![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Men moet maar zorgen dat men je dna vindt op de plaats van misdrijf (wat trouwens gemakkelijker is dan je denkt).
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() "He who would trade liberty for some temporary security, deserves neither liberty nor security. He who sacrifices freedom for security deserves neither."
In een land aan de andere kant van de oceaan, werden lang geleden mensen als abramis brama geteerd en gevederd. Just saying.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 16 november 2013 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Denkt ge dat nu écht?! Als men je kan identificeren zal men je ondervragen en dat is normaal, iedereen die aanwezig was bij een misdaad wordt ondervraagt. Het probleem is dat dit niet zal gebeuren op het moment van de misdaad maar weken/maanden nadien. Of ze je nu uitnodigen voor een gesprek of direct komen ophalen zal afhangen van onderzoek tot onderzoek.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() *dubbel*
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 16 november 2013 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Een GSM signaal geregistreerd door de dichtstbijzinde mast bij het huis van Janssens... op zo'n 450m van de E314. Op zich, én in combinatie, al niet bijzonder verontrustende gegevens met betrekking tot een (dan toch nog) gerespecteerd dorpsgenoot en leraar. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je DNA-profiel is uniek, weet je wel...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, dat weet ik niet. Jij ook niet. Niemand weet dat.
Forensische is grotendeels een pseudo-wetenschap die uitgaat van de veronderstelling dat er geen 2 gelijkaardige profielen zijn (oren, vingerafdrukken, gebit, DNA polymorfismen, geschrift ...). Niets van dat alles is bewezen. Dat kan geen enkele forensisch wetenschapper ontkennen, ze hangen het alleen niet zo graag aan de grote klok. En men sequenced overigens niet je hele DNA, enkel specieke sites. Die je wel degelijk gemeen kan hebben met anderen. Daarom werkt men in de realiteit met e-waarden en kansen en niet met match/no match zoals in CSI ofzo.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 16 november 2013 om 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan vind ik het al bij al geen echt goed idee. Wie is er te vertrouwen om die gigantische (mis)bruikbare informatie-bank te beheren? Wie krijgt er allemaal toegang? Hoe beveiligd zal dat allemaal worden? Niet echt enorm als elk ziekenhuis of labo gegevens moet kunnen inputten... Er stelt zich weldegelijk een privacyprobleem. Het hele voorstel is een impulsief schot van op de heup.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 november 2013 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, ik dacht ook even: dit voorstel leent zich wel als de ultieme kans om de wankelheid van forensische aan te tonen. Maar dat zou dan ook het enige hypothetisch positieve aan de hele zaak.
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() Inderdaad. En zeker wanneer de speurders in bepaalde gevallen onder grote maatschappelijke of politieke druk staan om een dader te vinden!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een haartje (met haarwortelzakje mag ik hopen) dat op onduidelijke wijze op het slachtoffer is terecht gekomen en dan nog eens lange tijd in het kanaalwater heeft gelegen, voldoet niet aan deze criteria. Het zou al een klein (of groot, zo u wenst) mirakel zijn dat bij de analyse van een dergelijk staal alle vereiste markers zouden worden aangetroffen.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Burgemeester
|
![]() Ik ben het 250 % eens met mijn n-va vriend Liègois. De hak op het plebs. DNA afnemen van iedereen. Enkel witte boord en cybercriminaliteit is nog toegestaan !! Al wie te lui is om z'n hoofd te gebruiken moet in het gevang en gecastreerd zodat ze zich niet meer kunnen voortplanten. De technologie maakt dat we ze niet meer nodig hebben.
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Bijlange niet narrig, Nar. Aldous zat er knal op, toen al. Wanneer Pezewever furher wordt in het Vlaamsche Rijk, wordt (gekke) Liègois zijn dokter Mengelé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pfff, privacy, dat is voor pedofielen.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() No fucking way!
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn momenten waarbij die stamcellen u medisch enorm kunnen helpen, en dat je een donor moet vinden. De ideale donor ben jijzelf natuurlijk, en die stamcellen zitten overvloedig in de placenta, die nu gewoon weggegooid wordt. Maar ik verzet mij tegen de simplistische logica waarbij alleen de kostprijs nog van belang is om te bepalen of iets gedaan wordt of niet. Ik heb het al eens gezegd bij een discussie koning of president (de koningsgezinden beweren dat een koningshuis goedkoper is), dan zeg ik : en wat als een dictatuur nu goedkoper is, gaan we dan kiezen voor de dictatuur ? En misschien is het goedkoper om criminelen ineens niet meer te gaan zoeken ? Dan moeten we dat dus ook zo organiseren ?
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Hmm, aan de ene kant volg ik je in dit onderwerp, abramis. Maar aan de andere kant heb ik zo mijn twijfels... Ik weet het niet zo goed. Wel ben ik een voorstander van het voorstel om een DNA-staal te nemen van criminelen die al effectief misdaden hebben begaan, zodat deze in de toekomst beter opgevolgd kunnen worden. Ook ben ik voor de doodstraf in het geval van zeer zware criminelen, pedofielen en verkrachters. In die drie laatste gevallen gaat het om uitschot dat de mensheid beter kwijt dan rijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |