![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogal wiedes, daar de kerkgebouwen ook in de meeste gevallen geen eigendom zijn van de Kerk. Het is erfgoed dat eigendom is van de gemeenten. Het is dan ook normaal dat de Kerk niet volledig hoort op te draaien voor een gebouw dat haar eigendom niet is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een bijkomende correctie: in zo goed als alle parochiekerken gaat de mis in de week niet door in de kerk zelf, maar in een kapel van de kerk of in de sacristie. Juist om redenen die u aanhaalt. Het kerkbestuur morst heus niet met het geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet maf, maar dat gaat op voor ieder historisch gebouw. Of denkt u dat men binnenkort het Gravensteen te Gent zal bekleden met buitenmuurisolatie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat veranderd de situatie niet. Als mensen per se een kerk/moskee/synachoge/grot willen hebben om hun almachtig onzichtbaar vriendje te bevredigen, dat ze dat dan zelf bekostigen. Dat men in het verleden daar anders over dacht is een ander verhaal, en dat sommigen in hun geloof anderen tot bedelstaf brachten, maakt het niet beter.
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ene sluit het andere niet uit. Laat ze op vrijdag, zaterdag en zondag gebedsplaats zijn en zet al die stoelen de andere dagen weg en laat daar markt plaats vinden of tentoonstelingen, beurzen, eender wat, wat mij betreft, al zijn het erotica beurzen, het kan me geen moer schelen zolang het maar geld in het laadje brengt om de boel te financieren. Laatst gewijzigd door Garry : 10 oktober 2013 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang dat dat niet verwarmd wordt kan mij dat geen moer schelen, al vriezen ze vast aan de muren
Laatst gewijzigd door Garry : 10 oktober 2013 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, het lijkt me veel eerder wat geprovoceer van slechte kwaliteit om te suggereren wat hierboven staat te lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, en er is tegenwoordig sprake van een zekere huur, daar volgens het laatste decreet de kerkfabrieken verantwoordelijk worden gesteld voor een bepaald percentage van de inkomsten, iets wat vroeger niet het geval was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 10 oktober 2013 om 20:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of gaat u misschien de kathedraal van Antwerpen afbreken, omdat u het onderhoud ervan te duur vindt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En? Er lijkt me toch een verschil te bestaan tussen bijvoorbeeld een martkplein enerzijds en bijvoorbeeld een historisch kerkgebouw, een museum, een concertgebouw, e.d. anderzijds?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder is het mijn persoonlijke ervaring dat één pastoor doopt, huwelijken voltrekt en doden begraaft in de kerken van drie verschillende parochies. Waar wijst dat op?
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U snapt het dus niet. Daarom herhaal ik het nogmaals: de kerkgebouwen zijn geen eigendom van de Kerk. Wel van de overheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar wijst dat dan op? Dat een pastoor diensten verricht in drie kerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger werden de kerken,in tegenstelling tot theaterzalen, wél elke dag gebruikt om er de mis in op te dragen. Elk half uur las een andere priester een mis. Dat waren er minstens drie per dag,en op zondag minstens vijf.
D�*�*r ging het mij om, Jan. Nu krijgen ze op een weekdag geen twee rijen volk meer bij elkaar. Dat één pastoor tegenwoordig volstaat om in drie parochies genoeg volk in de kerk krijgt om het gebruik ervan te verantwoorden, volk dat buiten een communiefeest, een huwelijksinzegening of een begrafenis geen poot meer in de kerk zet, dat wijst volgens jou nergens op?