![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom niet?
4 dagen/week werken. Ben je versleten dan ziekteverzekering. Iemand die zich versleten heeft gewerkt aan zijn 50/60/70/80 moet niet meer werken. Voor de mensen die er vroeg het bijltje bij neerleggen is het leven met 4 werkdagen een stuk aangenamer. Voor diegenen die nog lange tijd verder kunnen wordt het 'zwarte gat' vermeden. Riante pensioenen om een hoge levensstandaard te behouden wordt ook vermeden. Een 'versleten' mens hoeft geen dure prullen meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Dan moeten de meesten die aan den dop staan wel in staat zijn taken over te nemen, en dat zijn ze niet wegens te dom/ en andere redenen.
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 25 oktober 2013 om 23:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er helemaal geen bezwaar tegen als het pensioen in zijn huidige vorm wordt afgeschaft.
Er zijn echter wel een paar condities. Aan de werkende mensen uit het oude systeem alles terugkeren, met interest, wat ze in de pensioenkassen gestort hebben. Aan de nieuwkomers op de arbeidsmarkt niet langer inhouden voor de pensioenen. Iedereen bepaalt zelf hoelang hij werkt en mag onbeperkt (bij)verdienen ongeacht de leeftijd. Het zal een eenmalige grote kost zijn, maar op termijn dikke winst zowel voor de werkmens als voor de overheid als voor de priveeverzekeraars en banken die spaarplannen kunnen aanbieden. Enkel diegenen die nu profiteren van het systeem en zij die geïnde bedragen afromen, zullen kniezen. Maar daar heb ik zoals verwacht geen greintje kompassie mee. Maar daar heb ik geen probleem mee.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 25 oktober 2013 om 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Kan moeilijk anders hé als er geen pensioen meer is.
Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 oktober 2013 om 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() De pensioenen moeten inderdaad afgeschaft worden.
Het is het grootste gedrocht na dat van de sociale zekerheid.
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() liefst de pensioenen van de ambtenaren dan, krijgen toch teveel toegestopt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die andere redenen? Jobs die ingepikt worden door wat hier uit andere landen nog steeds in groten getale komt 'binnengevlogen/aangevaren' en die we eigenlijk liever kwijt dan rijk zijn? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hoelang nog voor het Belgisch Ponzi pensioensysteem in elkaar zakt?
Het pensioensysteem in België is momenteel niet meer dan een groot pyramidespel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Desondanks geloof ik dat het uitkeren van het kapitaal met interest, gestort gedurende de loopbaan, zeker geen slechte zaak zou zijn als de gepensioneerde er verstandig mee omspringt. Zeker voor wie een volledige loopbaan betaalde. Eigenlijk is dat niet zo verschillend met hetgeen sommige werkgevers als extralegale pensioenverzekering voor hun werknemers afsluiten. Ook daar kan gekozen worden tussen uitbetalen van kapitaal of een maandelijkse 'rente' In Zwitserland bestaat zelfs de mogelijkheid om te combineren: een deel in kapitaal en een rente op de overschot. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Men kan hier "genieten" van: Dop, OCMW, ziekenkas, invaliditeit en pensioen.
Waarom niet gewoon: Belg en gestopt met werken = bv. 1 500€, voor iedereen en de rest is afgeschaft. Iemand die heel zijn leven veel verdiend heeft en zijn eigen huis heeft enz. waarom moeten die op hun oude dag nog een torenhoog pensioen trekken? Iemand die slecht geboerd heeft waarom moet die op zijn oude dag een laag pensioentje krijgen waarvan hij/zij gewoonlijk nog huishuur moet van betalen? Pensioenen van 25.000 € per maand bestaan hoor en helaas pensieoenen van 750 € per maand helaas ook. Voor mij zou het moeten zijn geen werk, ziek of gepensioneerd 1 bedrag voor iedereen uit dezelfde kassa. Laatst gewijzigd door Hoomer : 26 oktober 2013 om 07:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Stingray : 26 oktober 2013 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij goed, maar dan op voorwaarde dat iedereen er evenveel of even weinig voor afgehouden wordt.
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jobs komen aangevaren? leg eens uit ?
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Niet terug te vorderen tax op comsumptie, de consument betaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Veel dronkemansgestamel en onwaarschijnlijk gelul vandaag.
Niet te snappen wensen om in kartonnen dozen (van de Aldi) te mogen slapen. Moet ik me hierbij de "ontvoogde Vlaeming" bij voorstellen? |
![]() |
![]() |