Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2004, 22:56   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Blijkbaar zijn de hier aanwezige nederlandstalige studenten zelfs niet goed genoeg om flyerkes rond te delen om geld te ronselen voor marokko! daarvoor hoef je inderdaad arabisch of berbers te kunnen praten!!!
niks lessen nederlands my dear!
Ja, en?

Citaat:
Begrijp je nu waarom ik erover viel? nee zeker hjé! nog altijd niet hjeé!è
O, maar ik begrijp het maar al te goed hoor! Je bent ondertussen zo verblind door haat dat je achter alles een complot ziet om de westerse maatschappij te ondermijnen. Ik geloof dat men in vaktermen over "achtervolgingswaanzin" of "paranoïa" spreekt. Ik hoor dat het tegenwoordig met de juiste medicatie onder controle te houden is. Misschien wordt het stilaan tijd om eens een dokter te raadplegen.

Citaat:
geeft niet hoor Rafke! je zult het wel begrijpen als je leert zweefvliegen zonder vliegtuig! ik zal zelfs nog zwaaien dan!
Daar twijfel ik geen moment aan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 23:04   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Dat moet helemaal niet! Waar heb je DAT nu weer uitgehaald? Jij broebelt er hier maar een eind op los...
tsss tsss nooit op een international company gewerkt zeker? ja hoor! alle correspondentie is VERPLICHT in het nederlands: dus vertalingen van veiligheidsprocedures, operating procedures etc... ik veronderstel dat je zulke dingen op je OCMW-tje niet kent, maar toch is het verplicht om al die dingen in Vlaanderen in het Nederlands te vertalen hoor lieverdje!

ZWEEF ZWEEF ZWEEF ZWEEF! ik begin begot islamitisch te denken als ik jou hoor!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 23:08   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tsss tsss nooit op een international company gewerkt zeker? ja hoor! alle correspondentie is VERPLICHT in het nederlands: dus vertalingen van veiligheidsprocedures, operating procedures etc... ik veronderstel dat je zulke dingen op je OCMW-tje niet kent, maar toch is het verplicht om al die dingen in Vlaanderen in het Nederlands te vertalen hoor lieverdje!

ZWEEF ZWEEF ZWEEF ZWEEF! ik begin begot islamitisch te denken als ik jou hoor!
Bullshit! And you know it!
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 24 augustus 2004, 23:10   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit! And you know it!
Sorry lieverdje! heb 10 jaar lang bezig geweest met te vertalen! als dat bullshit is dan hoop je dat je mijn maandloon mocht krijgen lieverdje!

Zweef zweef zweef zweef! ochgut het izlamtische bekeringsgeweld werkt werkelijk! ik zie rafkes zweven ondertussen

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 24 augustus 2004, 23:11   #45
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Net zomin als er in de taalwetgeving iets staat over het gebruik van talen in privé-aangelegenheden. Juist daarom lijkt het me zo van toepassing voor jou: zolang er maar geen logica achterzit, nietwaar?
In privé aangelegenheden idd niet. Maar bedrijven zijn wél onderworpen aan de taalwetgeving -dacht ik-. En gaat het hier niet om een bedrijf?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 23:14   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Raf, lieverdje, voor alle zekerheid: je hebt je toch al laten besnijden hoop ik? je kan nooit weten hé

Oud 24 augustus 2004, 23:20   #47
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry lieverdje! heb 10 jaar lang bezig geweest met te vertalen! als dat bullshit is dan hoop je dat je mijn maandloon mocht krijgen lieverdje!
Wat een flauwe kul vertel jij hier toch allemaal... Het enige dat aan de taalwetgeving onderhevig is in de bedrijfswereld, zijn bepaalde officiële stukken, zoals de boekhouding. De taalwetgeving rept met geen woord over welke taal door een bedrijf moet gebezigd worden haar handelsactiviteiten en al zeker niet over de coorespondentie... Je verkoopt hier dus maar wat prietpraat. Dat zijn we ondertussen al wel gewoon van jou...

Citaat:
Zweef zweef zweef zweef! ochgut het izlamtische bekeringsgeweld werkt werkelijk! ik zie rafkes zweven ondertussen
Wat mij betreft mogen ze voor jou NU al de sharia invoeren. Een of andere potige moslim zou dat arrogante toontje van je er wel vlug uitmeppen, tussen twee verkrachtingen in.

