Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2013, 14:30   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zolang men geen supergrote campagne zal opzetten in Afrika om te tonen wat er met de gelukszoekers gebeurt (ze vluchten niet, tenzij voor armoede, maar ze zoeken dus weldegelijk geluk) zal de stroom blijven aanhouden.
Zoals ik in een post hierboven al heb uitgelegd, is het nogal belachelijk om te doen alsof de meeste vluchtelingen zonder meer armoede ontvluchten - zeker in dit geval (het waren hoofdzakelijk Eritreeërs en Somaliërs). En zoals ik ook al heb uitgelegd weten veel vluchtelingen wel degelijk dat ze risico's nemen en dat het hier niet altijd rozengeur en maneschijn is voor hen (er zijn er zelfs die het meermaals proberen).
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 14:32   #42
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Jee wat is die Edina een naïef wicht zeg.

Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen om al die linkse poco onzin te weerleggen.
Dit is meer linkse hippie bullshit dan ik op dit uur aankan.
Trop is teveel hé.
Ik heb ook mijn gevoelens.
We zijn allemaal mensen. Ook die 133 "problemen minder", zoals het hier zo poëtisch wordt gedebiteerd. Wie in dit topic het meest menselijk is, is voor mij duidelijk.

Je mag voor mijn part gerust fulmineren dat Europa "vol" is.

Maar zoals het menselijk leven én lijden hier gebanaliseerd wordt door een bende smeerlappen die gespeend zijn van elke vorm van menselijk mededogen, dat kan er bij mij niet in.

Hier kan men zo'n achterlijkheid natuurlijk ten toon spreiden.

In het echte leven daarentegen worden zo'n neanderthalers met pek en veren ingesmeerd en worden ze belaagd door de publieke opinie, die nog altijd ietsje afwijkt van de gemiddelde opinie van dit forum, alwaar het krioelt van de sociopaten die hun wereldvreemdheid nergens anders kunnen ventileren.

Dus ja, Vrolijk op Vrijdag, als je tegen zoveel menselijkheid en mededogen, die "poco-onzin", op dit uur echt niet opgewassen bent, leg je onmenselijkheid dan gewoon ergens te sterven ipv je hier wat te komen aanstellen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 14:34   #43
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Hier leven volgens jou dus geen mensen die zich zorgen moeten maken over hun toekomst en die van hun familie?
Dat heb ik nergens beweerd. Maar dat neemt niet weg, dat mensen die zich nooit zorgen hebben moeten maken over hun toekomst of die van hun familie zich meestal het slechtst in de situatie van vluchtelingen kunnen verplaatsen.
Oud 6 oktober 2013, 14:42   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, wanhoop heeft hen daartoe gedreven
De echt wanhopigen liggen ginder te sterven en geraken niet hier.
Citaat:
maar ik vrees dat je de empathie mist om dat te begrijpen.
Bij mij moet U er niet voor vrezen, ik mis die effectief niet.
Citaat:
Nee, de brand werd aangestoken in de hoop de aandacht van de kustwacht te trekken.
Dat is het officiele verhaal. Weet u wel zeker dat de Italiaanse kustwacht niet gewoon wat brandkogels in't bootje heeft gepompt?
Citaat:
Want hoewel de kustwacht natuurlijk vaak heel goed weet dat die overvolle, gammele boot in aantocht is, wordt er gewacht om iets te ondernomen tot het echt niet anders kan (dat noem ik wel degelijk aan hun lot overlaten).
Die vuile klootzakken,die moeten in't vervolg met hun oorlogsschepen gaan liggen wachten op de grens met de territoriale wateren , met een roltrap uitgehangen om de arme uitgemergelde wanhopige vluchtelingtjes in alle comfort op te halen. Eigenlijk ,waarom de oorlogsschepen van de kustwacht? Laat het ons in 1 keer goed doen, en we huren wat leuke cruiseschepen om een ferry tussen Noord Afrika en Marseille in te leggen. Kwestie, da's een veel grotere en beter bereikbare Europese haven dan wat er in Italië mogelijk is.
Citaat:
En de kapitein is natuurlijk een mensensmokkelaar of wordt betaald door mensensmokkelaars en is niet van plan om daarvan de gevolgen te dragen. Die vaart dus vaak niet zomaar naar de haven binnen.
Kapiteins hebben zowziezo de gewoonte om hun schepen te laten zinken. Dan kunnen ze ook opgepikt worden en hun geluk beproeven in dat kille, amorele, decadente, onethische en racistische Europa.
Citaat:
Overigens is paniek een zeer menselijke reactie, waaraan ook jij zeer waarschijnlijk zou bloot staan in dergelijke situatie.
Maar U als ethisch, empathisch en moreel hoogstaande persoon bent daar compleet immuun aan, eigenlijk bent U een miskende Molly Brown. U hebt alleen nog niet de kans gezien dat te tonen aan de wereld, en zijn uw schrijfsels op dit forum uw schuchtere poging om uw lot te vervullen.
Het is bespottelijk dat je ook dat weer wil gebruiken om toch maar geen medeleven te moeten tonen.
Oud 6 oktober 2013, 14:43   #45
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Dit is de zoveelste leugen.

