![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen zouden beter eens oppassen met zomaar wildvreemden te beschuldigen van pedofilie (cfr. de hoax hier op het kinderdagverblijf in Antwerpen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus voortaan sluiten we gewoon de ogen en handelen we naar wat we er zelf maar van denken ofzo? Eerder zo van, verstand op nul, beetje bashen en de fik erin dan maar? Lekker makkelijk, dikke pech als het verkeerd uitdraait natuurlijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik vond je stelling 'dat krijg je dan als justitie vierkant draait' nogal morbide. Daar heeft dit individu geen boodschap (meer) aan. Hij is op gruwelijke wijze vermoord door mensen die dachten dat hij iets misdaan had, omdat één of andere snul dacht dat hij foto's maakte van kinderen voor zijn sexueel plezier. Dan mag ik volgend jaar in de Efteling ook geen foto's meer maken van mijn kinderen, want er zou wel eens een kind van een ander op kunnen staan... Als ze diezelfde persoon met zijn tengels aan een kleuter zien zitten, mogen ze van mij met hem doen wat ze willen. Maar hier werd gewoon een veronderstelling gemaakt. Jij trekt de discussie open, en er valt veel te zeggen over een falende justitie, maar dit specifieke geval toont gewoon aan dat mob justice niet de juiste manier is. Het recht doen zegevieren moet een monopolie blijven voor mensen die daar wettelijk voor omkaderd zijn (wat niet wil zeggen dat er zich dringend grondige verbeteringen aandienen). Als het feit dat justitie vierkant draait kan leiden tot excessen zoals die in de openingspost, dan krijg je dit soort situaties weer: ![]() Daar wil toch niemand naar toe, mag ik hopen...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen dit moeten we niet doen. We moeten wel magistraten die niet functioneren en die al of niet bewust procedurefouten maken, harder aanpakken en justitie moderniseren. Laatst gewijzigd door giserke : 30 oktober 2013 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Mensen die schuldig bevonden worden aan laster en eerroof zouden dezelfde straf moeten boven het hoofd hangen als wat de persoon in kwestie zou gekregen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zie als grote voorbeeld de excessen na de tweede wereldoorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wie gaat beslissen wie zich moet laten steriliseren ? Stel je voor dat de arabieren/negers het hier voor het zeggen krijgen, dankzij hun galloperende demographie, dan gaan ze die wet misschien toepassen op blanken ? Of wil je nu zeggen dat je de allochtonen preventief wil steriliseren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Wat heeft de alleenstaande actie van twee halve debielen nu te maken met de werking van de justitie in een bepaald land ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een gevolg wat wat je zei, wat ik er uit afleid eigenlijk? -> De trend is dat justitie niet werkt en dat daardoor 'het volk' misnoegd is en dus zelf gaat/wil berechten. Wat dus ook verkeerd is, zoals je weet.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat woord moet vooral niet gebanaliseerd worden, en men moet geen heksenjacht beginnen op vermeende pedo's. Kindermisbruikers zouden echter uiterst streng moeten aangepakt worden, vanaf het moment dat hun schuld bewezen is natuurlijk, en voor te beginnen al niet op straat gelyncht worden . Als de justitie zijn werk naar behoren doet, zullen bepaalde zwakbegaafde geweldenaars misschien ook minder snel overgaan tot zelfrecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Advocaten van de verdediging mogen natuurlijk alle mazen in het net opzoeken. Dit ligt wel anders bij magistraten. Zij moeten hun werk doen waarvoor ze door de belastingbetaler wordt betaald. Citaat:
Bij een magistraat die vastgelegde procedures niet opvolgt, en het bijgevolg verknald, mag je nog een perfect politieke visie naast zetten, dat zal nog niet werken. Naar mijn mening zijn te meeste procedurefouten hoofdzakelijk wel de oorzaak van een slechtwerkende magistraten bij justitie. Ik spreek nog niet over corrupte magistraten die ook weelderig aanwezig zijn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Magistraten die hun gat vegen aan het werk dat ze naar behoren moeten uitvoeren, en daardoor fouten maken, corrupte sloebers etc, die moet men weren ja. Ik denk dat het allemaal simpeler gezegd dan gedaan is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor bestaand personeel is dit inderdaad niet simpel, maar komende jaren gaan veel magistraten met pensioen. Voor nieuwe magistraten kan men nieuwe personeelsstatuten uitwerken, met evaluaties en grotere controles. Laatst gewijzigd door giserke : 30 oktober 2013 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welk feit/periode/verschijnsel in de geschiedenis staaft uw constructie? |
|
![]() |
![]() |