![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Juist, niet langer! Maar éens w�*s het natuurlijk wel korrekt en dat vormt wel degelijk een verschil met iets dat nooit of te nimmer korrekt was.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar Middel- en (Oud-Nederlandse teksten voor zoverre die bestaan) werden toch ook geschreven in het Vlaanders of het Brabants. Want hét Middelnederlands bestaat niet, dat is een verzameling van dialekten.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarlijk, gij zijt iemand van wie we nog veel kunnen leren.......
![]() Ik wist niet dat er ook al kultuurbelgicisten waren, laat staan unitaristische... De kultuurflamingant wil kulturele autonomie zonder noodzakelijk politieke onafhankelijkheid of enig ander politiek streven zoals federalisme of konfederalisme. De kultuurbelgicist wil........????? En wat is dan wel de antipode van de kultuurbelgicist.? En kunt ge voorbeelden nomen van al die groepen?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 oktober 2013 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...01&postcount=7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar wat verwacht ge nu konkreet dat de gevolgen zouden zijn, of zouden hoeven te zijn van zo een erkenning?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 oktober 2013 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen is de vraag of hij wel die progressieve spelling correct toepast. Door overal c door k te vervangen, kom je niet bij die toegelaten spelling uit, hoor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan komt bij mij de vraag op naar de logische samenhang ervan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ambtelijke teksten vertonen die neiging dan wel veel minder. Juist bij de Friese schrijvers vinden dit niet: ze drukken zich in hun eigen idioom uit, zonder rekening te houden met enige verstaanbaarheid voor de rest van de Lage Landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mein zpelling iz g'woan prochreziev. Nikz miz mee, duz.
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Ken je die spelling echt niet (meer) ?
Tot een aantal jaren geleden had men een voorkeurspelling en een progressieve spelling. Tot de voorkeurspelling de 'enige echte' spelling werd, en de progressieve spelling naar de prullenbak werd verwezen. Konsekwent ipv consequent. Ateljee ipv atelier. Kado ipv cadeau. Apoteek ipv Apotheek. De progressieve spelling leunde aan bij de uitspraak en genoot heel wat voorstanders ! Bij de invoering van de wijziging had ik persoonlijk liever gehad dat men van de progressieve spelling de 'enige echte' spelling had gemaakt.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 14 oktober 2013 om 19:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar, inderdaad, want de toegelaten spelling was niet konsekwent. Maar ik ben warempel blijkbaar niet de énige die er inspiratie bij vind. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Of beide, want het éne sluit het andere niet uit.
Het is afhankelijk welke definitie men hanteert.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Edoch: http://de.wikipedia.org/wiki/Dialekt...3.A4ndlichkeit Uiteindelijk een kwestie van konventie lijkt het mij.... Een konventie die uiteraard geschiedkundig werd bepaald. Denken we maar aan de geopolitieke gril van de geschiedenis waardoor Luxemburg onafhankelijk werd en daardoor het Luxemburgs ineens de status kreeg van taal.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 oktober 2013 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |