Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2013, 20:41   #41
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Zeg maar Vlaamse Koerd.
Sorry, ik wou niet familiair overkomen. Ik was gewoon je nickname ff vergeten.

Heb je liever Vlaamse of Belgische Koerd?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 20:42   #42
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Toch ben ik enorm geëvolueerd
Hopelijk stop je niet met evolueren want je beseft niet in wat voor een fascistisch kamp je bent terecht gekomen.

Deze man is reeds verder geevolueerd
http://gaapentuur.files.wordpress.co...m-15-31-18.png

Laatst gewijzigd door smiley : 21 september 2013 om 20:44.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 20:44   #43
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Hopelijk stop je niet met evolueren want je beseft niet in wat voor een fascistisch kamp je bent terecht gekomen.
Ik besef heel goed dat forum.politics.be een fascistisch kamp is, hoor; maar je hebt gelukkige uitzonderingen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 20:45   #44
smiley

Standaard

Citaat:
Ik besef heel goed dat forum.politics.be een fascistisch kamp is, hoor; maar je hebt gelukkige uitzonderingen.
Hou je niet van de domme. Uw profeet was democraat ?
Oud 21 september 2013, 20:48   #45
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Hou je niet van de domme. Uw profeet was democraat ?
De islam is de bron van alle ellende op deze aardbodem. Het moet eens tijd worden dat alle atheïsten en agnosten samen komen om die religie uit te roeien.

AP ! = Atheïsten power !
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 20:48   #46
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

The_Belgian_Kurd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, ik wou niet familiair overkomen. Ik was gewoon je nickname ff vergeten.

Heb je liever Vlaamse of Belgische Koerd?
Is niet erg, Belgische Koerd was vergissing, zeg maar Vlaamse Koerd
Oud 21 september 2013, 20:49   #47
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De islam is de bron van alle ellende op deze aardbodem. Het moet eens tijd worden dat alle atheïsten en agnosten samen komen om die religie uit te roeien.

AP ! = Atheïsten power !
De agnosten belden, ze weten nog niet zeker of ze wel gaan meedoen.
Oud 21 september 2013, 20:50   #48
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is niet erg, Belgische Koerd was vergissing, zeg maar Vlaamse Koerd
Vlaams-nationalisme is toch echt wel afgezaagd hoor.
Oud 21 september 2013, 20:52   #49
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
De agnosten belden, ze weten nog niet zeker of ze wel gaan meedoen.
Daarmee zeggen ze dus indirect dat ze de islam steunen.

Maar wij hebben ze niet nodig. Atheïsten zijn misschien in de minderheid maar wij zullen overwinnen.

AP ! H4 ! Heil Dawkins !
Oud 21 september 2013, 20:52   #50
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

AP ! = Atheïsten power !
Religie is een begrip. Begrippen vermoorden geen mensen.
Opletten dus met wat je allemaal uit je botten slaat.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 september 2013 om 20:53.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 20:53   #51
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Religie is een begrip. Begrippen vermoorden geen mensen.
Opletten dus met wat je allemaal uit je botten slaat.
Ik krijg serieus last van spetterpoep nu.
Oud 21 september 2013, 20:55   #52
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik krijg serieus last van spetterpoep nu.
Gebruik dan een toilet in plaats van je PC.
Oud 21 september 2013, 21:02   #53
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gebruik dan een toilet in plaats van je PC.
Oud 21 september 2013, 21:04   #54
Another Jack
Banneling

Standaard

Gaat het al wat beter?
Oud 21 september 2013, 21:07   #55
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat het al wat beter?
Mwau, het ging niet om spetterpoep maar om spijkerpoep.

Zo drol die dan langs je anus schaaft, AU !
Oud 21 september 2013, 21:17   #56
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nierika

Ik zie veel vermoedens in je post, en vooral veel opgewarmde kost die ik hier al tig keer heb gelezen alsook gehoord in de speeches van Wilders. Maar het is niet omdat iets honderd keer herhaald wordt, dat het ook waarheid wordt, in tegenstelling tot wat fascisten schijnen te geloven.

Ik zie ook dat je niet ingaat op het voorbeeld in mijn post: emir Abdelkader. Ik raad je terdege aan om je over hem te informeren, want hij is een typisch voorbeeld van hoe een moslim uit de klassieke periode in vrede en oorlog handelde. De manier waarop hij beschreven wordt door zijn Europese vijanden dwingt ook vandaag nog respect af.

Het is typisch voor een fascist als Wilders van te denken dat iets waarheid wordt door het tig keer te herhalen. Het is even typisch voor een rationeel en kritisch persoon om integendeel bronnen te onderzoeken, voortdurende nieuwe informatie op te nemen en onbekende namen te gaan opzoeken én er op in te gaan.

Ik bestudeer dit thema al meer dan tien jaar en mijn visie is ook enorm geëvolueerd. Aanvankelijk bekeek ik de zaken ook als een radicale atheïst voor wie al de problemen in de wereld uit het monotheïsme stammen. Ik heb me echter nooit verlaagd tot de simplistische islamofobie die je op dit forum leest, zo bekrompen ben ik gelukkig nooit geweest.

Toch ben ik enorm geëvolueerd en dat is precies omdat ik feiten en ervaringen tegenkwam die niet in mijn oude paradigma pasten. De meeste mensen gaan die feiten en ervaringen dan proberen negeren. Ik heb echter het risico genomen van het oude paradigma te laten varen. En ik ben er blij mee.
Ik ga ervan uit dat emir Abdelkader een heel minzaam en rechtvaardig man was. Niet omdat ik iets over hem gelezen heb, maar omdat ik het afleid uit hetgene je zegt.
Voorts zal je mij, ik herhaal het nogmaals met klem, niet horen beweren dat er zich onder moslims meer of minder goeie, slechte, rechtvaardige, eerlijke of leugenachtige mensen bevinden dan onder eender welke andere groep mensen.

Maar als ik wil weten hoe de islam beleden hoeft te worden, dan moet ik me alleen richten op het leven van Mohammed. Hij is voor moslims de edelste (of puurste) mens die ooit heeft geleefd, en het voorbeeld zoals dat moet gevolgd worden.
Emir Abdelkader is in mijn ogen dus gecorrumpeerd. Hij is niet meer dan een mens zoals jij, ik, Bush, Assad, of eender wie, en op zijn best een afkooksel van het origineel.

Het blijft voor mij persoonlijk een raadsel hoe Allah, die als rechtvaardig en goed wordt bewierookt, iemand kan "aanstellen" als zijn vertegenwoordiger op aarde (vergeef me mijn simplistische voorstelling, schuif even uw geloof opzij en probeer mee te denken als maagdelijke leek) die uiteindelijk met het zwaard in de hand legers leidt. Zijn opvolgers hebben zijn werk later voortgezet.

Tot daar aan toe, de geschiedenis staat bol van de veroveringstochten, maar Mohammed heeft wel een wereldgodsdienst gesticht.

Ik blijf erbij dat het heel moeilijk is om het soort mensen dat vandaag in Kenia heeft toegeslagen te overtuigen van hun misleiding, simpelweg vanwege het feit dat Mohammed zelf wapens in de hand nam.

Nu goed, intussen toch even wat opgezocht over emir Abdelkader.
Mijn conclusie: een rechtvaardig, goed mens.

Jouw vermoedelijke conclusie: een goed moslim.

Daar verschillen we van mening.

Oskar Schindler en John Rabe waren nazi's, maar hoe misleidend zou het zijn het nazisme af te wegen aan de hand van deze voorbeelden.
Bush en Christopher Drumgoole waren ook beiden christenen, en toch uitersten.

Verder hoop ik dat je je met deze zinsnede "in tegenstelling tot wat fascisten schijnen te geloven" niet persoonlijk tot mij richt, want dat zou ik niet alleen vrij aanmatigend vinden, maar vooral erg oneerlijk.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:20   #57
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit heeft niks met religie te maken.
Oh, dat is waar.

Maar enkel in de betekenis dat Islam geen religie is, maar een ideologie die gewelddaden vergoelijkt, net zoals nazisme of communisme.
Oud 21 september 2013, 21:21   #58
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
"Roofmoordenaar-bendeleider" is het gebruikelijke jargon van een bepaald soort haatvlekken dat moslims graag ontmenselijkt.
profeet' mohammed was inderdaad een roofmoordenaar en bendeleider. Slavendrijver trouwens ook. Waarom mag dat niet gezegd worden ? Wat heeft dat trouwens met 'moslims' te maken. De meeste die denken moslims te zijn weten die feiten niet eens over hun 'profeet' mohammed.

