Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2013, 16:14   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
mechaniekers die bij ons een voet of een arm breken, komen werken. Mét aangepast werk, zoals ik zei.
We zorgen zelfs voor vervoer voor die gasten.
D�*t is iets anders groot licht. Dat zijn mensen die een arbeidsongeval hebben gehad waar normaal werkverlet voor moet genomen worden. Om de verzekeringspremie te drukken worden deze mensen met véél egards thuis opgehaald, mèt desnoods twee gebroken benen en een gebroken arm. Zij zijn AANWEZIG OP HET WERK. Zij werken niet. Als ik het goed voorheb was het voldoende dat zij dagelijks een paar uur AANWEZIG waren en nadien werden ze met evenveel egards terug naar huis gestuurd.

Een rugpatient die amper kan blijven zitten of rechtstaan, die géén arbeidsongeval heeft gehad, wordt rustig thuisgelaten omdat die mens géén arbeidsongeval heeft gehad en er dus ook geen weerslag op de te betalen verzekeringspremie zal bestaan.

Leg het mij niet uit jongeske, ik heb zo dertig jaar gewerkt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 oktober 2013 om 16:15.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 16:15   #42
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
En onzin braken is uw sterkste vak wél.
de onzin komt van uw kant. Ik geef u praktische voorbeelden van waar dit systeem wel degelijk werkt. En goed werkt zelfs, het gebeurt zonder enig morren van de werknemers en mét steun van de vakbonden.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 16:16   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de onzin komt van uw kant. Ik geef u praktische voorbeelden van waar dit systeem wel degelijk werkt. En goed werkt zelfs, het gebeurt zonder enig morren van de werknemers en mét steun van de vakbonden.
in geval van ARBEIDSONGEVALLEN *KNIP*!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door Akira : 7 oktober 2013 om 23:41.
Oud 5 oktober 2013, 16:18   #44
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
D�*t is iets anders groot licht. Dat zijn mensen die een arbeidsongeval hebben gehad waar normaal werkverlet voor moet genomen worden. Om de verzekeringspremie te drukken worden deze mensen met véél egards thuis opgehaald, mèt desnoods twee gebroken benen en een gebroken arm. Zij zijn AANWEZIG OP HET WERK. Zij werken niet. Als ik het goed voorheb was het voldoende dat zij dagelijks een paar uur AANWEZIG waren en nadien werden ze met evenveel egards terug naar huis gestuurd.

Een rugpatient die amper kan blijven zitten of rechtstaan, die géén arbeidsongeval heeft gehad, wordt rustig thuisgelaten omdat die mens géén arbeidsongeval heeft gehad en er dus ook geen weerslag op de te betalen verzekeringspremie zal bestaan.

Leg het mij niet uit jongeske, ik heb zo dertig jaar gewerkt.
het gaat hier wel degelijk over mensen die GEEN arbeidsongeval hadden gehad. En wel degelijk hun VOLLEDIGE uren kwamen werken. WERKEN hé, NIET aanwezig zijn.

de rest van uw post is dus van geen tel. Ga dus maar op een ander zeveren en lees nog eens mijn verschil over "ziek" en ziek.
Trouwens, ge zit te zeveren over een rugpatient: die kan de woning niet verlaten dus uw commentaar om daar over te beginnen is evenzeer zonder voorwerp.
Ga dus ook op dat vlak, maar op een ander zeveren
Oud 5 oktober 2013, 16:20   #45
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in geval van ARBEIDSONGEVALLEN sukkel!
1) gerapporteerd. Een PA kon ik nog hebben, maar twee is er ene te veel

2) leer lezen: het gaat hier niet om mensen die een arbeidsongeval hadden. Wij hebben amper arbeidsongevallen die leiden tot werkverlet, wegens goede systemen van preventie en veiligheidsmechanismen.

wederom: uw commentaar is van geen tel en trouwens serieus aanvallend
Oud 5 oktober 2013, 16:25   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaat hier wel degelijk over mensen die GEEN arbeidsongeval hadden gehad. En wel degelijk hun VOLLEDIGE uren kwamen werken. WERKEN hé, NIET aanwezig zijn.

de rest van uw post is dus van geen tel. Ga dus maar op een ander zeveren en lees nog eens mijn verschil over "ziek" en ziek.
Trouwens, ge zit te zeveren over een rugpatient: die kan de woning niet verlaten dus uw commentaar om daar over te beginnen is evenzeer zonder voorwerp.
Ga dus ook op dat vlak, maar op een ander zeveren
een rugpatient kan de woning weldegelijk verlaten.
Of dacht je dat hij zich laat opbeamen om onder de scanner te gaan?

enfin, ik sluit deze discussie hierbij af. Tegen zoveel onnozelheid kan ik niet tegen.

Ik wens je echt een goede "gezondheid". Liefst zonder TB of het andere vieze woord. Best met een beetje problemen aan S1/S2 en L4/L5 want dat is geen enkel probleem om continu te werken zonder één dag afwezigheid. En voor je griepje mag je dan één dag in bed liggen zonder eten.

Eens zien hoe je dan gaat piepen Mr. "ontsla de zieken".

Laatst gewijzigd door circe : 5 oktober 2013 om 16:27.
Oud 5 oktober 2013, 16:28   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) gerapporteerd. Een PA kon ik nog hebben, maar twee is er ene te veel

2) leer lezen: het gaat hier niet om mensen die een arbeidsongeval hadden. Wij hebben amper arbeidsongevallen die leiden tot werkverlet, wegens goede systemen van preventie en veiligheidsmechanismen.

wederom: uw commentaar is van geen tel en trouwens serieus aanvallend
voor zo'n sujet zoals u aanvaard ik MET ALLE PLEZIER zelfs 10 strafpunten!