Citaat:
Oud 24 augustus 2004, 23:21   #48
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
In privé aangelegenheden idd niet. Maar bedrijven zijn wél onderworpen aan de taalwetgeving -dacht ik-. En gaat het hier niet om een bedrijf?
Niet op alle vlakken, zoals dat bij de overheid wel het geval is.

Citaat:
Oud 24 augustus 2004, 23:21   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf, lieverdje, voor alle zekerheid: je hebt je toch al laten besnijden hoop ik? je kan nooit weten hé
Ik wel ja. Jij?

Citaat:
Oud 25 augustus 2004, 00:02   #50
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Frans kennen om in Gent te werken: http://www.vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/...&action=DETAIL
Of in Oostende: http://www.vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/...&action=DETAIL
En in de regio Knokke-Blankenberge zoeken ze zelfs iemand die goed Frans en Duits spreekt: http://www.vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/...&action=DETAIL

Waar maken sommige mensen zich in hemelsnaam druk over hoor.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 07:57   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Frans kennen om in Gent te werken: http://www.vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/...&action=DETAIL
Of in Oostende: http://www.vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/...&action=DETAIL
En in de regio Knokke-Blankenberge zoeken ze zelfs iemand die goed Frans en Duits spreekt: http://www.vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/...&action=DETAIL

Waar maken sommige mensen zich in hemelsnaam druk over hoor.
Over het feit dat het hier over Arabisch en Berber gaat. Sommigen krijgen van die woordjes alleen al visioenen van oprukkende moslimlegers...

Citaat:
Oud 25 augustus 2004, 08:26   #52
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sorry maar als overheidsambtenaar zou je tenminste moeten weten dat in bedrijven zelf, de taal tussen de verschillende medewerkers VERPLICHT in het Nederlands hoeft te geschieden? ik neem aan dat je zoiets primair weldegelijk wéét excellentie?
Dit is onzin. Bij ons zijn er verschillende medewerkers die geen Nederlands kunnen en er is helemaal geen verplichting voor hen of ons om nederlands te spreken.
In vele bedrijven is de werktaal Engels en gebeuren vergaderingen en dergelijke in het Engels.

Als je dat niet weet, Circe, en het is je job, dan ben jij gewoon heel slecht in je job.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 08:28   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Als je dat niet weet, Circe, en het is je job, dan ben jij gewoon heel slecht in je job.
Dat is ook een mogelijke verklaring, maar ik gok toch eerder op pure moedwil.

Citaat:
Oud 25 augustus 2004, 09:06   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Dit is onzin. Bij ons zijn er verschillende medewerkers die geen Nederlands kunnen en er is helemaal geen verplichting voor hen of ons om nederlands te spreken.
In vele bedrijven is de werktaal Engels en gebeuren vergaderingen en dergelijke in het Engels.

ik heb het niet over vergaderingen, noch over de eis aan werknemers om een bepaalde taal te kunnen spreken. Door de taalwetgeving zijn vreemde bedrijven verplicht om hun werk en veiligheidsprocedures en in feite ALLE correspondentie aan hun eigen werknemers in het NEDERLANDS te voeren. Deze wet is een jaar of 20-25 geleden in voege gekomen.

maar daar gaat deze topic helemaal niet over. Ik vroeg me gewoon af waarom in Vlaanderen studenten Arabisch/Berbers zouden moeten spreken om FOLDERTJES uit te delen.
Dat heeft niks te maken met commerciele contacten in het buitenland etc... enkel hier in de straten foldertjes uitdelen.....

maar zoals uit mijn posting van gisteren blijkt gaat het om een poging om geld naar marokko te laten opsturen.
men zoekt dus specifiek naar marokkaanse studenten (ik veronderstel dat weinig vlaamse studenten het arabisch machtig zijn) die hier in Vlaanderen hun doelgroep in het arabisch of berbers zullen aanspreken.
Ik vroeg me dus gewoon af of - gezien de anti discriminatiewet - zulke advertenties toegelaten zijn.
volgens de meesten hier blijkbaar wel. nou so be it! ik vermoed dat het andersom dan ook toegelaten zal zijn?

