![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
*bijbel, koraan, tora, het werk van de gebroeders Grimm, de samenvatting van Rudolf Steiner etc etc.
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat wel zinvol zou zijn is de geschiedenis/evolutie van de verschillende godsdiensten onderwijzen. Citaat:
De orthodoxe kerk in Rusland is nooit weg geweest en laait nu weer fel op. We zien de gevolgen al. ![]() En de Franse Revolutie ? Enkel de dominerende rol van de Kerk is aangepakt. Napoleon heeft zich zelfs door de paus laten kronen. O, je bent Pol Pot, China en N.Vietnam vergeten te vermelden. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat effect heeft geloof nochthans niet op mij, en ik haal hier echte bezwaren aan tegen een algemeen blindelings aanvaarde 'theorie' uit de evolutiebiologie die U klakkeloos overneemt zonder veel nadenken omdat kerels als Dawkins schertsargumenten weerleggen van het niveau YouTube evangelist vs Reddit atheïst. Jij kent veel mensen die hun leven laten leiden door de Gebroeders Grimm?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 september 2013 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit is de kinderlijke fantasie die nog een loopje kan nemen met feiten en fictie, en daar groeien ze later vanzelf wel uit in het groeiproces. Dit in tegenstelling tot gelovigen die dit proces nog steeds niet voorbij zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom geen staatsregimes? Staatsregimes zijn in de geschiedenis zeer belangrijk in het uitvoeren van misdaden tegen de mensheid op basis van ideologie. Vervolging onder atheïsme in Rusland excuseren op basis van 'staatsregime', dat is als de Inquisitie goedpraten. Immers, staatsregime. Citaat:
Napoleon wordt dan ook door velen een verrader van de Revolutie genoemd. Ik zou het erg appreciëren moest je stoppen met mij te beledigen, of voor te stellen als iets wat ik niet ben door stromannen in mijn richting te werpen (over godsdienstonderwijs, Chinese regimes etc.). Als ik die dingen niet zeg/vermeld/goedkeur, heb ik daar een goede reden voor. Dan moet jij niet gaan insinueren of uit de lucht gaan grijpen dat ik dat wel zou doen. bedankt.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 september 2013 om 10:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen wordt er bij de Gebroeders Grimm op een bepaald moment wel bij verteld dat het allemaal verzonnen is. Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 september 2013 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De gebroeders Grimm zijn tenminste nog zo eerlijk om het sprookjes te noemen. Bij de rest moet je het zien als waarheid™ omdat dat in die boekjes staat, terwijl het ook gewoon sprookjes zijn. Of denk jij écht dat een kaal persoon die werd uitgescholden 2 berinnen regelde en een heel schoolklasje liet vermoorden? (dat staat in een van die andere sprookjesboekjes). Nee, dan maar gewoon een wolf die kleine meisjes in zijn geheel kan doorslikken zodat ze er na verloop van tijd weer in hun geheel eruit kunnen komen als de jager er op tijd bij is. ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Welke moraal moet je dan zoal opdoen uit de sprookjes van de gebroeders Grimm? Welke voorschriften moet je volgen? Welk oorsprongsverhaal geven ze? Welke zingeving?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 september 2013 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De gebrouders grimm zijn katholiek met een vleugje heidense mystiek
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En ook ver voor die tijd is evolutie gewoon aan de gang.
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weten dat sommigen in een god geloven, in verschillende godsdiensten, en hun argumenten kennen. Weten dat anderen dat niet doen en ook met hun argumenten. Leren welke filosofie de verschillende godsdiensten verkondigen en welke de gevolgen die hebben (en/of hebben gehad) Leren welke filosofie achter, bijvoorbeeld,het humanisme ligt, en achter andere niet-godsdienstige levensopvattingen, wat het atheïsme is en kan zijn. Info over creationisme en over de evolutietheorie. Mensen (kinderen) met verstand kunnen hier hun weg in vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je niets zinnigs gaat zeggen, reageer dan gewoon niet. Ik ben Demper niet, ik heb geen zin in een trol-war met jou.
![]() |
#56 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom zou je kinderen confronteren (hersenspoelen) met de andere sprookjes? (en helemaal als het vol staat met Do's and Dont's volgens dat sprookje)
Dus als de juf of meester in de klas gaat zitten om voor te lezen uit een bijbel, dient het dus aangemerkt te worden als sprookje. Net zoals er gedaan wordt bij de Grimm verhalen. En helaas, dát is dus niet het geval. (en ja, ik heb op een RK school gewerkt)
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 28 september 2013 om 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wij hebben onze kinderen altijd gezegd dat sinterklaas niet echt bestaat, maar dat het wel een leuk verhaaltje en traditie is die wij graag meespelen. Onze kinderen hebben even veel genoten van het sinterklaasgedoe als andere kinderen die wel 'geloofden' in Sinterklaas, en nooit achteraf het gevoel gehad dat hun ouders hen iets had voorgelogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |