kunstwerk verwijderd.

Misschien moeten we ons eens afvragen hoe het komt dat we aanvaard hebben dat principes als de vrijheid van de kunstenaar en gelijke rechten voor man en vrouw niet voor iedereen gelden in dit land. Waarom durven wij niet opkomen voor wat eigenlijk essentieel is: respect voor de wetten en de waarden van het land waarin wij leven? Een hoofddoekenverbod is geen oplossing maar misschien moeten we toch eens nadenken over hoe we op een assertieve manier kunnen duidelijk maken dat wij durven verdedigen wat wij belangrijk vinden.

Het is de verdienste van links geweest om meer aandacht te vragen voor discriminatie en sociale achterstand. Het probleem ligt jammer genoeg dieper: we zijn bang geweest om onze waarden op te dringen aan allochtonen. Die waarden zijn mij echter te dierbaar om ze verloren te laten gaan.
Oud 2 september 2013, 19:29   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Voor een aanzienlijk deel van de Moslims is hun homeland... België.
Beseffen ze dat zelf wel ?
Oud 2 september 2013, 19:41   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
groot gelijk,

Omdat het hun vrije keuze was om hier hun leven op te bouwen.
Oud 2 september 2013, 20:15   #57
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
groot gelijk,

Doen ze dat dan misschien?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 20:51   #58
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Goed gezien...

Is dit vergelijkbaar met Alice/Marie?

Zou men ook een algoritme kunnen ontwikkelen waarmee men met bepaalde niveaus van waarschijnlijkheid collusies / dubbelnicks kan opsporen?
Bestaat al, stylometry
http://en.wikipedia.org/wiki/Stylometry

En er is open source software voor.
http://www.philocomp.net/humanities/signature

Citaat:
Signature, a program designed to facilitate "stylometric" analysis and comparison of texts, with a particular emphasis on author identification
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 09:42   #59
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
groot gelijk,

Inderdaad moeilijk voor moslims. Bestaat het woord 'respect' wel in jullie talen en landen? en zo ja, begrijp je de betekenis hiervan?

Als westerling ben ik totaal respectloos voor mensen die van elders komen en hier hun wetten komen stellen. Eveneens ben ik totaal respectloos voor mensen die hun vrouwen als minderwaardig beschouwen, en niet als mens, maar als hun bezit. Ik ben totaal respectloos vaar mensen die mijn dochters naroepen dat ze hoeren zijn en lastigvallen omdat ze 'westers' gekleed zijn. Eveneens heb ik geen respect voor de bende Marokkaanse jongetjes die mijn zoon in het metrostation Zwarte Vijvers met messen bedreigden om zijn geld af te geven. Ook geen respect voor jongeren die de hele dag met voor ons, (normaal werkende mensen), onbetaalbare auto's de hele dag rondrijden alsof de verkeersregels alleen voor de autochtonen zijn (op uren waarop autochtonen werken en niet de tijd hebben om rond te rijden) . Moet ik verder gaan...

Respect heb ik wel voor de Italiaan iets verder op straat, die mijn taal spreekt, wiens kinderen met mijn kinderen speelde toen ze nog jong waren. Mee in de oudervereniging zat van de school, zonder te eisen dat het varkensvlees van de menu moest gehaald worden. enzovoort.

Respect heeft voor een moslim een heel andere betekenis, dan waarvoor het woord staat (op een paar uitzonderingen na, waarvan ik er ook ken trouwens), áls het al een betekenis heeft voor hen.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 12:50   #60
Kylero
Gouverneur

Standaard

Ghazala Khan (18) honor-killed by brother in broad daylight in Denmark for marrying without her family's approval. Husband survives gunshot wounds.

Husband (aged 40) cuts off his wife’s (16-year-old Nazia's) ears, nose, hair and damaged her teeth on Eid day 2007, due to his unfounded suspicion of adultery.

15 girls burn to death when religious police refuse to let them exit the building, due to not being veiled. Mecca March 2002 15

Mutilated for being raped. This women was 6 months pregnant when her husband cut off her nose, ears & tongue, & dug-out her eyes.

Rojda, a 13-year-old from Turkey, was raped, then forced to marry her rapist an unofficial Islamic-style ceremony. Her face was mutilated by her husband's family when she refused to prostitute herself after he was imprisoned for raping another child.[1]

De rest is te schokkend om te tonen, 'bekijk het zelf' http://wikiislam.net/wiki/Images:Violence_Against_Women

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be