Oud 25 augustus 2004, 10:34   #55
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een flauwe kul vertel jij hier toch allemaal... Het enige dat aan de taalwetgeving onderhevig is in de bedrijfswereld, zijn bepaalde officiële stukken, zoals de boekhouding. De taalwetgeving rept met geen woord over welke taal door een bedrijf moet gebezigd worden haar handelsactiviteiten en al zeker niet over de coorespondentie... Je verkoopt hier dus maar wat prietpraat. Dat zijn we ondertussen al wel gewoon van jou...
Ook al niet vertrouwd met de taalwetgeving dus!

Citaat:
Wat mij betreft mogen ze voor jou NU al de sharia invoeren. Een of andere potige moslim zou dat arrogante toontje van je er wel vlug uitmeppen, tussen twee verkrachtingen in.
fijngevoelig zijn ze ook!
Hoe laag kan iemand vallen? Zo laag dus....
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 11:37   #56
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Ook al niet vertrouwd met de taalwetgeving dus!
Meer dan jij toch weer blijkbaar. Maar ja, met jouw "juridische" kennis zijn we ondertussen al wel vertrouwd...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
fijngevoelig zijn ze ook!
Hoe laag kan iemand vallen? Zo laag dus....
Lazer op met je selectieve verontwaardiging, stuk onbenul!

[size=1](zo, nu heb je weer iets om bij de moderatoren over te gaan janken!)[/size]

Citaat:
Oud 25 augustus 2004, 11:47   #57
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Meer dan jij toch weer blijkbaar. Maar ja, met jouw "juridische" kennis zijn we ondertussen al wel vertrouwd...

Lazer op met je selectieve verontwaardiging, stuk onbenul!

[size=1](zo, nu heb je weer iets om bij de moderatoren over te gaan janken!)[/size]
Dan mogen ze eerst dit eens lezen :
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door oriana: Wel jongeman, geef mij dan ook maar een spuitje hoor
Oorspronkelijk bericht door Dorus: Blijven liggen, hij komt er aan!
Hij geeft inderdaad ZELF steeds het goede voorbeeld en zéér selectieve verontwaardiging, in die zin: hij mag alles zeggen, een ander.... hollen naar de moderators

Laatst gewijzigd door oriana : 25 augustus 2004 om 11:47.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 12:02   #58
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ten zeerste benieuwd waarom kennis van arabisch/berbers noodzakelijk is om in Vlaanderen folderkes te kunnen uitdelen?
Is dit misschien reeds een tipje van de toekomst in dit landje?
Dit is net dezelfde discussie als toen Base besliste om reclame in het Turks te brengen om die doelgroep te bereiken .
Compleet fout ! omdat :
1. zulke firma's evenveel klanten zullen verleizen . Bij mij komt gene Base binnen , zoveel is zeker

2. Als het zo doorgaat zal het grootste deel van onze turkse medemensen in Belgie geen nood voelen om de taal te leren en zich een beetje te integreren

3. Het werkt weer de gettovorming in de hand

etc
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 12:16   #59
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[size=4]Holala , awel merci ![/size][size=2] Wie vroeg er in een andere draad om niet te schelden ? [/size]

Mooi mooi , proficiat
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 13:05   #60
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laudi
Compleet fout ! omdat :...
Het afkeuren, is nog iets anders dan het willen verbieden. Dit willen verbieden is gewoon onzin.

Citaat:
Ik vroeg me dus gewoon af of - gezien de anti discriminatiewet - zulke advertenties toegelaten zijn.
volgens de meesten hier blijkbaar wel. nou so be it! ik vermoed dat het andersom dan ook toegelaten zal zijn?
Wat zou er in hemelsnaam discriminerend zijn aan het feit dat een werkgever een werknemer zoekt die een bepaalde taal spreekt?! Mocht hij iemand zoeken behorende tot een welbepaalde etnie dan had ik uw gedachtengang nog kunnen volgen, maar nu?!
Wat is trouwens in hemelsnaam het omgekeerde van een advertentie als deze?
Van je werknemer verlangen dat hij een welbepaalde taal niet machtig is?!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be