Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2013, 09:40   #41
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die grond wordt toch wel bevestigd door zeer veel experts terzake.
Pedopriesters konden alleen maar hun gang gaan omdat de meeste ouders het leed van hun kinderen negeerden.
En als het wat te gortig werd deed de plaatselijke dokter/burgemeester/notaris/baron soms wat inspanningen om die pedofielen over te plaatsen naar een ander gemeente, door wat geld onder tafel te schuiven bij de bischop.

Als je geen notie hebt van die tijdsgeest in de samenleving en wat er in het verleden gebeurde, zou ik me uit het debat houden.
Ik heb wel degelijk notie van die tijdsgeest. Maar dan moet je ook het volledige plaatje laten zien. Namelijk dat de kerk toen oppermachtig was en de dorpspastoor dikwijls meer macht had dan de burgemeester. En dat die pastoor de sociale status van een familie in het dorp kon vernietigen met het gevolg dat ze sociale paria's werden.

Op die manier werden ouders dus onder de knoet gehouden: door machtsmisbruik. Van het zelfde laken een pak dus als wat die pastoors met de kinderen uitvraten.

Maar ik denk trouwens niet dat de uitspraken van deze bisschop betrekking hebben op gebeurtenissen van enkele decennia geleden, maar op het heden. Aangezien hij spreekt over ouders die scheiden. Dat was vroeger (weeral onder de macht van de kerk) een zeldzaamheid.

Je argumenten zijn dus in het kader van deze uitspraak sowieso al niet op hun plaats.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 09:45   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer ouders negeren wat hun kinderen wordt aangedaan, hebben ze er alles mee te maken!
het blijft in eerste instantie de DADER die schuldig is.

Of ga je nu de ouders van de kinderen die door die pedofiele internetkinderlokker werden belaagd ook al schuldig verklaren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 09:48   #43
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Inderdaad.

Zelfs als het al zo zou zijn dat ouders achteraf het misbruik negeren, doet dat niets, maar dan ook nul komma nul, af aan de schuld van de dader.

Laatst gewijzigd door JBM : 10 oktober 2013 om 09:49.
Oud 10 oktober 2013, 10:01   #44
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Of ga je nu de ouders van de kinderen die door die pedofiele internetkinderlokker werden belaagd ook al schuldig verklaren?
Als kan bewezen worden dat ze schuldig verzuim hebben gepleegd, ja natuurlijk.
Een ouder die weet dat zijn eigen kind door een pedofiel wordt misbruikt, maar die uit eigenbelang niks onderneemt, mag van mij ook opgesloten worden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 10:03   #45
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Inderdaad.

Zelfs als het al zo zou zijn dat ouders achteraf het misbruik negeren, doet dat niets, maar dan ook nul komma nul, af aan de schuld van de dader.
Sinds wanneer hebben we het heel de draad al over de dader?
We hebben het over de rol van omstaanders!
Oud 10 oktober 2013, 10:04   #46
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als kan bewezen worden dat ze schuldig verzuim hebben gepleegd, ja natuurlijk.
Een ouder die weet dat zijn eigen kind door een pedofiel wordt misbruikt, maar die uit eigenbelang niks onderneemt, mag van mij ook opgesloten worden.
Dat is weer heel iets anders he.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 10:06   #47
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer hebben we het heel de draad al over de dader?
We hebben het over de rol van omstaanders!
Ja, het is die Poolse bisschop die de aandacht van de daders wil verplaatsen naar iets dat eigenlijk niet terzake doet.
Oud 10 oktober 2013, 10:09   #48
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, het is die Poolse bisschop die de aandacht van de daders wil verplaatsen naar iets dat eigenlijk niet terzake doet.
Wat voor bullshit is dat?
Dus er mag niet worden gepraat over omstaanders?
Oud 10 oktober 2013, 10:10   #49
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat dit vaak voorkomt. Tenzij vroeger, maar dat had meer met angst te maken dan wat anders.

Maar in het heden? Neen, daar moet dan maar eens een bewijs van gegeven worden. Wat die bisschop met wat omfloersing eigenlijk zegt is: de ouders hadden maar niet moeten scheiden, dat werden hun kinderen niet verkracht.

Zeer domme uitspraak, die ik verwelkom omdat die onnozelaars zo alleen maar meer hun eigen ruiten ingooien.
Oud 10 oktober 2013, 10:11   #50
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat voor bullshit is dat?
Dus er mag niet worden gepraat over omstaanders?
Is inderdaad van weinig belang wat de schuld aan een verkrachting betreft.
Oud 10 oktober 2013, 10:22   #51
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb wel degelijk notie van die tijdsgeest. Maar dan moet je ook het volledige plaatje laten zien. Namelijk dat de kerk toen oppermachtig was en de dorpspastoor dikwijls meer macht had dan de burgemeester. En dat die pastoor de sociale status van een familie in het dorp kon vernietigen met het gevolg dat ze sociale paria's werden.