En "sukkels" dat zijn trouwens vooral de mensen die jij met alle plezier gaat ontslaan omdat ze niet meer langer dan vijf minuten op hun benen kunnen staan, of doodziek zijn na hun zoveelste chemobehandeling (en door jou zullen ontslagen worden, want de drie dagen tussenin waarbij ze niet uitgeput in hun bed liggen moeten ze volgens jou uw bureauke gaan kuizen zeker? Of sta je aan de band Mijnheer?)

Oh nee, ik zie het, MIJNHEER is zanger!

Laatst gewijzigd door circe : 5 oktober 2013 om 16:39.
Oud 5 oktober 2013, 16:29   #48
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat gebeurt er als ik als zwaar zieke in mijn bed lig te slapen, totaal onder de pillen, en ik hoor die controlearts niet bellen ? Word ik dan ontslagen ?
Reden voor ontslag : de zieke was zo ziek dat hij niets hoorde en niet uit zijn bed kwam.
SCHANDALIG ZEG ! Buiten met dat slechte individu ! Van zoiets wil ik niet hebben in mijn bedrijf !
Zjust, of vraag maar eens aan iemand met zware migraine hoe lang het duurt eer die vanuit zijn/haar bed in de slaapkamer boven tot aan de voordeur geraakt.....als die al niet vanwege het lawaai van die bel boven de wc-pot staat gebogen....
Oud 5 oktober 2013, 16:31   #49
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat geloof ik dus wél ! En als jij beweert van niet, moet je met bewijzen afkomen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=192276
Oud 5 oktober 2013, 16:34   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaterlach Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom een werknemer niet tijdens zijn normale werkuren thuis zou zijn.
Als hij niet ziek zou zijn, dan zou hij tijdens die uren toch ook niet kunnen gaan winkelen, gaan sporten, op café bezoek gaan, vrienden gaan bezoeken enz. enz.
Het lijfeigenschap is afgeschaft.

Wie niet thuis moet zijn die moet niet thuis zijn.
Oud 5 oktober 2013, 16:35   #51
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik snap al die heisa niet. Iedereen kan ziek worden en als hij/zij ziek wordt dan gaat men naar de dokter, vraagt een papierke en blijft thuis. Daar moet zelfs geen controle dokter aan te pas komen. Het wordt erger wanneer dit tweemaal of zelfs meer dan twee maal op een jaar voor valt. Dan is het simpel : het werk is duidelijk niet voor deze werknemer geschikt.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 16:39   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Bij de stad dan belde ik om 8 uur dat ik ziek was, om 8.45 uur stond de controlearts aan de deur.
Die vroeg dan, wat mankeer je?
Ik weet het niet, de huisdokter moet nog komen.
Jamaar, wat mankeer je?
Daar zal ik het straks met de huisarts over hebben.
Jamaar, ik ben ook dokter.
Dat kan jij wel zeggen, je bent alleszins niet mijn dokter.

Dan keek hij niet begrijpend terwijl ik de deur terug dicht deed.
Oud 5 oktober 2013, 16:43   #53
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Wat gaan ze doen met de personen die zich tijdens hun verlof in Brazillie ziek melden?? Per dag dan 4 uren verplicht in het hotel blijven. Gaat de werkgever dan aan de hotelmanager vragen dat hij regelmatig naar kamer 568 gaat zien of de ziek gemelde arbeider wel op zijn kamer is ipv aan het zwembad. Of beslaat dan thuisblijven het ganse hoteldomein????
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 16:43   #54
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Wat gaan ze doen met de personen die zich tijdens hun verlof in Brazillie ziek melden?? Per dag dan 4 uren verplicht in het hotel blijven. Gaat de werkgever dan aan de hotelmanager vragen dat hij regelmatig naar kamer 568 gaat zien of de ziek gemelde arbeider wel op zijn kamer is ipv aan het zwembad. Of beslaat dan thuisblijven het ganse hoteldomein????
Oud 5 oktober 2013, 16:44   #55
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Oud 5 oktober 2013, 16:44   #56
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Oud 5 oktober 2013, 16:48   #57
Another Jack
Banneling

Standaard

Het huidig beleid voldoet om Braziliaanse toestanden tegen te gaan:
Voor wie de toestemming heeft het huis te verlaten en niet thuis is wanneer de conrole-arts langskomt, krijgt een convocatie om zich 's avonds aan te bieden bij de controle-arts.
Valt tegen wanneer je van Brazilië naar pakweg Laakdal moet...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 17:17   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
als je ziek wordt gedurende je vakantie dan is dat voor eigen rekening: je verlofdagen lopen door.
Als je echter niet op tijd terug kan komen om na je verlof te beginnen met het werk, dan wordt het iets moeilijker natuurlijk.

Oud 5 oktober 2013, 23:12   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat die maatregel voor de meesten niet van belang is, tenslotte liggen ze toch tot de middag in hun bed meestal.
Oud 5 oktober 2013, 23:40   #60
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als je ziek wordt gedurende je vakantie dan is dat voor eigen rekening: je verlofdagen lopen door.
Als je echter niet op tijd terug kan komen om na je verlof te beginnen met het werk, dan wordt het iets moeilijker natuurlijk.
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/c...07072-2211.art
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be