Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2014, 08:51   #41
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Ha nee?
Dit was toch een reset? Alles begint van voor af aan
Oeps, ik vrees dat je niet weet wat een reset echt inhoudt, dit gaat veel en veel verder dan een re-start van een monopolyspelletje, het gaat daarentegen over de herinvoering van een normale economie. De economen van vandaag zullen bv terug naar de schoolbanken gestuurd worden om hun studies af te maken en volwassen te worden. Het volstaat niet langer om hun onkunde af te wentelen op de bevolking, dat soort simplismen hebben we nu wel gehad, de monetaire reset staat centraal in dit alles. Men heeft blijkbaar totaal geen notie meer waar het over gaat, wat molenwieken met dure woorden is geen optie meer, de bevolking is dat gehakketak echt wel beu. Beetje normaal doen, mag dat nog aub?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 09:01   #42
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Alvast verheugend dat je al begrijpt wat er staat, is weinigen gegeven. De praktische uitvoering zal iets genuanceerder verlopen dan wat je hier voorstelt, in het andere geval zou de wereld nog gekker worden natuurlijk. Het technisch wegwerken van de schulden is slechts een deel van de monetaire reset, wel een belangrijke stap. Ik weet echter niet of je er ook aan gedacht hebt dat de bevolking dan niet met miljoenen langer en harder hoeft te werken?
Voor te toplaag veranderd er niets
Voor de middenklasse veel
Maar waarom zouden ze de lat niet hoger leggen?
Een buitenverblijf bvb

En voor de rest?
Even hard werken
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 09:10   #43
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor te toplaag veranderd er niets
Voor de middenklasse veel. Maar waarom zouden ze de lat niet hoger leggen? Een buitenverblijf bvb. En voor de rest? Even hard werken
Middels een monetaire reset ontstaat er iets totaal anders. Wie bedoel je hier juist met 'toplaag', de supperrijken of politiek? Wat bedoel je juist met de lat hoger leggen?
Oud 7 januari 2014, 09:23   #44
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oeps, ik vrees dat je niet weet wat een reset echt inhoudt, dit gaat veel en veel verder dan een re-start van een monopolyspelletje, het gaat daarentegen over de herinvoering van een normale economie. De economen van vandaag zullen bv terug naar de schoolbanken gestuurd worden om hun studies af te maken en volwassen te worden. Het volstaat niet langer om hun onkunde af te wentelen op de bevolking, dat soort simplismen hebben we nu wel gehad, de monetaire reset staat centraal in dit alles. Men heeft blijkbaar totaal geen notie meer waar het over gaat, wat molenwieken met dure woorden is geen optie meer, de bevolking is dat gehakketak echt wel beu. Beetje normaal doen, mag dat nog aub?
Neen dan weet ik niet, daarvoor zit ik hier
De lat hoger leggen; meer wensen dan men al heeft
Dit is trouwens volgens mij een van de redenen van de hoge werkloosheid,
De ene werkt teveel , daardoor geen plaats voor de ander
Oud 7 januari 2014, 09:39   #45
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen dan weet ik niet, daarvoor zit ik hier
De lat hoger leggen; meer wensen dan men al heeft. Dit is trouwens volgens mij een van de redenen van de hoge werkloosheid, de ene werkt teveel , daardoor geen plaats voor de ander
Enkel met dit bericht geef je al aan hoe tragisch absurd de situatie is, we blijken al helemaal niet door te hebben dat het veel eenvoudiger is om arbeid te verdelen en te produceren in functie van onze behoeften. Ik geef je een stelling/vraag waarop ik graag je reactie zie, ik hoop alvast dat we dit een beetje ernstig kunnen houden, deze mensonwaardige wereld is nu niet bepaald om trots op te zijn, vandaar.

Stel
  • iedereen (wereldwijd) werkt 20 hr/week
  • fabrieken zijn uitgerust met laatste nieuwe technologieën
  • we produceren duurzaam met respect voor milieu
Vraag
  • zouden er dan voldoende producten zijn om te voorzien in onze behoeften?
Eenvoudige vraag

Laatst gewijzigd door tandem : 7 januari 2014 om 09:54.
Oud 7 januari 2014, 10:01   #46
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Enkel met dit bericht geef je al aan hoe tragisch absurd de situatie is, we blijken al helemaal niet door te hebben dat het veel eenvoudiger is om arbeid te verdelen en te produceren in functie van onze behoeften. Ik geef je een stelling/vraag waarop ik graag je reactie zie, ik hoop alvast dat we dit een beetje ernstig kunnen houden, deze mensonwaardige wereld is nu niet bepaald om trots op te zijn, vandaar.

Stel
  • iedereen (wereldwijd) werkt 20 hr/week
  • fabrieken zijn uitgerust met laatste nieuwe technologieën
  • we produceren duurzaam met respect voor milieu
Vraag
  • zouden er dan voldoende producten zijn om te voorzien in onze behoeften?
Eenvoudige vraag
IK denk het wel,
Maar dan met respect voor de andere mensen
Oud 7 januari 2014, 10:15   #47
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
IK denk het wel,
Maar dan met respect voor de andere mensen
Mits gebruik van gezond verstand kan dat zeker, het zou zelfs kunnen dat we nog minder kunnen werken. Nu, met deze ene vraag en jouw antwoord hierop hebben we al voldoende om de noodtoestand af te roepen. Anders gezegd, met welke waanzin zijn we dan vandaag bezig? En waarom?

Misschien voel je nu al aan waarom die monetaire reset zo belangrijk is, economen weten dat maar al te goed maar 'econoom' blijkt duidelijk een knelpuntberoep te zijn. Als het je al duidelijk is dat er een onmiskenbare schaarste aan economisch inzicht bestaat dan is dat al een gigantische stap in de goede richting. Een mens hoeft zelf geen econoom te zijn om tot deze nuchtere vaststelling te komen. Ben je het hier mee eens?

Laatst gewijzigd door tandem : 7 januari 2014 om 10:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be