Op die manier werden ouders dus onder de knoet gehouden: door machtsmisbruik. Van het zelfde laken een pak dus als wat die pastoors met de kinderen uitvraten.

Maar ik denk trouwens niet dat de uitspraken van deze bisschop betrekking hebben op gebeurtenissen van enkele decennia geleden, maar op het heden. Aangezien hij spreekt over ouders die scheiden. Dat was vroeger (weeral onder de macht van de kerk) een zeldzaamheid.

Je argumenten zijn dus in het kader van deze uitspraak sowieso al niet op hun plaats.
Ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen. Gewoon een verschuiving van slachtoffers dus.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 12:54   #52
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Nee, Ke Nan. Je bent weeral eens verkeerd, énorm verkeerd. Is dit onkunde of kwaad opzet?

De Katholieke Kerk in Poland "wijst op de individuele schuld en plicht van de daders". Om het in makkelijkere woorden te zetten: de Poolse Kerk vindt dat de individuele pedofielen de slachtoffers moeten vergoeden.
In de laatste zin van mijn vorige post spreek ik over verantwoordelijkheid van de kerk en niet over schuld.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 12:57   #53
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
In de laatste zin van mijn vorige post spreek ik over verantwoordelijkheid van de kerk en niet over schuld.
Inderdaad we hebben het over verantwoordelijkheid.
In deze als we het hebben over de verantwoordelijkheid van de kerk als instituut, moeten we het ook hebben over eventuele andere verantwoordelijken zoals ouders.

Dus Nietzsche, JBM en JimmyB, jullie zijn off-topic aan het lullen.

Laatst gewijzigd door giserke : 10 oktober 2013 om 12:58.
Oud 10 oktober 2013, 13:19   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad we hebben het over verantwoordelijkheid.
In deze als we het hebben over de verantwoordelijkheid van de kerk als instituut, moeten we het ook hebben over eventuele andere verantwoordelijken zoals ouders.

Dus Nietzsche, JBM en JimmyB, jullie zijn off-topic aan het lullen.

De verantwoordelijkheid van de kerk ligt hem in het FEIT dat ze de daders beschermde, wetende welke praktijken ze uitvoerden.

Vergelijk het met de pedopater bij de Inuit die hier recent nog in zijn klooster werd opgevangen, al of niet VERGEZELD van een van zijn slachtoffertjes!

Dit is op geen enkele wijze te vergelijken met de ONMACHT van de ouders om hun kinderen te beschermen en uit de klauwen van die pedofiele kerkleiders te houden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2013, 13:40   #55
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

De verantwoordelijkheid van de kerk ligt hem in het FEIT dat ze de daders beschermde, wetende welke praktijken ze uitvoerden.

Vergelijk het met de pedopater bij de Inuit die hier recent nog in zijn klooster werd opgevangen, al of niet VERGEZELD van een van zijn slachtoffertjes!

Dit is op geen enkele wijze te vergelijken met de ONMACHT van de ouders om hun kinderen te beschermen en uit de klauwen van die pedofiele kerkleiders te houden.
Volkomen correct.

Het getuigt maar weer eens van de perversiteit van de kerk om ouders een schuldgevoel aan te praten in zaken waar ze totaal geen oorzaak aan hebben.

Doe zo voort oetlullen!
Oud 14 oktober 2013, 17:40   #56
adizal32
Banneling

Standaard

Citaat:
Och ja, uitspraken van pummels zoals deze Pool en Leonard bij ons in België zullen er alleen maar toe leiden dat de katholieke kerk verder vervalt tot marginale sekte. Ik kan dat alleen maar toejuichen. Meer van dat dus!
Toch wel triest, dat je voor zo kakelende volksverlakkers een deel van uw zuurverdiende centjes moet afdragen.
adizal32 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 17:47   #57
adizal32
Banneling

Standaard

Citaat:
Volkomen correct.

Het getuigt maar weer eens van de perversiteit van de kerk om ouders een schuldgevoel aan te praten in zaken waar ze totaal geen oorzaak aan hebben.

Doe zo voort oetlullen!
Ik stel voor bij het Celibaat, de castratie te laten invoeren.
Zij mogen hun edele delen toch niet gebruiken.
Zo word hen een dienst bewezen, ze moeten nooit op jacht.
Zo word de gemeenschap een dienst bewezen doordat kinderen iets veiliger zijn.
Slecht kan het toch niet zijn, de Islam doet dat ook met hun vrouwen, daar word toch ook niet over geleuterd.
adizal32 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be