Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2013, 08:57   #41
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Even gelezen op zijn website.
Los van het feit of hij al dan niet gelijk heeft, vind ik dat je lokale politiek, lokaal moet houden.
Als je dan niet akkoord ben met het discours die de partij op grote schaal naartoe gaat, verleg je je van partij bij de volgende verkiezingen.
Ontslag nemen en je kiezers teleurstellen, is eerder in de aandacht willen komen met de reden van je vertrek, en dat vind ik niet netjes naar de partij die je eerst jarenlang diende toe.

Laatst gewijzigd door plakker : 21 oktober 2013 om 08:59.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 08:59   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Even gelezen op zijn website.
Los van het feit of hij al dan niet gelijk heeft, vind ik dat je lokale politiek, lokaal moet houden.
De basis van een engagement, lokaal of nationaal, is toch dat je je kan vinden in de pijlers van de partij? Het kan best dat iemand zich aanvankelijk daarin kon vinden, en ziet dat dit door de evolutie van de partij, steeds minder het geval is.

Wat moet je dan doen? Blijven je naam verbinden aan een partij waarin je je niet meer kan vinden? Dan zou Nick geen haar beter zijn dan de overgrote meerderheid van de lokale mandatarissen. En Nick kennende, is hij een pak consequenter.

Er gaan er nog volgen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 21 oktober 2013 om 09:00.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 08:59   #43
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De basis van een engagement, lokaal of nationaal, is toch dat je je kan vinden in de pijlers van de partij? Het kan best dat iemand zich aanvankelijk daarin kon vinden, en ziet dat dit door de evolutie van de partij, steeds minder het geval is.

Wat moet je dan doen? Blijven je naam verbinden aan een partij waarin je je niet meer kan vinden?
Sorry, heb m'n post reeds wat aangepast.
Oud 21 oktober 2013, 09:00   #44
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik ken hem ook al een jaar of 15. Ook ik was bij de oprichting van N-VA.
Bij de oprichtingsteksten, staan zowel teksten van mij als van Nick.

En idd, zijn uitspraken zijn volledig terecht.
Echter, door ontslag te nemen los je niks op.
idd. ge kunt beter van binnenuit aan de splitsing werken.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 09:13   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Je kan altijd van gedacht veranderen; niet heel bruusk, wel soms bruusk, vaak zachtjesaan ...
Dan kan je van partij veranderen; met veel trompetgeschal of niet.
Met natrappen of niet.

Ik ken onze jongen niet;
maar ik heb zo'n vage indruk dat hij gefrustreerd is omdat enkele symbooldossiers, die dienden als speerpunten, en mogelijk/wellicht uit zijn koker kwamen, nu on hold gezet worden wegens 'de stand van het land'.

Ik herhaal van mijn eerdere post in deze draad:
het ga hem goed.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 09:20   #46
giserke
Banneling

Standaard

Een aantal standpunten?
De hele sociale/ culturele agenda heeft N-VA vervangen door een extreem neoliberale standpunten in amper 2 jaar tijd.

Ik zal nog eens een uitspraak van een dierbare vriend, walter-luyten, "je moet eerst mens zijn dan pas politieker".
Dit hebben ze overboord gekieperd, wat ze duur zal betalen.
Opnieuw laat de Vlaamse beweging toe, dat vreemde ideologieën die niks met de zaak te maken hebben, de zaak verknallen.

Laatst gewijzigd door giserke : 21 oktober 2013 om 09:24.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 09:21   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik hoop dat de partij dit signaal serieus neemt. Maar ik vrees het ergste ivm de teksten over het confederalisme als ik lees wat deze Vlaams-nationalist in hart en nieren schrijft.
Oud 21 oktober 2013, 09:24   #48
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een aantal standpunten?
De hele sociale agenda heeft N-VA vervangen door een extreem neoliberale standpunten in amper 2 jaar tijd.

Ik zal nog eens een uitspraak van een dierbare vriend, walter-luyten, "je moet eerst mens zijn dan pas politieker".
Dit laatste hebben ze overboord gekieperd.
Kunt u enkele voorbeelden geven van dergelijke vervanging van een sociaal standpunt door een extreem neo-liberaal standpunt?