Migratie is gestopt tienduizend jaar geleden toen de mens sedentair werd.
Sedertdien is migratie onverbrekelijk verbonden met vernietiging. Vernietiging is van alle tijden, dus accepteer het maar.
Jij weet duidelijk niet wat een sedentaire levenswijze inhoudt. Dat sluit migratie natuurlijk helemaal niet uit. Sedentair wil enkel zeggen dat je je langere tijd op een bepaalde plaats vestigt, maar dat hoeft natuurlijk niet levenslang te zijn. Vluchtelingen willen zich hier langere tijd vestigen. Die zijn echt niet van plan om er een nomadisch bestaan op na te houden. Jammer genoeg zijn ze er niet zelden wel toe gedwongen. Dus nogmaals, ja, migratie is van alle tijden.
Oud 6 oktober 2013, 14:48   #46
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De echt wanhopigen liggen ginder te sterven en geraken niet hier.
Je wenst dat, je hoopt dat, omdat dat je nu eenmaal goed uitkomt.
Hoe voelt dat eigenlijk, die zelfvoldaanheid, na het poneren van bovenstaande stelling?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 6 oktober 2013 om 14:48.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 15:00   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Je wenst dat, je hoopt dat, omdat dat je nu eenmaal goed uitkomt.
Het is eens stelling gebaseerd op een aantal feiten. Laat het ons eens andersom bekijken. Als U morgen naar Afrika wil, welke moeite moet U daar voor doen?
Citaat:
Hoe voelt dat eigenlijk, die zelfvoldaanheid, na het poneren van bovenstaande stelling?
Welke voldaanheid? Ik geef gewoon een stelling weer? Ik zal me wel voldaan voelen na een heerlijke maaltijd, een stukje goed boek, en als het wat meezit, meer geknuffel met mijn vrouwke.
Oud 6 oktober 2013, 15:26   #48
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Ik denk dat de kwaliteit qua Franse les wel verschilt per niveau is het niet?

2: Klagen over anderen is kenmerkend voor de burgerlijke Europeaan hé.

Dat heeft er voornamelijk voor gezorgd dat ik geen Nationalistische gevoelens meer heb. En dat terwijl ik in een relatief Nationalistisch gezin ben opgevoed.

Maar toen ging ik mij verdiepen in de Nederlander. En de gemiddelde Nederlander kan alleen maar klagen. Over het weer, treinvertragingen , zwervers en vieze buitenlanders !

En dat maakte mijn Nationalistische gevoelens wel kapot.
En het valt op dat de beterverdienenden nog het meeste klagen. Hoe zou dit toch komen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 16:18   #49
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
En het valt op dat de beterverdienenden nog het meeste klagen. Hoe zou dit toch komen?
Veel geld is erg fijn alleen het kan ook je creativiteit kapot maken.

Zo zijn er rijke mensen die erg veel gaan reizen, leren van de wereld enz. Maar je hebt ook rijke die enkel en alleen focussen op dure auto,s.

Voor de eerste heb ik respect voor de tweede niet.

Maar ik denk dat jij ergens anders op doelt , is het niet?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 19:33   #50
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

dat er mensen de oorlogen ontvluchten kan ik best snappen maar waarom moeten ze dan allemaal naar Europa? Als het echt om de oorlog te ontvluchten is kan men evengoed naar de buurlanden gaan waar GEEN oorlog is. En waarom blijven ze niet in Marokko,Libië of Turkije iedereen weet goed genoeg dat die landen de vluchtelingen liever kwijt dan rijk zijn! Trouwens het is hier al vermeld diegene die zijn omgekomen zijn niet de ECHTE mensen die hulp nodig hebben in die landen maar diegene die 'rijk' genoeg zijn om mensenhandelaar te kunnen betalen.
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.

Laatst gewijzigd door Dixie : 6 oktober 2013 om 19:34.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 22:09   #51
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw probleem is dat je niet onbevooroordeeld kan lezen en dus niet leest wat er staat, maar leest wat je denkt dat er staat.

Ik heb nergens beweerd dat economische en politieke vluchtelingen zonder meer gelijk zijn, maar wel dat die grens niet zo zuiver is dan jij en anderen het wil voorstellen. Vandaar ook dat niet alle landen dezelfde criteria hanteren, hoewel ze zich nochtans beroepen op dezelfde Conventie van Genève. Je bent hier geen politiek vluchteling wanneer je op de vlucht bent voor een gearrangeerd of gewelddadig huwelijk of een dreigende besnijdenis bijvoorbeeld (nochtans toch enkele van jullie stokpaardjes). Je bent hier ook geen politiek vluchteling als je bijvoorbeeld wil ontsnappen aan de national service van onbeperkte duur waartoe je als jonge man (en niet getrouwde vrouw) verplicht bent in het dictatoriale Eritrea sinds het conflict met Ethiopië in 1998. Je bent hier zelfs geen politiek vluchteling als je gewoon je land dat in (burger)oorlog is wil ontsnappen (Somalië, Afghanistan, Irak,...). Maar ik begrijp waarom je jezelf wil wijsmaken dat er een duidelijk onderscheid is.

Een Europees migratiebeleid zou er op zijn minst al voor zorgen dat niet ieder land zijn eigen criteria bepaalt (want sommige dingen die ik hierboven beschrijf worden of werden in andere Europese landen wel aanvaard om erkend te worden). Het zou ook kunnen bepalen hoe vluchtelingen moeten worden opgevangen en toelaten om vluchtelingen te spreiden over alle landen. Het zou ook kunnen vermijden dat vluchtelingen niet aan hun lot worden overgelaten aan de grenzen waardoor ze genoodzaakt zijn wanhopige pogingen te doen om binnen te raken. Het zou ook mogelijk maken dat er een zinvol menswaardig vrijwillig terugkeerbeleid wordt ontwikkeld. Het zou een heel deel van de mensensmokkelaars al overbodig maken.

Maar het moet natuurlijk verder gaan dan dat. Zolang wij blijven vasthouden aan het economisch liberalisme en het normaal vinden dat wij goederen (en zelfs voedsel) laten produceren voor een habbekrats in derdewereldlanden, zolang wij derdewereldlanden leegplunderen voor grondstoffen, zolang wij regimes blijven steunen die hun volk onderdrukken en ga zo maar door, zullen er vluchtelingen blijven komen. En hoe sterk wij de grenzen van Fort Europa maken, hoe meer slachtoffers er daarbij zullen vallen. En dat zal niet alleen aan de zijde van vluchtelingen zijn.
U noemde het onderscheid tussen economische en politieke vluchtelingen fictief, ga dan niet zeuren dat ik iets beweer wat u niet gezegd heeft.
Dat deed u dus wel, punt uit.

Uiteraard ben je geen politiek vluchteling wanneer je geen zin hebt in een gearrangeerd huwelijk, dat snapt zelfs een kind van zes, moet het u uitgelegd worden?
Criteria en opvang liggen vast, wat zeur je toch?

Ah daar gaan we weer, ja hoor het ligt allemaal aan de goedkope truitjes in Hema en H&M en helemaal niet aan de eigen minderheden die zelf hun landgenoten uitbuiten...mens toch, geloof je zelf je simplisme?
Denk je nu echt dat je de enige bent die ooit in Afrika stond, er vrienden heeft of vertrouwd is met hoe het in die landen aan toegaat?
Je betweterige houding is amusant, daar niet van, maar enig verstand lees ik er niet in.
Maar je ging uitleggen hoe het dan wel moet, ik wacht dus nog even.....gaan we iedereen maar toelaten Edina?En wat gaan we dan met al die mensen doen?

Laatst gewijzigd door alice : 6 oktober 2013 om 22:10.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 23:22   #52
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar je ging uitleggen hoe het dan wel moet, ik wacht dus nog even.....gaan we iedereen maar toelaten Edina?En wat gaan we dan met al die mensen doen?
Ach welnee, de edina's van deze wereld liggen er even van wakker, 'n paar nachtjes of zo, steken er 'n hele preek over af, lopen wat te zwaaien met 't vermanende vingertje naar de racisten zodat ze 3 X 'mea culpa-wat-zijn-wij-toch-slecht' op de borst kloppen en gaan dan gewoon verder met hun leven, net als iedereen, want èchte oplossingen zijn er nu eenmaal niet, zolang 't beleid in die landen niet verandert.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 02:07   #53
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik in een post hierboven al heb uitgelegd, is het nogal belachelijk om te doen alsof de meeste vluchtelingen zonder meer armoede ontvluchten - zeker in dit geval (het waren hoofdzakelijk Eritreeërs en Somaliërs).
Welke post?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 06:16   #54
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Een paar oorlogsbodems net binnen de Italiaanse territoriale wateren en geen bootje dat er in komt. Wedden dat het na enkele weken gedaan is om op deze manier Europa te proberen bereiken?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 09:30   #55
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Er wordt in deze slechts aan symptoombestrijding gedaan. Uiteraard kan je niet alle sukkelaars in deze wereld opvangen en dienen de regels strikt te zijn. Kwestie is dat de meeste derdewereldlanden - na meer dan 40 jaar of langer onafhankelijkheid - nog steeds niet in staat zijn om hun eigen boontjes te doppen en het ginder steevast kommer en kwel is. Lokale potentaten verrijken zichzelf en hun clan (dat verdomde stammendenken hé?) al dan niet in naam van hun ingebeelde vriendje, en de rest wordt vakkundig de schedel gekliefd.
Tijd dus, om manu militari in te grijpen en deze landen - met een stevig mandaat - onder curatele van de Verenigde Naties te plaatsen. Mensen zoals Edina kunnen dan ginds naar alle lust de wereld verbeteren en de inboorlingen vertellen dat hun gedrag "foei" is
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 10:29   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een paar oorlogsbodems net binnen de Italiaanse territoriale wateren en geen bootje dat er in komt. Wedden dat het na enkele weken gedaan is om op deze manier Europa te proberen bereiken?
Wedden dat binnen de 2 minuten heel de poco goegemeente op zijn achterste poten staat? En dat er alternatieve smokkeltoutes opgesteld zijn.