Citaat:
Ik persoonlijk begrijp de motivatie van mensen die zich bekeren tot de islam niet.
Dat heeft velerlei redenen. Allen lopen in de val van de leugens rondgestrooid door de islampropaganda via voor dat doel door moslims geschreven boeken, via websites enz. en allen hebben ze gemeen dat ze niks van de islam (bronteksten) en de geschiedenis ervan afweten ook het 'progressieve' klimaat helpt de islam sterk vooruit. Het 'islamofobie' en 'racismegeroep' tegen iedereen die de nare feiten over de islam uit de doeken doet geeft de islam vleugels, instanties zoals het cgkr of kifkif helpen de islam vooruit en telkens de islam slecht in het nieuws komt hoor je, 'dat is niet islam'. Enkele voorbeeldjes

Veel naieve beinvloedbare jongeren die op school met moslimvriendjes te maken krijgen verzeilen in de islam, veel daarvan zitten u in syrie te vechten voor 'de zaak van allah' (islamstaat met sharia), sommigen om te kunnen/mogen trouwen met een moslima, nog anderen uit racisme tegen blanken die denken dat blanken verantwoordelijk waren voor de slavenhandel, het blanke christendom zegt de islampropaganda (veel afrikanen bekeren zich daarom domweg tot islam) zelfhaat .. 'progressief' ingesteld zijn helpt veel om in die gevaarlijke imperialistische sekte terecht te komen en om later zelfs als zelfontploffers te eindigen in Irak of elders in hun strijd tegen de 'westerse imperialisten'.

Citaat:
Ik kan me wel voorstellen waarom mensen die geboren worden in een islamitisch gezin, ook moslim blijven.
Nogal wiedes. In het beste geval worden zij die de islam openlijk verlaten door hun familie en vrienden verstoten, in het slechtste geval worden zij gedood.

Citaat:
Maar het is niet omdat ik het niet begrijp, dat ik me geroepen voel hen belachelijk te maken of te beledigen.
Oei sinds wanneer mag men Hitler en het nazisme niet meer belachelijk maken of beledigen ?

Citaat:
We zijn tenslotte allemaal mensen, én dus produkten van onze omgeving.
Dat besef zou op zijn minst een beetje bescheidenheid mogen opleveren.
Met het jargon van een smiley plooi je mensen alleen maar op zichzelf terug en kom je tot nog meer verdeeldheid, opruiing en onbegrip.

Maar da's vermoedelijk ook de bedoeling, niet?
Met deze woorden is het maar al te duidelijk dat jij het niet begrijpt. Kijk jij vooral maar goed uit de islam niet al te veel te beledigen of belachelijk te maken. In een islamitisch kalifaat staat daar immers de doodstraf op.
Oud 21 september 2013, 21:43   #59
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch ben ik enorm geëvolueerd en dat is precies omdat ik feiten en ervaringen tegenkwam die niet in mijn oude paradigma pasten. De meeste mensen gaan die feiten en ervaringen dan proberen negeren. Ik heb echter het risico genomen van het oude paradigma te laten varen. En ik ben er blij mee.

Jouw opvattingen en posts hier zouden net zo goed komen van eender welke simplistische anti-semitische moslim die de schuld voor alles doorschuift naar de USA of het zionisme (cfr. deze thread). Het gaat hier over een winkelcentrum waar een hoop onschuldige burgers vermoord zijn door Islamitische extremisten:

Citaat:
De beweging eist dat Kenia haar troepen terugtrekt uit Somalië en zegt dat het land meerdere waarschuwingen genegeerd heeft.

"De moedjahedien zijn vandaag rond de middag binnengedrongen in Westgate", het winkelcentrum waar de aanslag plaatsvond, luidt het in een bericht dat omstreeks 20.00 uur Belgische tijd werd gepost op de Twitter-account van Al Shabaab. "Ze hebben meer dan 100 Keniaanse ongelovigen gedood en de strijd wordt voortgezet", aldus de islamisten.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130921_027
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:52   #60
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het gaat hier over een winkelcentrum waar een hoop onschuldige burgers vermoord zijn door Islamitische extremisten
Extremisten is weer zo'n eufemisme waar ik het schijt van krijg.

Islam is een sekte gesticht door een moorddadige maniak. Een beter woord voor Islamieten die niet-islamieten extermineren is Orthodoxen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be