Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2004, 09:17   #41
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

jaja, maar ik heb het dan wel over de oorlogen in het Helleense wereld. De Indianen waren nog niet ontdekt!
Oud 20 augustus 2004, 09:18   #42
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
als men ziet hoeveel medailles de Nederlanders telkens halen zowel op zomer als winterspelen en dat vergelijkt met onze oogst dan is het duidelijk dat er wel degelijk hier een slecht of onbestaande beleid is in vergelijking met Nederland.

Maar het zal mij worst wezen.
Ideaal zou zijn moesten de 6.000.000 Vlamingen zelf ieder week aan sport doen en zo proberen iets aan hun gezondheid te doen. Liever 6.000.000 sportende Vlamingen en geen medailles dan 1 gouden medaille en voor de rest luie op hun krent zittende voddebalen.
Als joggen,fietsen (niet prof), wandelen en al die andere boma-bezigheden bij jou tot sport behoren. Heb ik liever 1gouden medaille. Overheid heeft hier de grootste schuld. Nu ja autochtoonse jongeren zitten meer achter computerspelletjes en hebben niet veel interesse voor sport meer. Geef dan toch potverdorie de kans aan anderen. Maar tegen wat voor mensen zit ik hier te klappen who cares.... medaille? Heeft dat nut? Mijn belasting voor dit voor dat... Sporten is goed (met sporten bedoelt em ook zijn gat opheffen). Mogst ik kunnen doorbreken met mijn sport zou ik Nederland of bij Turkse team willen behoren.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2004, 09:41   #43
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Succes gewenst met uw sport.

Dinsdagavond wedstrijd, donderdag training, dinsdag trainig, woensdag wedstrijd, donderdag training, zaterdag wedstrijd, ... allemaal zonder subsidies .. das sport.
Das mijn programma van deze week en volgende week.

en gisteren tijdens de training in het park veel sportende mensen gezien (van alle kleuren trouwens) en da vond ik tof. Veel toffer dan spurtkanon Anna Bole tegen Ster Oiden te zien lopen op de 100 meter doping. Om niet te spreken van E. Po die de marathon wint of zo.

Neen geeft mij dan maar die bomma-sporten zoals je ze noemt. Mensen die uit eigen beweging proberen om iets aan hun gezondheid te doen. Is veel belangrijker voor een land en voor zijn sociale zekerheid.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2004, 10:43   #44
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Topsport: geen euro moet daar naar toe. Er moet nu één iemand uitleggen waarom mijn belastingsgeld moet gaan naar iemand die god ganse dagen aan sport doet.
zoveel van jouw euros belastinggeld gaat er niet naar topsporters hoor. opleidingen en zo wel misschien, maar voor de rest worden topsporters gesponserd en is het de bedoeling dat ze geld verdienen met hun sport.
Citaat:
Het geld moet gaan naar volksport: infrastructuur, begeleiding en subsidie van clubs, etc ... De mensen moeten meer sporten. De bedoeling of het succes van het sportbeleid moet niet zijn om zo veel mogelijk medailles te behalen. Precies of die medailles hebben enige maatschappelijke nut?
prestaties van personen zoals onze toptennissers, toplopers, topjudoka's topwielrenners, topvoetballers, ... hebben wel degelijk maatschappelijk nut. ze zorgen er voor dat de jeugd aan sport wil doen. hoeveel kinderen hebben het tenisracket niet opgenomen na de successen van kim en justine? hoeveel zijn er in den tijd nie beginnen voetballen als de belgen het nog goed deden?

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2004, 13:05   #45
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
zoveel van jouw euros belastinggeld gaat er niet naar topsporters hoor. opleidingen en zo wel misschien, maar voor de rest worden topsporters gesponserd en is het de bedoeling dat ze geld verdienen met hun sport.
prestaties van personen zoals onze toptennissers, toplopers, topjudoka's topwielrenners, topvoetballers, ... hebben wel degelijk maatschappelijk nut. ze zorgen er voor dat de jeugd aan sport wil doen. hoeveel kinderen hebben het tenisracket niet opgenomen na de successen van kim en justine? hoeveel zijn er in den tijd nie beginnen voetballen als de belgen het nog goed deden?
Kinderen die opkijken naar sporthelden zijn verkeerd opgevoed.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2004, 13:07   #46
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Philip, de olympische spelen werden duizende jaren terug net gegeven als teken van vrede, eenheid, vriendschap en verbondenheid. Ze hebben meer oorlogen gestopt als alle diplomaten van vandaag samen (Michel op kop)
Ach ja, Hitler toch mooi niet dan ...

Het waren goede bedoelingen, maar sinds de profs mogen meedoen is er niets meer aan ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 20 augustus 2004, 13:46   #47
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Kinderen die opkijken naar sporthelden zijn verkeerd opgevoed.
Zorg eerst dat uw eigen kinderen opgevoed geraken, voor ge dat bij een ander bekritiseert.

Bewondering voor anderen is al voor vele mensen een inspiratie geweest, als sporters, muzikanten, politici of wetenschappers naar hun motivatie gevraagd wordt is dat vaak het opkijken naar iemand in hun jeugd of zelfs later. Als jij nog nooit hebt opgekeken naar iemand anders, dan is dat heel erg spijtig.
Oud 20 augustus 2004, 13:50   #48
Tegendradigaard

Standaard

Toen ik nog heel klein was keek ik naar iedereen op. Nu is dat al wat minder maar ik ben zelf ook wat grote geworden ondertussen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 20 augustus 2004, 14:30   #49
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Zorg eerst dat uw eigen kinderen opgevoed geraken, voor ge dat bij een ander bekritiseert.

Bewondering voor anderen is al voor vele mensen een inspiratie geweest, als sporters, muzikanten, politici of wetenschappers naar hun motivatie gevraagd wordt is dat vaak het opkijken naar iemand in hun jeugd of zelfs later. Als jij nog nooit hebt opgekeken naar iemand anders, dan is dat heel erg spijtig.
Muzikanten, politici en wetenschapers vergelijken met sporters die louter bestaan voor eigen glorie en geld, vind ik idd een beetje absurd ...

Ik kijk en keek vroeger op naar mensen die geven om andere mensen in actieve zin. Naar missionarissen, naar reddingswerkers, naar schrijvers, etc ... Niet naar egocentrische opgeblazen sporters die de mensen een soort van suggoraat-super-ik geven omdat ze deel uit te maken van dezelfde nationaliteit ...

(Friedrich Nietzsche)
Oud 20 augustus 2004, 14:36   #50
Tegendradigaard

Standaard

't is trouwens niet omdat Nederland een gouden medaille haalt in het zwemmen dat alle hollanders plots kunnen zwemmen hoor ...

Oud 20 augustus 2004, 15:32   #51
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Laten we gewoon zo snel mogelijk de Belgische sportbonden afschaffen en als Vlamingen aansluiten bij de Nederlandse sportbonden.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=19017

Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 20 augustus 2004 om 15:35.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 08:06   #52
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Laten we gewoon zo snel mogelijk de Belgische sportbonden afschaffen en als Vlamingen aansluiten bij de Nederlandse sportbonden.
Je kan de eerste stap al zetten door te verhuizen naar Nederland. Zo ben je ook van de transfers naar de Walen vanaf. Je gaat je gelukkig voelen! Doen, man. Go for it. Gouden medaille verhuizen!
Oud 21 augustus 2004, 11:09   #53
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
't is trouwens niet omdat Nederland een gouden medaille haalt in het zwemmen dat alle hollanders plots kunnen zwemmen hoor ...
niet dat ze kunnen zwemmen, maar wel dat ze meer interesse tonen voor de sport en eventueel zelf beginnen zwemmen.
kijk maar in belgie. het aantal kinderen dat zich sinds 3 jaar geleden heeft aangesloten bij een tennisclub is exponentieel gestegen.
en dat si toch wat we willen? dat onze kinderen sporte en letten op hun gezondheid?

Oud 21 augustus 2004, 14:49   #54
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Je kan de eerste stap al zetten door te verhuizen naar Nederland. Zo ben je ook van de transfers naar de Walen vanaf. Je gaat je gelukkig voelen! Doen, man. Go for it. Gouden medaille verhuizen!
schitterend
Oud 21 augustus 2004, 15:22   #55
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Topsport: geen euro moet daar naar toe. Er moet nu één iemand uitleggen waarom mijn belastingsgeld moet gaan naar iemand die god ganse dagen aan sport doet.