Mensensmokkelaars zijn niet achterlijk hoor.
Oud 7 oktober 2013, 10:53   #57
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wedden dat binnen de 2 minuten heel de poco goegemeente op zijn achterste poten staat? En dat er alternatieve smokkeltoutes opgesteld zijn.

Mensensmokkelaars zijn niet achterlijk hoor.
Dat de poco goegemeente ze dan opvangt, in eigen huis en op eigen kosten.
Oud 7 oktober 2013, 11:18   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat de poco goegemeente ze dan opvangt, in eigen huis en op eigen kosten.
Ik heb die vraag al gesteld aan Edina, vroeger in dit topic. Heel eigenaardig, maar geen antwoord.

Doch, ik heb een kleinschalige oplossing.
Ik heb alleen maar een klein landgoedje van de koninklijke schenking en €20 per azieligezoeker per dag nodig.
Deftig hek errond, moderne hand-landbouwgereedschappen en dan aan de slag met een hoop verse maniokstampers.

"Lekkere" niet GMO biologische voeding kweken, met keurmerk en garanties, dat verkopen aan woekerwinsten "fair trade", en een deel van de winst gebruiken om die verse import goed van te laten eten/onderdak te geven.
De rest van de winst bestaat niet, want dat doe je onder een VZW.
Oud 7 oktober 2013, 15:37   #59
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb die vraag al gesteld aan Edina, vroeger in dit topic. Heel eigenaardig, maar geen antwoord.

Doch, ik heb een kleinschalige oplossing.
Ik heb alleen maar een klein landgoedje van de koninklijke schenking en €20 per azieligezoeker per dag nodig.
Deftig hek errond, moderne hand-landbouwgereedschappen en dan aan de slag met een hoop verse maniokstampers.

"Lekkere" niet GMO biologische voeding kweken, met keurmerk en garanties, dat verkopen aan woekerwinsten "fair trade", en een deel van de winst gebruiken om die verse import goed van te laten eten/onderdak te geven.
De rest van de winst bestaat niet, want dat doe je onder een VZW.
moderne slavendrijver....

Er zijn gebieden in Afrika waar elke uitgedroogde stok die je in de grond steekt gaat groeien. Maar in plaats van zich te pletter te vogelen, te dansen en verder de leegganger uit te hangen moet je natuurlijk wel de handen uit de mouwen steken om zelfstandg voor u en uw gezin te kunnen zorgen. Dus laat ons naar Europa gaan, daar krijgen we alles zonder een poot te moeten uitsteken.
Oud 7 oktober 2013, 16:23   #60
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe komen zij aan dat onrealistisch beeld, denk je? Door wie worden die regimes vaak (al dan niet rechtstreeks) gesteund? Ligt er aan die uitbuiting naast politieke motieven dan geen economische motieven uit het westen? En is het beeld dat velen hier van vluchtelingen hebben dan wel zo realistisch?
Al van GSM's gehoord, internet, en al eens opgemerkt hoeveel " vluchelingen" eenmaal erkend wel opnieuw in die landen naar familie trekt?
Dat onrealistisch beeld komt door wie hier is, en in relatie tot wie daar is, veel meer heeft.
Hou toch op met dat politiek correcte gezeur, er is in die landen een enorme kloof tussen rijken( de minderheid) en armen ( de meerderheid) en dat houden die rijken zelf netjes in stand.

Hoor maar eens van Afrikanen hoe hun rijkere broeders en zusters neerkijken op wie als schoonmaker werkt, hoe zij worden uitgebuit, door eigen volk!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be