Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2013, 11:57   #41
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Waarom niet?
4 dagen/week werken. Ben je versleten dan ziekteverzekering.
Iemand die zich versleten heeft gewerkt aan zijn 50/60/70/80 moet niet meer werken.
Voor de mensen die er vroeg het bijltje bij neerleggen is het leven met 4 werkdagen een stuk aangenamer. Voor diegenen die nog lange tijd verder kunnen wordt het 'zwarte gat' vermeden.
Riante pensioenen om een hoge levensstandaard te behouden wordt ook vermeden. Een 'versleten' mens hoeft geen dure prullen meer.
Maw werk je kapot. Leef om te werken, werk niet om te leven. Ik kan mij moeilijk een meer afgrijselijk systeem inbeelden. Er is mss wel een gulden middenweg te vinden tussen huidig, jouw en eventueel nog een ander systeem. Het zwarte gat hebben wel een aantal mensen last van, anderen genieten net van het leven na hun pensioen door eindelijk te kunnen reizen bvb of zich met de kleinkinderen te kunnen bezig houden en ga zo maar verder.

Riante pensioenen om een hoge levensstandaard te behouden heb ik niet het minste probleem mee als deze mensen daar voldoende voor hebben bijgedragen. Stellen dat 65+'ers geen mooie/dure dingen meer zouden mogen hebben, daar snap ik de redenering totaal niet van.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 12:15   #42
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Maw werk je kapot. Leef om te werken, werk niet om te leven. Ik kan mij moeilijk een meer afgrijselijk systeem inbeelden. Er is mss wel een gulden middenweg te vinden tussen huidig, jouw en eventueel nog een ander systeem. Het zwarte gat hebben wel een aantal mensen last van, anderen genieten net van het leven na hun pensioen door eindelijk te kunnen reizen bvb of zich met de kleinkinderen te kunnen bezig houden en ga zo maar verder.

Riante pensioenen om een hoge levensstandaard te behouden heb ik niet het minste probleem mee als deze mensen daar voldoende voor hebben bijgedragen. Stellen dat 65+'ers geen mooie/dure dingen meer zouden mogen hebben, daar snap ik de redenering totaal niet van.
Riante pensioenen ? In België ?

Eerlijk gezegd heb ik er toch wel een probleem mee dat jongeren als Mr. Daelemans stellen dat de pensioenen maar afgeschaft moeten worden omdat zij mogelijk minder of geen pensioen meer zullen krijgen (wat nog geen zekerheid is trouwens). Er is door vroegere regeringen een engagement aangegaan en dat moet gehonoreerd worden. Als men zijn eigen wetten/reglementeringen niet meer volgt en het maar afschaft omdat het nu éénmaal makkelijk lijkt, dan vervalt men in een systeem van rechtsonzekerheid en dat zal zich zeer snel wreken.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be