Laatst gewijzigd door fcal : 21 oktober 2013 om 09:35.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 10:33   #49
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ontslag nemen en je kiezers teleurstellen, is eerder in de aandacht willen komen met de reden van je vertrek, en dat vind ik niet netjes naar de partij die je eerst jarenlang diende toe.
Ook niet als je je niet meer kan vinden in die partij die op enkele jaren tijd zijn initiële standpunten op socio-economisch vlak totaal heeft omgegooid?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 10:56   #50
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ook niet als je je niet meer kan vinden in die partij die op enkele jaren tijd zijn initiële standpunten op socio-economisch vlak totaal heeft omgegooid?
Mja, sowieso heeft dat lokaal weinig invloed.
Mensen hebben lokaal op je gestemd, en die mag je niet teleurstellen.
Oud 21 oktober 2013, 11:56   #51
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dikke kus Bekijk bericht
Dat de N-VA een veel te rechts imago uitstraalt, dat is toch duidelijk.

Dringend tijd om een menselijk programma te schrijven. Een hard bestuur is alleszins nodig, anders krijgt men het land(?) niet meer gered, wat ook de prestaties van de Rode Duivels mogen zijn. Maar stampen op de echt zwakkeren is niet nodig (en dat doen ze waarschijnlijk niet, maar komt wel zo over).
Inderdaad, de regime-media zijn zeer bedreven in het vals voorstellen van wie zij als tegenstander zien. Bepaalde eerlijk sociale maar naïevere mensen tuinen er dan gewoon in.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 12:04   #52
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de N-VA een veel te rechts imago uitstraalt, dat is toch duidelijk.

Dringend tijd om een menselijk programma te schrijven. Een hard bestuur is alleszins nodig, anders krijgt men het land(?) niet meer gered, wat ook de prestaties van de Rode Duivels mogen zijn. Maar stampen op de echt zwakkeren is niet nodig (en dat doen ze waarschijnlijk niet, maar komt wel zo over).
Een "gezonder" bestuur enkel en alleen in Vlaanderen is zinloos : de fundamentele problemen zijn overal in Europa min of meer gelijk en behoeven dus een totale europese aanpak. Het invoeren van minimumlonen hier en het afschaffen ervan ergens anders leidt tot niets dan een nutteloze concurrentie met de "laagste lonen" of "minst beschermende sociale zekerheden"...

Indien het inderdaad een tegenstelling is tussen de 99% en de 1% moet d oplossing voor iedereen duidelijk zijn, toch ?
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 12:04   #53
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Een aantal standpunten?
De hele sociale/ culturele agenda heeft N-VA vervangen door een extreem neoliberale standpunten in amper 2 jaar tijd.

Dit hebben ze overboord gekieperd, wat ze duur zal betalen.
Opnieuw laat de Vlaamse beweging toe, dat vreemde ideologieën die niks met de zaak te maken hebben, de zaak verknallen.
Veel NVA-kiezers kunnen zich terugvinden in het aanvoelen van Nick Mouton. Het is kenschetsend voor het nieuwe NVA dat zelfs NVA-ers van het eerste uur, die meegestreden hebben om nog net één volksvertegenwoordiger over te houden, geen enkele sociale dimensie meer kunnen inbrengen in het politieke verhaal van NVA. Vlaanderen is juist welvarend geworden met die sociale volkse inbreng, terwijl Wallonië kapot is gegaan aan klassenstrijd. Dergelijke NVA volgt Vlaams Blok en Thatcher eerder dan de hardwerkende Vlamingen, die over de standen heen samen graag meewerken aan een welvarend Vlaanderen voor iedereen. Gaan we naar een Vlaanderen waar zoals voor de Waalse politiek Frère en Bellens als hoogste ideaal worden aanzien...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 12:13   #54
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard sterk signaal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik hoop dat de partij dit signaal serieus neemt. Maar ik vrees het ergste ivm de teksten over het confederalisme als ik lees wat deze Vlaams-nationalist in hart en nieren schrijft.
We kunnen alleen hopen dat de geest van Nick Moulin blijft spelen op het volgende congres en vooral bij de komende politieke beleids-beslissingen in een eventuele nieuwe coalitie. Vlaanderen verdient een evenwichtiger beleid dan het Thatseriaans dictaat van het NVA-hoofdkwartier, dat door haar programma eerder lobbyt voor de 1% Vlaamse Frère's en Bellens dan wel een sociaal welvarend Vlaanderen voor iedereen.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 12:53   #55
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat geloof je toch zelf niet?
Vlaanderen is welvarend geworden door zijn ondernemers en door de multinationals die zich hier hebben gevestigd. En rijkdom creëren of hebben gecreëerd. De sociale inbreng heeft gezorgd voor verdeling van die rijkdom.
Ondernemers kunnen alleen maar ondernemen, als ze beschikken over goeie en gemotiveerde werknemers.
Gaan we eens de overurenuren gratis werk aanrekenen, die vaak het middenkader presteert voor zijn werkgever?
Ondernemers kunnen alleen maar geld verdienen, wanneer er een brede afzetmarkt is in de samenleving, en niet een paar super rijken.

