Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2013, 16:03   #41
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Voor de 'kenners' alleszins wel, me dunkt.

Waartoe dient 'een merk' anders?
dat "kenners" hun exclusieve en zeer gehypte schoenen van 800€ erkennen, kan ik aannemen, maar niet van een gewone schoen, van twaalf in een dozijn, van pakweg 100€, die voorkomen bij wel twintig merken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 16:10   #42
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik zou me afvragen hoe het zo ver is kunnen komen dat zelfs schoenenfabricanten zich niet met met mijn partij willen associëren.
Misschien hebben ze interessante afspraakjes gemaakt destijds qua bouwovertredingen of zo met vertegenwoordigers van andere partijen, die nu ook hun eisen stellen...de ene dienst is de andere waard!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 16:12   #43
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een beetje realisme aub.

De schoenmaker rook gratis publiciteit, en heeft deze gekregen.
En ... meteen heeft ook de vb-actie een paar keer extra in het journaal geweest.

't Is gelijk na de verkiezingen: iedereen heeft gewonnen.

.
Misschien is dat soort publiciteit niet zo bevorderlijk geweest...
Hoe zouden de meeste mensen op dat geleuter gereageerd hebben?
Oud 23 oktober 2013, 16:13   #44
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Welke meerwaarde gaf het feit dat hier om heel dure schoenen ging, aan die actie ??
Ze hadden evenveel volk bereikt met "neutrale" schoenen, of denk je dat gans Vlaanderen op schoenen van 800€ loopt ?
Tenzij Vandermeersch absoluut wou tonen dat zij zich Louboutin-schoenen kan permitteren.
We hebben dringend nood aan een prijslijst van de schoenen die door onze politiekers gedragen worden!
Oud 24 oktober 2013, 02:55   #45
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
kan ook niet... zou beledigend zijn voor moslims.
Misschien dient dan wel de kledingmaker ervan klacht in

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 06:44   #46
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ze laten de anderen altijd de kolen uit het vuur halen. Zelf doen ze niets, nada. Nu niet, in het verleden niet en in de toekomst maar evenmin zo te zien.
Allicht, ze zitten dan ook achter een cordon dat door de door jou bejubelde "democraten" angstvallig in stand wordt gehouden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 12:41   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

titel: Anke Van dermeersch: 'Niet onder de indruk van politiek gemotiveerd vonnis'

commentaar van de Schoof: ik vind dit inderdaad ook een politiek gemotiveerd vonnis. 't Is niet omdat ik nva-er ben, dat ik dit niet kan vinden.
En wees gerust: voor de rest blijf ik van het gedacht dat de programma's van nva en het belang te ver uit mekaar liggen, om ergens, waar dan ook, verder samen te werken dan toevallige gelijklopende stemmingen in punctuele communautaire zaken.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131025_00808614

Citaat:
Na schoenenmerk Louboutin krijgt nu ook de Canadese studente Rosea Lake gelijk over de campagne van ‘Vrouwen Tegen Islamisering’. De campagne is te sterk gebaseerd op het werk van de studente en mag daardoor niet meer gebruikt worden, oordeelt de rechtbank. De VB-politica gaat in beroep tegen de uitspraak.

Op posters en postkaarten wordt op de kortgerokte benen van Anke Van dermeersch op hoge hakken een schaal geprojecteerd. Daarop werden volgende waardeoordelen geplaatst (boven naar onder): steniging, verkrachting, hoer, slet, gematigde Islam en shariaconform. ‘Een vrouw wordt volgens de sharia als inferieur beschouwd. Het symbool daarbij is het verplichten van bepaalde kledij’, stelt voorzitter Anke Van dermeersch. ‘Hoer en slet, dat zijn termen die we naar ons hoofd geslingerd krijgen. Als vrouw verzetten wij ons daartegen.’

Van Louboutins naar Vlaams-nationalistische schoenen

Maar de poster schoot in het verkeerde keelgat bij schoenenmerk Louboutin, omdat de politica hoge pumps met rode zool draagt. Christian Louboutin eiste de stopzetting van de campagne omdat het merk naar verluidt schade werd toegebracht.

De rechter in kort geding gaf Louboutin gelijk en liet de rode zool verbieden. Anke Van der Meersch was creatief. Ze stelde kort na de uitspraak al meteen nieuwe, licht gewijzigde affiches voor met daarop schijnbaar identieke schoenen met weliswaar gele zolen. Op de vraag of het om hetzelfde merk gaat, antwoordde ze: 'Het paar Louboutinschoenen heb ik uitgedaan, dit zijn mijn Vlaams-nationalistische schoenen.'

Plagiaat?

Er werd echter ook een rechtszaak tegen Van dermeersch aangespannen door de Canadese studente grafisch ontwerp Rosea Lake, omdat ze er haar eigen werk ‘Judgements’ in herkende. Alleen ging de schaal bij haar van ‘preuts’ tot ‘slet’ en wilde ze zich zo verzetten tegen de beoordeling van vrouwen op basis van hun kledij.

Lake vond dat Van dermeersch haar idee gestolen en misbruikt heeft voor haar anti-islamcampagne en dagvaardde Van dermeersch voor de Antwerpse kortgedingrechter wegens schending van de auteursrechten en het onrechtmatig gebruik van haar werk.

Die gaf de studente gelijk: Van dermeersch mag het campagnemateriaal niet langer gebruiken. Anke Van dermeersch verklaarde eerder al dat het werk van Rosea Lake haar geïnspireerd had, net zoals een maatbeker of het liedje ‘These boots are made for walking’, maar dat er van plagiaat geen sprake is.

Van dermeersch in beroep

Anke Van dermeersch blijft erbij dat dagvaarding van Lake nietig verklaard moet worden, omdat de Canadese nog geen 19 jaar was toen ze die indiende en daardoor niet 'procesbekwaam' is volgens de Canadese wetgeving. De VB-politica gaat in beroep tegen de uitspraak in kortgeding.

'Ik blijf mij verzetten tegen de islamisering van onze straten en wijken', liet Van dermeersch weten in een reactie. 'ik verdedig de waardigheid en vrijheid van vrouwen die nu reeds onder druk staan door de groeiende aanwezigheid van de islam in onze samenleving. Ik ben niet onder de indruk van politiek gemotiveerde vonnissen.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 16:33   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dit is toch wel alle gekheid op een stokje. Straks moet men bij het VB nog naakt gaan betogen want zo kan eender welk kledingmerk wel naar de rechtbank stappen voor plastrons, broeken, hemden, jassen ja zelfs regenschermen. En dan mag men niet zeggen dat de rechters hier op zijn minst, ofwel zich schuldig maken aan machtsmisbruik of anders volstrekt rijp zijn voor 't zothuis.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...campagne.dhtml

Ik zou nu eender van welk ander merk schoenen kopen en de zolen rood verven, of heeft die fabriek misschien ook het alleenrecht op alle merken rode verf?
Machtsmisbruik: het is vrijdag(avond) : doe eens de moeite om naar de film "Het vonnis" te gaan zien.
Realistisch en "to the point" !!!
Op het einde: een climax zoals we (bijna) nog nooit zagen in een Vlaamse film.

Laatst gewijzigd door Boduo : 25 oktober 2013 om 16:34.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 17:00   #49
pegasus6869
Banneling

Standaard

zwarte piet,kuifje,kleding,schoenen,enz,enz,enz het stopt niet.......Waar moeien al die gekleurde "plekpotten" zich hier mee ????? dat die eens hun franke muilen houden,alst hun hier niet aanstaat wel rot dan op aub !!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 11:42   #50
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

"Rode zolen zijn van iedereen, niet alleen van Louboutin"

Citaat:
De Brusselse rechtbank van Koophandel heeft in een vonnis geoordeeld dat rode zolen van alle tijden zijn, en dus niet alleen van Christian Louboutin, meldt De Standaard vandaag.

De Franse schoenenontwerper (51) claimt al jarenlang dat rode zolen eigen zijn aan zijn merk. Louboutin had de rechtszaak zelf aangespannen tegen Van Dalen, een keten die in België en in Nederland tientallen schoenenwinkels heeft.

In het vonnis staat dat de rode zolen van alle tijden zijn, en dus van iedereen. "Zelfs in de zestiende eeuw liep men daar al mee rond", luidt het.

De rechter is van oordeel dat de rode zool hoofdzakelijk een esthetische functie heeft. En zoiets wordt niet door het merkenrecht beschermd. Louboutin gaat in beroep.
Laat Anke maar met andere rode zolen campagne voeren, nu loempeboutin het deksel op de neus heeft gekregen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 11:49   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
"Rode zolen zijn van iedereen, niet alleen van Louboutin"

Laat Anke maar met andere rode zolen campagne voeren, nu loempeboutin het deksel op de neus heeft gekregen...
Ik hoop dat ze schadevergoeding gaat eisen. Tenslotte waren al die affiches al gedrukt en moesten ze er nieuwe drukken;

Het "RECHT" in Belgie: in Antwerpen is de rode zool eigendom van Louboutin, in Brussel is het van iedereen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 13:24   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
kan ook niet... zou beledigend zijn voor moslims.

Dusja, naakt lijkt me het enige aanvaardbare. Jammer dat het toch al een paar jaartjes te laat om nog daadwerkelijk de ogen te laten genieten van een Anke Vandermeersch, maar soit
Anke Vandermeersch heeft, als advokate, altijd spiekbriefjes bij.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 14:04   #53
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

En?
Oud 2 april 2014, 16:25   #54
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Wat een gelul voor een paar schoenen , misschien ....
moet het VB in burqa protesteren ....
Wat schoenen mensen aandoen !!??!!??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 16:38   #55
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Ze zou beter haar snor afscheren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 22:07   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Betogen en affiches promoten, dat is zo ongeveer de enige activiteit van het VB. En daarvoor worden ze dik betaald met onze centen. Geld weggegooid.
Zou ik niet zo durven zeggen. Zoveel jaar geleden bromde Bart Dewever dat Filip Dewinter op een piramide van mestkevers zat en van daag promoot hij het zelfde gedachtegoed als zijn ex collega die al jaren op die zelfde nagel zit te kloppen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 05:34   #57
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Je verwart ze met uw moeder.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2014, 06:31   #58
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Ik heb die schoenen niets verkeerd horen zeggen.
Heeft Anke die schoenen niet betaald of haar geld teruggekregen?

Niemand kan mij verdenken van VB sympathie, maar hier verklaart de rechtbank dat haar eigendom niet haar eigendom is als ze een politiek standpunt inneemt.

En de "democratische" achterlijken applaudiseren nog voor de merkendictatuur.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 00:39   #59
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Jij kickt misschien op Homans maar geef mij dan toch maar Anke Vandermeersch.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 06:54   #60
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Jij kickt misschien op Homans maar geef mij dan toch maar Anke Vandermeersch.
Gelukkig vinden jullie hun uiterlijk belangrijker dan hun standpunten.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be