Het geld moet gaan naar volksport: infrastructuur, begeleiding en subsidie van clubs, etc ... De mensen moeten meer sporten. De bedoeling of het succes van het sportbeleid moet niet zijn om zo veel mogelijk medailles te behalen. Precies of die medailles hebben enige maatschappelijke nut?

Mensen die voor andere mensen zorgen, altruïsten, die moeten geld en aandacht krijgen. Dat zijn de helden. Niet die egocentrische topsporters wiens enige verdienste is iets voor zichzelf of dode aanverwante te bewijzen, en daar bovendien nog geld voro willen ook van de gewone belastingsbetaler.

Er moet geld gaan naar topdiplomatie om vrede te stichten. Naar vredesinstituten. Naar de derde wereld, naar ontwikkelingshulp, naar de zorgsector, naar verenigingen die zich inzetten voor de zwakkere ...

De olympische spelen en topsport zijn een perversiteit en een teken van decadentie en uitbuiting.

Uitbuiting van vb. die Ivorianen die naar hier worden gehaald omdat ze goed kunnen voetballen, terwijl we de rest laten we zitten of terugsturen.
Ik stel voor om al het geld dat we verspillen aan politieke partijen voortaan aan de topsport te geven in België !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 17:08   #56
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik stel voor om al het geld dat we verspillen aan politieke partijen voortaan aan de topsport te geven in België !
Waarom enkel politieke partijen? Er zijn meer organisaties/ instellingen waar ze geld verspillen.
Trouwens bekijk de topsport zelf maar. Hoeveel ontvangt een iemand die voetbalt in eerste klasse? Hoeveel ontvangt iemand die toevallig met een tennisraket op een ballekke kan slaan. Dat ze iets verdienen goed maar niet overdrijven hé.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 17:32   #57
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
Waarom enkel politieke partijen? Er zijn meer organisaties/ instellingen waar ze geld verspillen.
Trouwens bekijk de topsport zelf maar. Hoeveel ontvangt een iemand die voetbalt in eerste klasse? Hoeveel ontvangt iemand die toevallig met een tennisraket op een ballekke kan slaan. Dat ze iets verdienen goed maar niet overdrijven hé.
snap het eens, dat betaal jij niet! dat betalen de sponsor van tornooien en clubs. de sporters betalen er net zoals jij een serieuze belasting op.

Laatst gewijzigd door james : 21 augustus 2004 om 17:32.
Oud 21 augustus 2004, 17:50   #58
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
snap het eens, dat betaal jij niet! dat betalen de sponsor van tornooien en clubs. de sporters betalen er net zoals jij een serieuze belasting op.
En de sponsors kunnen er niets van recupereren zeker? Ze kunnen er geen deel van terugkrijgen door belastingsvermindering?
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 17:53   #59
PAJOT
Banneling

Standaard

Het BOIC splitsen om nadien een Vlaamse federatie op te richten is waanzin. Er is slechts één organisatie die kan beantwoorden aan de werkelijkheid van ons volk, het Dietse volk : een verenigde Nederlandse federatie, de samensmelting van het BOIC en het NOC. Indien de Walen weigerachtig zijn, moet Vlaanderen zich maar eenzijdig bij het NOC aansluiten. De Walen zullen zich wel spoedig van hun situatie bewust worden en vervolgens toenadering zoeken.

Laatst gewijzigd door PAJOT : 21 augustus 2004 om 17:54.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2004, 19:20   #60
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Het BOIC splitsen om nadien een Vlaamse federatie op te richten is waanzin. Er is slechts één organisatie die kan beantwoorden aan de werkelijkheid van ons volk, het Dietse volk : een verenigde Nederlandse federatie, de samensmelting van het BOIC en het NOC. Indien de Walen weigerachtig zijn, moet Vlaanderen zich maar eenzijdig bij het NOC aansluiten. De Walen zullen zich wel spoedig van hun situatie bewust worden en vervolgens toenadering zoeken.
met als gevolg dat er op een enkeling na geen vlamingen naar de spelen zullen kunnen wegens te zwak en te duur. of denkt u dat noc vd hoogenband thuis zou gelaten hebben om met ilse heylen een nagenoeg niet bestaande kans op brons te verzilveren?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be