Citaat:
En op dat punt heeft de N-VA momenteel wel gelijk: het zijn de ondernemingen die Vlaanderen/België moeten redden... maar hun communicatie is te hardvochtig (en wordt door de regime pers natuurlijk nog verstrekt).
Niet alleen hun communicatie is hardvochtig, het handelen ook.
Bewijs is het overmatig gebruik van GAS boetes, waarbij elementaire spelregels van een rechtstaat op losse schroeven worden gezet.

Citaat:
Denken dat de sociale 'inbrengers' rijkdom creëren is, als ik het mag zeggen, een brug of vijf te ver.
Wie consumeert er denkt U?
Oud 21 oktober 2013, 13:18   #56
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Gemotvieerde werknemers zijn er enkel als er ondernemers zijn. Of niet?
En zijn verdienen Cjineze ondernemers geen schatten van geld, niettegenstaande hun zwakke interne afzetmarkt?
Het gaan niet of er wel of geen ondernemers moeten zijn, (natuurlijk moeten die er zijn).
Hier zit hem de clou, de richting die N-VA nu uitslaat is niet in het voordeel van ondernemers, maar hoofdzakelijk zuivere capitalisten.
Citaat:
Werden de GAS boetes door hen ingevoerd? En worden die enkel door hen overmatig gebruikt?
Natuurlijk heeft N-VA die niet ingevoerd. Dit is federale materie. Maar het staat steden en gemeenten wel vrij dit te hanteren of niet.

Of anderen partijen die wel of niet gebruiken interesseert me eigenlijk geen zier.
Ik kijk naar mijn eigen partij.

Citaat:
In een rechtstaat die niet op losse schroeven staat, zijn die niet nodig. Jij denkt dus dat onze rechtstaat en al wat daar rechtstreeks of onrechtstreeks aanhangt, nog goed functioneert?
Een rechtstaat functioneert idd niet met door slecht functionerende magistraten.
Magistraten die vaak alles kunnen doen wat ze willen.

Citaat:
Wie zorgt ervoor dat er kan geconsumeerd worden?

En zo kunnen we nog uren doorgaan...

Feit is (volgens mij) dat we gezonde ondernemingen nodig hebben... die concurrentieel moeten zijn.
Dat is juist.
Maar als BDW zegt, "we moeten het voorbeeld van Duitsland volgen", wel dan moet je maar eens kijken in Duitsland hoeveel mensen onder de armoedegrens duiken, omdat ze niet eens een loon hebben waar ze primere kosten mee kunnen betalen. Dit is een tijdbom die aan het tikken is in Duitsland.
Oud 21 oktober 2013, 13:34   #57
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
We kunnen alleen hopen dat de geest van Nick Moulin blijft spelen op het volgende congres en vooral bij de komende politieke beleids-beslissingen in een eventuele nieuwe coalitie. Vlaanderen verdient een evenwichtiger beleid dan het Thatseriaans dictaat van het NVA-hoofdkwartier, dat door haar programma eerder lobbyt voor de 1% Vlaamse Frère's en Bellens dan wel een sociaal welvarend Vlaanderen voor iedereen.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 13:45   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat is een projectie van Knuppel zijn eigen gedachten op Nick Mouton.
Citaat:
De druppel voor zijn ontslag waren volgens hem de congresteksten ter voorbereiding van het groot congres van de N-VA rond confederalisme en de sociaal-economische invulling daarvan.

'Uit respect voor het feit dat ik afgevaardigd werd zal ik niet dieper ingaan op deze teksten, maar de eenzijdige focus vanuit ondernemershoek, standpunten rond de financiering, de uitwerking van de verdeling van de staatsschuld, ... gingen voor mij opnieuw zeer ver.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...al-112566.html
Oud 21 oktober 2013, 13:55   #59
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
allé, we gaan een rondje "wie is de strafste Vlaams-nationalist" spelen mss?
Oud 21 oktober 2013, 13:59   #60
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als je goed kan lezen, spreekt hij zich nergens uit over die staatsvorm als dusdanig.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be