Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2013, 12:16   #41
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Ach, sommige mensen zie in alles het slechte.
Zelfs in zo'n prachtig nieuws als het buitenflikkeren van een terrorist.

Gaan ze een beetje huilie huilie doen dat zijn rechten geschonden zijn.
Alsof zo'n stuk vuil aanspraak te maken heeft op de rechten van de samenleving die hij wil vernietigen.
Ik ben blij dat de lawine aan procedures mislukt is, dat zijn degoutante poging om door middel van een pseudo-huwelijk het gerecht nog wat meer te kloten mislukt is en dat hij nu eindelijk is uitgewezen. Ik hoop wel dat de juristen van Turtelboom hun huiswerk degelijk gedaan hebben en dat we hier geen fundamentele rechtsregels hebben geschonden en hiervoor als natie een veroordeling kunnen oplopen.
Maar ik wil me ook krachtig distancieren van jouw stelling. Die is te walgelijk voor woorden.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 12:17   #42
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik ben blij dat de lawine aan procedures mislukt is, dat zijn degoutante poging om door middel van een pseudo-huwelijk het gerecht nog wat meer te kloten mislukt is en dat hij nu eindelijk is uitgewezen. Ik hoop wel dat de juristen van Turtelboom hun huiswerk degelijk gedaan hebben en dat we hier geen fundamentele rechtsregels hebben geschonden en hiervoor als natie een veroordeling kunnen oplopen.
Maar ik wil me ook krachtig distancieren van jouw stelling. Die is te walgelijk voor woorden.
Wat is daar nu walgelijk aan?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 12:18   #43
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Even googelen achter Thomas Gillis en ge weet direct wat voor soort advocaat die is De ene crimineel-allochtoon neemt een geitenwollen advocaat en de andere crimineel-allochtoon een wannabee maffiabaas

Het type yuppie die denkt dat hij "de man" is maar in wezen zich achter zijn diploma'ke en boekskes verstopt. Gaat nooit iets kunnen hard maken tegen een land. Die zal zelfs de 5 minuten BV zijn zoals zijn geitenwollen collega niet halen
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 12:22   #44
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zie post #26
Wie zal het beter weten? Een rechter of een minister?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 12:26   #45
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Even googelen achter Thomas Gillis en ge weet direct wat voor soort advocaat die is De ene crimineel-allochtoon neemt een geitenwollen advocaat en de andere crimineel-allochtoon een wannabee maffiabaas

Het type yuppie die denkt dat hij "de man" is maar in wezen zich achter zijn diploma'ke en boekskes verstopt. Gaat nooit iets kunnen hard maken tegen een land. Die zal zelfs de 5 minuten BV zijn zoals zijn geitenwollen collega niet halen
Al was zijn advocaat een seriemoordenaar & pedofiel. Dat is irrelevant. Dit is wél relevant:

Citaat:
Trabelsi’s advocaat Thomas Gillis was niet op de hoogte van de vlucht en vindt het dan ook een schande. ‘Dit is een onwettige beslissing, een rechtstaat onwaardig.’ Gillis ging daarom in beroep tegen de overbrenging naar de VS en kreeg daar gelijk in van de Brusselse rechter. ‘Die oordeelde dat Trabelsi’s uitlevering niet correct is,
Volgens die rechter zijn er dus onwettige dingen gebeurd en als de staat haar eigen wetten niet respecteert dan is iedereen vogelvrij.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 4 oktober 2013, 12:28   #46
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wie zal het beter weten? Een rechter of een minister?
Wie zal het beter weten? De RvS die het beroep verwerpen, de minister van jusititie of een rechter?
Oud 4 oktober 2013, 12:28   #47
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Wie zal het beter weten? De RvS die het beroep verwerpen, de minister van jusititie of een rechter?
Het gaat niet om het beroep maar over de uitleveringsprocedure.
Oud 4 oktober 2013, 12:29   #48
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens die rechter zijn er dus onwettige dingen gebeurd en als de staat haar eigen wetten niet respecteert dan is iedereen vogelvrij.
Onzin, geen kat is vogelvrij door dit incident. Stop toch eens met dat hysterische gedramatiseer.
Oud 4 oktober 2013, 12:29   #49
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is daar nu walgelijk aan?

Stellen dat een individu geen aanspraak mag maken op de rechten van de samenleving waarin hij leeft is walgelijk. Het is een arbitraire uitspraak. Als dat individu een misdaad heeft begaan (zoals plannen maken om de overheid aan te vallen) dan wil dat niet zeggen dat zijn aanspraak op de rechten van het land daarmee zijn komen te vervallen.

