![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarvoor ga ik eerst oa. boeken lezen waarom de Holocaust door sommigen ontkent worden, want ik zou zo niet inzien hoe je iets kan ontkennen waar zo overvloedig tal van bewijzen van zijn in de hele wereld. Doch, al zou je Holocaustontkenning in zeker zin kunnen opvatten als persoonlijke mening, daar de wet verbiedt aan Holocaustontkenning te doen, primeert de wet denk ik boven de eventuele visie dat het om meningen zou gaan. Doch, de vraag die je stelt is een goede vraag en ook ik ben benieuwd wat het antwoord op deze vraag zal zijn vanwege de moderatie. Wat volgens mij dan toch zeker als mening kan aanschouwd worden is de omvang van de Holocaust al dan niet in vraag te stellen, ipv. het bestaan van de Holocaust zelf. Hopelijk omvat het antwoord van de moderatie ook de vraag of de omvang ervan al dan niet op het forum in een eventuele thread besproken kan worden of juist niet. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Des te grappig trouwens omdat dorus zelf reeds ongeveer de helft van dit forum met de term 'pedant' bedankte.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. Laatst gewijzigd door Dies : 26 augustus 2004 om 22:59. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ging daar identiek over hetzelfde, bijna een kopie van dit, over vooral een uitspraak van ene oeteke: "...het is gewoon de realiteit, dat Marokkanen die appartementen huren, er gewoon 1 grote stal van maken. Dat is nu spijtig genoeg hun manier van leven, en dat zit in hun bloed. We gaan dat er nooit uitkrijgen op een normale manier.." Ik maakte me weer bijzonder druk omdat dit bleef staan en Misplon werd weer woest op me, en dreigde met een ban. Toen hij zei "...ik heb geen tijd meer om verder te modereren de volgende maanden..." bood ik hem spontaan mijn hulp aan om tijdelijk de honeurs op dit forum waar te nemen. Een vriendendienst zeg maar. ![]() Mijn antwoord: 21 juli 2004: thePiano: "Ok, daar kan ik begrip voor opbrengen. Maak mij maar moderator, ik heb tijd zat en een scherpe maar rechtvaardige delete-button." ![]() Ik heb daar nooit een antwoord opgekregen. Jammer ![]()
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() de strafwet is zeer duidelijk wat betreft de holocaust.!!!!
Je mag niet ontkennen, goedkeuren of minimaliseren (bijv het waren er X miljoen minder) dat is een zeer verregaande beperking van de vrije meningsuiting, ja. er is zo goed als geen ruimte ... Nu heb ik zelf geen behoefte om de feiten te ontkennen , goed te keuren of te minimaliseren. Maar als je dat zou willen, ben je dus strafbaar; ook hier op dit forum (geen buitenlandse server denk ik) waar ik wel een probleem mee heb is de selectiviteit van die wet, ze geldt ENKEL voor de daden van nazi duitsland. dus andere (evengoed bewezen en verschrikkelijke)genocides zoals de capriolen van de heer stalin, pol pot of ruanda mag je ontkennen / goedkeuren zoveel je wil. ![]() Bovendien maakt het discussies zoals oa palestina et co moelijk (zoals sommigen onder jullie wel al hebt kunnen lezen) omdat joodse fundi's zich graag achter die wet verschuilen en je beginnen te beschuldigen van negationisme , nazisme etc. men poogt zo ook wel eens je strafbare uitspraken te laten doen (zijn er twee hier nogal maniakaal in; pollycorrect en tabuff) in de aard van : leg eens uit wat je bedoelt met over de holocaust willen discussieren ? het is toch duidelijk ? voor je het weet doe je een strafbare uitspraak en zit je in juridische troebele wateren... maar ik heb telkens de personen waarbij ze het probeerden tijdig kunnen waarschuwen.. ik vermoed immers dat niet iedereen evengoed op de hoogte is van de rigiditeit van de negationismewet . maar om bondig te zijn , het recht op vrije meningsuiting geldt niet voor revisionisme en dergelijke. u denke ervan wat u wilt....