Ik vind het een goede zaak dat wij hem hebben kunnen uitleveren aan de states na het uitzitten van zijn straf voor belgische feiten, maar de uitspraak van vrolijk op vrijdag is erover. Met dergelijke veralgemeningen zet je de deur open voor totalitarisme en willekeur.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 12:30   #50
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om het beroep maar over de uitleveringsprocedure.
De rechterlijke machten (in de VS, de RvS, de minister, de rechters) hebben zich daarmee bezig gehouden. Met het resultaat is niets mis.
Oud 4 oktober 2013, 12:37   #51
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Onzin, geen kat is vogelvrij door dit incident. Stop toch eens met dat hysterische gedramatiseer.
*le sigh*
Oud 4 oktober 2013, 12:37   #52
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Mannekes hij is weg en ik denk niet dat daar ook iemand hier zal om treuren. In het beste geval krijgt hij snel in een Amerikaanse gevangenis een "ongeval" en is het end of story. En akkoord het is misschien niet zoals het boekske gegaan maar wat telt er : of het correct verlopen is of dat hij uitgeleverd is?
Oud 4 oktober 2013, 12:39   #53
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Stellen dat een individu geen aanspraak mag maken op de rechten van de samenleving waarin hij leeft is walgelijk. Het is een arbitraire uitspraak. Als dat individu een misdaad heeft begaan (zoals plannen maken om de overheid aan te vallen) dan wil dat niet zeggen dat zijn aanspraak op de rechten van het land daarmee zijn komen te vervallen.
Dat wilt dat wel degelijk zeggen. Iemand die een moord pleegt verdient het in mijn ogen ook niet meer om nog aanspraak te maken op rechten waarover het slachtoffer zich nooit heeft mogen beroepen. Hetzelfde met dat vuil dat ze daar in Guantanamo vasthouden en 'ondervragen'. Niets onethisch aan. Het zou net onethisch zijn om niet zoveel mogelijk informatie van die mensen los te krijgen omdat sommige mensen zich daar ongemakkelijk bij voelen.

Citaat:
Ik vind het een goede zaak dat wij hem hebben kunnen uitleveren aan de states na het uitzitten van zijn straf voor belgische feiten, maar de uitspraak van vrolijk op vrijdag is erover. Met dergelijke veralgemeningen zet je de deur open voor totalitarisme en willekeur.
Trabelsi is hier de terrorist die streefde naar dat laaste. Vergeet dat niet.
Oud 4 oktober 2013, 12:40   #54
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De rechterlijke machten (in de VS, de RvS, de minister, de rechters) hebben zich daarmee bezig gehouden. Met het resultaat is niets mis.
1) De rechterlijke macht in de VS heeft géén enkele inspraak in België
2) De RvS deed géén enkele uitspraak over dit incident
3) De rechtbank in Brussel is van oordeel dat de procedure niet correct was
4) De minister mag zich niet mengen met de rechtspraak (scheiding der machten)

Dat Trabelski in de VS zit, I don't f'cking care. Dat België haar eigen regels aan haar laars lapt, dat trek ik me WEL aan.
Oud 4 oktober 2013, 12:42   #55
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Vinden jullie dit leuk?
Hier is een zeer zware fout gebeurt die echt niet kan voor een rechtstaat.
Zijn advocaat zal de staat dagvaarden, en zal zijn gelijk binnenhalen.

Het is niet omdat het een verwerpelijk crimineel is, dat de elementaire spelregels van een rechtstaat moeten overboord gehooid worden.
2

De Belgische staat laat zich hier van zijn meest marginale kant zien. De maskers vallen definitief af.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 12:43   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) De rechterlijke macht in de VS heeft géén enkele inspraak in België
2) De RvS deed géén enkele uitspraak over dit incident
3) De rechtbank in Brussel is van oordeel dat de procedure niet correct was
4) De minister mag zich niet mengen met de rechtspraak (scheiding der machten)

Dat Trabelski in de VS zit, I don't f'cking care. Dat België haar eigen regels aan haar laars lapt, dat trek ik me WEL aan.
De jongen begrijpt u niet.

Het is dat of hij gedraagt zich met opzet weerzinwekkend.
Oud 4 oktober 2013, 12:44   #57
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
2

De Belgische staat laat zich hier van zijn meest marginale kant zien. De maskers vallen definitief af.
Dan kan ik alleen maar hopen dat in het geval van het vreemdelingenbeleid en de verplichte terugkeer België nog meer haar marginale klant zal laten zien
Oud 4 oktober 2013, 12:46   #58
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En nog zijn er die er dik tevreden mee zijn.

Dat is de kracht van Belgie, de domheid die hier de regel is.
Juist
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 4 oktober 2013, 12:47   #59
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Dan kan ik alleen maar hopen dat in het geval van het vreemdelingenbeleid en de verplichte terugkeer België nog meer haar marginale klant zal laten zien
Waarmee u Xenophon's reactie illustreert en bevestigt.
Oud 4 oktober 2013, 12:55   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mocht ik van Trabanski zijn, ik zou b. zo minachten dat ik er nooit nog naar terug zou willen keren.
Ik zou wel terugkeren naar mijn thuisland (en dat is in zijn geval: Tunesië ...)

Ook dik spijtig dat die advocaat nu geen betoging kon organiseren voor de tarmac van Melsbroek. Dat is toch altijd een leuke uitstap voor die werkonwillige bende zeveraars.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be