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 26 augustus 2004 om 23:20. |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() dank je, ik heb geen enkele behoefte in die richting, geloof me. Ik weet ook wel ongeveer hoe die wet in elkaar steekt. Ik wou alleen weten hoe de moderatie hierrond gebeurt. Vooral gezien het standpunt van de mods dat racistische theorien als mening mogen, maar niet het oproepen tot racistische daden.
Ik ken je problemen met poly en tabuff hierrond goed genoeg (en wou geen olie op het vuur gooien) . Ik ben trouwens benieuwd naar hun reactie op de postings van Eagle of Silver. driewerf
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 26 augustus 2004 om 23:33. |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Je mag niet schrijven: "Kill them all!" maar je mag wel schrijven: "Die m*k*kken en die moslims met hun kopdoekvodden zijn allemaal dieven, moordenaars, pedofielen en je krijgt het er nooit uit!". En de zaak zit weer juridisch snor. Het voordeel is wel dat wij dat ook van de criminelen van het VB en hun aanhangsels zoals Rob Klop, Pedo Buisseret, Ditler Dementia enz. mogen zeggen. Het is niet al slecht, het is soms zelfs goed. ![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 26 augustus 2004 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Betekent deze wet dan ook dat boeken die over de Holocaust gaan omtrent ontkenning en minimalisatie niet meer wettelijk te verkrijgen zijn Bruut Geweld ? |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() als ze in belgie te koop zouden zijn , zijn de auteurs aansprakelijk op basis van de negationismewet. of desnoods diegenen die de beslissing hebben genomen het hier te gaan verdelen (andere juridische situatie)
buiten onze landsgrenzen heb je natuurlijk wél keuze. als je dat echt wil doen kan je ook wel via het net bestellen van een of andere buiten landse nazi beweging die wel dergelijke boeken heeft. niemand heeft zaken met wat in jouw brievenbus terecht komt. ik zou er echter niet teveel ruchtbaarheid aan geven. Maar het lijkt me een maat voor niets,dat is echter voor mij persoonlijk, de holocaust is een feit, als jij echter meer onderzoek langs welke kant dan ook wil raadplegen staat dat je natuurlijk vrij... ps ; de huidige juridische verwoording is "SCHROMELIJK minimaliseren".... dus minimaliseren als dusdanig MAG eigenlijk in principe..'t mag alleen niet teveel zijn...geeft een goed idee over hoe dat juridisch prutswerkje tot stand gekomen is. als ik zou zeggen 5,9 miljoen ,zou het juridisch misschien wel kunnen( maar ik zou me er toch niet aan wagen als ik u was), maar een paar miljoen minder mag niet.
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 26 augustus 2004 om 23:59. |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
bannen doen we nooit op verzoek van iemand. We oordelen altijd autonoom. En een ban komt er pas na herhaaldelijke overtredingen & waarschuwingen. Racisme an sich is niet strafbaar (tenzij er wordt opgeroepen tot geweld of discriminatie), negationisme an sich is wel strafbaar met betrekking tot het nazi-regime van de 2de wereldoorlog. Da's ook de lijn die de moderatie wenst te volgen. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moderator Jeroen merkte al hetzelfde op als ik. Overigens wil ik ook best een paar pb-tjes van jou naar de moderatie doorsturen, dan weten ze hier meteen wat jij jezelf allemaal toelaat maar dat je een ander verwijt. Dan weten ze ook wat jij durft schrijven aan mensen waarvan je verdomde goed weet dat ze geen PB's in het publiek gooien. Leuk anders als dat publiek zou weten waarop dat o zo toepasselijek scheldwoord van mij op kwam... Intussen heb IKZELF toch maar lekker nog maar eens je allerkleinste kantjes mogen aanschouwen. En zo te zien ben ik lang niet de enige die ze gezien heeft. Jij hebt het hier, nog maar eens, naar jouw hand proberen te zetten ook al wist je verdomde goed dat deze topic over JOU ging.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 augustus 2004 om 08:09. |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En bij deze sluit ik het topic af.
Ik denk dat wij van de moderatie inmiddels op alle vragen geantwoord hebben. Maar ik heb geen zin in een zoveelste welles-nietes spelletje. |
![]() |